loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 175 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)


مترجم: مریم رضایی
نویسنده: ریچ انوس
منبع: CSM
ابتدا قرار بود این مقاله در مورد این باشد که چرا باید در شرایط اقتصاد رکودی به فکر راه‌اندازی یک شرکت باشیم، اما واقعیت این است که برای راه‌اندازی یک شرکت هیچ گاه همه شرایط مساعد نیست.


برای افرادی که به فکر شروع یک فعالیت اقتصادی افتاده اند، این تصمیم و فرآیند، معمولا مملو از نگرانی، سبک سنگین کردن امور و بلاتکلیفی است.
به همین دلیل است که باید عوامل بزرگ‌تر اقتصادی کلان را رها کنید و در عوض انرژی خود را برای امتحان کردن یک شانس جدید در زندگی متمرکز کنید. من در طول سال‌ها با صدها کارآفرین مختلف صحبت کرده‌ام و مجاب شده‌ام که تنها فاکتور مشخص در مورد کارآفرینان این است که آنها برای گذر از این آستانه و ورود به دنیای خود اشتغالی نوعی ابتکار یا تهور متفاوت دارند. آنها به محض اینکه قدم در این راه می‌گذارند، به عقب برنمی‌گردند، بلکه قلب و روحشان را برای موفقیت کسب‌وکارشان خرج می‌کنند.
بدانید که نیازی نیست شرکت اینتل یا مایکروسافت بعدی را شما راه‌اندازی کنید. صدها صنعت دیگر وجود دارند که به سرمایه کمتری نیاز دارند و می‌توانند این امکان را برای شما به وجود آورند که شرکتی را بدون فروختن مایملک زندگی‌تان، راه‌اندازی کنید. برای مثال، می‌توانید از تجربه من استفاده کنید. من به همراه شریک تجاری‌ام، برای اولین بار در سال 1999، زمانی که هر دو تنها کمی بیشتر از بیست سال داشتیم، شرکت StudyPoint را تاسیس کردیم. ما سرمایه اولیه بسیار کم (تنها حدود 16 هزار دلار) و تجربه‌ای کمتر از آن داشتیم، اما کسب‌وکار ما در حوزه صنعت آموزش خصوصی بود و در نتیجه برای شروع کار هزینه‌های ما بسیار ناچیز بود.
در کسب‌وکارمان به تکنولوژی‌های پیشرفته نیاز نداشتیم و هر چقدر جلو می‌رفتیم بیشتر یاد می‌گرفتیم. این کار برای ما فرصتی را به وجود آورد تا از اشتباه‌های متعددی که مرتکب می‌شدیم درس بگیریم، طوری که شرکت ما اکنون به یک شرکت ملی با صدها کارمند و اقدامات مبتکرانه بزرگ تبدیل شده است. در حال حاضر از نقطه‌ای که شروع کرده بودیم، فاصله زیادی داریم و اگر می‌خواستیم همه چیز را از همان ابتدا تمام و کمال انجام دهیم، هیچ گاه به اینجا نمی‌رسیدیم. به علاوه، بعد از آن، دو بنگاه تکنولوژی جداگانه تاسیس کرده‌ایم که چند سال پیش توانایی مالی برای این کار را نداشتیم، اما اکنون در نتیجه آنچه از رشد StudyPoint یاد گرفته بودیم، این دو بنگاه را نیز تاسیس کردیم.
نکته دیگری که باید بدانید این است که این روزها حتی در صنایع پیچیده‌تر مانند تجارت الکترونیک و کالاهای مصرفی، آزمودن کسب‌وکار و ایده‌هایی برای محصولات جدید، بدون سرمایه‌گذاری قابل‌توجه آسان‌تر شده است. مثلا در تجارت الکترونیک، فلسفه‌ای شکل گرفته که بر اساس آن می‌توانید در مورد کالاها و خدمات جدید، بازخوردهای کم هزینه‌ای در بازار دریافت کنید. حتی در کالاهای مصرفی، ظهور چاپ سه بعدی این امکان را برای کارآفرینان بالقوه به وجود آورده تا نمونه ایده‌های تولیدی جدید را با هزینه بسیار کم ارائه کنند. این نمونه‌ها را می‌توان برای مشاهده بازخوردهای مصرف‌کنندگان به‌کار برد. یعنی قبل از اینکه مجبور شوید هزینه‌های هنگفت برای ماشین آلات بپردازید، می‌توانید اثر واقعی آن را در بازار بسنجید.
مساله دیگری که اهمیت دارد این است که برای شروع کارتان می‌توانید به مزایای آن فکر کنید و از آن نیرو بگیرید. مالکیت یک شرکت می‌تواند راهی به سوی مجموعه متنوعی از اهداف زندگی باشد. این اهداف می‌توانند کسب ثروت، ساخت یک شیوه زندگی که این امکان را به وجود می‌آورد که زمان بیشتری با خانواده صرف کنید، اثربخشی به دنیایی که در آن زندگی می‌کنید یا مسائل دیگر، باشند. من معتقدم که وقتی رییس خودتان باشید، همه این مسائل دسترس‌پذیرتر هستند. بدون شک، در اولین سال‌های کارتان باید فداکاری بیشتری به خرج دهید، اما در بلندمدت به کنترل بیشتری در مسیر خود می‌رسید و فرصت‌های بیشتری برای تمرکز بر اولویت‌های خود خواهید داشت. بار دیگر، تجربه خودم را مثال می‌زنم. در شروع کارم، من ابتدا قصد داشتم شغل معلمی را در پیش بگیرم، اما مجموع اتفاقات خوبی که پشت سر هم رخ داد، در نهایت منجر به این شد که یک شرکت آموزشی راه بیندازم.
در 13 سال گذشته، شرکت StudyPoint به بیش از 20 هزار دانش آموز کمک کرده و وسعت مسئوليت اجتماعی آن به قدری بوده که حتی اگر کل زندگی‌ام را به تدریس می‌پرداختم، نمی‌توانستم به چنین اثری دست یابم. من کارآفرینانی را می‌شناسم که از کسب‌وکارشان برای ثروت آفرینی یا ایجاد تعادل بین کار و زندگی استفاده کرده اند. میلیون‌ها اهداف حرفه‌ای و شخصی دیگر وجود دارد که برای رسیدن به آنها اگر یک کارمند باشید تا صاحب یک کسب‌وکار، با چالش‌های بیشتری مواجه خواهید شد.
در نهایت، دو نکته مهم دیگر در مورد مزایای کارآفرینی وجود دارد. اول این که مزایای کارآفرینی در روش‌هایی ظهور می‌کنند که تقریبا همیشه آنها را ناممکن می‌پنداریم. من همیشه فکر می‌کردم هیچ گاه از اداره کردن یک کارخانه راضی نخواهم بود و خوشحال بودم که یک کسب و کار آموزشی دارم. با اینکه کمک به موفق شدن کودکان در مدرسه افتخار کوچکی نیست، اما اکنون در سازمانی که ایجاد کرده‌ایم نیز همان احساس را دارم و دریافته‌ام که اداره کردن یک کارخانه هم می‌تواند همان افتخار را داشته باشد. دوم اینکه کارآفرینی یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای شناختن پتانسیل‌های فردی شما است. همه ما در مورد جک ولش، مدیر عامل سابق شرکت جنرال الکتریک، چیزهای زیادی شنیده‌ایم، اما در مورد هزاران فرد دیگری که همان استعدادها را دارند و پتانسیل‌های آنها به دلیل بوروکراسی‌ها ناشناخته مانده اطلاع نداریم. بسیاری از آنها می‌توانستند مدیران بزرگی باشند که چون خودشان اقدامی نکردند، آینده آنها به دست فرد دیگری افتاده است.
به یاد داشته باشید که چه یک بنگاه کوچک را در شهر خودتان اداره کنید یا قصد دارید اپل یا گوگل بعدی را ایجاد کنید، می‌دانید که حداقل به عنوان یک کارآفرین هیچ چیز نتوانسته شما را از شناخت پتانسیل‌هایتان بازدارد.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 215 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
ایده‌های نو، کسب و کار نو



پای صحبت‌های ماهرخ فلاحی، اولین زن گاودار صنعتی ایران

شادی صالحی

از همان دوران کودکی شخصیتی فعال داشت و مدام به دنبال آموختن بود. 10 سالش بود که دیپلم گرفت و در 20 سالگی، با تحصیلات عالیه در رشته زبان و روانشناسی (ویژه کودکان استثنايی) در آموزش و پرورش استخدام شد. همه، به ویژه نابینایان از او به عنوان آن دسته از کسانی که برای نخستین بار در ایران الفبای فارسی خط بریل را رواج دادند، ياد مي‌كنند. ماهرخ فلاحی، زنی 70 ساله با کوله‌باری از تجربیات است. وی بعد از بازنشستگی‌اش با وجود تحصیلات عالیه به حرفه دامداری روی آورده است.

