loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 192 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: 2007917
بازدید:
نظرات :
تاریخ مخابره : ۱۳۹۱/۱۲/۹ - ۱۵:۵۸
عیدی فرهنگیان شاغل و بازنشسته پرداخت شد
رئیس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش از پرداخت عیدی فرهنگیان بازنشسته و شاغل خبر داد.

علی فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: عیدی فرهنگیان شاغل و بازنشسته پرداخت شده است وپرداخت پاداش پایان خدمت ماه های بهمن و اسفند نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: البته آموزش و پرورش اضافه تدریس فرهنگیان شاغل درباره ماه های آبان، آذر و دی ماه پرداخت شده است و آموزش و پرورش هیچ بدهی در این زمینه به فرهنگیان ندارد.

فرهادی درباره حقوق اسفند ماه فرهنگیان نیز توضیح داد: حقوق فرهنگیان در ماه آخر سال براساس زمان مشخص شده به آنها پرداخت می شود و هیچگونه کمبود مالی در این زمینه وجود ندارد.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 163 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: 2008189
بازدید:
نظرات :
تاریخ مخابره : ۱۳۹۱/۱۲/۱۰ - ۰۹:۲۶
حجت الاسلام رئیسی اعلام کرد:
رسیدگی فوری به پرونده‌های زمین‌خواری/ جرائم سازمان‌یافته تخریب جنگلها
گرگان - خبرگزاری مهر: معاون اول قوه قضاییه گفت: پرونده های مختلفی داریم که نشان از جرائم سازمان یافته تخریب جنگل توسط سودجویان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در جریان سفر مسولان عالی قوه قضاییه به گلستان با حضور در برنامه تلویزیونی سیمای سبز با اشاره به موضوع زمین خواری در استانهای شمالی افزود: زمین خواران افراد سودجو و زیاده خواهی هستند و برخی باندها و گروههایی که بصورت سازمان یافته، از افراد بی اطلاع برای دست اندزای به طبیعت سوء استفاده می کنند و خودشان پشت پرده این مسائل هستند.

