loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 169 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

با فایل‌های عریض و طویل متنی چه کنیم؟

بسیاری از دانشجویان، محققان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، تایپیست‌ها و ... با فایل‌های طولانی وُرد سر و کار دارند. کار کردن با این فایل‌ها کمی دشوار است. مُدام مجبوریم برای حرکت میان صفحات، غلطک موس را بچرخانیم یا با موس بازی کنیم. راه ساده‌تر چیست؟ در ورژن‌های 2007 و 2010 با چند کلیک ساده، کار تمام است: کافی است ستون نمایش بندانگشتی یا پنجره‌ی ناوبری (Navigation Pane) را فعال کنید. برای این کار به زبانه‌ی View در وُرد (و نه ویندوز) رفته، از بخش Show/ Hide (بخش دوم) گزینه‌ی Thumbnail را فعال کنید. حال ستونی در سمت راست پنجره پدیدار می‌شود که تمام صفحات در آن نمایش داده شده‌اند و برای جابجایی میان آن ها یک کلیک بزنید تا به صفحه‌ی بعدی بروید. (درست شبیه به اسلایدهای پورپوینت). این امکان از نسخه ی 2007 به بعد وجود دارد و دلیل خوبی برای افرادی است که هنوز با ورد 2003 کار می‌کنند

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 221 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

نحوه‌ی جک زدن برای تعویض لاستیک

1. تمام سرنشینان از ماشین پیاده شوند.

2. ماشین باید در سطح صاف باشد. دنده عقب یا دنده یک بزنید و ترمز دست را بکشید. در خودروهای دنده اتوماتیک، دنده را به حالت پارک قرار دهید. فرمان (چرخ‌های جلو) را راست کنید. فلاشر را روشن کنید. جک نیز باید در سطح صاف باشد.

3. جلوی لاستیک‌های سالم چوب یا سنگ بگذارید.

4. مثلث خطر را در محل لازم بگذارید. در خیابان‌ها 70 متر قبل از ماشین خود، در بزرگراه‌ها 150 متر قبل از ماشین و سر پیچ‌ها، قبل از پیچ.

5. جک را در محلی نزدیک به لاستیک ترکیده و نزدیک به وسط خودرو (زیر دربی که به لاستیک ترکیده نزدیکتر است) قرار داده، آن را بزنید تا لاستیک باید بیاید. البته در این مرحله لاستیک باید کمی تماس با زمین داشته باشد و کاملاً آزاد نباشد. دقت کنید که هیچ یک از اعضای بدنتان زیر خودرو نباشد.

6. قالپاق را باز کنید. تمام پیچ ها را کمی شُل کنید، ولی به طور کامل درنیاورید. اگر پیچی باز نمی‌شود، روی آن کمی روغن ترمز بریزید و پس از چند دقیقه آن را باز کنید. پیچ‌ها را باید به صورت ضربدری باز کنید. یعنی به این شکل:

1 3

4 2

7. دوباره چند بار دیگر جک بزنید تا این بار لاستیک کاملاً از زمین جدا شود و تماسی با آن نداشته باشد. حال مُهره‌ها را درآورید و لاستیک را بیرون بکِشید.

8. سوراخ‌های لاستیک زاپاس را روی پیچ‌ها قرار داده و آن را کمی فشار دهید تا جا بخورد. سپس مُهره‌ها را اول با دست و بعد با آچار و باز به صورت ضربدری سفت کنید:

1 3

4 2

9. فشار باد تمام لاستیک‌ها را بررسی کنید و از محکم بودن مُهره‌های چرخ مطمئن گردید.

10. اشیای خود را جمع کنید. از مثلث خطر فراموشتان نشود.

11. در اسرع وقت لاستیک پنچر را تعمیر کنید.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 206 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

چند نکته درباره‌ی چادر زدن در سفر

1. تجربه ثابت کرده است که چادرهای مسافرتی 6 نفره برای راحت بودن و خوابیدن دونفر مناسبند! همچنین داشتن پلاستیک مربعی شکل بزرگی برای انداختن روی چادر خیلی ضروری است. این پلاستیک برای محافظت در برابر باد، باران، برف، سرما، خاک و ... لازم است روی چادر کشیده شود، بنابراین باید ابعادش کمی بزرگ تر از چادر مسافرتی و از نوع محکم و مقاوم باشد.