از همان دوران کودکی به واسطه حرفه پدربزرگم به گله وگله‌داری علاقه داشتم و با وجود علاقه زیادی که به حرفه معلمی داشتم، بعد از باز نشستگی‌ام، به دلیل علاقه زیادم به طبیعت و برای اینکه بیکاری را دوست نداشتم به این حرفه روی آوردم. این بود که خانه‌مان را در تهران فروختم و بدون هیچ اطلاعی از حرفه دامداری، با کلی وام، يك واحد دامداری با هفت گوساله در محمدشهر كرج خریدم. از هر فرصتی برای ارتقاي سطح علمی‌ام استفاده می‌کردم و معتقد بودم که باید بر همه کارهای دامداری اشراف پيدا كنم و آن را یاد بگیرم. بر این اساس، تمام دوره‌های آموزشی را در ایران و خارج از ایران می‌گذراندم. بعد از یك سال هفت گوساله به ۱۴ رأس و سال بعدش به ۲۸ رأس رسید. درسفری که به دانمارک داشتم دیدم که آنها چه پسمانده‌هایی را به ایران صادر می‌کنند. این بود که تصمیم گرفتم به تولید شیر و گوشت با روش‌های جدید و اصلاح نژاد دست بزنم. بعد از مدتی تصمیم به اصلاح نژاد گرفتم و اسپرم‌های منجمد وارداتی را خریداری و به گاوها تلقیح كردم. درنتیجه گاوی كه در سال نخست بین ۱۸ تا ۲۰ كیلوگرم شیر می‌داد، اكنون با اصلاح نژاد ۶۵ كیلوگرم شیر می‌دهد و در آخر به سراغ طرح نوین انتقال جنین دام رفتم. گاوهای ما الان با تلقیح مصنوعی و نه لقاح طبیعی، تولید مثل می‌کنند. ما برای اصلاح نژاد همان کارهایی را می‌کنیم که در مرکز تحقیقلت رویان انجام می‌دهند.

مشكلات دامداران
مشکلات و فراز و نشیب در هر کاری هست و حتما هر کارآفرینی پذیرای مشکلات کاری‌اش است. هر کارآفرین، در طول زندگی‌اش هرگز از مشكلات نمی‌ترسد و از عهده آنها برمی‌آید. اولین مشکل هر کارآفرین نبود سرمایه و امکانات اولیه است و دومین مشکل برای یک دامدار شیوع بیماری در بین دام‌هایش است. اوایل کارم بود که «سل گاوی» شیوع پیدا کرد و همه گوساله‌هایم را از دست دادم و برایم خیلی سخت بود که با این مشکل رو‌به‌رو شوم. دامدار ‌باید مدام مراقب دام‌هایش باشد و با عشق و علاقه کار کند. به همین دلیل خانه خود را در دل دامداری‌ام به مانند برجی درست کردم تا به همه چیز تسلط داشته باشم و هر لحظه و هر ثانیه مراقب‌شان باشم. کار دامداری، کاری سخت و پرزحمت است. اگر می‌خواهید دامداریِ خوبی داشته باشید، باید مثل یک مادر که بالای سر بچه‌هایش است، از دامداری خود مراقبت کنید.

آموزش، لازمه کارآفرینی
سال‌های زیادی را در حوزه آموزش گذراندم و به این باور دست پیدا کرده‌ام که علت موفقیت هر کشوری، آموزش صحیح، بر پایه برنامه‌ریزی‌های بلند‌مدتِ آن کشور است. کار و کارآفرینی ‌بايد از دوران پیش از دبستان، به طور اجباری آموزش داده شود.
آشنایی با کسب و کار، یعنی ایجاد علاقه و پرورش مهارت در هر کشوری؛ اما متاسفانه ما در ایران، بعد از گرفتن مدارک تحصیلی‌مان، تازه به یاد کار کردن و کسب در آمد می‌افتیم و به همین دلیل است که جوانان‌مان توقعات زيادي دارند و جز پشت میزنشینی کاری بلد نيستند. ما نیاز به نیروی متخصص و علاقه‌مند داریم. کدام جوان را می‌شناسید که با مدارک دانشگاهی حاضر باشد که در دامداری کار کند و یا دامداری دایر کند؟
وقتی شما از کودکی به افراد آموزش دهید، کار کردن برای آنها عار نیست و به کار و کسب درآمد با دیگاهی دیگر نگاه می‌کنند. البته فراموش نکنیم که صرف خواندن چند کتاب، از انسان کارآفرین نمی‌سازد. کار یعنی در عمل، فعالیتی را درک و لمس کردن. بعد از آموزش و پرورش من والدین را مقصر می‌دانم و معتقدم که کشور لبریز از مهندسان بیکار است. چرا باید مدام به کودک خود بفهمانیم که باید دکتر و یا مهندس بشود؟ اجازه بدهید فرزندانتان، خودشان علایقشان را پیدا کنند و هر آنچه را دوست دارند تخصصی بخوانند و اجازه بدهید تخیل و باور‌های خود را به مرحله تولید برسانند. کشورهای تولید‌کننده، همیشه موفق‌تر از سایر کشورهای وابسته هستند. کارآفرینی امری اکتسابی و ذاتی است؛ اما هر انسانی را می‌توان با دیدِ کارآفرینی برای ورود به جامعه مهیا کرد.
البته در دنیای رقابت، کسی که خلاق‌تر است، پیروز میدان خواهد بود.

کارآفرینی ستون اشتغال‌زایی مدت‌هاست تب کارآفرینی ایران را در برگرفته است و هنوز نمی‌دانیم که بین کارآفرینی و اشتغال‌زایی تفاوت وجود دارد. کارآفرین، فردی است که با ایده‌های ناب و متفاوت خود کسب و کاری راه‌اندازی می‌کند و اهل ریسک‌پذیری است و همه چیز را به جان می‌خرد؛ اما کسی را که شرکتی دایر می‌کند و چندین نفر را مشغول به کار می‌کند، کارآفرین نمی‌خوانند. اشتغال‌زایی، نتیجه کار آفرینی است و لزوما اشتغال‌زایی با کارآفرینی یکی نیست.
مهم این است که ایده‌های نو داشته باشید. هر ایده تازه‌اي کسب و کاری جدید است؛ حتی اگر به نظر تکراری باشد. اگر در آن کار و حرفه متفاوت باشید، در واقع کسب و کاری نو را بنیان‌گذاری کرده‌اید.

دولت، پل ارتباطی
در کشور ما کم نیستند سرمایه‌گذارانی که بدون هدف و با ایده‌ای جدید کار می‌کنند و کارآفرینان بسیاري هستند که به دلیل کمبود بودجه، ایده‌هایشان را دفن می‌کنند. به نظر من دولت به عنوان تسهیل‌گر و راهنما ‌باید، پل ارتباطی سرمایه‌داران، بانک‌ها و کارآفرینان باشد.

