loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 178 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
  • کد خبر : ۹۱۴۸
  • زمان مخابره:
  • ۰ : ۵۴ -- ۱۳۹۱/۱۰/۹
  •  
     
    پرونده 4 داروخانه در تهران به علت گران فروشی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد

    داروخانه‌های گران فروش زیر تیغ

    ممکن است داروخانه‌ای خرید جدید نداشته باشد و آن را به قیمت قدیم عرضه کند. اما باز هم این دلیل نمی‌شود که اگر در خصوص یک دارو در داروخانه‌ای اختلاف فاحش قیمت وجود داشت به معنای این باشد که داروی جدید خریداری شده است و مربوط به تغییر قیمت است، بلکه اگر مورد مشکوکی به ما اطلاع‌رسانی شود، حتما رسیدگی می‌کنیم.

    امروزی ها: گرانی دارو ماه‌های متمادی است که بیماران را در مضیقه گذاشته است. به گفته عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، «کشورمان از سوی هیچ کشوری در زمینه واردات دارو و تجهیزات پزشکی در تحریم نیست و چالش کنونی حوزه دارو در کشور از افزایش قیمت داروهای وارداتی است.» اما گران فروشی داروها در برخی داروخانه‌ها باعث شده تا پرونده 4 داروخانه در تهران به علت گران‌فروشی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شود.

    دکتر جمشید سلام زاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره لزوم یکسان شدن قیمت دارو در همه داروخانه‌ها می‌گوید: «وقتی قیمت دارو تغییر می‌کند، اگر داروخانه‌ای فاکتور خرید را نداشته باشد و نتواند هنگام بازرسی به ما ارائه کند و آن را به قیمت گران‌تر عرضه کند، تخلف محسوب می‌شود. ولی اگر در زمان بازرسی، فاکتور جدید خرید را به ما ارائه کند، دیگر نمی‌توان گفت‌ گران‌فروشی اتفاق افتاده است.»

    معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره علت تفاوت قیمت دارو در داروخانه‌های مختلف شهر می‌گوید: «این مسئله به اختلاف قیمت تمام شده‌ برای برخی داروها به ویژه طی چند ماه اخیر بازمی‌گردد. بعضی داروخانه‌ها ممکن است داروهایی که اکنون عرضه می‌کنند، مربوط به خریدهای قبلشان باشد و دارو را با همان قیمت قبلی ارائه کنند، اما برخی ممکن است دارویشان مربوط به خریدهای جدید با قیمت‌های جدید باشد و به همین علت آن را با قیمت جدید عرضه کنند.» سلام‌زاده می‌گوید: «البته ممکن است داروخانه‌ای خرید جدید نداشته باشد و آن را به قیمت قدیم عرضه کند. اما باز هم این دلیل نمی‌شود که اگر در خصوص یک دارو در داروخانه‌ای اختلاف فاحش قیمت وجود داشت به معنای این باشد که داروی جدید خریداری شده است و مربوط به تغییر قیمت است، بلکه اگر مورد مشکوکی به ما اطلاع‌رسانی شود، حتما رسیدگی می‌کنیم.»



    گرانی دارو اجتناب ناپذیر است

    اما برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی علت افزایش قیمت دارو را در جای دیگری جست و جو می‌کنند؛آنها معتقدند بی‌توجهی دولت در زمینه پرداخت ارز دارویی سبب بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

    مراد هاشم‌زهی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که گرانی دارو درکشور کاملا مشهود است، به تهران امروز می‌گوید: «به نظر می‌رسد گرانی دارو در کشور اجتناب ناپذیر است و این موضوع در صورتی رفع و رجوع می‌شود که مجموعه دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت یکپارچه وارد عمل شوند و مشکلات ارزی دارو را حل کنند.» وی تاکید می‌کند: «اگر چه این کمبودها و گرانی‌ها کاملا محسوس است اما ظاهرا مقامات دولتی نمی‌خواهند این کمبود‌ها را بپذیرند و رئیس‌جمهور در صحبت‌هایی که هفته گذشته در رسانه ملی داشت بدون اشاره به علت گران شدن دارو فقط تاکید کرد که این گرانی قانونی نیست.» اگر چه رئیس‌جمهور هفته گذشته در مصاحبه تلویزیونی‌اش گفت: «احدی حق ندارد قیمت دارو را بالا ببرد» اما2 روز بعد وزیر بهداشت سابق از افزایش قیمت دارو خبر داد تا مشخص شود حل این مشکل در قالب مصاحبه تلویزیونی امکان‌پذیر نیست و نیازمند اقدامات عملی برای رفع کمبودهای دارویی است.

    به گفته مراد هاشم زهی «نمایندگان مجلس چندین بار به دولت برای گران شدن دارو تذکر داده‌اند اما باتوجه به سخنان رئیس‌جمهور اینطور به نظر می‌رسد که اطلاعات غلطی در خصوص دارو به ایشان داده‌اند و رئیس‌جمهور نیز بر اساس همان اطلاعات غلط به مردم آمار داده‌اند.»

    عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تایید بر این نکته که نمی‌توان از کنار سلامت مردم به آسانی گذشت، تاکید می‌کند: «باید توجه ویژه‌ای به سلامت مردم شود و هم جلوی گرانی داروها گرفته شود و هم تخصیص ارز مورد نیاز برای تامین نیازهای داروهای کشوری بدون کوچک‌ترین مشکلی باید انجام شود.» به گفته وی، مسئولان باید واقعیت‌ها را همانگونه که هست در اختیار شهروندان قرار دهند تا بیان نکردن واقعیت‌ها به نگرانی‌ها دامن نزند.



    پشتوانه دارویی خوبی داریم

    عابد فتاحی،یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با یادآوری این نکته که افزایش بی‌رویه قیمت داروهای وارداتی در حوزه داروهای بیماری‌های خاص، صعب العلاج و سرطانی مشکل فعلی حوزه سلامت و دارویی کشور است، می‌گوید: «اکنون مقدار زیادی از داروهای کشور از سوی شرکت‌های داخلی تولید می‌شود و پشتوانه محکم حوزه سلامت و داروی کشور در واقع تکیه بر تولید بومی و داخلی است.»

    به عقیده نماینده مردم ارومیه «کشور از نظر تامین دارویی و تجهیزات پزشکی از سوی هیچ کشوری تحریم نشده است و تنها دلیل وجود مشکل در این حوزه اختصاص نیافتن ارز مرجع از سوی بانک مرکزی به وزارت بهداشت و درمان کشور است.»

    وی با بیان این نکته که مقرر شده امسال 4 میلیارد یورو در اختیار وزارت بهداشت و درمان برای تامین ذخیره‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد،‌ می‌گوید: «‌تاکنون فقط یک چهارم این مبلغ تامین شده، این در حالی است که دولت باید برای تامین نیازها و اولویت‌های اصلی جامعه از جمله غذا و دارو اهتمام جدی‌تری داشته باشد که امیدواریم با توجه به پیگیری‌های انجام شده باقیمانده اعتبار 4 میلیارد یورویی حوزه بهداشت و سلامت تا پایان سال جاری از سوی دولت گشایش اعتبار شود.»

    فتاحی با بیان این نکته که دارو همواره یکی از دغدغه‌های کشور است، می‌گوید: « در یک سال اخیر و با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و همچنین نوسانات و بحران بازار ارز بسیاری از حوزه‌های کشور تحت تاثیر قرار گرفت. بازار دارو نیز از این مسئله مستثنا نبود. اما نکته اصلی در مسئله دارو این است که کمبود دارو را شاید مانند برخی از اقلام نتوان به راحتی از آن گذشت چرا که به‌طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است. در ماه‌های اخیر کمبود و گرانی دارو در کشور نگرانی‌های زیادی را در جامعه به وجود آورد.»

    عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به این نکته که رئیس‌جمهور در اظهارات متفاوتی اعلام کرد که ارز مورد نیاز دارو تامین شده است، تاکید می‌کند: «موضوعی که طبق آمار و گزارش‌های وزارت بهداشت تنها تخصیص یافتن یک سوم این ارز تایید شده است و علت گران شدن دارو هم محقق نشدن اعتبارات ارزی بخش دارو است.»

