loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 140 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)
علت سقوط قيمت سكه و ارز چيست؟

یک فعال بازار آتی سکه از احتمال حذف تحریم‌های سوئیفت علیه ایران خبر داد و گفت: همین عامل باعث شده است تا مردم و صرافی‌ها همه فروشنده ارز و سکه باشند و منجر به سقوط قیمت سکه شده است.

میثم رادپور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص دلایل سقوط قیمت سکه در بازار اظهار داشت: علی‌رغم اینکه بازار انتظار داشت از نشست 1+5 اخبار بد بیرون بیاید،اما خوشبختانه نتایج این نشست مثبت بوده است و همین عامل باعث شده قیمت دلار و سکه رو به پایین باشد.
وی افزود: آخرین خبری که شایعه شده است احتمال برداشته شدن تحریم سوئیفت برای ایران است که بر این اساس نقل و انتقال پول برای فعالان بخش خصوصی بسیار آسان‌تر خواهد بود، هر چند که ممکن است هنوز مشکلات نقل و انتقال پول بین بانک مرکزی و سایر بانکها وجود داشته باشد لذا اخباری از این دست که حاوی کاهش تحریم‌ها علیه ایران است باعث شده است تا قیمت‌ها در بازار ارز و طلا بشکند.
وی افزود: چون سوئیفت یک مؤسسه بخش خصوصی است به محض اینکه دستوری داده شود می‌تواند تحریم‌ها را بردارد و نیازمند بوروکراسی‌های خاص و پیچیده نیست.
این فعال بازار آتی سکه گفت: اعلام بانک مرکزی در خصوص شناور بودن قیمت سکه بازار را آماده کرده است تا قیمت پیش‌فروش سکه در مراحل بعدی بین یک میلیون تا یک میلیون و 50 هزار تومان باشد که حتی همین خبر نیز باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده است.
رادپور گفت: اگر به بازار سری بزنید از رفتار بازار متوجه خواهید شد که قیمت ارز و سکه در حال سقوط است چرا که همه سرمایه‌هایی که به شکل سکه یا ارز در دست مردم بود در حال حاضر با صف‌های طویل در مقابل صرافی‌ها در حال تبدیل به ریال است و حتی خود صراف‌ها هم این روزها فروشنده هستند.

کد خبر:152000 -

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 210 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)
امتیاز مثبت
۱
فرزندان هاشمی ،خاتمی واحمدی نژاد چه می کنند؟
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 24721
این روزها که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته ایم، فرزندان روسای جمهور سابق و فعلی کشور هم دستی بر آتش گرفته اند، فرزندان هاشمی رفسنجانی سوژه گفت وگوی هفته نامه های تحلیلی شده اند تا بگویند پدر را میلی به حضور در انتخابات نیست، فرزند احمدی نژاد در صفحه فیس بوک وارد دعوای پدر با لاریجانی ها می شود و می نویسد که صد سال دیگر برای پدرش بزرگداشت می گیرند و فرزند سید محمد خاتمی را خیلی خبری در این وادی نیست.
به گزارش اول نیوز به نقل از مجله مهر، در بین فرزندان سه رئیس جمهور آخرین ایران، بچه های هاشمی رفسنجانی سیاسی ترینشان هستند، دستی بر امور اقتصاد دارند و در عرصه ورزش و امور اجتماعی هم سرک می‌کشند. به واقع حوزه های فعالیت ۳ پسر و ۲ دختر رئیس جمهور دوران سازندگی، بین شان تقسیم شده است. محسن کمتر سعی می کند خودش را اهل حاشیه نشان دهد و بیشتر از خود چهره ای معتدل به نمایش گذاشته است. پیش‌تر رئیس دفتر پدرش در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و صاحب همان موسسه انتشاراتی که کتب خاطرات پدرش از قبل و بعد از انقلاب اسلامی را منتشر می کرد. مدیر عامل سابق مترو اما در جریان انتخابات سال ۸۸- اگر چه به بهانه پاسخ به اتهاماتی که به خود، برادران و خواهرانش وارد شده بود- نامه‌های سرگشاده ای نوشت که آن اعتدال در چهره‌اش رنگ باخت و خود را از مسیرهای بدون جنجال خارج کرد.