اشتغال و درآمدزایی
تقریبا هر دامداري، با توجه به نوع فعالیت و وسعت کاری‌اش در امر اشتغال‌زایی نقش‌آفرین است. به طور تقریبی در این واحد تولیدی ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر مشغول به کار هستند و با توجه به نوع کار، روزانه از ۱۰ تا۳۰ نفر به طور ثابت فعالیت می‌کنند. عمده تولیدات هر دامداری محصولات لبنی و گوشتی است؛ اما این مرکز به دلیل پرورش‌ نژاد برتر دامی، در زمینه تولید جنین فریزشده گاو برتر نیز درآمدزایی دارد. هر چند به دلیل نوسانات ارزی، قیمت هر جنین هم مدام تغییر می‌کند و در حال حاضر قیمت هر جنین ۹۰۰ هزار تومان است.
خوشبختانه امروزه با شناخت صحیح و همکاری سازمان‌ها و ادارات ذی‌ربط در وزارت جهاد کشاورزی، گوساله‌های نر اصیل پرورش‌یافته در این موسسه، به عنوان «گاو نر مولد» به تمامی مراکز استان‌ها در سطح کشور ارسال مي‌شوند و نیز در مرکز «اصلاح نژاد دام کشور» وابسته به همين وزارت‌خانه، تولید اسپرم براي تلقیح به گاو‌های ماده سراسر كشور، مورد بهره برداری قرار مي‌گيرد.

سایرمشکلات

با وجود مشکلات عدیده تولید‌کنندگان محصولات دامی، نوسانات قیمت شیر، واردات بی‌رویه فرآورده‌های کشاورزی و دامپروری، بیماری‌های دامی‌، مشکلات مالی و پرداخت‌ وام و ... قصد دارم در آینده‌ای نه چندان دور کارخانه فراورده‌های دامی را دایر کنم، تا تولید فراورده‌های لبنی را نیز خودم بر عهده بگیرم.
رمز موفقیت هر تولیدکننده‌، پشتکار، ریسک و از خود گذشتگی است.
من به عنوان یک زن، مادر و مدیر، سختی‌های بسیاری را به جان خریده‌ام تا به خواسته‌ام جامه عمل بپوشانم و به دلیل انتخاب شغل دامپروری، سال‌ها اقامت در محل دامداری‌ام را به زندگی تشریفاتی تهران ارجح دانسته‌ام.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 158 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)


مترجم: مریم رضایی
نویسنده: ریچ انوس
منبع: CSM
ابتدا قرار بود این مقاله در مورد این باشد که چرا باید در شرایط اقتصاد رکودی به فکر راه‌اندازی یک شرکت باشیم، اما واقعیت این است که برای راه‌اندازی یک شرکت هیچ گاه همه شرایط مساعد نیست.


برای افرادی که به فکر شروع یک فعالیت اقتصادی افتاده اند، این تصمیم و فرآیند، معمولا مملو از نگرانی، سبک سنگین کردن امور و بلاتکلیفی است.
به همین دلیل است که باید عوامل بزرگ‌تر اقتصادی کلان را رها کنید و در عوض انرژی خود را برای امتحان کردن یک شانس جدید در زندگی متمرکز کنید. من در طول سال‌ها با صدها کارآفرین مختلف صحبت کرده‌ام و مجاب شده‌ام که تنها فاکتور مشخص در مورد کارآفرینان این است که آنها برای گذر از این آستانه و ورود به دنیای خود اشتغالی نوعی ابتکار یا تهور متفاوت دارند. آنها به محض اینکه قدم در این راه می‌گذارند، به عقب برنمی‌گردند، بلکه قلب و روحشان را برای موفقیت کسب‌وکارشان خرج می‌کنند.
بدانید که نیازی نیست شرکت اینتل یا مایکروسافت بعدی را شما راه‌اندازی کنید. صدها صنعت دیگر وجود دارند که به سرمایه کمتری نیاز دارند و می‌توانند این امکان را برای شما به وجود آورند که شرکتی را بدون فروختن مایملک زندگی‌تان، راه‌اندازی کنید. برای مثال، می‌توانید از تجربه من استفاده کنید. من به همراه شریک تجاری‌ام، برای اولین بار در سال 1999، زمانی که هر دو تنها کمی بیشتر از بیست سال داشتیم، شرکت StudyPoint را تاسیس کردیم. ما سرمایه اولیه بسیار کم (تنها حدود 16 هزار دلار) و تجربه‌ای کمتر از آن داشتیم، اما کسب‌وکار ما در حوزه صنعت آموزش خصوصی بود و در نتیجه برای شروع کار هزینه‌های ما بسیار ناچیز بود.
در کسب‌وکارمان به تکنولوژی‌های پیشرفته نیاز نداشتیم و هر چقدر جلو می‌رفتیم بیشتر یاد می‌گرفتیم. این کار برای ما فرصتی را به وجود آورد تا از اشتباه‌های متعددی که مرتکب می‌شدیم درس بگیریم، طوری که شرکت ما اکنون به یک شرکت ملی با صدها کارمند و اقدامات مبتکرانه بزرگ تبدیل شده است. در حال حاضر از نقطه‌ای که شروع کرده بودیم، فاصله زیادی داریم و اگر می‌خواستیم همه چیز را از همان ابتدا تمام و کمال انجام دهیم، هیچ گاه به اینجا نمی‌رسیدیم. به علاوه، بعد از آن، دو بنگاه تکنولوژی جداگانه تاسیس کرده‌ایم که چند سال پیش توانایی مالی برای این کار را نداشتیم، اما اکنون در نتیجه آنچه از رشد StudyPoint یاد گرفته بودیم، این دو بنگاه را نیز تاسیس کردیم.
نکته دیگری که باید بدانید این است که این روزها حتی در صنایع پیچیده‌تر مانند تجارت الکترونیک و کالاهای مصرفی، آزمودن کسب‌وکار و ایده‌هایی برای محصولات جدید، بدون سرمایه‌گذاری قابل‌توجه آسان‌تر شده است. مثلا در تجارت الکترونیک، فلسفه‌ای شکل گرفته که بر اساس آن می‌توانید در مورد کالاها و خدمات جدید، بازخوردهای کم هزینه‌ای در بازار دریافت کنید. حتی در کالاهای مصرفی، ظهور چاپ سه بعدی این امکان را برای کارآفرینان بالقوه به وجود آورده تا نمونه ایده‌های تولیدی جدید را با هزینه بسیار کم ارائه کنند. این نمونه‌ها را می‌توان برای مشاهده بازخوردهای مصرف‌کنندگان به‌کار برد. یعنی قبل از اینکه مجبور شوید هزینه‌های هنگفت برای ماشین آلات بپردازید، می‌توانید اثر واقعی آن را در بازار بسنجید.
مساله دیگری که اهمیت دارد این است که برای شروع کارتان می‌توانید به مزایای آن فکر کنید و از آن نیرو بگیرید. مالکیت یک شرکت می‌تواند راهی به سوی مجموعه متنوعی از اهداف زندگی باشد. این اهداف می‌توانند کسب ثروت، ساخت یک شیوه زندگی که این امکان را به وجود می‌آورد که زمان بیشتری با خانواده صرف کنید، اثربخشی به دنیایی که در آن زندگی می‌کنید یا مسائل دیگر، باشند. من معتقدم که وقتی رییس خودتان باشید، همه این مسائل دسترس‌پذیرتر هستند. بدون شک، در اولین سال‌های کارتان باید فداکاری بیشتری به خرج دهید، اما در بلندمدت به کنترل بیشتری در مسیر خود می‌رسید و فرصت‌های بیشتری برای تمرکز بر اولویت‌های خود خواهید داشت. بار دیگر، تجربه خودم را مثال می‌زنم. در شروع کارم، من ابتدا قصد داشتم شغل معلمی را در پیش بگیرم، اما مجموع اتفاقات خوبی که پشت سر هم رخ داد، در نهایت منجر به این شد که یک شرکت آموزشی راه بیندازم.
در 13 سال گذشته، شرکت StudyPoint به بیش از 20 هزار دانش آموز کمک کرده و وسعت مسئوليت اجتماعی آن به قدری بوده که حتی اگر کل زندگی‌ام را به تدریس می‌پرداختم، نمی‌توانستم به چنین اثری دست یابم. من کارآفرینانی را می‌شناسم که از کسب‌وکارشان برای ثروت آفرینی یا ایجاد تعادل بین کار و زندگی استفاده کرده اند. میلیون‌ها اهداف حرفه‌ای و شخصی دیگر وجود دارد که برای رسیدن به آنها اگر یک کارمند باشید تا صاحب یک کسب‌وکار، با چالش‌های بیشتری مواجه خواهید شد.
در نهایت، دو نکته مهم دیگر در مورد مزایای کارآفرینی وجود دارد. اول این که مزایای کارآفرینی در روش‌هایی ظهور می‌کنند که تقریبا همیشه آنها را ناممکن می‌پنداریم. من همیشه فکر می‌کردم هیچ گاه از اداره کردن یک کارخانه راضی نخواهم بود و خوشحال بودم که یک کسب و کار آموزشی دارم. با اینکه کمک به موفق شدن کودکان در مدرسه افتخار کوچکی نیست، اما اکنون در سازمانی که ایجاد کرده‌ایم نیز همان احساس را دارم و دریافته‌ام که اداره کردن یک کارخانه هم می‌تواند همان افتخار را داشته باشد. دوم اینکه کارآفرینی یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای شناختن پتانسیل‌های فردی شما است. همه ما در مورد جک ولش، مدیر عامل سابق شرکت جنرال الکتریک، چیزهای زیادی شنیده‌ایم، اما در مورد هزاران فرد دیگری که همان استعدادها را دارند و پتانسیل‌های آنها به دلیل بوروکراسی‌ها ناشناخته مانده اطلاع نداریم. بسیاری از آنها می‌توانستند مدیران بزرگی باشند که چون خودشان اقدامی نکردند، آینده آنها به دست فرد دیگری افتاده است.
به یاد داشته باشید که چه یک بنگاه کوچک را در شهر خودتان اداره کنید یا قصد دارید اپل یا گوگل بعدی را ایجاد کنید، می‌دانید که حداقل به عنوان یک کارآفرین هیچ چیز نتوانسته شما را از شناخت پتانسیل‌هایتان بازدارد.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 281 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
کاربرد فوم پلی اتیلن