2. برای برپایی چادر، زمین صاف، ثابت و محکمی را انتخاب کنید که مُجاز باشد، به دور از رودخانه، دریاچه، دره، مسیر سیلاب، شیب، نزدیک آتش و محل تجمع حیوانات و حشرات باشد، از باد و طوفان در امان باشید، زیر چادر سنگ و بوته نباشد، سطح زیر چادر نباید شیبدار و مرطوب باشد. حال حتماً زیرانداز یا پارچه ای زیر چادر پهن کنید که هم چادر خیس و کثیف نشود و هم سنگ های ریز باعث پارگی چادر نگردند.

3. همیشه زیپ چادر را ببیندید تا از ورود حشرات جلوگیری شود. هنگام خواب نیز هیچ چیزی، حتا کفش نباید خارج از چادر باشد، چون حیوانات و حشرات را به سوی خود می‌کشاند.

4. هنگام جمع کردن چادر بسیار مراقب باشید چادر در تماس با اشیای تیز و برنده پاره نشود. میخ‌های چادر را جداگانه جمع و بسته‌بندی کنید و آن‌ها را در کیسه‌ای جداگانه در کنار چادر بگذارید.

5. در صورتی که چادر پاره شد، می توانید از چسب پنچری ماشین برای ترمیم آن استفاده کنید. این کار را سریعاً انجام دهید و نگذارید پارگی چادر بیشتر شود.

6. در پایان و هنگام جمع کردن چادر نیز، حتماً با پارچه‌ی نمناک یا اسفنجی تمام سطوح چادر را تمیز کنید. برای این کار حتماً از کمی آب استفاده کنید و هرگز از مواد شیمیایی و نفتی، که باعث خوردن چادر می‌شوند، استفاده نکنید. همچنین اگر با این کار یا به هنگام باریدن برف و باران بگذارید سطوح خشک شوند، بعد چادر را در کاور بگذارید، چون اگر چادر خیس باشد، باعث خراب و بدبو شدن آن می‌شود. چادر را همیشه پس از جمع کردن، در کاور مخصوصش بگذارید و هرگز آن را زیر وسایل سنگین یا در باربند ماشین قرار ندهید. نکته‌ی آخری که در مورد چادرها همیشه باید رعایت کنید، این است که همیشه برای باز و بسته کردن زیپ های چادر، از هر دو دست کمک بگیرید.

7. دقت کنید که در سال های اخیر چارد زدن فقط در کمپ‌ها مجاز است و در جاهای دیگر در هر شهری اجازه‌ی چنین کاری به شما نمی‌دهند.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 392 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
سوره فیل همراه با ترجمه فارسی و عربی

سورة الفِيل (۰)
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ (
۱) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ (۲) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْراً أَبَابِيلَ (۳) تَرْمِيهِم بِحِجَارَةٍ مِن سِجِّيلٍ (٤) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ (۵)

به نام خداوند بخشنده ي مهربان
1. مگر نديد پروردگارت با پيلداران چه كرد
2. آيا نيرنگشان را بر باد نداد
3. و بر سر آن‌ها دسته دسته پرندگاني «اَبابيل» فرستاد
4. كه بر آنان سنگ‌هايي از گل سخت مي‌افكندند
5. و (سرانجام، خدا) آنان را مانند كاه جويده شده گردانيد

In the name of Allah the merciful and the compassionate.

1
YUSUFALI: Seest thou not how thy Lord dealt with the Companions of the Elephant?
2
YUSUFALI: Did He not make their treacherous plan go astray?
3
YUSUFALI: And He sent against them Flights of Birds,
4
YUSUFALI: Striking them with stones of baked clay.
5
YUSUFALI: Then did He make them like an empty field of stalks and straw, (of which the corn) has been eaten up.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 184 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (0)
امتیاز مثبت
۰
گزارش کامل از روز اول مذاکرات ایران و 1+5 در قزاقستان
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب: 24177
مذاکرات ایران و 1+5 صبح سه‌شنبه در هتل ریکسوس آلماتی آغاز شد.
به گزارش اول نیوز به نقل از ایسنا اعزامی به آلماتی، هیات مذاکره کننده ایران روز یکشنبه به ریاست سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تهران را به مقصد آلماتی ترک کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مدت اقامتش در آلماتی با وزیرخارجه و رییس جمهور قزاقستان دیدار و گفت وگو کرد.