    به گفته وی، اکنون یکی از دغدغه‌های فعلی کمیسیون بهداشت و درمان، بحث قیمت دارو است که از جمله مطالبات ضروری جامعه محسوب می‌‌شود. اما مشکل در اینجاست که آنگونه که رئیس‌جمهور می‌گوید، ارز به دارو اختصاص نیافته است.

    به گفته فتاحی، تهیه داروی با کیفیت از شرکت‌های معتبر دارویی باید در اولویت قرار گیرد و این مسئله نیازمند این است که رئیس‌جمهور باید به مسئله دارو توجه وی‍‍ژه‌ای داشته باشد. دولت باید مسئله دارو را به طور جدی دنبال کند، مجلس هم از مسیرهای قانونی برای پیگیری اعتبارات بخش بهداشت و درمان اقدام می‌کند. اگر دولت، مجلس را در مقابل خود ببیند و بر خلاف نیازهای کشور تصمیم‌گیری کند، مشکلات بخش دارو همچنان باقی می‌ماند.



    ناهماهنگی دلیل مشکلات دارویی است

    اما امیر حسین قاضی زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است: «به رغم تاکید رهبری مبنی بر اینکه بیمار جز درد و رنج بیماری نداشته باشد، با دستاویز قرار گرفتن شرایط خاص ارز کشور، مردم ما، به ویژه خانواده‌هایی که بیماران صعب‌العلاج دارند و از بیماری عزیزشان هم چون شمع می‌سوزند، در هفته‌های گذشته در کنار مشکلات غیرقابل وصف و چند جانبه تامین دارو، شاهد انتشار اخباری هستند که فصل مشترک آنها ناهماهنگی بین مسئولان است.»

    به نظر می‌رسد تا نظارت مستمر و جدی از سوی مسئولان روی بازار دارو صورت نگیرد و ارز دارویی مورد نیاز هم تامین نشود، مردم بازنده اصلی اختلاف نظرها در حوزه سلامت خواهند بود.

    انتهای خبر/ سایت خبری امروزی ها / کد خبر: ۹۱۴۸
    سیدخلیل مرتضوی بازدید : 159 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
     
     
    بررسی زندگی سردار شهید محمدمهدی خادم الشریعه

    فرمانده 24 ساله‌ای که نشان لیاقت گرفت

    : «زمان فیلم برداری دستم را بر روی صورتم می‌گذارم تا چهره‌ام دیده نشود یا حتی المقدور جایی می‌نشینم تا تصویرم گرفته نشود.»؛ شاید به همین علت است که چندان عکس و فیلمی از این سردار بی‌ادعای جبهه جنوب در دست نیست و جالب‌تر اینکه از بچه‌های لشکر21 امام‌رضا(ع) نیز که در طول سال‌های دفاع‌مقدس همواره لشکری خط‌شکن و فاتح و اثرگذار بوده‌اند نیز کمتر یاد و تجلیلی به عمل می‌آید

    امروزی ها : تاریخ دفاع‌مقدس مردم ایران را که مرور می‌کنی به نام‌ها و اسامی افراد و تیپ‌ها و لشکرهای غرورآفرینی برمی‌خوری که بودن نامشان مایه سربلندی ملت و عطر وجودشان نوربخش خاکریزهای خطوط مقدم نبرد بود. حاج مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورای آذربایجان، حاج احمد متوسلیان و حاج ابراهیم همت فرماندهان لشکر 27 محمد رسول ا... از تهران، شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر 17 علی ابن ابیطالب از قم، محمدعلی جهان‌آرا فرمانده سپاه خرمشهر از خوزستان و صدها سردار و فرمانده دیگر. اما با همه اینها باز هم بچه‌های جبهه و جنگ با مظلومیت و گمنامی‌پیوندی دیرینه دارند.



    با این تفاسیر جالب می‌شود اگر یگان و فرماندهی پیدا شوند که در بین مظلومین نیز گمنام و سربزیر و مخلص باشند و سردار شهید حاج محمد مهدی خادم الشریعه فرمانده لشکر 21 امام رضا (ع) از مشهد یکی از آن افراد است و اصولا با مطالعه زندگی سراسر مردانه وی در می‌یابیم که از آن دسته افرادی بوده که از شهرت روی گرداند و حتی زمانی که مادرش از وی می‌پرسد چرا زمانی که فرماندهان سپاه و ارتش را در تلویزیون نشان می‌دهند خبری از شما نیست در جواب می‌گوید: زمان فیلم برداری دستم را بر روی صورتم می‌گذارم تا چهره‌ام دیده نشود یا حتی المقدور جایی می‌نشینم تا تصویرم گرفته نشود.

    شاید به همین علت است که چندان عکس و فیلمی از این سردار بی‌ادعای جبهه جنوب در دست نیست و جالب‌تر اینکه از بچه‌های لشکر 21 امام رضا(ع) نیز که در طول سال‌های دفاع‌مقدس همواره لشکری خط شکن و فاتح و اثرگذار بوده‌اند نیز کمتر یاد و تجلیلی به عمل می‌آید. لشکری که فتح چزابه و مهران و بستان مدیون بازوان توانمند رزمندگان آن است. لشکری که در عملیات‌های طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم ابن عقیل، محرم، والفجر مقدماتی، خیبر و بدر، والفجر 8 و کربلای 1،2، 3 و 5 حماسه‌ها آفرید و دلاورانش در کربلای 4 پیش‌تر از همه عاشورائیان اسلام سینه‌های خود را سپر هجوم وحشیانه جهان کفر و استکبار کردند. سردار شهید محمدمهدی خادم‌الشریعه در یکی از جمعه‌های خرداد سال 1337 در شهر سرخس از توابع مشهد متولد شد. در دوران جوانی با روحیه انقلابی‌ای که داشت، خیلی زود به عضویت سپاه پاسداران در آمد و با توجه به لیاقت‌ها و نظم و مدیریت تشکیلاتی و قدرت سازماندهی نظامی که داشت به سمت مسئولیت دفتر فرماندهی سپاه پاسداران استان خراسان منصوب شد. و پس از یک دوره فشرده خلبانی و چتربازی و آموزش رزم چریکی را به صورت کامل فرا گرفته و پس از چندی از آغاز جنگ به جبهه جنوب اعزام شد.

    در تشکیل تیپ امام رضا(ع) شهیدان خادم الشریعه و ولی الله چراغچی زحمات فراوانی را متحمل شدند و با توجه به دارا بودن تمام خصوصیات یک فرمانده لشکر، فرماندهان ارشد سپاه شهید خادم الشریعه را برای مسئولیت فرماندهی برگزیدند، هر چند که وی در ابتدا به هیچ‌وجه زیر بار قبول مسئولیت فرماندهی نمی‌رفت ولی با اصرار فراوان و با توجه به مصلحت جبهه‌ها به‌رغم اینکه پذیرش مسئولیت خون و جان رزمندگان را کاری سخت می‌دانست مجبور به پذیرش آن شد، و در نهایت در این راه جان خود را فدا کرد. اگر نام هویزه با شهید علم‌الهدی همراه است و قله کله قندی را حاج عبدالحسین برونسی فتح کرده و ارتفاعات بازی‌دراز به نام محسن وزوایی می‌بالد و جزیره مجنون تا ابد به نام حاج همت افتخار می‌کند، فتح منطقه عملیاتی چزابه و بستان هم با نام و خاطره و از جان گذشتگی سردار محمدمهدی خادم الشریعه و دلاوران تیپ 21 امام‌رضا(ع) تا ابد برقرار است. تا جایی که امام خمینی(ره) فرمودند: کار رزمندگان ما در چزابه در حد اعجاز بود و این اعجاز به حول و قوه الهی از بازوان رزمندگان بویژه بچه‌های تیپ 21 امام رضا(ع) به فرماندهی این سردار شهید نمایان شد.

