loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 211 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (0)
گزارش لحظه به لحظه مذاکرات ایران و ۱+۵ چهارشنبه ۹۱/۳/۳
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۵
مذاکرات 1+5 با ایران لحظاتی پیش و ساعت 12:30 به وقت محلی در دارالضیافه نخست وزیری عراق در شهر بغداد آغاز به کار کرد.
گزارش لحظه به لحظه مذاکرات ایران و ۱+۵ چهارشنبه ۹۱/۳/۳
ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی مذاکرات ۱+۵ با ایران در بغداد آغاز شد

نشست بغداد امروز (چهارشنبه) با حضور هیئت های مذاکره کننده از ایران و گروه ۱+۵ (آلمان، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه، آمریکا) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دارالضیافه نخست وزیری عراق در منطقه خضراء این شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش  فارس، هیئت های ۱+۵ قبل از حضور در نشست با نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرذند.

این نشست از امروز به مدت ۲ روز و در حالی که بغداد تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد، در منطقه خضراء برگزار می شود.

سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد ایران در این مذاکرات را عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی، حمیدرضا عسگری مشاور وزارت خارجه و مصطفی دولتیار سرپرست سابق دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه همراهی می‌کنند.

نمایندگان گروه ۱+۵ متشکل از ما ژائوشو معاون وزیر خارجه چین، ژاک اودیبر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، وندی شرمن‌ معاون وزیر خارجه آمریکا، جفری آدامز سفیر سابق انگلیس در تهران، هانس دیتر لوکاس معاون وزیر خارجه آلمان به همراه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با جلیلی بر سر یک میز به گفت وگو می نشینند.

سعید جلیلی دیروز سه شنبه در دیدار با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ابراز امیدواری کرد مذاکرات بغداد نقطه آغازی برای کنار گذاشته شدن برخی راهبردهای بی نتیجه از سوی ۱+۵ باشد.

استانبول ۲۶ فروردین ماه برای دومین بار میزبان نشست ایران و گروه ۱+۵ بود. این نشست با حضور هیئت‌هایی از جمهوری اسلامی ایران، انگلیس، آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و طرفین توافق کردند که دور بعدی مذاکرات سوم خرداد ماه در بغداد برگزار شود.

تاکنون سه دور مذاکره بین ایران و گروه ۱+۵ در ژنو و دو دور نیز در استانبول برگزار شده است.

تیر ماه ۱۳۸۷، مهر ماه ۱۳۸۸، آذر ماه ۱۳۸۹ به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول بهمن ۱۳۸۹ و همچنین ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۱ میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود.


اتحادیه اروپا از ارائه پیشنهاداتی به ایران در مذاکرات بغداد خبر داد


به گزارش  مهر، شبکه خبری العربیه دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد: اتحادیه اروپا پیشنهاداتی به ایران در زمینه حل موضوع هسته ای این کشور در جریان مذاکرات بغداد ارائه داده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که پیش از این مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده بودند که هیچ پیشنهاد جدیدی برای ارائه به ایران در جریان مذاکرات بغداد ندارند.

فضا سازی سخنگوی اشتون علیه ایران و فشار برای توقف غنی سازی

به گزارش فارس ، "مایکل مان" در جمع خبرنگاران گفت: موضوع غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم و توقف آن توسط ایران بحث کلیدی اشتون و جلیلی است. بسته پیشنهادی جدیدی امروز به ایران ارائه می شود.

وی بدون اشاره به محتوا و منطقی بودن بسته پیشنهادی و با هدف ایجاد فضا علیه ایران در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم که ایران به این پیشنهاد جواب مثبت دهد.

مان در ادامه با اشاره به یک روزه یا دو روزه بودن مذاکرات در بغداد گفت: این موضوع هنوز قطعی نشده و در مذاکرات امروز مشخص خواهد شد.