علی باقری عضو تیم مذاکره کننده ایران و معاون سعید جلیلی نیز پیش از ظهر امروز به وقت محلی با نماینده چین در گروه ۱+۵ دیدار و گفت وگو کرد.

در حالی دوطر ف ایران و ۱+۵ پس از هشت ماه وارد گفت وگو شدند که ایران انتظار داشت پاسخ به پیشنهادهایش در مسکو را در آلماتی دریافت کند.

از سوی دیگر با اینکه گروه ۱+۵ از ارائه پیشنهادهای جدید خبر داده بود،پایگاه اینترنتی المانیتور به نقل ازیک منبع که به دلیل حساس بودن اطلاعات مایل به فاش شدن نامش نبود،خبرداد که پیشنهاد ۱+۵ در آلماتی به ایران در واقع جدید نیست و صرفا برخی تغییرات جزئی نسبت به پیشنهاد بغداد در آن اعمال شده است.

این منبع اضافه کرد در بسته آلماتی که قرار است روز سه شنبه به ایران ارائه شود تنها کاهش جزئی برخی تحریم ها در حوزه طلا، پتروشیمی و برخی موارد کم اهمیت بانکی پیشنهاد شده است.

این درحالی است که ایران بارها اعلام کرده است که بهتر است ۱+۵ پیشنهاد های جدید و معتبر با خود بیاورد و درباره فعالیت‌های هسته یی ایران و مواضعش در این باره دچار اشتباه محاسباتی نشود.

در این مذاکرات هیات های مذاکره کننده ۱+۵ به جز نماینده انگلیس همان هیات های قبلی بودند و تنها جفری آدامز ، نماینده انگلیس در گروه ۱+۵ در مذاکرات آلماتی جای خود را به سایمون گس، داده بود.

ما ژائوشو، نماینده چین، ویندی شرمن، نماینده آمریکا، ژاک او دیبر، نماینده فرانسه و هانس دیتر لوکاس، نماینده آلمان در گروه ۱+۵ بودند.

ایران در آلماتی پیشنهاد جدید و جامعی در دست دارد

از سوی دیگر یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران با ۱+۵ با اشاره به برخی اخبار مبنی بر این که گفته می‌شود ۱+۵ پیشنهاد جدیدی در آلماتی ارایه خواهد کرد، گفت: ایران هم با یک پیشنهاد جدید و جامع به آلماتی آمده است.

وی از بیان جزییات آن خودداری کرد.

وی ادامه داد : پیشنهاد جدید با چارچوب پیشنهاد ایران در مسکو چندان تفاوتی ندارد، اما پیشنهاد مسکو هم نیست و تلاش دارد تا ابعاد مختلف مساله را در برگیرد و شامل طیفی از گزینه‌ها می‌شود.

این منبع گفت که بسته به پیشنهاد طرف مقابل نسخه‌های متفاوتی از پیشنهاد جدید ایران آماده شده است که ارایه می‌شود.

وی درباره هدف ایران از ارایه این پیشنهاد تصریح کرد:ما می خواهیم ببینیم که طرف مقابل در ادعای خود که می‌گوید دنبال یک راه حل جامع و قابل مذاکره است صادق است یانه؟

وی درباره درخواست ایران از ۱+۵ برای پاسخ به پیشنهاداتش که در بغداد و در مسکو به طور جامع ارایه شد، تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین بخش مذاکرات آلماتی مربوط به این است که ببینیم آنها در پاسخ به پیشنهاد ایران چه می‌گویند.

مایکل مان نیز از برنامه‌ گروه ۱+۵ برای ارایه یک پیشنهاد تغییریافته خبر داد.

سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا گروه ۱+۵ در مذاکرات امروز در آلماتی پیشنهاد جدید برای ایران دارند؟ گفت: ما یک پیشنهاد تغییریافته را ارایه خواهیم کرد.