    پس از عملیات طریق‌القدس بود که نیروهای تیپ 21 امام رضا (ع) در تنگه چزابه استقرار یافتند. عراقی‌ها در یک حمله همه جانبه به تنگه چزابه با ایستادگی و مقاومت رزمندگان خراسان به عقب نشستند به طوری که با ورود شخص صدام حسین به عنوان رئیس‌جمهور عراق و فرمانده کل ارتش بعث به صحنه درگیری باز هم نتوانستند راهی به گشودن تنگه چزابه بیابند. آتش توپخانه سنگین عراق در چزابه پر حجم‌ترین تهاجم توپخانه‌ای دشمن تا آن روز بود. به عقیده کارشناسان نظامی مهمات به‌کار رفته در نبرد چزابه معادل کل مهماتی بود که تا آن روز علیه مواضع ایران مصرف شده بود اما پاسداران تیپ 21 امام رضا (ع) با رشادت تمام پاتک دشمن را دفع نموده و شجاعانه از مناطق فتح شده پاسداری کردند. بدون تردید حماسه دفاع از بستان و چزابه به عنوان برگی زرین از دلاوری‌های نیروهای رزمنده خراسان در جبهه‌های نبرد ثبت خواهد شد که سهم سرداران شهید محمدمهدی خادم‌الشریعه و ولی‌الله چراغچی در این پیروزی بزرگ ستودنی است و تا زمانی هم که این عزیزان به فیض شهادت نرسیده بودند در اکثر عملیات‌های جنوب حضور فعالانه و موثر داشتند. در مدتی که محمدمهدی در منطقه فرمانده بود، میرزا جواد آقا‌تهرانی دو مرتبه به منطقه آمد. ایشان علاقه خاصی به بچه‌های خراسان و بخصوص شهید خادم الشریعه داشت و اکثر اوقات در سنگر سردار بود. راویان آن روزها می‌گویند: میرزا جواد بسیار کم حرف بود. ولی زمانی که به سنگر آقا مهدی می‌رفت مدت طولانی را صرف صحبت با او می‌کرد. خود میرزا جواد خمپاره شلیک می‌کرد و در مواقعی که از این کار فارغ می‌شد، بیشتر در سنگر آقا مهدی بود. در عملیات آزاد سازی خرمشهر شهید خادم الشریعه نماز صبح ونماز عید مبعث را بر خلاف عادت، فرادا و به دور از هیاهوی جمع خوانده و تا طلوع آفتاب به نیایش پرداخت و از آنجایی که خبر رسید نیروها در ایستگاه حسینیه مورد هجوم وحشیانه عراقی‌ها قرار گرفته‌اند حاج محمد مهدی بلافاصله جهت عزیمت به خط مقدم آماده شد و زمانی که وی را برای صرف صبحانه دعوت کردند، گفت: روزه‌ام و قصد دارم افطار روز مبعث را با پیامبر(ص) در بهشت صرف کنم.

    به هر صورت وی خود را به محل درگیری رسانده و درست هنگامی که مشغول سرکشی مستقیم در خط مقدم نبرد بود در آستانه ورود به خرمشهر با زبان روزه در سن 24 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد. همچنین بعد از جنگ به پاس درخشش فوق‌العاده محمدمهدی و خدمات ارزنده او در ماموریت‌های محوله و تدابیر نظامی‌ ایشان به عنوان فرمانده تیپ 21 امام رضا(ع) خصوصا دفاع جانانه از شهر آزاد شده بستان در جریان حماسه چزابه و رقم خوردن آن مقاومت بیاد ماندنی در حافظه تاریخ دفاع‌مقدس و همچنین شرکت فعالانه و حضور موثر در عملیات آزاد سازی خرمشهر و به پاس قدردانی و تجلیل از آن همه تلاش و ایثار و از جان گذشتگی، نشان درجه 2 فتح به ایشان تعلق گرفت که طی فرمانی از سوی مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل نیروهای مسلح اعطای نشان به این سردار سرافراز دفاع‌مقدس مورد تصویب قرار گرفت و در جریان مراسم با شکوهی به پدر شهید اهدا گردید.

    انتهای خبر/ سایت خبری امروزی ها / کد خبر: ۹۱۴۹
     
    سیدخلیل مرتضوی بازدید : 247 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
     
     

    قیمت پروازهای داخلی از مبدا تهران/ جدول

    در آستانه تعیطلات نورزو و افزایش مسافرت‌ها، بازار خرید و فروش بلیط پروازهای داخلی نیز رونق خواهد گرفت. باید دید افزایش قیمت‌ها چه تاثیری بر میزان مسافرت‌ها دارد.

    بازار خبر: چندی پیش وقتی قیمت بلیط‌ هواپیما به طور رسمی 65 درصد اضافه شد، بسیاری بر این باور بودند که دیگر خبری از مسافرت هوایی نخواهد بود.

    مسافرت‌هایی که اغلب با دلهره مسافرین از حوادث گاه و بیگاه هوایی همراه می‌شود. دلشوره از یک سو و نرخ عجیب بلیط‌ها از سوی دیگر می‌تواند تاثیر کمی و کیفی بر تعداد نشست و برخواست هواپیماهای داخلی داشته باشد.


    در این جدول پروازهایی از مبدا تهران به مهم‌ترین شهرهای کشور به همراه روزهای پرواز گنجانده شده است

    مبداء

    مقصد

    قیمت بلیط یک‌طرفه

    خط هوایی

    روزهای پرواز

    تهران

    آبادان

    1184000

    ایران ایر - ایران ایر تور

    هرروز

    تهران

    اردبیل

    964000

    ماهان-ایران ایر - آسمان - آتا

    هر روز

    تهران

    ارومیه

    1100000

    ایران ایر - آسمان - آتا

    هر روز

    تهران

    اصفهان

    943000

    ایران ایر- آسمان

    هر روز

    تهران

    اهواز

    1048000

    ماهان - ایران ایر - آسمان - آتا - ایران ایرتور

    هر روز

    تهران

    ایرانشهر

    2035000

    ماهان

    شنبه - یکشنبه - سه شنبه

    تهران

    ایلام

    1006000

    آسمان

    هر روز

    تهران

    بجنورد

    1153000

    آسمان

    هر روز

    تهران

    بم

    1573000

    آسمان

    شنبه

    تهران

    بندرعباس

    1772000

    ماهان - ایران ایر - آسمان - آتا

    هر روز

    تهران

    بندرلنگه

    1667000

    ایران ایر

    شنبه - دوشنبه - چهارشنبه

    تهران

    بوشهر

    1363000

    ایران ایر

    هر روز

    تهران

    بیرجند

    1384000

    ماهان - ایران ایر

    هر روز

    تهران

    پارس آباد

    1058000

    آسمان

    شنبه - پنج شنبه

    تهران

    تبریز

    1027000

    ایران ایر - آسمان - آتا

    هر روز

    تهران

    چابهار

    2024000

    ایران ایر

    هر روز

    تهران

    خوی

    1163000

    آسمان

    شنبه - دوشنبه - پنج شنبه

    تهران

    دزفول

    964000

    آسمان

    هر روز

    تهران

    رامسر

    964000

    آسمان

    هر روز به غیر از شنبه

    تهران

    رشت

    964000

    ایران ایر - آسمان

    هر روز

    تهران

    زابل

    1730000

    ماهان

    دوشنبه - پنج شنبه - جمعه

    تهران

    زاهدان

    1709000

    ماهان - ایران ایر - آسمان

    هر روز

    تهران

    ساری

    964000

    ایران ایر - ماهان

    شنبه - یکشنبه - دوشنبه - چهارشنبه - پنج شنبه

    تهران

    سبزوار

    1090000

    آسمان

    هر روز به غیر از جمعه

    تهران

    سنندج

    964000

    ماهان - آسمان

    هر روز

    تهران

    سهند

    -

    آسمان

    یکشنبه - چهارشنبه

    تهران

    سیرجان

    1352000

    ماهان

    شنبه - یکشنبه - سه شنبه - چهارشنبه

    تهران

    شهرکرد

    974000

    ایران ایر - آسمان

    یکشنبه - چهارشنبه

    تهران

    شیراز

    1268000

    ماهان - ایران ایر - آسمان

    هر روز

    تهران

    عسلویه

    1625000

    آسمان

    هر روز

    تهران

    قشم

    1846000

    ماهان - ایران ایر- ایران ایرتور

    هر روز

    تهران

    کرمان

    1373000

    ماهان - ایران ایر

    هر روز

    تهران

    کرمانشاه

    964000

    ایران ایر - ایران ایرتور - آسمان

    هر روز

    تهران

    کیش

    1709000

    ایران ایر

    هر روز

    تهران

    گرگان

    964000

    ایران ایر - آسمان

    هر روز

    تهران

    لار

    1594000

    ایران ایر

    دوشنبه - سه شنبه - جمعه

    تهران

    مشهد

    1310000

    ماهان - ایران ایر - آسمان - ایران ایرتور - آتا

    هر روز

    تهران

    نوشهر

    953000

    آسمان

    جمعه

    تهران

    یاسوج

    1100000

    آسمان

    شنبه - یکشنبه - سه شنبه - چهارشنبه - جمعه

    تهران

    یزد

    1006000

    ایران ایر - ایران ایرتور - آسمان

    هر روز

    سیدخلیل مرتضوی بازدید : 181 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
    اعلام قیمت سیمکارت در بازار

    سیمکارت‌های اعتباری موجود در بازار نیز با وجود تقاضای بالا دستخوش تغییر قیمت نشد و با قیمت ثابت همانند روزهای گذشته در اختیار مشتریان قرار گرفت .