وی گفت: مسئله منابع طبیعی و جنگل ها جزو سرمایه های ملی است و تجاوز به اراضی توسط افراد سودجو جرم، خیانت به ملت و از بین بردن ذخایر ملت برای عصرها و نسل هاست.
وی عنوان کرد: جنگل حد و حدودی دارد و هر چه درختانش قطع شود، منجر به بروز مشکلاتی برای اکوسیستم و بروز سیل و ... می شود.
حجت الاسلام رئیسی یادآورشد: جنگل منافع بسیار دارد و از بین بردن جنگل ها می تواند صدمات زیادی به بار آورد.
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: اینکه سودجویان به دنبال سودجویی هستند، امری طبیعی بوده ولی در هر بخشی مسئولانی داریم که باید با جان و دل مرزبانی کنند.
وی تصریح کرد: مرزبانان در حوزه منابع طبیعی نباید بگذارند احدی بدون مقرارت دست اندازی کنند و تجاوز به جنگل ها داشته باشند.
وی افزود: همچنین ما نباید اجازه دهیم افراد سودجو و منفعت طلب، دنبال منافع خود باشند و به امیال پلید خود برسند و در این راستا، مدیران دستگاها باید مرزبانی کنندو اجازه تجاوز ندهند و اگر متجاوزی، تجاوز کرد و جنگل ها را از بین برد، مسئول باید داد بزند و مسله را رها نکند.
رسیدگی دقیق و سریع به پرونده های زمین خواری
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی یادآور شد: کار نظارت اولا وظیفه همه دستگاههای کشور است و بعد وظیفه دستگاههای نظارتی است و در برخورد با زمین خواران، رسیدگی دقیق و رسیدگی سریع به پرونده ها از سوی همکاران قضایی مورد تاکید مقام عالی قوه قضاییه است.
حجت الاسلام رئیسی یادآورشد: در قوه قضاییه شورای حفظ حقوق بیت المال وجود دارد که این شورا در مراکز استانها نیز تشکیل می شود و اجزای این شورا، کلیه دستگاههایی هستند که با زمین، منابع طبیعی، محیط زیست، انتظامی و قضایی و ... عضویت دارند.
وی افزود: در این شورا تمهیداتی برای پیشگیری اندیشیده می شود و در زمینه پیشگیری موثر بوده است.
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه کار دستگاه قوه قضا، نظارتی و قضاییه است، عنوان کرد: در بخش مبارزه با زمین خواری با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه، دستگاه قضایی موظف است در بخش نظارتی و قضاوتی دقت کافی داشته باشد.
تجاوز به جنگل مشکل استانهای شمالی
وی افزود: در هر سه استان شمالی، مشکل تخریب، تجاوز به حریم منابع طبیعی به دلیل جاذبه های موجود، وجود دارد و سودجویان دنبال آن هستند منابع طبیعی را تخریب کنند و نباید اجازه داد.
وی مقوله پیشگیری از جرایم را بسیار مهم برشمرد و گفت: بحث پیشگیری بسیار مهم است و باید کاری کنیم که جرم واقع نشود و کاری کنیم که انگیزه جرم ایجاد نشود که این امر به مسائل تربیتی بر می گردد و نقش دستگاههای فرهنگساز در این زمینه بسیار مهم است.
حجت الاسلام رئیسی یادآورشد: کار مردم در این زمینه بسیار مهم است و در اجرای قانون یک ضمانتهایی پیش بینی شده است که اولین ضمانت این است که تمام شهروندان و افراد جامعه قانونمند حرکت و سالم زندگی کنند.
وی افزود: جامعه سالم مبتی بر اخلاق، معنویت است و همه باید قانونمدار و قانونمند باشند و قانون شکنی امری ناپسند و قبیح است.
معاون اول قوه قضاییه یادآورشد: ضمانت دوم اینکه دستگاههایی که مسئولیت نظارت بر قانون را دارند به مسئولیتشان قاطعانه عمل کنند و اقماض و چشم پوشی نداشته باشند.
برخورد قاطعانه به متخلفان اقتصادی
وی یادآورشد:اگر کسی در فضای اقتصادی احتکار می کند و در این فضا که محاصره اقتصادی دشمن است و برخی بی تدبیریهای داخلی را نیز داریم، کسی سوء استفاده کند باید برخورد قاطعانه صورت گیرد.
وی در بخشی دیگری از سخنانش با تاکید بر قانونمداری گفت: هیچ کس در هیچ جایگاهی نباید بخود اجازه دهد که قانون را بشکند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: ما امروز مردم‌سالاری دینی داریم و می توانیم به دنیا بگوییم شما راست نمی گویید و ما درست عمل کردیم.
قانونمداری و ولایت محور قرار گیرد
وی اظهار داشت: تمام بخشهای حکومت مبتنی بر رای مردم است و هر سال شاهد برگزاری انتخابات هستیم و باید نسبت به محور ولایت و قانونمداری دقت داشته باشیم و آنچه که می تواند کشور را مقاوم کند، اینکه همه با هر سلیقه و گرایشی، قانونمداری و ولایت را محور قرار دهیم.
معاون اول قوه قضاییه یادآورشد: نتیجه این کار، امید دوستان و یاس دشمنان خواهد بود.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به سفرهای استانیی قوه قضایی گفت: توسعه یافتگی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و شرط توسعه یافتگی، همکاری و همراهی بخشهای مختلف است.
وی افزود: این سفرها و نشست ها می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد همراهی و همکاری بین دستگاههای مختلف داشته باشد و در نهایت برای پیشرفت امور مردم و امنیت استان سودبخش خواهد بود.
سفر دو روز مسئولان عالی قضایی به ریاست آیت الله آملی لاریجانی از صبح چهارشنبه در گلستان آغاز شد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 145 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: 2008135
بازدید:
نظرات :
تاریخ مخابره : ۱۳۹۱/۱۲/۹ - ۲۰:۵۷
حواشی دیدار سپاهان الاهلی
حلقه اتحاد بازیکنان النصر در ورزشگاه فولادشهر/ رویارویی سزار با سپاهان
اصفهان – خبرگزاری مهر: بازیکنان تیم فوتبال النصر امارات پیش از آغاز مسابقه با سپاهان در کنار نیمکت خود حلقه اتحاد تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حواشی دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و النصر امارات در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که از ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز شده، به شرح زیر است:سرمربی تیم سپاهان پیش از آغاز این مسابقه ترکیب بازیکنان خود را در کنفرانس خبری پیش از آغاز مسابقه اعلام کرده بود که در بازی امروز با یک تغییر نسبت به ترکیب اعلام شده روز گذشته قدم به مسابقه گذاشته بود.