هم‌چنین مایکل مان در حالی که دور اول مذاکرات ایران و ۱+۵ در حال انجام بود به میان خبرنگاران مستقر در هتل اینترکانتیننتال آمد و گفت : به صورت شفاف واکنش‌هایمان را به گزارش آژانس درباره نصب سانتریفیوژهای نسل پیشرفته در ایران اعلام کردیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به آلماتی، وی مدعی شد که اقدام ایران در نصب این سانتریفیوژها خلاف قطعنامه‌های موجود است و به نگرانی‌هایی که وجود دارد دامن می زند.

ایران بر اساس معاهده ان پی‌تی و پادمان جامع و تحت نظارت وبازرسی آژانس نسل پیشرفته‌ای از سانتریفیوژهای تولید داخل را در سایت غنی‌سازی نطنز نصب کرده است و به موقع آژانس را از این اقدام مطلع ساخته است.

مان درباره مذاکرات آلماتی گفت : این که ایران در استانبول در سال ۲۰۱۲ قبول کرد درباره برنامه هسته‌یی اش صحبت کند اقدام مثبتی است و من فکر می کنم که ما درحال پیشرفت هستیم.

سخنگوی اشتون اظهار کرد:ما منتظر یک حرکت واقعی هستیم و البته متوجه هستیم که این اقدامات یک شبه قابل تصمیم‌گیری نیستند.

وی همچنین احتمال داد که مذاکرات روز چهارشنبه نیز ادامه یابد.

سخنگوی اشتون در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که درباره پیشنهاد جدید ایران که گفته می شود در آلماتی ارایه خواهد کرد خبر دارید؟ گفت:اینکه ایران پیشنهاد جدید ارایه کرده باشد خبری ندارم، اما اگر ایران پیشنهاد جدیدی داشته باشد از آن استقبال کرده و ۱+۵ آن را بررسی می‌کند.

پیشنهادی درباره تعطیلی فردو از سوی ۱+۵ به ایران ارائه نشده است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به آلماتی، یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران با ۱+ ۵در جمع خبرنگاران گفت که تاکنون از سوی گروه ۱+۵ پیشنهادی درباره تعطیلی فردو یا تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصد به ایران ارائه نشده است.

وی گفت که هنوز از طرف ۱+۵ در مذاکرات آلماتی پیشنهادی که محتوای آن تعلیق غنی سازی ۲۰ درصد و تعطیلی فردو باشد، مطرح نشده است.

با پایان دور اول مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در آلماتی دو طرف مشغول رایزنی‌های دیپلماتیک شدند.

دور اول مذاکرات که از بعد از ظهر روز سه شنبه( به وقت محلی) آغاز شده بود، حدود ساعت ۱۶ به وقت آلماتی (۱۴:۳۰ به وقت تهران)پایان یافت. به این ترتیب

گفت‌وگوها میان ایران و گروه کشورهای ۱+ ۵ در روز نخست پایان یافت و این گفت‌وگوها احتمالا فردا (چهارشنبه) از سرگرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به آلماتی، دو طرف درباره ادامه مذاکرات برای امشب یا فردا (چهارشنبه ) رایزنی کردند که ادامه مذاکرات به فردا موکول شد.

هنوز از جزییات گفت‌وگوهای روز سه‌شنبه که دو ساعت و نیم به طول انجامید، خبری منتشر نشده است.

قرار بود نمایندگانی از دو طرف مذاکره‌کننده برای ارائه آخرین اخبار و تحولات مذاکرات در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آن‌ها پاسخ دهند اما جلسه توجیهی در این باره لغو شد.

در حالی که انتظار می‌رفت دور جدید مذاکرات میان ایران و ۱+۵ پس از هشت ماه تاخیر و تشدید مواضع دو طرف از فضای سرد دیپلماتیک خارج شود اما به نظر می‌آید خبری از انعطاف در رویکردها نباشد، با این حال هنوز باید منتظر بود و دید که مذاکرات در روز دوم که روز چهارشنبه از سر گرفته می‌شود چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد.

قزاق‌ها در حالی در شهر آلماتی و در هوای برفی و مه آلود میزبان دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ بودند که تلاش کردند با استقبال گرم از سرمای هوا بکاهند.

هیات های مذاکره کننده از یک یا دو روز قبل وارد آلماتی شده‌ بودند.