    باشگاه خبرنگاران: قیمت انواع سیمکارت‌های دایمی و اعتباری در روزهای پایانی سال ثابت ماند .

    توازن در خریدوفروش سیمکارت‌های دایمی همراه اول باعث شده تا تغییر قیمتی در این سیمکارت‌ها ایجاد نشود .

    سیمکارت‌های اعتباری موجود در بازار نیز با وجود تقاضای بالا دستخوش تغییر قیمت نشد و با قیمت ثابت همانند روزهای گذشته در اختیار مشتریان قرار گرفت .

    میانگین بهای انواع سیمکارت‌های دایمی و اعتباری موجود در بازار امروز تلفن همراه به شرح زیر است.

    کد انواع سیمکارت
    فروش صفر(تومان)
    فروش کارکرده(تومان)
    کد یک
    ـ
    1200000
    کد دو
    ـ
    900
    کد سه
    ـ
    800
    کد چهار
    550
    490
    کد پنج
    470
    425
    کد شش
    400
    400
    کد هفت
    370
    250
    کد هشت
    310
    250
    کد نه (اعتباری دولتی )
    15
    متغیر ( بسته به میزان شارژ )
    تالیا
    9
    متغیر ( بسته به میزان شارژ )
    ایرانسل (اعتباری )
    5
    متغیر( بسته به میزان شارژ )
    رایتل(دایمی)
    120
    -
    رایتل(دیتا)
    25

    رایتل(اعتباری)
    25

    انتهای خبر/ سایت خبری امروزی ها / کد خبر: ۱۱۵۵۳
    سیدخلیل مرتضوی بازدید : 153 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)

    پایان کنفرانس بدون نتیجه 'دوستان سوریه'

    معاذ الخطیب در پایان کنفرانس به اصطلاح دوستان سوریه با این ادعا که 'انقلاب سوریه، انقلابی مسالمت آمیز است'، عنوان داشت: باید جامعه جهانی نظام سوریه را ملزم کند که گذرگاه‌های امن برای انتقال کمک‌های انسان دوستانه به سوریه ایجاد کند.

    ایسنا: کنفرانس دوستان سوریه که در رم برگزار شد بدون هیچ نتیجه‌ خاصی پایان یافت و حتی دولت آمریکا تنها به ارائه کمک‌های بشردوستانه به مخالفان تعهد داد.

    به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در کنفرانس خبری مشترک خود با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در پایان کنفرانس به اصطلاح دوستان سوریه با این ادعا که "انقلاب سوریه، انقلابی مسالمت آمیز است"، عنوان داشت: باید جامعه جهانی نظام سوریه را ملزم کند که گذرگاه‌های امن برای انتقال کمک‌های انسان دوستانه به سوریه ایجاد کند.

    وی افزود: تمام مناطق سوریه شاهد ویرانی گسترده است و شهر حلب در مقایسه با مناطق دیگر بیشترین نیاز را به کمک‌های انسانی دارد.

    وی همچنین وحدت سوریه را خط قرمزی خواند که نباید از آن تجاوز کرد و گفت: نسبت به هرگونه تلاشی در جهت تقسیم سوریه هشدار می‌دهیم و هرگز از این امر نخواهیم گذشت.

    الخطیب دادن حق کامل به ملت سوریه برای دفاع از خود را امری ضروری دانست و گفت: ما خواهان ارائه سلاح‌های خاص به مخالفان هستیم تا بتوانند از خود دفاع کنند.

    وی همچنین توقف حمایت‌های تسلیحاتی از نظام سوریه را خواستار شد و بر تمدید اقامت سوری‌ها در کشورهای مختلف به منظور حفظ جانشان تاکید کرد و از کشورهای همجوار خواست در جهت اسکان و حمایت انسانی به آوارگان سوری تلاش بیشتری کنند.

    جان کری نیز در این کنفرانس عنوان داشت که آمریکا 60 میلیون دلار را به عنوان کمک مالی به مخالفان سوریه ارائه خواهد کرد و این کمک تقدیم هیات ائتلاف مخالفان خواهد شد.

    کری گفت: حمایت‌های پزشکی، غذایی و انسانی خود را به مخالفان سوریه افزایش خواهیم داد و هرگز اقدام به ارائه کمک‌های نظامی به آنها نخواهیم کرد.

    سایت النشره نیز گزارش داد که کنفرانس رم به ارائه بیشتر حمایت سیاسی و مالی از ائتلاف ملی مخالفان سوری متعهد شد. این کنفرانس در بیانیه‌ای بمباران مناطق مسکونی را جرایم ضد انسانی خواند. در این کنفرانس بر لزوم تغییر توازن قوا بین دو طرف در سوریه تاکید شد.

    انتهای خبر/ سایت خبری امروزی ها / کد خبر: ۱۱۵۶۸
    سیدخلیل مرتضوی بازدید : 152 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
    اتفاق غافلگیرانه برای کارگردان تلویزیون/تصاویر

    آدام استرانگ که یک کارگردان تلویزیونی است و جایزه های مختلفی گرفته است دیروز هنگامی که در سواحل موریوای نیوزلند در حال شنا بود، بصورت کاملا ناگهانی و غافلگیرانه جلوی چشم ۱۰۰ توریست، طعمه کوسه شد.

    جام نیوز:یک شناگر 46 ساله به نام آدام استرانگ در ساحل موریوای نزدیک به اوکلند مورد حمله قرار گرفت.

    آدام استرانگ که یک کارگردان تلویزیونی است و جایزه های مختلفی گرفته است دیروز هنگامی که در سواحل موریوای نیوزلند در حال شنا بود، بصورت کاملا ناگهانی و غافلگیرانه جلوی چشم ۱۰۰ توریست، طعمه کوسه شد. به گفته اهالی این منطقه در این آبها کوسه وجود نداشته و مردم با خیال راحت در اینجا شنا می کردند.



    یک کوسه سفید غول پیکر به طول ۱۴ فوت (۴٫۳ متر) او را برای مدت طولانی به زیر آب کشید. گروه نجات به سرعت خود را به صحنه رساند و با شلیک ۲۰ گلوله سعی کرد کوسه ها را دور کند و جان این مرد را نجات دهد.

    ظاهرا شلیک گلوله ها تاثیری نداشته و آقای استرانگ جان خود را از دست داده بود. پلیس ۳۰ دقیقه بعد برای پیدا کردن جنازه به دریا رفت.




    او در حالی که تنها ۲۰۰ یارد (۱۸۳ متر) با ساحل فاصله داشت قربانی ۴ کوسه غول پیکر شد.

    یکی از اهالی منطقه به نام آقای Mose گفت: طی سه سال گذشته که من در این منطقه ماهیگیری می کردم هرگز کوسه ای مشاهده نکردم و این اتفاق بسیار نادر و تکان دهنده بود.

    انتهای خبر/ سایت خبری امروزی ها / کد خبر: ۱۱۵۷۲
    سیدخلیل مرتضوی بازدید : 171 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
     
     

    جان کری: ایران یک دولت منتخب است

    اظهارات جان کری در شرایطی اعلام شده است که بسیاری از مقامات آمریکایی مدعی هستند که دولت ایران به هیچ عنوان منتخب مردم نیست.

    فارس: وزیر خارجه جدید آمریکا در پاریس بر گفته‌های پیشین وزیر دفاع این کشور تأکید کرد و گفت که ایران یک دولت منتخب است که در سازمان ملل نیز کرسی دارد.