کاربردفوم پلی اتیلن

همه مصارف خانگی : دستگاه تلوزیون ، دستگاه تصفیه هوا ، دستگاه صوتی ، یخچال ، ساعت ، چینی ، آینه ، تلفن ، فاکس ، شیشه ، نیمه رسانا ها ، دوربین ، لامپ های فلورسنت ، اشیاء قیمتی و قطعات یدکی موتور .

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 168 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
قهوه از خطر مرگ ناشی از سرطان دهان پیشگیری می‌کند
سهیلا موسوی 20 ساعت پيش
قهوه از خطر مرگ ناشی از سرطان دهان پیشگیری می‌کند

این تحقیقات پزشکی حاکی است: مصرف منظم قهوه به طور روزانه با میانگین چهار فنجان در روز می تواند احتمال مرگ ناشی از ابتلا به سرطان دهان را کم کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ جمعیت سرطان آمریکا در جدیدترین گزارش خود آورده است: افرادی که بیش از چهار فنجان قهوه در روز مصرف می کنند؛ به طور قابل ملاحظه‌ای احتمال مرگ آنها در اثر ابتلا به سرطان دهان کاهش می‌یابد.

محققان همچنین دریافتند: افرادی که به مصرف قهوه عادت داشتند، به میزان 50 درصد کمتر در معرض خطرات مرگ ناشی از ابتلا به سرطان دهان و حلق در مقایسه با افرادی بودند که قهوه مصرف نمی‌کردند یا با میانگین کمتری گاه گاهی آن را مصرف می‌کردند.

قهوه یکی از مهمترین و بیشترین نوشیدنی‌های مصرفی در سطح گسترده در جهان است و حاوی ترکیبات گوناگون مهم آنتی اکسیدان و پلی فنول و سایر ترکیبات بیولوژیک موثر است که به محافظت از انسان در برابر ابتلا به تومورهای سرطانی و تکثیر آنها کمک می کند.

این درحالی است که تحقیقات نشان می دهد سرطان دهان و حلق یکی از شایع ترین سرطانها در جهان است و علم معاصر با دلایل ثابت کرده است که قهوه و ماده کافئین دارای خواص پیشگیرانه است و از گسترش سرطان دهان و حلق جلوگیری می‌کند.

محققان همچنین دریافته‌اند که مصرف قهوه، دردهای ناحیه کتف و گردن را به خصوص برای افرادی که روزانه تحرک کمی دارند مانند افرادی که با رایانه کار می‌کنند، کاهش می‌دهد.

در همین حال، تحقیقات نشان داده است که مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست کارسینوم سلول بازال را کاهش دهد.

محققان در تحقیقات جدید خود همچنین دریافته‌اند که خوردن بیش از 5 فنجان قهوه در روز برای زنانی که می‌خواهند از طریق روش IVF باردار شوند؛ خطرناک است و اصلا توصیه نمی‌شود.

منبع :http://www.salamatnews.com/ViewNews.aspx?ID=63108&...
برچسب ها :قهوه,سرطان دها
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 189 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
دانستنی های مهم درباره ویتامین D
م ه 15 ساعت پيش
 دانستنی های مهم درباره ویتامین D

آیا فوق العاده نیست اگر یک ویتامین بتواند استخوان های قوی تری بسازد و در برابر دیابت، بیماری MS ، سرطان، بیماری های قلبی، و افسردگی از شما محافظت کند و یا حتی درکاهش وزن به شما کمک کند؟

ویتامین D : قرص شگفت انگیز یا کشنده؟
آیا فوق العاده نیست اگر یک ویتامین بتواند استخوان های قوی تری بسازد و در برابر دیابت، بیماری MS ، سرطان، بیماری های قلبی، و افسردگی از شما محافظت کند؟ و یا حتی درکاهش وزن به شما کمک کند؟ محققان به ویتامین D اهمیت بسیاری می دهند ، ویتامینی که از واکنش پوست به نور خورشید تولید شده ودربرخی غذاها و مکمل ها وجود دارد . حقایق را درباره ویتامین D یاد بگیرید و ببینید که چه کسانی در معرض خطر کمبود ویتامین "D" هستند .

ویتامین D سلامت استخوان را افزایش می دهد
ویتامین D برای داشتن استخوان هایی قوی، بسیار مهم است از دوران کودکی تا پیری . کمک می کند تا بدن کلسیم را از مواد غذایی جذب کند . در بزرگسالان مسن تر، دوز روزانه "D" و کلسیم ، به پیشگیری از شکستگی استخوان ها کمک می کند. کودکان به "D" برای ساختن استخوانهای قوی و جلوگیری از نرمی استخوان که عامل کج شدن پاها و استخوان های ضعیف است، نیازدارند . اضافه کردن ویتامین به شیر کمک کرده تا این اختلال تقریبا از بین برود .

ویتامین D و بیماری MS
Multiple sclerosis (MS) در نواحی خط استوا شایع تر است. برای سالها، کارشناسان به ارتباطی بین نور خورشید، ویتامین D، و این اختلال خود ایمنی که باعث آسیب رسیدن به اعصاب است، مشکوک بودند . مطالعات جدید نشان می دهد که این بیماری ناشی از یک ژن نادر است که منجر به سطح پایین ویتامین D و در نتیجه ریسک بالاتری از MS می شود . با این وجود ، شواهد کافی برای توصیه ویتامین D برای پیشگیری یا درمان MS وجود ندارد.