محل برگزاری مذاکرات از محل استقرار خبرنگاران و رسانه‌های گروهی و تصویری که برای پوشش این مذاکرات به قزاقستان آمده‌اند بسیار دور است و اغلب خبرنگاران خارجی و ایرانی که به منظور پوشش دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ به آلماتی آمده‌اند در هتل اینترکانتیننتال از طریق ویدئو پروژکتور در جریان ورود هیات‌های مذاکره‌کننده و مذاکرات قرار می‌گیرند.

تمهیدات امنیتی از سوی مقامات قزاق از روز های گذشته در هتل محل استقرار خبرنگاران و رسانه‌های گروهی برقرار است.

بر اساس گزارش ایسنا، هوای آلماتی امروز به صفر درجه رسید که نسبت به روز های گذشته کمی گرم‌تر شده است. با این حال مه شهر آلماتی را در بر گرفته است.

وزیر خارجه قزاقستان هنگام ورود هیات‌های مذاکره کننده ایران و ۱+۵ از آن‌ها استقبال کرد.

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات از سوی ۱+۵ با ایران لباسی مشابه آن چه در بغداد به تن داشت البته با رنگی متقاوت به محل مذاکرات وارد و ابتدا با وزیر خارجه قزاقستان و سپس سعید جلیلی رسم و رسومات دیپلماتیک را به جا آورد و عکس یادگاری انداخت.

باید امیدوار بود که بر تن کردن لباسی تکراری از سوی نماینده ۱+۵ در مذاکرات با ایران به معنای تکرار مکررات نبوده باشد.

قزاقستان نیز به تبعیت از میزبان‌های قبلی مذاکرات سیاسی و هسته‌یی و بین‌المللی ایران و ۱+۵ نماد کشورش (سیب یا همان آلما به زبان ترکی) و عنوان "مذاکرات ایران و ۱+۵" را بر بیلبوردی بزرگ و به دو زبان قزاقی و انگلیسی در محل کنفرانس خبری در هتل اینترکنتیننتال نصب کرده است.

هتل مذکور محل استقرار حدود ۱۵۰ نماینده رسانه‌های خارجی است و البته مرکز خبری و محل کنفرانس خبری نمایندگان دو طرف در انتهای مذاکرات نیز در این هتل قرار دارد.

در حدود ۱۲۰ خبرنگار و رسانه قزاقی نیز این مذاکرات را پوشش می‌دهند.

پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز همان طور که در مذاکرات قبلی مرسوم شده است در میانه پرچم‌های کشورهای عضو گروه ۱+۵ قرار دارد.

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای پیش از مذاکرات روز سه‌شنبه مدعی شده بود: ما این مذاکرات را با هدف رسیدن به پیشرفت برای رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره ماهیت برنامه هسته‌یی ایران برگزار کرده‌ایم و این دوره مذاکرات از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری آر.تی‌.تی در ادامه بیانیه اشتون آمده است: ما با یک پیشنهاد تجدید نظر شده به اینجا آمده‌ایم و آمده‌ایم که به طور معنادار با ایران تعامل داشته باشیم و هدفمان این است که مطمئن شویم گفت‌وگوی خوب و کامل داشته‌ایم،‌ با این هدف که در پایان نشست شاهد پیشرفت باشیم.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: وضعیت مرتب تغییر می‌کند. ما باید ابتدا به وضعیت داخل ایران نگاه کنیم. علاوه بر آن باید نتیجه‌ای را که از گفت‌وگوهای قبلی گرفته‌ایم و مسائلی که ایران مطرح کرده است و مسائلی که در چارچوب گروه ۱+۵ و در مذاکراتمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرده‌ایم را مدنظر قرار دهیم. همه این مسائل در پیشنهاد تجدید نظر شده‌مان مدنظر قرار گرفته است.

اشتون با بیان اینکه گروه ۱+۵ با یکدیگر متحد است، گفت: ما همکاری نزدیکی با یکدیگر داریم تا اطمینان حاصل کنیم که پیشنهادهایی که مطرح می‌کنیم به اسم همه‌مان باشد. البته اگر ایران مایل به تعامل باشد آن را با تهران مطرح می‌کنیم.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 179 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (0)
امتیاز مثبت
۰
ایجاد بازار مجازی از ابتدای سال ۹۲
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب: 24811
داریوش پاک‌بین افزود: با هدف حذف واسطه‌ها از ابتدای سال آینده، ایجاد بازار مجازی برای بخش‌های تعاونی و تولیدی در دستور کار است.
ایسنا: دبیرکل اتاق تعاون از ضرورت تشکیل کمیته اجرایی برای بررسی تسهیلات معوق خبر داده و خواستار ایجاد بازار مجازی از ابتدای سال آینده شد.