    به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز»، «جان کری» در توقف خود در فرانسه در کنار «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه بر گفته‌های «چاک هیگل» وزیر دفاع جدید آمریکا تأکید کرد و گفت که ایران یک دولت منتخب است.

    اظهارات جان کری در شرایطی اعلام شده است که بسیاری از مقامات آمریکایی مدعی هستند که دولت ایران به هیچ عنوان منتخب مردم نیست.

    مجله آمریکایی فارین پالسی در گزارشی به نقل از جان کری تأکید کرد: ایران کشوری با دولت منتخب است و در سازمان ملل کرسی دارد و برای ما حائز اهمیت است که با کشورها به شیوه‌ای روبرو شویم که به بهترین نحو به نفع همه ما در جهان باشد.

    «چاک هیگل» نیز در ماه ژانویه سال جاری میلادی به سناتورهای آمریکا اعلام کرد که ایران یک دولت مشروع منتخب است، خواه ما موافق باشیم یا خیر.

    انتهای خبر/ سایت خبری امروزی ها / کد خبر: ۱۱۵۷۰
    سیدخلیل مرتضوی بازدید : 251 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
    د خبر : ۱۰۱۴۶
  • زمان مخابره:
  • ۱۴ : ۱۴ -- ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
  •  
     
    23 هزار مد‌رسه تا سال 94 هوشمند‌ می‌شوند‌

    هر د‌انش‌آموز یک تبلت

    به گفته کارشناسان آموزشی استفاد‌ه از ابزار الکترونیکی برای تد‌ریس می‌تواند‌ زمان آموزش را تا 50 د‌رصد‌ نسبت به زمان مورد‌ نیاز د‌ر سیستم آموزش سنتی کاهش د‌هد‌ و استفاد‌ه از فن‌آوری‌های نوین می‌تواند‌ باعث صرفه‌جویی د‌ر وقت و خرید‌ ابزارهای مصرفی د‌ر نتیجه حذف بسیاری از هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم شود‌.

    امروزی ها: بر اساس طرح جد‌ید‌ آموزش و پرورش قرار است به زود‌ی د‌انش‌آموزان با استفاد‌ه از تبلت د‌رس بخوانند‌ و طرح جهانی OLPC یا «یک لپ‌تاپ برای هر د‌انش‌آموز» که از سال 2008 و با حمایت بانک جهانی د‌ر بسیاری از کشورها آغاز شد‌ه د‌ر کشور ما نیز اجرایی شود‌. حمید‌ رضا حاجی بابایی،‌ وزیر آموزش و پرورش نیز چند‌ی پیش از هوشمند‌‌سازی تمامی‌23 هزار مد‌رسه کشور تا سال 1394 خبر د‌اد‌.به گفته حمید‌ رضا حاجی بابایی تمامی کلاس‌های د‌رس د‌رمد‌ارس باید‌ هوشمند‌سازی شود‌ و براساس این طرح، هر د‌انش‌آموز باید‌ یک لپ‌تاپ د‌اشته باشد‌.

    به گفته کارشناسان آموزش و پرورش،استفاد‌ه از تبلت د‌ر کلاس‌های د‌رس مزایایی از قبیل «حذف آلود‌گی صد‌ا و حرارت»، «حجم و وزن کم و قابلیت جابه‌جایی بالا»، «انرژی مصرفی اند‌ک د‌ر مقایسه با سایر رایانه‌ها»، «صرفه‌جویی د‌ر هزینه‌های خرید‌ کتاب و کاغذ»، «مناسب بود‌ن برای مطالعه کتاب، تماشای فیلم، گرد‌ش د‌ر اینترنت و استفاد‌ه از محتواهای الکترونیکی» و «مناسب بود‌ن برای یاد‌د‌اشت‌برد‌اری و ثبت نکات» را د‌ارد‌. یوسف نوری، رئیس مرکز آمار، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش د‌رباره ضرورت‌های اجرای طرح «تبلت د‌انش‌آموزی» د‌ر آموزش و پرورش ایران می‌گوید‌: د‌ر سال‌های اخیرکشورهای بسیاری به استفاد‌ه ازتبلت‌ها یا نوت‌بوک‌های د‌انش‌آموزی د‌رنظام آموزش رسمی خود‌ روی آورد‌ه‌اند‌. نمونه برخی از معروف‌ترین برنامه‌های جهانی د‌ر این زمینه طرح OLPC د‌ر آمریکای لاتین و آفریقا، طرح فاتح د‌ر ترکیه و طرح تبلت د‌انش‌آموزی آکاش د‌ر هند‌ است.از 2 سال گذشته موضوع ورود‌ لپ تاپ به مد‌ارس و استفاد‌ه از تخته‌های الکترونیک د‌ر قالب کلاس‌های هوشمند‌ به گوش می‌رسد‌، طرحی که گفته می‌شود‌ د‌ر تمام مد‌ارس کشور و حد‌اقل د‌ر یک کلاس اجرایی شد‌ه و به گفته مسئولان آموزش و پروش نتیجه خوبی هم د‌اشته است و از سال تحصیلی آیند‌ه نیز قرار است تبلت د‌ر برخی مد‌ارس جایگزین کیف و کتاب شود‌.

    به گفته کارشناسان آموزشی استفاد‌ه از ابزار الکترونیکی برای تد‌ریس می‌تواند‌ زمان آموزش را تا 50 د‌رصد‌ نسبت به زمان مورد‌ نیاز د‌ر سیستم آموزش سنتی کاهش د‌هد‌ و استفاد‌ه از فن‌آوری‌های نوین می‌تواند‌ باعث صرفه‌جویی د‌ر وقت و خرید‌ ابزارهای مصرفی د‌ر نتیجه حذف بسیاری از هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم شود‌.

    بر همین اساس رئیس مرکز آمار، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح تبلت د‌انش‌آموزی د‌ر کشورهایی چون هند‌، ترکیه، کره جنوبی، لبنان و تایلند‌ اجرا و نتایج آن بسیار مثبت ارزیابی شد‌ه، با اشاره به ضرورت بومی‌سازی طرح تبلت د‌انش‌آموزی د‌ر ایران می‌گوید‌: اجرای ملی طرح هوشمند‌سازی مد‌ارس از سال 90-1391 با هد‌ف استفاد‌ه از فن‌آوری اطلاعات د‌ر تمام فرآیند‌های مد‌رسه عملیاتی شد‌ه است. وی تاکید‌ می‌کند‌: عنوان مد‌رسه هوشمند‌ به مد‌رسه‌ای فیزیکی گفته می‌شود‌ که کنترل و مد‌یریت آن مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات باشد‌ و اکثر فرآیند‌های آموزشی د‌ر آن با استفاد‌ه از محتواهای الکترونیکی اتفاق می‌افتد‌، د‌ر عین حال مد‌رسه هوشمند‌ باید‌ از نظام راهبری و ارزشیابی هوشمند‌ برخورد‌ار باشد‌.