ویتامین D و دیابت
برخی مطالعات ارتباطی بین سطح پایین ویتامین D و دیابت نوع 2 نشان داده اند ، دیابت نوع 2 ،نوع رایج تر این بیماری اختلال قند خون است. بنابراین، آیا افزایش سطح ویتامین D می تواند به از بین بردن این بیماری کمک کند؟ دلایل کافی برای پزشکان وجود ندارد که مصرف این مکمل را برای جلوگیری از دیابت نوع 2 توصیه کنند . چربی اضافی ممکن است نقشی در ابتلا به دیابت و سطح پایین ویتامین D بازی کند !1

ویتامین D و کاهش وزن
مطالعات نشان داده اند که افرادی که چاق هستند اغلب دارای سطح پایین ویتامین D در خون هستند . چربی بدن ویتامین D را به تله می اندازد و آن را کمتر در دسترس بدن قرار می دهد . کاملا مشخص نیست که آیا چاقی به خودی خود باعث کمبود سطح ویتامین D می شود و یا علت دیگری دارد . اما یک مطالعه کوچک نشان می دهد که افزودن ویتامین D در رژیم غذایی کالری محدود، ممکن است به افراد چاق با سطح پایین ویتامین D کمک کند که آسان تر وزن کم کنند .

کمبودویتامین "D" و افسردگی
ویتامین D نقش مهمی در رشد و عملکرد مغز ایفا می کند . یک مطالعه امیدوار کننده نشان داد که دوزهای زیادی از ویتامین D می تواند علایم افسردگی خفیف را کاهش دهد. اما مطالعات دیگر نتایج مختلفی دربر داشته است.

چگونه خورشید به شما ویتامین D می دهد ؟
وقتی خورشید روی پوست برهنه می درخشد ، بدن شما ویتامین D خود رامی سازد . این منبع اصلی ویتامین D است، اما برای بسیاری از افراد کافی نیست. افراد بور باید 5-10 دقیقه در روز آفتابی، برای چندین بار در هفته آفتاب بگیرند . اما روزهای ابری ، روزهای کم نور زمستان، و استفاده از ضد آفتاب (که البته برای جلوگیری از سرطان پوست ضروری است ) عواملی هستند که میزان دریافت را کم می کنند . افراد مسن و افراد با پوست تیره تر لازم نیست به این اندازه در معرض خورشید قرار بگیرند . کارشناسان می گویند بهتر است این افراد به مواد غذایی و مکمل ها تکیه کنند.

غذاهایی با ویتامین D
بسیاری از غذاهایی که می خوریم دارای ویتامین D طبیعی نیستند .ماهی ها یی مثل سالمون، اره ماهی، ماهی خال مخالی است یک استثناء بزرگ هستند و حاوی مقدارزیادی ویتامین D در یک وعده هستند . سایر ماهی های چرب مانند ماهی تن و ساردین حاوی "D"، اما در مقادیر بسیار پایین تر هستند . مقدار کمی نیزدر زرده تخم مرغ، جگر گوساله، و غذاهای غنی شده مانند غلات و شیر یافت می شود. به پنیر و بستنی نیزمعمولا ویتامین D اضافه می شود.

روز خود را با ویتامین D شروع کنید
غذاهایی صبحانه خود را زیرکانه انتخاب کنید ، بدینصورت شما می توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین D به دست آورید ، برخی شیرها از جمله شیر سویا، غنی از ویتامین D است.به آب پرتقال، غلات، نان، و برخی از مارک های ماست نیز معمولا ویتامین D اضافه شده است .

مکمل های ویتامین D
برای افرادی که می خواهند ویتامین D رابه شکل قرص دریافت کنند ، دو نوع قرص وجود دارد: D2 (ergocalciferol)، که نوع موجود در مواد غذایی است ، و D3 (cholecalciferol) است، که نوعی است که از نور خورشید ساخته شده است. تولید آنها متفاوت است، اما هر دو می تواند ویتامین D را در خون شما بالا ببرد. بیشتر مولتی ویتامین ها دارای 400 IU از ویتامین D هستند . برای یافتن بهترین مکمل مورد نیازتان با پزشکتان مشورت کنید .

آیا شمادچار کمبود ویتامین D هستید ؟
مشکلات تبدیل ویتامین D از غذا یا نور خورشید می تواند شما را دچار کمبود ویتامین D کند . عواملی که سبب افزایش خطر می شود عبارتند از:
• سن 50 سال یا مسن تر
• پوست تیره
• خانه های شمالی
• اضافه وزن، چاقی، جراحی بای پس معده
• آلرژی به شیر یا عدم تحمل لاکتوز
• بیماری های گوارش، کبد مانند سلیاک یا بیماری کرون

علائم کمبود ویتامین "D"
اکثر افراد با سطح ویتامین D پایین خون ، دارای هیچ نشانه ای نیستند.کمبود شدید در بزرگسالان می تواند منجر به نرمی استخوان شود که osteomalacia نامیده می شود.علائم عبارتند از: درد استخوان و ضعف عضلانی. در کودکان، کمبود شدید می تواند منجر به نرمی استخوان و مشکلات اسکلتی شود .

تست سطح ویتامین D شما
یک آزمایش ساده خون برای بررسی سطح ویتامین D شما ، به نام آزمون 25-هیدروکسی ویتامین D وجود دارد. دستورالعمل جاری موسسات پزشکی مقدار 20 نانوگرم در هر میلی لیتر (ng / ml) را به عنوان میزانی برای سلامت استخوانها و سلامت کلی در نظر می گیرد . با این حال، برخی از پزشکان می گویند باید سطح بالاتری را درنظر گرفت ، حدود 30 نانوگرم / میلی لیتر ، تا بتوان از همه فواید ویتامین D بهره مند شد .

چه مقدار ویتامین D نیاز دارید؟
مقدار مجاز توصیه شده ویتامین D در رژیم غذایی ، 600 IU (واحد بین المللی) در هر روز برای بزرگسالان تا سن 70 سالگی است. افراد 71 ساله و بالاتر باید 800 IU مصرف کنند . بعضی از محققان دوز بسیار بالاتری از ویتامین D راتوصیه می کنند ، اما مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند به شما صدمه بزند . مقادیربالاتر از 4000 واحد در روز، خطر آسیب را افزایش می دهد .

مقدار مصرف روزانه "D" برای بچه های شیرخواره
شیر مادر بهترین است، اما ویتامین D زیادی ندارد . نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند باید 400 واحد ویتامین D دریافت کنند تا زمانی که بتوانند حداقل یک لیتر شیر غنی شده (در حدود 4 ¼ فنجان) درهر روز بنوشند. در سن1 سالگی ، نوزادانی که شیر غنی شده می خورند دیگر نیازی به مکمل ویتامین D ندارند . مراقب باشید و از دادن بیش از حد ویتامین D به نوزادان خودداری کنید . دوزهای بالا می تواند باعث تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، تشنگی بیش از حد، درد عضلانی، یا علایم جدی تر شود.

ویتامین D برای بچه های بزرگتر
اکثر کودکان و نوجوانان به اندازه کافی ویتامین D از نوشیدن شیر دریافت نمی کنند . آنها باید یک مکمل با 400 IU تا 600 IU مصرف کنند . این مبلغ اغلب در مولتی ویتامین جویدنی گنجانده شده است. با پزشک کودک خود در مورد میزان مصرف ویتامین D مشورت کنید .

داروهایی که با ویتامین D تداخل می کنند
برخی داروها منجر به جذب کمترویتامین D می شوند که عبارتند از مسهل ها، استروئیدها، ضد تشنج و داروهای ضد کلسترول. اگر دیگوکسین (یک داروی قلبی)مصرف می کنید ، مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند سطح کلسیم در خون شما را افزایش داده و منجر به ریتم غیر طبیعی قلب شود . این مهم است که بحث در مورد استفاده از مکمل های ویتامین D با پزشک مشورت کنید .

ویتامین D و سرطان روده بزرگ
شاید زود باشد تا از ویتامین D به عنوان یک مبارزبرعلیه همه سرطان ها نام ببریم . اما مطالعات جدیدتر نشان می دهد که افرادی با سطح بالاتری از ویتامین D در خونشان، خطر کمتری برای ابتلا به سرطان روده بزرگ دارند .