در ترکیب تیم سپاهان بر خلاف پیش‌بینی‌ها، احمد جمشیدیان، هافبک تیم سپاهان به جای محرم نویدکیا از ابتدای مسابقه قرار گرفته بود.

جمشیدیان در مسابقه امروز بازوبند کاپیتانی سپاهان را بر بازو بسته بود و به عنوان کاپیتان سپاهان به میدان رفته بود.

با توجه به زمان مسابقه استقبال تماشاگران از بازی به نسبت بازی‌های لیگ برتر بیشتر بود. سپاهانی‌ها که معمولا در بازی‌های لیگ برتر استقبال چندان خوبی از بازی‌های سپاهان به عمل نمی‌آوردند، در این مسابقه حضور بسیاری پیدا کردند.

بازیکنان النصر پیش از شروع بازی در کنار نیمکت خود حلقه اتحاد زدند تا انگیزه خود را افزایش دهند.

نزدیک به 6 هزار تماشاگر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان حضور پیدا کرده بودند و بازی را از نزدیک تماشا می‌کردند؛ این تماشاگران پیش از آغاز بازی به شدت بازیکنان خود را تشویق کردند.

بلندگوهای ورزشگاه فولادشهر اصفهان در طول مسابقه بارها از تماشاگران خواست که از پرتاب اشیاء متفرقه به داخل زمین مسابقه خودداری کنند؛ اشاره مسئولان بازی به بازی‌های فصل گذشته سپاهان بود که پرتاب ترقه در آن باعث جریمه تیم سپاهان شد.

محمد جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، علیپور، رئیس ستاد منشور اخلاقی، و مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال برای تماشای این بازی به ورزشگاه فولادشهر اصفهان رفته بودند.

محمدرضا خلعتبری، هافبک تیم سپاهان در این مسابقه با شماره پیراهن 99 به میدان می‌رفت؛ او در مسابقات لیگ با شماره دیگری بازی می‌کند.

برونو سزار کورئا، مهاجم برزیلی سابق سپاهان در این مسابق با لباس آبی النصر به میدان می‌رفت و در این مسابقه با تیم سابقش رویارو شد.

این دیدار در نیمه نخست بازی با پیروزی یک بر صفر تیم سپاهان به پایان رسید.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 132 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: ۱۷۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
ممکن است که آدولف هیتلر، دیکتاتور سابق آلمان نازی که به ضدیت با یهودیان مشهور شده است، خود دارای ریشه‌های یهودی بوده باشد.
تایج آزمایشات دی‌ان‌ای نشان می‌دهد ریشه نژادی هیتلر به برخی نژادها در آفریقا و یهودیان اشکنازی نزدیک است.

به گزارش هاآرتص، ممکن است که آدولف هیتلر، دیکتاتور سابق آلمان نازی که به ضدیت با یهودیان مشهور شده است، خود دارای ریشه‌های یهودی بوده باشد.

بنابراین گزارش، روزنامه‌نگاری به‌نام «جین پاول مولدرز» با تعقیب ریشه‌های خانوادگی هیتلر به نتایج عجیبی دست یافته است که احتمالا شخص هیتلر اگر آنها را می‌دانست، خوشحال نمی‌شد.

نتایج آزمایشات دی‌ان‌ای نشان می‌دهند که ریشه نژادی وی به برخی نژادها در آفریقا و یهودیان اشکنازی نزدیک است. این در حالی است که آدولف هیتلر اتریشی‌الاصل، خود را یک آریایی خالص معرفی می‌کرد.

هیتلر به برتری نژاد آریایی بر سایر نژادها باور داشت و معتقد به دیدگاه‌های پلی‌ژنیک بود با این حال اگر نتایج این تحقیقات درست باشد، او احتمالا به نژادی تعلق دارد که سخت از آن نفرت داشته است.

یهودیان مدعی هستند که هیتلر تعداد کثیری از هم‌کیشان آنان را در جنگ دوم جهانی به قتل رسانده است، ادعایی که برخی محقیقن در آن تردید دارند.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 170 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: 2008228
بازدید:
نظرات :
تاریخ مخابره : ۱۳۹۱/۱۲/۱۰ - ۰۹:۵۶
قیمت انواع ارز در پنج‌شنبه؛
دلار مبادلاتی 2453 تومان/ جدول افزایش قیمت 10 ارز
قیمت انواع ارزهای معتبر در مرکز مبادلات ارزی در روز پنج شنبه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت انواع ارز در روز پنج شنبه در مرکز مبادلات ارزی اعلام شد. نرخ هر دلار مبادلاتی امروز 24537 ریال، یورو 32259 ریال، پوند انگلیس 37228 ریال، لیر ترکیه 13653 ریال و روپیه هند نیز 456 ریال است.