    نواقص طرح هوشمند‌سازی مد‌ارس

    گفته می‌شود‌ طرح هوشمند‌‌سازی مد‌ارس د‌ر سال ۱۹۸۴ برای نخستین بار د‌ر د‌نیا مطرح شد‌. اما آنچه به عنوان مد‌ارس هوشمند‌ د‌ر کشور ما مورد‌ بهره‌برد‌اری قرار می‌گیرد‌ با مد‌ارس هوشمند‌ د‌نیا فاصله و فرقی نجومی ‌د‌ارد‌. د‌ر حالی که تعد‌اد‌ زیاد‌ی از مد‌ارس کشورمان جزو مد‌ارس تخریبی هستند‌ و باید‌ هر چه سریع‌تر نوسازی شوند‌ و د‌ر زمانی که د‌ر روستاهای د‌ور افتاد‌ه و شهرهای کم برخورد‌ار تعد‌اد‌ زیاد‌ی از د‌انش‌آموزان از رفتن به مقاطع بالای تحصیلی به علت ند‌اشتن کلاس محروم می‌شوند‌؛ هوشمند‌‌سازی کلاس‌های د‌رس که لزوم شرکت د‌ر آنها د‌اشتن یک لپ‌تاپ است و خرید‌ لپ تاپ برای د‌انش‌آموزانی که قرار است د‌ر کلاس‌های هوشمند‌ حاضر شوند‌؛ به لطیفه‌ای تلخ برای والد‌ین شبیه است.این د‌ر حالی است که بسیاری از معلمان نیز توانایی استفاد‌ه از رایانه را ند‌اشته و آموزش و پرورش برای جبران این نقص ناچار به تشکیل کلاس‌هایی با عنوان ضمن خد‌مت است تا معلمانی که به بهانه کمبود‌ وقت، توانایی کار کرد‌ن با رایانه را ند‌ارند‌ بتوانند‌ با این فن‌آوری نه چند‌ان تازه آشنا شوند‌. از سوی د‌یگر آنچه به عنوان کلاس یا مد‌رسه هوشمند‌ د‌ر کشور ما از آن نام برد‌ه می‌شود‌ با آنچه د‌ر د‌نیا د‌ر حال اجراست تفاوت‌های زیاد‌ی را د‌ارد‌. به گفته زهرا سلیمی، کارشناس آموزشی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک مد‌رسه هوشمند‌ بخش محتوا یا بانک محتوای د‌یجیتال است و د‌ولت و وزارت‌خانه مربوطه سرمایه‌گذاری بسیار عظیمی د‌ر ساخت محتوا و ساخت بازی‌های مناسب سن د‌انش‌آموزان د‌ارند‌ اما د‌ر مد‌ارس هوشمند‌ کشور ما هر مد‌رسه به صورت جد‌اگانه از پاورپوینت استفاد‌ه می‌کند‌. وی با بیان این نکته که د‌ر مد‌ارس هوشمند‌ تخته سیاه و وایت برد‌ جای خود‌ را به تخته‌های هوشمند‌ د‌اد‌ه است، به تهران امروز می‌گوید‌: «استفاد‌ه از این تخته‌ها به منظور حفظ کلاس سنتی و فعالیت بیشتر د‌انش‌آموزان د‌ر نوشتن مطالب است اما د‌ر کشور ما و د‌ر اکثر مد‌ارس از وید‌ئو پروژکتور به جای این تخته‌های هوشمند‌ استفاد‌ه می‌شود‌ که متاسفانه یا این د‌ستگاه‌ها خراب هستند‌ یا معلمان نمی‌توانند‌ به صورت د‌رست از این د‌ستگاه استفاد‌ه کنند‌.» سلیمی می‌گوید‌: د‌ر تمام د‌نیا از ترکیب سنتی میز و صند‌لی د‌ر کلاس‌های هوشمند‌ استفاد‌ه می‌شود‌ ضمن اینکه روی هر نیمکت یک کابل شبکه که به شبکه د‌اخلی کلاس متصل می‌شود‌ وجود‌ د‌ارد‌ و یک ورود‌ی برای گرفتن آرشیو از اطلاعات وجود‌ د‌ارد‌،اما د‌ر کشور ما هر د‌انش‌آموز یک رایانه شخصی د‌ارد‌ که اکثر آنها نیز به د‌لیل کیفیت پایین و به روز نشد‌ن مشکلات زیاد‌ی را برای د‌انش‌آموزان ایجاد‌ می‌کنند‌. به گفته وی، د‌ر کشور ما هنوز د‌ر حوزه توسعه آموزش و پرورش و حتی آموزش‌های عالی، سیاست‌گذاری مشخص و د‌رستی صورت نگرفته است بنابراین اولین اقد‌ام این است که طبق سند‌ راهبرد‌ی توسعه ICT د‌ر وزارت آموزش و پرورش، سیاست و راهبرد‌ مشخص شود‌ د‌ر آن صورت می‌توان فهمید‌ که چگونه مد‌رسه‌ای هوشمند‌ ساخت تا از پیش د‌بستانی تا آموزش عالی از آن استفاد‌ه کنند‌. نبود‌ چنین راهبرد‌ها و سیاست‌هایی باعث شد‌ه تصمیمات د‌ر این حوزه وابسته به افراد‌ی باشد‌ که مسئولیت قطعی این کار را د‌ارند‌ و با رفتن آنها و آمد‌ن مسئول جد‌ید‌ همه کارها د‌وباره از اول تکرار می‌شود‌.سلیمی تاکید‌ می‌کند‌: آموزش IT به صورت کلان و زبان انگلیسی باید‌ جزو اولویت‌ها و سیاست کلان سیستم آموزشی کشور باشد‌ با توجه به اینکه زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است و بسیاری از مطالب موجود‌ د‌ر اینترنت به زبان انگلیسی است و از طرف د‌یگر لزوم سوق یافتن به سمت آموزش الکترونیکی و مد‌ارس هوشمند‌ ما را ناچار می‌سازد‌ که این د‌و مسئله را د‌ر سیستم آموزشی کشور قرار د‌هیم. با این حساب آنچه د‌ر مد‌ارس هوشمند‌ ایران مشاهد‌ه می‌شود‌ با نمونه‌های این مد‌رسه د‌ر د‌نیا نه فقط تفاوت زیاد‌ی د‌ارد‌ بلکه نمونه ناقصی از این مد‌ارس هستند‌ که معلوم نیست خروجی آنها د‌ر آیند‌ه چه چیزی است.

    کمبود‌ نیروی کارآمد‌ د‌ر آموزش و پرورش

    «جبار کوچکی نژاد‌» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این نکته که هوشمند‌‌سازی مد‌ارس باید‌ مورد‌ توجه مسئولان قرار بگیرد‌، می‌گوید‌: مد‌ارس باید‌ با نوسازی تجهیزات و هوشمند‌‌سازی به سمت الکترونیکی شد‌ن پیش بروند‌ اما این کار مستلزم طراحی ابزارهای آموزشی جد‌ید‌ د‌ر پژوهش و کتب د‌رسی است که از مباحث مورد‌ نیاز این حوزه است. به گفته وی، برای استفاد‌ه از مد‌ارس هوشمند‌ استفاد‌ه از فن‌آوری‌های جد‌ید‌ لازم است اما نکته مهم این است که تاکنون چنین امکاناتی برای مد‌یران و معلمان فراهم نشد‌ه که د‌ر این صورت استفاد‌ه از فن‌آوری آموزشی با مشکلات زیاد‌ی مواجه می‌شود‌.نمایند‌ه مرد‌م رشت د‌ر مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که هوشمند‌‌سازی مد‌ارس شرط اجرایی شد‌ن سند‌ تحول بنیاد‌ین آموزش و پرورش است،به تهران امروز می‌گوید‌: نکته مهمی که د‌ر سیستم آموزشی کشورمان وجود‌ د‌ارد‌ کمبود‌ نیروی کارآمد‌ است که به معضلی اساسی تبد‌یل شد‌ه است.همچنین برای استفاد‌ه از ابزارهای برتر هزینه و خرید‌هایی انجام می‌شود‌ که به علت نبود‌ امکانات آموزشی استفاد‌ه از این فن‌آوری‌ها به د‌رستی انجام نمی‌شود‌.کوچکی نژاد‌ تصریح می‌کند‌: استفاد‌ه نکرد‌ن از ابزارهای هوشمند‌ نقص بنیاد‌ی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود‌ د‌ر حالی که این ابزارهای هوشمند‌ از ضروریات آموزش هستند‌ و مسئولان باید‌ ابتد‌ا زمینه را برای تولید‌ محتوای الکترونیک فراهم کرد‌ه و بعد‌ هوشمند‌‌سازی مد‌ارس را د‌ر د‌ستور کار قرار د‌هند‌. به گفته وی،تحول و تنوع آموزشی از ملزومات یک نظام آموزشی است و اگر فکری برای این موضوع نشود‌ حتی تولید‌ ابزارهای هوشمند‌ نیز نمی‌تواند‌ کمکی به نظام آموزشی کشور کند‌. ضمن اینکه برای هر واحد‌ آموزشی بر اساس امکانات جد‌ید‌ هوشمند‌‌سازی باید‌ تعریف مخصوص و د‌رستی از آن واحد‌ آموزشی ارائه د‌اد‌ و از اند‌یشه‌های نو برای اجرایی شد‌ن ساختارهای آن نظام آموزشی استفاد‌ه کرد‌. فرهاد‌ بشیری، عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با اشاره به هوشمند‌‌سازی مد‌ارس می‌گوید‌: موضوع هوشمند‌‌سازی مد‌ارس که از محورهای سند‌ تحول بنیاد‌ین د‌ر آموزش و پرورش است؛ باید‌ تا پایان برنامه پنجم توسعه به سرانجام برسد‌. به گفته وی،‌اتصال مد‌ارس به شبکه اینترنت، تجهیز کلاس‌های مد‌ارس و تولید‌ محتوای الکترونیکی از جمله فعالیت‌هایی است که با هد‌ف هوشمند‌سازی د‌ر مد‌ارس اجرا می‌شود‌.بشیری به تهران امروز می‌گوید‌: هوشمند‌‌سازی مد‌ارس، مباحث پیرامون تربیت معلم، مسائل مربوط به طرح تحول آموزش و پرورش و اقد‌امات مورد‌ نیاز و همچنین پیشنهاد‌ات برای تحول و پیشرفت آموزش و پرورش کشور از جمله محورهای کلانی است که باید‌ مورد‌ بررسی د‌قیق قرار گیرد‌.وی می‌گوید‌: د‌ر طرح هوشمند‌‌سازی مد‌ارس، آموزش ارتباط با د‌انش‌آموزان، ارتباط با سایر مد‌ارس، ارائه گزارش عملکرد‌ و سایر فعالیت‌های مد‌ارس ازطریق فن‌آوری اطلاعات وارتباطات انجام می‌شود‌ و محتوای اکثر د‌روس به صورت الکترونیکی و هوشمند‌ است.به گفته وی این روش به معلم امکان می‌د‌هد‌ تا آزمون را د‌ر محل کلاس برگزار کند‌؛ بد‌ون اینکه نیاز به آورد‌ن یا برد‌ن اوراق امتحانی باشد‌.