سخنگوی اشتون همچنین سوال خبرنگار فارس را در خصوص اینکه اقدام متقابل ۱+۵ در قبال توقف غنی‌سازی ۲۰ درصد توسط ایران چیست، بی پاسخ گذاشت و گفت: برای پنجمین بار اعلام می‌کنم که نمی‌دانم.

همزمان با برگزاری مذاکرات در بغداد سخنگوی اشتون هر از گاهی در جمع خبرنگاران حاضر شده و بدون ارائه توضیحات کافی به سوالات خبرنگاران از اینکه فقط ایران باید پاسخ بدهد و موضوعات به ایران بستگی دارد، سخن گفته و تلاش می‌کند فضا را در جمع خبرنگاران علیه ایران رقم بزند.

پیشنهاد جدیدی در دور اول مذاکرات بغداد ارائه نشد

به گزارش مهر، در دور اول مذاکرات بغداد میان ایران و گروه ۱+۵ هیچ پیشنهاد جدیدی از سوی طرفین ارائه نشده است.

این در حالی است شبکه خبری العربیه دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد: اتحادیه اروپا پیشنهاداتی به ایران در زمینه حل موضوع هسته ای این کشور در جریان مذاکرات بغداد ارائه داده است.


ساعت ۱۷ - دور اول مذاکرات بغداد پایان یافت

به گزارش مهر ، دور نخست مذاکرات ایران و ۱+۵ دقایقی پیش در دارالضیافه نخست وزیری عراق در بغداد پایان یافت.

در این دور از مذاکرات پیشنهاد جدیدی از سوی طرفین حاضر مطرح نشده بود.

ایران بسته‌ای جامع شامل ۵ محور به ۱+۵ ارائه کرد

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران در دور نخست مذاکرات با گروه ۱+۵ بسته‌ای جامع شامل ۵ محور با موارد متنوع از موضوعات هسته‌ای و غیر هسته‌ای به ۱+۵ ارائه کرد.

ایران در بسته خود که به طور گام به گام تدوین شده، گام‌های عملی مشخصی را به طرف غربی پیشنهاد کرده است.

براساس این گزارش، ۱+۵ باید در مذاکرات بعد ازظهر درباره محتوای بسته اظهارنظر کند.


نشست بغداد فردا هم ادامه دارد

به گزارش فارس ، گفت وگوهای ایران و ۱+۵ که از امروز (چهارشنبه) با حضور هیئت های مذاکره کننده ایران، ۱+۵ (آمریکا،آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بغداد آغاز شد، فردا (پنجشنبه) نیز ادامه خواهد یافت.

دور نخست گفت وگوهای امروز پایان یافت و در فاصله بین دور اول و دوم ملاقات های دوجانبه بین هیئت های شرکت کننده انجام می شود.

احتمالاً نماینده چین و کاترین اشتون با سعید جلیلی دیدار می‌کنند.

ایران بسته مکتوب از ۱+۵ دریافت نکرده است/ پیشنهادات ایران شفاهی است

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران در دور نخست مذاکرات با گروه ۱+۵ پیشنهادات خود را با ۵ محور با موارد متنوع از موضوعات هسته‌ای و غیر هسته‌ای به ۱+۵ ارائه کرد.

ایران در این گفت‌وگوها گام‌های عملی مشخصی را به طرف غربی پیشنهاد کرده است.

بر اساس این گزارش، ۱+۵ باید در مذاکرات بعد از ظهر درباره پیشنهادات ایران اظهار نظر کرده و به طرف ایران پاسخ دهد.

پیشنهادات غربی جزئی نگر بوده و متوازن و به روز شده نیست.

در واقع پیشنهادات ایران بر اساس اصول مذاکرات استانبول طراحی شده است.

لازم به ذکر است دستور کار مذاکرات بعداز ظهر درباره مباحث طرح شده در دور نخست گفت‌وگوهاست.