حتی در ازدواج دختران و پسران هاشمی هم باید قائل به تفاوتی ظریف شد. حتی در تاثیری که از ازدواجشان گرفته اند. هر سه پسران ازدواج فامیلی کرده اند، گیرم حالا این میان ازدواج مهدی با دختر محمد هاشمی- عمویش- را بتوان در جرگه ازدواج های سیاسی ردیف کرد اما محسن با دخترخاله اش ازدواج کرده و یاسر با دختر پسرخاله اش. فاطمه و فائزه اگر چه با ازدواج با فرزندان حسن لاهوتی ازدواج سیاسی کرده اند اما فائزه بیشتر به سیاست علاقه نشان می دهد تا فاطمه. فاطمه برخلاف فائزه خیلی اهل قیل و قال نیست اما این اواخر در فرودگاه امام هنگام ورود برادرش مهدی به ایران، تنه به تنه فائزه زد، او بیشتر در کارهای اجتماعی فعالیت دارد و در سال ۱۳۸۵ مورد تقدیر فدراسیون بین المللی تالاسمی قرار گرفت. می‌گویند پیشنهاد اجباری شدن آزمایش تالاسمی پیش از ازدواج، درمان رایگان بیماران تالاسمی و کمک به تأسیس و راه‏اندازی مراکز درمانی تالاسمی از جمله اقدامات وی بوده است. اما مهدی! در چهره شدن و حاشیه سازی با فائزه رقابتی سنگین دارد، مثل فائزه نتوانسته است به مجلس راه پیدا کند یا اصلا شانسش رو در این حوزه نیازموده است که احیانا در انتخابات مجلس ششم شکست بخورد اما در ستاد انتخاباتی پدرش در انتخابات سال ۸۴ فعالیت داشت و در انتخابات ۸۸ هم چنان کرد که نام او در دادگاههای متهمان حوادث پس از انتخابات مکرر بر زبان آمد. مهدی که بعد از انتخابات ۸۸ به بهانه تحصیل از ایران خارج شده و در لندن به سر می برد، مهر ماه به تهران آمد و بنا به همان اتهاماتی که بر او وارد شد روانه زندان شد، مثل خواهرش فائزه که بنا به همان اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ۶ ماه به حبس محکوم شده است و یک روز قبل از مهدی به زندان رفت. فائزه روزهای آخر دوران محکومیتش را سپری می کند و اما به خاطر اخلال در زندان پرونده دیگری هم برای او تشکیل شده است. مهدی هم که به قید وثیقه میلیاردی آزاد شده است به زودی محاکمه می شود. قاضی رسیدگی کننده به پرونده او غریبه نیست. قاضی ناصر سراج که تا یکسال پیش درگیر پرونده فساد بزرگ بانکی بود به عنوان قاضی پرونده مهدی هاشمی انتخاب شده است.



یاسر در این میان تعلق خاطری به سوارکاری و پرورش اسب دارد. نامزد ریاست فدارسیون سوارکاری می شود و مثل مهدی که علاقه زیادی به کارهای اقتصادی دارد و اتهامات نفتی ثابت نشده هم در این زمینه متوجه اوست، ظرایف کارهای اقتصادی را خوب می شناسد و دستی بر صادرات و واردات دارد.

فعالیت فیس بوکی عماد

درباره دو دختر و یک پسر سید محمد خاتمی حاشیه های زیادی وجود ندارد. به غیر از فعالیت های فیس بوکی عماد تنها پسر رئیس جمهور دوران اصلاحات که در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ شدت گرفته بود اندک خبری می توان درباره فعالیت این روزهای فرزندان رئیس جمهور دوران اصلاحات پیدا کرد. شاید دلیل این حاشیه های اندک در خروج دو دختر خاتمی از ایران و زندگی شان در کشورهای اروپایی باشد. یکی را می گویند در ایتالیا و دیگری در انگلیس. سال ۸۴ هم حرف و حدیث هایی درباره نحوه ورود لیلا دختر بزرگ سید محمد خاتمی به دانشگاه و تحصیل او در مقطع کارشناسی ارشد منتشر شد که همو خود در نامه ای به آن ادعاها پاسخ داد و نوشت که در سال ۸۱ دوره دکترایش را به پایان رسانده و نیازی به تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد ندارد. نرگس، خواهر کوچکتر لیلا، هم در زمان حضورش در ایران بیشتر به تحصیل مشغول بود. ازدواج سید عماد خاتمی، فرزند ۲۶ ساله سید محمد خاتمی در اسفند سال گذشته خبری غیرسیاسی بود که درباره این خانواده منتشر شد و بعدها هم حاشیه نگاری هایی بر آن صورت گرفت.