    با وجود‌ اینکه د‌ر خصوص طرح هوشمنند‌ سازی مد‌ارس حرف و حد‌یث های زیاد‌ی هست اما برای این طرح می توان آیند‌ه خوبی را متصور بود‌ البته د‌ر صورتی که زیر ساختها اجرایی شد‌ن این طرح به طور کامل و بد‌ون هیچ‌گونه شتابزد‌گی آماد‌ه شود‌.

    انتهای خبر/ سایت خبری امروزی ها / کد خبر: ۱۰۱۴۶
    سیدخلیل مرتضوی بازدید : 156 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
     
     
    رئیس جمهور دوباره برای اقتصاد کشور برنامه ارائه داد

    احمدی‌نژاد: مردم آجیل نخرند

    احمدی‌نژاد در اظهاراتی درباره مهار گرانی خواستار آن شد که مردم برخی کالاها را نخرند. او به صراحت گفت مثلا درباره گرانی آجیل می‌شود نخرید. مردم آجیل نخرند تا درس عبرتی برای محتکران شود و ادب گردند. او گفت من شنیده‌ام در آلمان هم مردم در پاره‌ای مواقع خرید نمی‌کنند. احمدی نژاد این جملات را در پاسخ به سوال مجری تلویزیون بیان کرد

    محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان شنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و سخنانی درباره «هدفمندی یارانه ها»، «بودجه» و «وضعیت معیشتی مردم» مطرح کرد. این گفت‌وگو نیز همچون سایر گفت‌وگوها با حاشیه‌ها و واکنش‌هایی مواجه شد. برخی نمایندگان مجلس دیروز در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد اعلام کردند هر گونه افزایش میزان یارانه نقدی باید با هماهنگی مجلس صورت بگیرد. وی همچنین در اظهاراتی درباره مهار گرانی خواستار آن شد که مردم برخی کالاها را نخرند. او به صراحت گفت مثلا درباره گرانی آجیل می‌شود نخرید. مردم آجیل نخرند تا درس عبرتی برای محتکران شود و ادب گردند. او گفت من شنیده‌ام در آلمان هم مردم در پاره‌ای مواقع خرید نمی‌کنند. ماجرای آجیل از آنجا آغاز شد که مجری تلویزیون به احمدی‌نژاد گفت: برخی مردم می‌گویند به دلیل بالا رفتن قیمت آجیل و برای همراهی با مردم کمتر برخوردار، برای عید آجیل نخریم. خود ما هم در منزل قرار گذاشتیم همین کار را انجام دهیم. احمدی‌نژاد نیز با خنده خطاب به مجری برنامه گفت: گناه ما چیست که می‌خواستیم نخریم و به خانه شما بیاییم؟!

    وی ادامه داد: این اصولا روش خوبی است. البته ما باید کنترل‌ها را کامل‌تر و حلقه‌های آن را تقویت کنیم.


    ماجرای پخش نشدن یک سوال

    در برنامه تلویزیونی شنبه شب احمدی‌نژاد برای نخستین بار چند خبرنگار از رسانه‌های دیگر نیز حضور داشتند. لیکن سوال خبرنگار خبرگزاری مهر که جنبه انتقاد شدید از عملکرد دولت احمدی‌نژاد داشت از صداوسیما پخش نشد. به دنبال آن انتقاداتی از عدم پخش این سوال صورت گرفت که مدیر روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد عدم پخش این سوال با هماهنگی نهاد ریاست‌جمهوری بوده است.



    متن سوال چه بود

    متن سوال خبرنگار خبرگزاری مهر از رئیس جمهور به این شرح بود: «در ابتدای دولت فرمودید پول نفت را سر سفره مردم می‌آورید در حالی‌که امروز شاهد این هستیم که ارزش پول و دارایی مردم به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است. وعده دادید 3 میلیون شغل ایجاد می‌کنید، اما امروز نمایندگان در مجلس شاهد مراجعات مکرر مردم هستند که بیشترین دغدغه‌شان افزایش بیکاری و تعطیلی کارخانجات است.»

    وی با اشاره به اصرارهای دولت برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها خطاب به رئیس‌جمهور گفت: «شما در ماجرای هدفمندی یارانه‌ها مدعی شدید که با اجرای این طرح می‌خواهید پول در جیب مردم بگذارید اما نظرسنجی که از طریق تلویزیون هم پخش شد نشان داد که بیش از 80 درصد مردم می‌گویند پول یارانه‌ها را نمی‌خواهند و خواستار بازگشت قیمت‌ها به گذشته هستند.» این خبرنگار در ادامه با بیان اینکه «مهم‌ترین شعاری که دولت مطرح کرده بود مبارزه با مفاسد اقتصادی بود ولی بزرگ‌ترین پرونده فساد اقتصادی یعنی همان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در همین دولت اتفاق افتاد» افزود: «شما قوه‌قضائیه را تهدید کردید که کابینه و اطرافیان شما خط قرمز هستند و حتی اجازه رسیدگی به اتهامات آنها را نمی‌دهید. گفتید پاک‌ترین دولت بعد از انقلاب هستید در حالی‌که بودجه که از مهم‌ترین اسناد انضباطی و مالی کشور است با بالاترین تاخیر در طول تاریخ انقلاب هنوز به مجلس ارائه نشده است.در مورد تحریم‌ها به درستی گفتید که کاغذ پاره هستند اما امروز همه مشکلات اقتصادی را گردن تحریم‌ها می‌اندازید.» وی در ادامه به حوادث اخیر مجلس اشاره کرد و گفت: «همه این وعده‌ها و عملکرد‌ها در شرایطی است که امروز رفتارها و گفتارهایی دارید که وحدت شکن است. رفتارهایی که آخرین آنها از سوی رهبر انقلاب غیراخلاقی، غیرقانونی و غیر شرعی اعلام شد. مردم معتقدند که در این وضعیت این نوع رفتارها یک نوع طفره رفتن از پاسخ به مشکلات و مسائلی است که مردم با آن درگیر هستند. مردم می‌گویند مشکل ما الان معیشت و گرانی است اما از طرفی می‌بینند که شما مراسمات چند میلیاردی همچون جشن اخیر را در کیش برگزار می‌کنید.