داریوش پاک‌بین در پنجمین اجلاس سران و مدیران اقتصاد، تجارت و صنعت خواستار تشکیل کمیته اجرایی برای بررسی تسهیلات بخش‌ خصوصی و تعاونی شد و افزود: اگر قرار باشد تسهیلات‌گیرندگان برای پرداخت تسهیلات مهلت بگیرند، باید منابعی غیر از منابع بانکی پیش‌بینی شود.

وی افزود: با هدف حذف واسطه‌ها از ابتدای سال آینده، ایجاد بازار مجازی برای بخش‌های تعاونی و تولیدی در دستور کار است.

او با انتقاد از عملکرد برخی مدیران میانی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی گفت: در ماه‌های اخیر شوک‌های مهمی به فعالان اقتصادی وارد شده و بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیازمند عزمی ملی این فعالان است اما در حال حاضر کارخانه‌های بسیاری به‌دلیل نداشتن سرمایه‌ در گردش و فشار بی‌مورد بانک‌ها برای وصول مطالبات به تعطیلی کشیده شده‌اند.

پاک‌بین با انتقاد از عملکرد برخی مدیران بانک‌های دولتی اظهار کرد: با وجود اشراف کامل مدیران بانک‌ها به گرفتاری‌های بخش خصوصی بسیاری از مدیران واحدهای بدهکار به ‌دلیل داشتن معوقات ممنوع‌الخروج شده و گرفتاری‌های بیشتری برای بخش تولید و تجارت فراهم شده است.

پاک‌بین افزود: بزرگترین تعاونی تولید آلومینیوم کشور و چهارمین برند بزرگ دنیا در زمینه‌ تولید آلومینیوم با بیش از ۳۰۰۰ عضو به علت فشار نابجای بانک‌ها برای وصول مطالبات در حال تعطیلی است.

وی گفت: در صورت تعطیلی این کارخانه‌ها معیشت ۱۵ هزار خانوار وابسته به‌ این کارخانه‌ها در خطر خواهد بود و در آن‌ صورت چه ‌کسی پاسخ‌گوی بیکاری سرپرستان این خانوارها خواهد بود؟

پاک‌بین اظهار کرد: برای ایجاد هر شغل در کشور ۶۰ میلیون تومان هزینه می‌شود و نباید اجازه داد که با سنگ‌اندازی و کارشکنی برخی افراد سودجو بسیاری از صنایع کشور تعطیل شوند.

وی همچنین به اهمیت بخش تعاونی اشاره کرده و گفت: بخش تعاون از اهمیت بیشتری نسبت به بخش خصوصی برخوردار است اما متاسفانه توجه لازم به آن نمی‌شود، در حالی که تمامی این موضوعات در بازبینی اصل ۴۴ قانون اساسی پیش‌بینی شده و اجرای سریع و صحیح آن موجب رونق و تقویت این بخش خواهد شد.

وی بهره‌وری پایین عوامل تولید، اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و آثار آن بر تولید و بالا بودن هزینه‌های بانکی را از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش تولید کشور برشمرد و پایین‌تر بودن سود سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی کشور را در مقایسه با سایر فعالیت‌ها نظیر سفته‌بازی، دلالی، خرید و فروش سکه، طلا و ارز واقعیتی تلخ و نگران‌کننده دانست.

در این اجلاس همچنین رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس به اهمیت وجود احزاب در کشور و نقش آن‌ها در بهبود شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد.

امیر خجسته به اهمیت ویژه‌ صنعت، تجارت و تولید ملی اشاره کرد و راه‌حل برون‌رفت از مشکلات و موانع این بخش را در تغییر نگرش‌ و دیدگاه‌های موجود دانست.