همچنین هر فرانک سوئیس 26411 ریال و هر کرون سوئد نیز 3816 ریال قیمت گذاری شده است. قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی در روز پنج شنبه به شرح جدول زیر است.

جدول قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی

نوع ارز نرخ‌پنج‌شنبه(ریال) نرخ‌چهارشنبه(ریال)
دلار آمریکا 24537 24527
پوند انگلیس 37228 37050
فرانک‌سوئیس 26411 26309
کرون سوئد 3816 3796
روپیه هند 456 455
درهم امارات 6680 6678
یکصد ین ژاپن 26600 26700
لیر ترکیه 13653 13578
روبل روسیه 804 801
ریال قطر 6740 6743
یوآن چین 3944 3938
یکهزاروون‌کره‌جنوبی 23000 23000
یورو 32259 32048

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 165 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: 2008016
بازدید:
نظرات :
تاریخ مخابره : ۱۳۹۱/۱۲/۹ - ۲۱:۵۰
ایران در رسانه های جهان/
مذاکرات هسته ای به نقطه عطفی رسیده است/ ایران می تواند به غنی سازی ادامه دهد
خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: یک شبکه تلویزیونی آمریکایی با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای در قزاقستان، به طور تلویحی به عقب نشینی غرب در برابر پافشاری ایران بر حقوق هسته ایش اذعان کرد.

شبکه تلوزیونی "ای بی سی نیوز" آمریکا در مطلبی با اشاره به نتایج به دست آمده در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان و با اشاره به اظهارات "سعید جلیلی" مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران اعلام کرد که مذاکرات هسته ای با ایران به "نقطه عطف" مثبتی رسیده است.

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" نیز با پرداختن به مذاکرات هسته ای نوشت : مذاکرات دو روزه ایران و غرب روز چهارشنبه با توافق بر روی ادامه مذاکرات در آینده به پایان رسید.

این روزنامه در بخش دیگری که بیانگر نتیجه بخش بودن پافشاری های ایران بر حقوق مشروع هسته ایش و عقب نشینی غرب است، نوشت: در این مذاکرات غربی ها از از درخواست خود مبنی بر تعطیلی تاسیسات غنی سازی فردو صرف نظرکردند، اما خواستار توقف غنی سازی در این تاسیسات شده اند.

سایت "گلوب اند میل" نیز در مطلبی با اشاره به ادعاها و گزارشهای ضد و نقیض درباره ادعای واهی برخی منابع مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای ضمن اذعان به بی اساس بودن این ادعاها نوشت: تمام این مطالبی که علیه ایران مطرح می شوند خارج از آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضعیف و اطلاعات دست دوم هستند و به طور کلی اهداف ایران مشخص نیست و برخی از اقدامات ایران صرفا با هدف بالا بردن قدرت چانه زنی اش در مذاکرات هسته ای صورت می گیرد.

شبکه آمریکایی " سی ان ان" با اشاره به توافقات حاصل شده در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در آلماتی به نقل از "اسکات پترسون" نویسنده کتاب "بگذار تا شمشیرها مرا احاطه کنند" نوشت: آنچه در مذاکرات آلماتی جدید است، واکنش مثبت ایران به پیشنهادهای غرب است .

این شبکه در بخشی دیگری به نقل از این نویسنده اعلام کرد : این واکنش مثبت ایران می تواند به خاطر تغییرات کلی در ماهیت پیشنهادها باشد که به ایران اجازه ادامه غنی سازی را می دهد.

"نشنال ژورنال" در مطلبی نوشت دولت آمریکا اخیرا متوجه شده است که خودش تحریم های خودش علیه ایران را نقض کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه، دولت آمریکا مبلغ یک و نیم میلیون دلار به شرکت کره ای " دائلیم" برای ساخت واحدهای مسکونی پرداخت کرده است که این شرکت هم بر خلاف تحریم های آمریکا در بخش انرژی ایران فعالیت کرده است.