ویتامین D و سرطان های دیگر
همه عناوین خبری حاکی از اینست که ویتامین D راهی برای پیشگیری از سرطان سینه و پروستات است . اما محققان هنوز شواهد کافی برای اثبات آن ندارند . ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را تقویت کند. وزن سالم، ورزش منظم، و دستورالعمل های رژیم غذایی جامعه سرطان آمریکا ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند.

ویتامین D و بیماری قلبی
سطوح پایین ویتامین D با خطر بیشتر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری قلبی مرتبط است. با وجود این، روشن نیست که چه میزان افزایش ویتامین D منجر به کاهش خطرات قلبی شده و چه مقدار ویتامین D مورد نیاز است. در واقع سطوح بسیار بالایی از ویتامین D در خون می تواند به رگهای خونی و قلب ، از طریق افزایش میزان کلسیم در جریان خون آسیب برساند.

یک عامل در زوال عقل؟
درافراد مسن تر بیشتر احتمال دارد که سطح ویتامین D خیلی کم باشد. محققان دریافتند که افراد مسن با کمبود سطح ویتامین D در تست های حافظه، توجه، و استدلال در مقایسه با افرادی که به اندازه کافی ویتامین D در خون آنها وجود داشته ضعیف تر عمل کردند . با این حال باید مطالعات بیشتری برای اثبات اینکه آیا قرص مکمل ویتامین D می تواند به جلوگیری از زوال عقل یا کاهش کند ذهنی کمک کند یا نه انجام شود .

منبع :http://ibanoo.ir
برچسب ها :ویتامین D
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 201 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
خيرگي بيش از حد به مانيتور و عواقب جبران ناپذیر آن
خيرگي بيش از حد به مانيتور و عواقب جبران ناپذیر آن

رئيس انجمن علمي اپتومتري ايران گفت: خيرگي زياد به صفحه مانيتور و تلويزيون و عدم پلك زدن در فواصل زماني مناسب، باعث خشكي چشم و در نهايت كاهش قدرت اپتيكي بينايي چشم مي‌شود.
محمد آقازاده اميري افزود: خشكي چشم يكي از عوارض ايجاد شده در چشم است كه در سنين بالاي 40سال افزايش يافته و عمدتاً در بانوان بيش از آقايان مشاهده مي‌شود ولي بر اثر عواملي چون نگاه كردن طولاني مدت و خيرگي بيش از حد و همچنين عدم پلك زدن در زمان مناسب تشديد مي‌شود. وي گفت: افرادي كه زمان طولاني به صفحه مانيتور يا تلويزيون نگاه مي‌كنند مي‌بايست هر 6-5 ثانيه يكبار پلك بزنند تا سطح قرنيه چشم آنها مرطوب گشته و مكانيسم بينايي عملكرد بهتري داشته باشد.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي مرطوب نگهداشتن چشم و عدم خشك شدن آن را در مواردي كه افراد از لنزهاي تماسي استفاده مي‌كنند بسيار حائز اهميت عنوان كرد و افزود: در استفاده كنندگان از عدسي تماسي مايع اشكي به عنوان يك سطح اپتيكي مناسب عمل مي‌كند و لازم است جهت تأمين اين مايع اشكي فرد در فواصل زماني كوتاه پلك بزند و از خيرگي بيش از حد پرهيز كند چرا كه خشكي چشم منجر به عدم تحمل لنز تماسي در افراد مي‌شود. اميري همچنين بررسي آخرين دستاوردها در زمينه ساخت و ارائه لنزهاي تماسي و راه‌هاي درمان عوارض ايجاد شده در اين زمينه را از جمله مباحثي عنوان كرد كه در جريان برگزاري چهاردهمين كنگره سراسري اپتومتري ايران از 18 تا 20 خرداد در مركز همايش‌هاي رازي تهران مورد بحث و بررسي اساتيد و انديشمندان علوم بينايي قرار مي‌گيرد.

منبع : http://www.pezeshki.net
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 186 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
چگونه انگیزه ورزش کردن را در خود بالا ببریم ؟
م ه 20 ساعت پيش
چگونه انگیزه ورزش کردن را در خود بالا ببریم ؟

اغلب مردم تمایل دارند بدون ورزش و غذای سالم ، بدنی خوش فرم داشته باشند . ما برای به دست آوردن چیزهای نظیر پول و ... تلاش می کنیم. پس چرا اندام مناسب نباید در لیست چیزهایی باشد که ما برایشان تلاش می کنیم ؟ بیاییدیادبگیریم که چطور به خودمان انگیزه ورزش کردن بدهیم!
من اغلب میبینم که زنان تمایل دارند بدون ورزش و غذای سالم، بدنی خوش فرم داشته باشند . ما برای به دست آوردن چیزهای نظیر پول و .... تلاش می کنیم. پس چرا اندام مناسب نباید در لیست چیزهایی باشد که ما برایشان تلاش می کنیم ؟ بیاییدیادبگیریم که چطور به خودمان انگیزه ورزش بدهیم!

آیا تمرین کردن ترسناک به نظر می رسد ؟ شاید آموزش های فیزیکی، ورزش و تناسب اندام برای شما دلپذیر نباشند و دشوار، خسته کننده و کاملا آزار دهنده به نظر برسند ، اما از طرف دیگر شما بامصرف چربی کمتر اشباع شده و ترانس در رژیم غذایی خود و تنها با سه بار ورزش در هفته ،هرباربه مدت 30 دقیقه درروز، می توانید تناسب اندام خودرا حفظ کنید . آیا به نظر شما این زیاد است ؟ شک دارم !!!!

هدفتان را مشخص کنید



برای دستیابی به هر چیزی که دوست دارید باید ابتدا هدفتان را مشخص کنید.آیا می خواهید خوش فرم باشید ؟ به سمت آن حرکت کنید. برنامه غذایی خود رااز قند، مواد غذایی آشغال ، و الکل خالی کنید . دستگاه های ورزشی بگیرید ویا به باشگاه بروید . وقت ندارید؟ پس یک طناب ، دمبل و حلقه بخرید . اگر بخواهید همه چیز امکانپذیر است .

برنامه

وعده های غذایی خودرا برنامه ریزی کنید، تمرین کنید و به آن پایبند باشید. بدون هیچ بهانه ای! پنج وعده غذایی کوچک و یا سه وعده غذایی بزرگ در روز بخورید ، اما برای حفظ متابولیسم بدنتان آن را به طور منظم ادامه دهید. میان وعده ها را فراموش نکنید ویا عمدا ازآ نها صرف نظر نکنید. 30-40 دقیقه تمرین با شدت بالا انجام دهید، میان وعده بخورید و با وجدان آسوده استراحت کنید !

یک همراه برای تمرین داشته باشید



اگر نمی توانید به تنهایی تمرین کنید پس یک شریک پیدا کنید یا در یکی ازبرنامه های تناسب اندام گروهی شرکت کنید . رقابت کنید و یا به صورت گروهی با کسانی که دارای انگیزه بالایی هستند ورزش کنید . این به شما کمک می کند تا به راهتان ادامه بدهید و تمرین برای شما با استرس کمتری همراه خواهد بود .

قلب خودرا به ضربان وادارید

شما باید قلب خود را به تحرک وادارید. هرکاری که می کنید دویدن ، پریدن با طناب یا رقص شما باید از آن لذت ببرید.این کمک می کند تا به تمرینات ادامه دهید و خوشنود باشید . اما چرا فعالیت قلب اهمیت دارد ؟ زیرااین منجر به سوختن کالری و درنتیجه ازدست دادن وزن می شود وهمچنین موجب تقویت قلب وکاهش فشار خون بالا و کلسترول نیز هست ،استرس را کاهش داده و خواب راحت را به همراه دارد . با این حال فعالیت شدید به تنهایی منجربه کاهش وزن نمی شود ، قدم بعدی را ببینید

کاربا وزنه و بدنسازی برای کاهش وزن موثر است



چگونه به خودتان انگیزه تمرین با وزنه بدهید ؟ خب ، آیا شما می خواهید وزن کم کنید ؟ یا بهتربگویم آیا می خواهید عالی به نظر برسید ؟ چیزی که هست اینست که بدنسازی به ساخته شدن ماهیچه ها کمک می کند . وقتی ما وزن کم می کنیم ، باید مطمئن شویم که چربی از دست می دهیم ، نه آب و عضله مخصوصا .بنابراین اگر می خواهید به طور موثر وزن کم کنید یک حرفه ای پیدا کنید و با وزنه های سبک شروع کنید .