دیپلماتهای ایرانی: فضایی جدی و صریح بر دور اول مذاکرات حاکم بود

به گزارش مهر  پس از پایان دور اول مذاکرات ایران و ۵+۱ در دارالضیافه بغداد، گروههای مذاکره کننده گفتگوهای دوجانبه ای را آغاز کرده اند که بطور مشخص می توان از دیدار هیات ایرانی با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و دیدار هیات ایرانی با هیات چینی نام برد.

به گفته دیپلماتهای حاضر در مذاکرات، فضایی جدی و صریح بر دور اول مذاکرات حاکم بود که حکایت از ادامه دار بودن مذاکرات دارد.

براساس اخبار موجود، غرب نیز در قبال پیشنهادهای مکتوب و جامع ایران، پیشنهادهایی را بطور شفاهی ارائه کرده است که به نظر می رسد این پیشنهادها سه ایراد بزرگ داشته باشد؛ نخست آنکه پیشنهادهای غرب به روز نیستند، دوم آنکه متوازن نیستند و سوم اینکه نگاهی جزیی به مسایل دارند.


دیدار معاونان جلیلی و اشتون/ ملاقات اشمیت با ۱+۵ برای انتقال نظرات باقری

به گزارش فارس ، هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با علی باقری معاون سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، برای انتقال نظرات علی باقری با اعضای ۱+۵ ملاقات کرد.

علی باقری و معاون وزیر خارجه چین نیز با یکدیگر دیدار کردند.


پایان مذاكرات روز چهارشنبه ايران و ۱+۵ در بغداد


به گزارش ايسنا، پس از پايان دور اول مذاكرات ايران و ۱+۵ و ارايه‌ي بسته‌ي پيشنهادي جديد ايران به ۱+۵ و اصرارش براي دريافت پاسخ و جمع‌بندي ۱+۵ نمايندگان كشورهاي ۱+۵ با يكديگر جلسه داشته و برخي ابهامات و سوالات را مطرح كردند.

از اين رو هلگا اشميت، معاون كاترين اشتون، ابهامات و سوالات ۱+۵ را در ديدار با معاون جليلي مطرح و نقطه‌نظرات ايران درباره‌ي اين ابهامات را دريافت كرده است.

بنابراين گزارش، در حال حاضر معاون اشتون در نشستي با ۱+۵ در محل مذاكرات در حال گفت‌وگو درباره‌ي ابهامات و سوالات طرح شده است.

برخي از تناقض‌ها در ميان كشورهاي عضو گروه ۱+۵ درباره‌ي تحريم‌هاي يكجانبه مطرح شده است، از جمله يكي از اعضاي تيم مذاكره آمريكا گفته است كه تحريم‌ها درباره‌ي ايران ادامه دارد، اما نماينده‌ي روسيه با اعمال تحريم‌هاي يكجانبه مخالفت كرده است.

هم‌چنين گفته مي‌شود نماينده‌ي روسيه درخواست ملاقات با هيات ايراني در مذاكرات را دارد.

ديدار دوجانبه‌ي سعيد جليلي و كاترين اشتون امشب قطعا برگزار مي‌شود.

به نظر مي‌رسد ۱+۵ تلاش دارد در هر شرايطي توافق بر سر دور بعدي مذاكرات را دريافت كند. اما از نظر ايران ابتدا بايد محتواي بحث مشخص شود.

بنابراين گزارش، با توجه به اين‌كه پيشنهادات ۱+۵ قبلا در مذاكرات معاونان جليلي و اشتون مورد بحث قرار گرفته است و نقطه‌نظرات ايران ارايه شده است، در مذاكرات روز چهارشنبه بسته‌ي ايران براي ۱+۵ كه به طور شفاهي به آنها ارايه شد مورد بحث قرار گرفت.

در عين حال ۱+۵ بسته‌ي ارايه شده از ايران را قابل مذاكره عنوان كردند
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 2,995
  • بازدید سال : 92,384
  • بازدید کلی : 1,026,255
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!