همچنین دبیر اجلاس سران و مدیران اقتصاد، تجارت و صنعت درباره برند پایدار عنوان کرد: بپذیریم که رقابت، واقعیت دنیای تجاری است و در این شرایط برقراری رابطه شایسته با زنجیره ارزش‌آفرینی را نمی‌توان نادیده گرفت. ادبیات و کارکردهای حضور در بازارهای انحصاری قابلیت کارکرد در فضای رقابتی را ندارد. همان‌طور که بانک‌های خصوصی به بانک‌های دولتی یاد دادند که باید ادبیات خود را تغییر دهند، در غیر این صورت بهبودی در شرایط به وجود نخواهد آمد.

میرزابابا مطهری‌نژاد تصریح کرد: جهان توسعه یافته امروز برای توسعه مشارکت به تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد یا NGO ها اقدام کرده و مسائل مربوط به فعالیت‌های بخش خصوصی در این نهادها که غیروابسته به قدرت هستند پیگیری می‌شود. همچنین در این اجلاس به ۳۰ شرکت برتر گواهی استاندارد بین‌المللی ارزش برند ( ایزو ۱۰۶۶۸) از اتحادیه اروپا اهدا شد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 177 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (1)
کد خبر:۴۲۹۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
تا چند روز آینده هیوندای موتورز کره جنوبی از نسخه FaceLift (تغییر چهره) شاسی‌بلند سایز متوسط خود Tucson پرده‌برداری می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نمایشگاه ژنو سوئیس در پیش است. بزرگان خودروسازی در تلاشند تا بهترین‌های خود را به عرضه بگذارند.
فورد، جنرال موتورز و کرایسلر به عنوان مثلث غول‌های آمریکایی در تدارک برای بازگشت به دوره طلایی‌اشان هستند.
مرسد‌بنز، ب‌ام‌و، فولکس‌واگن و آئودی نیز به عنوان نمایندگان اوج مهندسی آلمانی با تولیداتی مدرن و آینده‌نگر خواهند آمد.
فراری و‌ لامبورگینی از ایتالیا نیز اسپرت‌تر از همیشه عرضه خواهند شد.
آستون‌مارتین، مینی، جگوار و بنتلی نیز از سوی انگلیسی‌های مغرور وارد بازی می‌شوند.
اما در این میان همه چشم‌ها به آسیاست. بزرگ‌ترین بازار فعلی خودرو در دنیا. از یک سو چینی‌ها را می‌بینیم که دست و پاشکسته با تولیدات مستقل خود، 10 سال آینده را هدف قرار داده‌اند.
به گزارش بازار خبر، از سویی دیگر نیز ژاپنی‌های پرافتخاری چون تویوتا، هوندا، سوبارو و میتسوبیشی را مشاهده می‌کنیم که بری مشتری از چیزی کم نمی‌گذارند.
اما شاید این دوره متعلق به کره‌ای موفق باشد. کیا و به خصوص هیوندای. شرکت‌هایی که طی یک پروسه 10 ساله به طرز تحسین‌برانگیزی خود را بالا کشیدند و در حال حاضر برندشان را در سطح کلاس جهانی مطرح می‌کنند.
درباره توسان جدید
پروژه ix35 یا با نام دیگرش Tucson، به عنوان کوچک‌ترین محصول هیوندای در سال 2004 معرفی شد. اینک پس از گذشت کمتر از 10 سال، نسخه جدیدی از آن با یک طراحی انقلابی نسبت به نسل اول،‌ معرفی شده است.
آنچه قرار است در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شود در حقیقت نسخه فیس‌لیفت مدل 2013 (نسل دوم) این خودرو است.
نخستین چیزی که در ظاهر این خودرو جلب توجه می‌کند نصب LEDهای آبی‌رنگ درون مغزی چراغ جلو است. تعبیه چراغ مه‌شکن با یک قاب استیل در کنار جلوپنجره‌ای هم‌رنگ بدنه، بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری آن است.
گفته می‌شود هیوندای درون کابین این خودرو را نیز با موادی جدید طراحی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود برای توسان جدید از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 210 اسب‌بخاری و یک نمونه دیگر با همین حجم و بدون توربو با 148 اسب‌بخار استفاده شود.

تعداد صفحات : 275

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 279
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 962
  • بازدید ماه : 962
  • بازدید سال : 90,351
  • بازدید کلی : 1,024,222
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!