برنامه تمرین خود را تغییر دهید

هنگامی که شما به یک سری از تمرینات عادت کردید ، برنامه تمرین متداول خود را متناوبا تغییر دهید تاجذابیت تمرین ها حفظ شده وهمچنین سایر عضلاتتان را نیز به کاربگیرید . چیزهای جدید را امتحان کنید و روی همه بدنتان کار کنید نه تنها روی برخی از قسمت ها . روال تمرین خود را مهیج کنیدو استرس کمتری به خود واردکنید اما تمرین را رها نکنید !

بدون توجه به آنچه انجام می دهید،عادت به تمرین کردن را در خود ایجاد کنید .انسان هابه هر چیزی عادت می کنند . بنابراین عادت کنید صبحانه بخورید ، به خاطر تمرین روزانه و هیکل جدید باریکتان! ورزش ، فوق العاده است به خصوص اگر شما سبک زندگی بی تحرکی دارید . همچنین درد پشت و مفاصل را برطرف می کندو شمارا پرانرژی کرده ، کمک می کند تا تمام روز سرزنده و بشاش باشید.

منبع :http://ibanoo.ir/
برچسب ها :انگیزه ورزش
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 316 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
آب مرواريد (كاتاراكت)
 آب مرواريد (كاتاراكت)

آب مرواريد (كاتاراكت)

آب مرواريد چيست؟
آب مرواريد عبارت است از كدر شدن عدسي چشم كه بصورت طبيعي شفاف است. مانند پنجره اي كه بخار آب آنرا تار كرده باشد، آب مرواريد نيز باعث تاري ديد ميشود. عقايد غلطي درباره آب مرواريد وجود دارد، اما بايد گفت كه آب مرواريد:

پرده اي بروي چشم نيست
بر اثر استفاده بيش از حد از چشم بوجود نمي آيد
سرطان نيست
از يك چشم به چشم ديگر سرايت نمي كند
سبب كوري قابل برگشت نمي شود

علائم شايع آب مرواريد عبارتند از:

تار شدن ديد چشم كه بدون درد است
حساسيت به نور
تغييرات مكرر نمره عينك
دو بيني در يك چشم
احتياج به نور بيشتر براي مطالعه
كاهش ديد در شب
محو شدن يا زرد شدن رنگها

ديد طبيعي

آب مرواريد ممكن است سبب تاري يا عدم وضوح ديد شود

مقدار و شكل كدر شدن عدسي متفاوت است. چنانچه كدر شدن عدسي نزديك مركز عدسي نباشد ممكن است شما از وجود آب مرواريد آگاه نباشيد.

علل آب مرواريد كدامند؟
شايعترين علت آب مرواريد افزايش سن است. ساير علل آن عبارتند از:

سابقه خانوادگي ابتلا به آب مرواريد
مشكلات طبي مانند بيماري قند (ديابت)
ضربه به چشم
مصرف طولاني داروها مانند كورتن
قرار گرفتن طولاني مدت و بدون محافظت در مقابل نور آفتاب
سابقه جراحي چشم

چگونه آب مرواريد تشخيص داده ميشود؟
معاينه دقيق توسط چشم پزشك ميتواند وجود و وسعت آب مرواريد، همچنين هر گونه مشكل ديگري كه باعث كاهش ديد يا ناراحتي مي شود را مشخص كند. ممكنست علل ديگري علاوه بر آب مرواريد بويژه مشكلات پرده شبكيه و يا عصب بينايي باعث كاهش ديد شود. چنانچه اين مشكلات وجود داشته باشد، بعد از عمل آب مرواريد ممكنست ديد كامل به دست نيايد. در صورتيكه اين مشكلات شديد باشد، حتي عمل آب مرواريد نيز ممكنست باعث بهبود ديد نشود. چشم پزشك ميتواند به شما بگويد كه چقدر احتمال دارد اين مشكلات در چشم شما وجود داشته باشد.

آب مرواريد با چه سرعتي ايجاد ميشود؟
سرعت ايجاد آب مرواريد نزد افراد مختلف فرق ميكند و حتي ممكنست بين دو چشم نيز متفاوت باشد. اغلب آب مرواريد هائي كه با افزايش سن ايجاد ميشوند در طي چند سال بتدريج بوجود مي آيند. ساير آب مرواريدها بخصوص در افراد جوان و يا در بيماران مبتلا به بيماري قند ممكنست بسرعت و در طي چند ماه باعث كاهش ديد شوند. بنابراين پيش بيني دقيق سرعت پيشرفت آب مرواريد امكانپذير نيست.

آب مرواريد چگونه درمان ميشود؟
تنها راه درمان آب مرواريد جراحي است. بهر حال چنانچه علائم آب مرواريد خفيف باشد تغيير نمره عينك ممكنست موقتا مشكلات شما را حل نمايد. هيچگونه دارو، روش تغذيه، ورزش يا وسائل نوري وجود ندارد كه باعث درمان يا جلوگيري از آب مرواريد شوند. دوري از نور خورشيد ممكن است به جلوگيري يا كند شدن پيشرفت آب مرواريد كمك كند. عينكهاي آفتابي كه نور ماورا بنفش را جذب مي كنند يا عينكهاي طبي با يك پوشش ضد اشعه ماورا بنفش باعث حفاظت چشم مي شوند.

چه موقع بايستي جراحي انجام شود؟
هنگاميكه آب مرواريد بحدي باعث كاهش ديد شود كه مانع انجام فعاليتهاي روزانه بشود. اين عقيده كه آب مرواريد بايستي جهت عمل "رسيده" باشد درست نيست.
وقتي كه آب مرواريد ايجاد مي شود عدسي چشم ضخيم و كدر مي گردد. نور نمي تواند از آن به آساني عبور كند و به اين ترتيب باعث تاري ديد مي شود.
جراحي آب مرواريد هنگاميكه نيازهاي بينايي شما آن را ايجاب كند مي تواند انجام شود. شما بايد ببينيد كه آيا ديد شما در حدي است كه بدون هيچ ناراحتي كارتان را انجام دهيد يا خير؟ بدون خطر رانندگي كنيد؟ آيا مي توانيد براحتي بخوانيد و تلويزيون تماشا كنيد؟ آيا شما مي توانيد فعاليتهاي روزانه مثل پخت و پز، خريد، كارهاي منزل، خوردن داروهايتان را بدون مشكل انجام دهيد.
بر اساس مشكلاتتان، شما و چشم پزشكتان مي توانيد با هم تصميم بگيريد كه چه موقع جراحي لازم است.