    پاسخ رئیس‌جمهور به سوال حذف شده

    رئیس‌جمهور نیز در پاسخ به تنها سوال چالشی این نشست خبری در ابتدا تلاش کرد فضای کشور را طوری ترسیم کند که هر خبرنگاری ولو اینکه از دولت حقوق می‌گیرد، ‌در انتقاد از دولت آزاد است. وی با اشاره به اینکه خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات است و با پول دولت اداره می‌شود، ‌گفت: «شما یک بیانیه خواندید اشکالی هم ندارد. من تحمل می‌کنم، اما مطمئنا شما پیش‌ هیچ‌ مسئول دیگری نمی‌توانید چنین بیانیه‌ای بخوانید. فقط پیش‌ احمدی‌نژاد می‌توانید.» رئیس‌جمهور در ادامه انتقادات خبرنگار را اتهام خواند و گفت: «یک شخصی گفته دولت بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را داشته است، در دوره ما اتفاق افتاده، بله در دوره ما 5 جنگ هم در دنیا اتفاق افتاده! ارتباطش به دولت مهم است، خیلی‌ها خیلی کارها می‌کنند، ربطش به دولت چیست؟ فساد اتفاق افتاده چه ربطی به دولت دارد؟ زلزله هم می‌آید ممکن است یک عده هم یکدیگر را بکشند، ارتباطش با دولت مهم است. آیا دولت نقشی داشته است؟ خیر، من همچنان می‌گویم پاک‌ترین دولت است. همه بسیج شدند که بالاخره یک چیزی پیدا کنند که دولت متهم شود. ممکن است یک کارمندی این کار را کرده باشد که این، همه جای دنیا و همه دستگاه‌ها هست.»

    وی همچنین نظرسنجی صدا و سیما و مخالفت 80 درصدی با هدفمندی یارانه‌ها را غیرعلمی‌خواند و گفت: «ما معتقدیم دولت پول نفت را بر سر سفره مردم آورد، چرا نیاورد؟ اینکه می‌گویید پول مردم یک‌سوم شده در جیب چه کسی رفته است؟ پس یک عده پولدارتر شده‌اند. بله، کسانی‌که حقوق ثابتی می‌گیرند در این یکساله آسیب‌دیده‌اند، قبل از این یک‌سال چه؟ بازهم آسیب‌دیده اند؟ تمام شاخص‌ها و اندازه گیری‌هایی که تمام نهادها حتی مخالفان دولت تهیه کرده‌اند می‌گویند فاصله طبقاتی کم شده است، این یعنی چه؟ یعنی نفت رفت سر سفره مردم.»

    احمدی‌نژاد همچنین اجرای هدفمندی یارانه‌ها را یکی از نمادهای اصلی رفتن پول سر سفره مردم دانست و گفت: «نمی‌دانم چرا از قول مردم حرف می‌زنند. اینکه مردم می‌گویند ما نمی‌خواهیم، مردم خودشان زبان دارند، می‌توانند حرف بزنند. من هم با مردم در تماسم، شاید خیلی بیشتر از بسیاری از نهادها. یک نهاد با همه مجموعه‌اش چقدر با مردم ارتباط دارد؟ من بیش از آن ارتباط دارم.» وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه من هرگز نگفته‌ام پول سر سفره مردم می‌برم، ‌گفت: «این دولت به شدت ضد فساد است. ما ساختارها را اصلاح کرده، سیستم‌ها را اصلاح کرده، نظارت‌ها را اضافه کرده‌ایم، ارتباطات مردم را برقرار کرده‌ایم و خدا را شکر می‌کنیم که تا الان به ما وصله‌ای نچسبانده‌اند در ادعای سیاسی، چرا این کار را کرده‌اند، تبلیغات است اما در عمل کسی نتوانسته ثابت کند.» رئیس‌جمهور در پاسخ به بالا بودن آمار بیکاری گفت: «ما گفتیم سه میلیون شغل ایجاد می‌کنیم، بیش از 6 میلیون شغل در این 7‌سال ایجاد شده است، بیش از متوسط همه‌سالها و همه دولت‌ها در کشور. بله، بسیاری از جوانان مثل جناب‌عالی در دوره رشد جمعیت بالا هستند و هم‌اکنون وارد بازار کار و ازدواج و زندگی شده‌اند. اینها آمار رسمی‌کشور است. بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در این‌سالها وارد بازار کار، مسکن و ازدواج شده اند.»



    واکنش نمایندگان

    اظهارات تلویزیونی رئیس‌جمهور با واکنش‌هایی مواجه شد. نادر قاضی‌پور از نمایندگان مجلس‌در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر قطعی بودن افزایش میزان یارانه نقدی، گفت:هر گونه افزایش یارانه نقدی باید در لایحه بودجه سنواتی به مجلس ارائه شود و دولت نمی‌تواند بر‌اساس تصمیم شخصی مبلغ یارانه را افزایش دهد. نماینده مردم ارومیه به خانه ملت گفت: رئیس‌جمهور باید پاسخ دهد که بر‌اساس کدام درآمد افزایش یافته در اجرای قانون هدفمندی تصمیم بر افزایش مبلغ یارانه نقدی گرفته است و اگر افزایش درآمدی نیز دارد، چرا سهم تولید را پرداخت نمی‌کند؟

    وی ادامه داد: تنها پرداخت یارانه از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی مجاز است و از هر محل دیگری اقدامی‌خلاف قانون و دارای قابلیت پیگیری قضایی است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تصریح کرد:دولت اگر درآمدی دارد که در حال حاضر روی آن برنامه‌ریزی می‌کند برای اینکه مبلغ یارانه نقدی را افزایش دهد، باید ابتدای امر سهم تولید را بپردازد چرا که در غیر این صورت دولت با اجرای سلیقه‌ای قانون، کلیات اهداف آن را زیر سوال می‌برد.

    عوض حیدرپور عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نیز در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد درباره مبارزه با فساد، به اعتدال گفت:دولت به صورت کلی هیچ‌ برنامه‌ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نداشته و ندارد و متاسفانه به هیچ‌ عنوان حاضر نیست قدرت و ثروت را رها کرده و کنار برود. وی افزود: حرف‌هایی که رئیس‌جمهور از اول زد مبنی بر اینکه ما یک لیستی داریم و می‌خواهیم اسامی‌ کسانی که دارای مفسده اقتصادی هستند را رو بکنیم، در حد شعار باقی ماند و دیدیم که چیزی رخ نداد و حرف‌هایی که رئیس‌جمهور در این باب تا به حال زده است، حرف‌های بی‌پایه و اساسی بوده است.

    انتهای خبر/ سایت خبری امروزی ها / کد خبر: ۱۱۳۵۶
    سیدخلیل مرتضوی بازدید : 168 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
    کد خبر: 2007873
    بازدید:
    نظرات :
    تاریخ مخابره : ۱۳۹۱/۱۲/۹ - ۱۵:۲۳
    ابراز امیدواری جلیلی به برداشتن گام های بلند 1+5 در جلب اعتماد ایران
    سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با ابراز امیدواری از برداشتن گام های بلندتر در آینده توسط گروه 1+5 در جهت جلب اعتماد جمهوری اسلامی ایران، توافق بر برگزاری نشست کارشناسی و دور آتی گفتگوها در آلماتی را سازنده ارزیابی کرد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورایعالی امنیت ملی عصر امروز پس از برگزاری دور دوم گفتگوهای ایران و 1+5 با یرلان ادریسوف وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

    جلیلی در این دیدار ضمن قدردانی از حسن میزبانی قزاقستان در این دور از مذاکرات ایران و 1+5، برگزاری گفتگوها در این کشور را یک امتیاز و موجب گسترش روابط فی مابین دانست.

    سعید جلیلی با ابراز امیدواری از برداشتن گام های بلندتر در آینده توسط گروه 1+5 در جهت جلب اعتماد جمهوری اسلامی ایران، توافق بر برگزاری نشست کارشناسی و دور آتی گفتگوها در آلماتی را سازنده ارزیابی کرد.

    وی با بیان وجود ظرفیت های اقتصادی فراوان میان دو کشور به ویژه خطوط مواصلاتی کالا، فعال سازی و بهره برداری از این ظرفیت ها را دارای اهمیت راهبردی و موجب رشد اقتصادی در منطقه دانست.

    دبیرشورایعالی امنیت ملی بر گسترش روابط دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی و امنیتی تاکید کرد.

    همچنین در این دیدار یرلان ادریسوف وزیر امور خارجه قزاقستان ضمن استقبال از پیشنهاد ایران برای انتخاب آلماتی به عنوان محل مذاکرات آینده، گسترش روابط اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

    تعداد صفحات : 275

    درباره ما
    بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 251
  • باردید دیروز : 389
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 251
  • بازدید ماه : 251
  • بازدید سال : 89,640
  • بازدید کلی : 1,023,511
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!