این روزنامه این اقدام دولت آمریکا را کمک به ایران از طریق یک کشور ثالث خواند.

روزنامه آمریکایی " نیویورک تایمز" نیز با پرداختن به مذاکرات هسته ای آلماتی با اذعان تلویحی به موفقیت ایران در پافشاری بر حقوق هسته ایش نوشت: پس از کاهش درخواست های هسته ای غرب ، ایران با ادامه مذاکرات موافقت کرد.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 144 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: 2007582
بازدید:
نظرات :
تاریخ مخابره : ۱۳۹۱/۱۲/۹ - ۱۲:۲۷
با اعتبار 90 هزار میلیارد تومانی در بودجه 92؛
یارانه نقدی 100 هزار تومان می‌شود/ اعتبار 120 هزار میلیارد تومانی هدفمندی در بودجه
دولت در لایحه بودجه سال 92 کل کشور 90 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه نقدی درنظر گرفت که این مبلغ نسبت به اعتبار 40 هزار میلیارد تومانی امسال، 125 درصد رشد نشان می‌دهد. برهمین اساس، اگر 125 درصد به مبلغ یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی فعلی -به ازای هر نفر- بیفزاییم، یارانه نقدی ماهانه هر ایرانی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیش از 100 هزار تومان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس لایحه بودجه سال 92 کل کشور که امروز توسط دولت به مجلس تقدیم شد، 120 هزار میلیارد تومان اعتبار برای هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی شده است که از این رقم، 90 هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه نقدی برای سال آینده است.

رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص اعلام افزایش مبلغ یارانه نقدی در سال آینده توسط رئیس جمهور گفت: دولت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را پیش بینی کرده ولی تصمیم نهایی با مجلس است.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اظهار داشت: برحسب مواد قانونی، منابع هدفمندی در سال آینده بخشی برای اقشار گوناگون، بخشی برای تولید و بخشی نیز برای بودجه دولت ناشی از افزایش حامل‌های انرژی است.

وی از پیش بینی اختصاص 90 هزار میلیارد تومان اعتبار برای یارانه نقدی سال آینده خبر داد و گفت: اگر پیش بینی دولت در لایحه بودحه سال آینده توسط مجلس به تصویب برسد، یارانه نقدی در سال 92 افزایش می یابد و این یکی از راهکارهای کمک به معیشت مردم و افزایش قدرت خرید آنان است.

ممبینی ادامه داد: البته این موضوعات به سیاست‌های پولی، مالی و ارزی کشور بستگی دارد، ضمن اینکه باید به مشکلاتی که در فرایند اقتصاد ملی ناشی از تحریم‌ها داریم، توجه شود و اگر گره ای در کار است، آن را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه در رابطه با اجرای فاز هدفمندی یارانه ها جلساتی را در محضر مقام معظم رهبری داشتیم، اظهار داشت: 120 هزار میلیارد تومان به عنوان اعتبارات هدفمندسازی یارانه ها در لایحه 92 پیش بینی شده است که این میزان نسبت به اعتبار 66 هزار میلیارد تومان سال جاری افزایش نشان می دهد.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: حدود 11 هزار میلیارد تومان از این رقم از محل یارانه نان و کالاهای اساسی و یارانه تفاوت قیمت انرژی به ویژه برق و حدود 109 هزار میلیارد تومان نیز از محل حامل‌های انرژی خواهد بود.

وی افزود: 15 هزار میلیارد تومان برای اختصاص به تولید پیش بینی شده است که در صورت تصویب، 15 هزار میلیارد تومان دیگر نیز به طرح‌های عمرانی اختصاص می یابد.

به گزارش مهر، اعتبار یارانه نقدی در سال جاری حدود 40 هزار میلیارد تومان است که قرار است این اعتبار براساس بودجه 92 به 90 هزار میلیارد تومان افزایش یابد. برهمین اساس، اعتبار این محل 125 درصد افزایش نشان می‌دهد. حال اگر به یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی فعلی 125 درصد بیفزاییم، مبلغ یارانه نقدی بیش از 100 هزار تومان در ماه به ازای هر نفر می‌شود.

تعداد صفحات : 275

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 257
  • باردید دیروز : 389
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 257
  • بازدید ماه : 257
  • بازدید سال : 89,646
  • بازدید کلی : 1,023,517
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!