انتظار شما از عمل آب مرواريد چه بايد باشد؟
سالانه بيش از دهها ميليون عمل آب مرواريد در كشورهاي پيشرفته جهان انجام مي شود كه حدود 95% اين عمل ها بدون عارضه است. در كشور ما نيز سالانه بيش از 100,000 عمل آب مرواريد با بهره گيري از روشهاي مختلف انجام مي شود.
در طي عمل آب مرواريد كه معمولاً با بي حسي موضعي انجام مي شود، عدسي كدر از داخل چشم بيرون آورده مي شود. در اغلب موارد بجاي عدسي طبيعي يك عدسي يا لنز داخل چشمي دائمي قرار داده مي شود. اين لنز براي هميشه در چشم شما باقي مي ماند و خراب يا فاسد نمي شود. چشم پزشك اين جراحي ظريف را با ميكروسكوپ و وسائل ظريف و تكنولوژي مدرن انجام مي دهد. گذاشتن يا پيوند عدسي مصنوعي توسط جراح ورزيده عوارض بيشتري را به بيمار تحميل نخواهد كرد بلكه باعث مي شود ديد بيمار بعد از عمل بسيار خوب باشد و به عينكهاي ضخيم و سنگين كه مشكلات فراواني ايجاد مي كنند نيازي نباشد.
در نزديك به يك پنجم بيمارانيكه عمل آب مرواريد مي شوند كپسول طبيعي كه نگهدارنده عدسي داخل چشمي است كدر مي شود و جراحي ليزر براي باز كردن اين كپسول كدر شده لازم است تا ديد مجدداً بهبود يابد.
بعد از عمل آب مرواريد شما مي توانيد تمامي كارهاي خود بجز فعاليتهاي سنگين را انجام دهيد. شما بايستي قطره هاي تجويز شده توسط جراح را بدرستي و در موقع مقرر استفاده كنيد. چندين ويزيت بعد از عمل براي كنترل كردن وضعيت بهبود چشم شما لازم است.
جراحي آب مرواريد يك عمل بسيار موفقيت آميز است. در بيش از 90% موارد ديد بهبود مي يابد مگر اينكه مشكلي در قرنيه، پرده چشم يا عصب چشم شما وجود داشته باشد. مهم است بدانيد كه ممكنست عوارض در طي عمل جراحي يا بعد از آن پيش بيايد كه باعث كاهش ديد شود.

نتيجه
آب مرواريد علت شايع كاهش ديد بخصوص در افراد مسن است اما قابل درمان مي باشد. چشم پزشك علاوه بر اينكه مي تواند به شما بگويد كه آيا كاهش ديد شما ناشي از آب مرواريد است و يا علت ديگري دارد. در تصميم گيري در مورد عمل جراحي نيز به شما كمك مي كند.

منبع :http://www.noorvision.com
برچسب ها :آب مروارید
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 189 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

معجزه‌ی مواد غذایی در سرطان‌ها

معجزه‌ی مواد غذایی در سرطان‌ها

سرطان بیماری پرهزینه‌ای است هم از لحاظ سلامتی و هم مالی. از قدیم گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است. برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از این بیماری از هم اکنون به فکر یک تغذیه‌ی سالم باشید. میوه و سبزیجات، بروکلی، ماهی و ... نقش موثری در نجات ما دارند.

در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از این مواد معجزه گر بیشتر آشنا کرده و باید و نبایدهایی را گوشزد کنیم. به امید روزی که این بیماری ریشه کن شود.
میوه و سبزیجات: سپر بلا

واقعیت این است که هر چه در خصوص فواید و خواص میوه و سبزیجات بنویسیم و بگوییم باز هم کافی نیست. میوه یک ماده‌ی غذایی لوکس برای پذیرایی از مهمان نیست. میوه و سبزیجات باید در هر برنامه‌ی غذایی موجود باشد. یعنی سر صبحانه، ناهار و شام.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده، افرادی که میوه و سبزیجات زیادی مصرف می‌کنند کمتر از باقی افراد که میانه‌ی خوبی با این مواد غذایی ندارند به انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند.

از سال‌ها پیش محققان به مدد مطالعاتی که انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند

که گیاهان چلیپایی (انواع کلم‌ها) و به خصوص بروکلی باعث کاهش احتمال ابتلا

به سرطان می‌شود

بر اساس آماری که این پژوهش‌ها نشان داده‌اند افرادی که کمتر میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند یک و نیم تا دو برابر بیشتر به این بیماری مهلک مبتلا می‌شوند. برای همین تمام متخصصان علم تغذیه به مصرف روزانه‌ی این مواد غذایی تاکید می‌کنند.

در سی سال گذشته 80 درصد پژوهش‌های انجام شده نشان داده است که ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های (ویتامین‌های C، E ،B9، کاروتنوئید و...) موجود در این مواد غذایی اثر پیشگیرانه در ابتلا به سرطان داشته‌اند. به عنوان مثال در سال 1972 در کشور فنلاند که بیشترین آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی را دارد، یک طرح دولتی برای ایجاد تغییراتی در عادات‌های غذایی مردم این کشور به اجرا در آمد. نتیجه این شد که 29 سال بعد از اجرای این طرح، مرگ و میر ناشی از سرطان به میزان 50 درصد کاهش یافت.
گوشت قرمز
به مصرف زیاد گوشت قرمز نه بگویید

نتایج حدود سی پژوهش که در خصوص گوشت قرمز انجام شده نشان می‌دهد ارتباطی بین مصرف زیاد گوشت قرمز و ابتلا به سرطان کولورکتال وجود دارد. بهتر است مصرف گوشت قرمز از یک یا دو بار در هفته بیشتر نباشد.

نتایج پژوهشی که در انجمن سرطان آمریکا انجام گرفته است نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به سرطان کولون در افرادی که زیاد گوشت قرمز می‌خورند، 30 الی 40 درصد بیشتر است.

اخیراً یک گروه از محققان انستیتو کانسر Dana-Farber شهر بوستون روی بیمارانی که به سرطان کولورکتال مبتلا بوده و تحت درمان هستند مطالعاتی انجام داده‌اند. محققان ثابت کردند بیمارانی که محصولات گوشتی، مواد غذایی پُرچرب و غلات تصفیه شده‌ی زیادی مصرف کرده‌اند در مقایسه با مبتلایانی که مصرف کننده‌ی میوه، سبزیجات و ماهی بوده‌اند سه برابر بیشتر در معرض عود بیماری قرار دارند.
ماهی
ماهی و گوشت مرغ: خواص باور نکردنی

نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2005 انجام شد نشان می‌دهد که مصرف گوشت مرغ و ماهی در طولانی مدت احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این نتایج یک پژوهش اروپایی که روی 500000 نفر انجام گرفت نشان می‌دهد افرادی که ماهی زیادی مصرف می‌کنند (80 گرم در روز) در مقایسه با افرادی که ماهی کمتری مصرف می‌کنند (10 گرم در روز) به میزان 31 درصد کمتر به سرطان دچار می‌شوند.
بروکلی
زنده باد بروکلی

از سال‌ها پیش محققان به مدد مطالعاتی که انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که گیاهان چلیپایی (انواع کلم‌ها) و به خصوص بروکلی باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

مطالعات جدید نشان داده است که مصرف منظم این سبزیجات یعنی چند بار در هفته، احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال، سرطان ریه و همچنین سرطان سینه در زنان را کاهش می‌دهد.

نمک: احتیاط کنید

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که شور کردن غذاها و مصرف منظم و زیاد مواد غذایی نمک سود یا دودی شده احتمال ابتلا به سرطان معده را هفت برابر بیشتر می‌کند. در حالت کلی متخصصان توصیه می‌کنند که روزانه بیشتر از 6 تا 8 گرم کلریدسدیم (نمک) مصرف نشود. البته باید بدانید که 20 درصد از افراد روزانه بیش از 12 گرم نمک مصرف می‌کنند.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده، افرادی که میوه و سبزیجات زیادی مصرف

می‌کنند کمتر از باقی افراد که میانه‌ی خوبی با این مواد غذایی ندارند به انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند

باور کنید زندگی بدون تکاندن مداوم نمکدان در غذاها هم ادامه دارد. چند هفته طول بیشتر نمی‌کشد که به طعم غذای کم نمک عادت می‌کنید. پس به بهانه‌ی این که نمی‌توانید غذای کم نمک میل کنید سلامتی‌تان را به خطر نیندازید. به جای نمک از ادویه‌های دیگر برای خوش طعم کردن غذای‌تان استفاده کنید.

منبع :http://www.tebyan.net

تعداد صفحات : 275

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 189
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 269
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,865
  • بازدید ماه : 1,865
  • بازدید سال : 91,254
  • بازدید کلی : 1,025,125
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!