شاید از آن روی که گفته شد او شهریور ماه امسال ماه عسل خود را به اروپا رفته بود و رسانه های منتقد اصلاحات، این سفر را زیر ذره بین گرفته بودند. نه عماد، نه لیلا و نه نرگس هیچ کدام در عرصه سیاسی وارد نشدند. لیلا دختر بزرگتر سید محمد خاتمی که در تصویرهای قدیمی پدرش هم همراه اوست از دانش آموختگان شناخته شده ریاضی کشور بود.

برای پدرم بزرگداشت می گیرند

نام علیرضا احمدی نژاد چندی پیش وقتی نوه پسری رئیس جمهور به دنیا آمد، بر سر زبان ها افتاد. علیرضا پسر کوچکتر احمدی نژاد کمتر از مهدی شناخته شده است. یعنی به آن اندازه که مهدی حاشیه دارد و نامش در رسانه هاست، علیرضا نیست. مهدی اما داماد اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور است و همین ازدواج کافی است که وارد عرصه سیاست شود.. فارغ التحصیل دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز است. در مقطعی گفته می شد که او در بازرسی ریاست جمهوری حضوری فعال دارد اما حکمی به نام وی نخورده است.نقطه اشتراک مهدی و عماد را باید در فعالیت های فیس بوکی آن ها دانست. چندی پیش در این شبکه اجتماعی عکسی از اسفندیار رحیم مشایی منتشر شد که مهدی احمدی نژاد در ذیل آن عکس نوشته بود«بعضیها هیچ هنری ندارند به جز اینکه به دیگران برچسب بزنند و چون چیزی برای اثبات ندارند اثبات خود را در نفی دیگران می دانند . فرض کنیم تمام مستکبرین و فتنه گران و منحرفین از بین رفتند ، حرف حساب شما چیه؟»



سوای حضورش در نیویورک و اجلاس سازمان ملل و برخی سفرهای خارجی که با پدر می رود، چندی پیش ماجرای تحصیل او در شعبه دانشگاه شریف واحد کیش نیز برای او دردسر ساز شد. گفته شد که هزینه تحصیل تمامی رشته ها در واحد کیش دانشگاه شریف نزدیک ۲۰ میلیون تومان در هر ترم است. گیرم این وسط برخی سایت ها هزینه سکونت مهدی احمدی نژاد در یکی از برج های کیش را هم محاسبه کرده و به این رقم افزوده بودند . بعد از این اتفاقات روابط عمومی دانشگاه شریف در اطلاعیه ای نوشت که هزینه تحصیل کل دوره به مراتب پایین تر از آن چیزی است که در رسانه ها اعلام شده است.

مهدی همین اواخر وارد دعوای لاریجانی- احمدی نژاد هم شد و در پیامی با عنوان «منطق خوارج» نوشت: «از تمام تریبون ها شبانه روز فحش و توهین سرازیر می کنند ولی تا به آن ها بگویی خودتان هستید می شوی بی ادب»
داماد اسفندیار رحیم مشایی افزود: «استدلال دوستانی که احمدی نژاد و لاریجانی را کنار هم قرار می دهند شبیه کسانی است که می گفتند علی و معاویه امت اسلامی را به تفرقه کشاندند و هر دو از دین خارجند و البته تیغشان تنها بر سر علی فرود می آید.»

مهدی احمدی نژاد در بخش دیگری از نوشته هایش، وعده می دهد که «۱۰۰ سال دیگه مردم برای احمدی نژاد روز بزرگداشت نژاد رو توی تقویم» می گذارند!
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 185 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)
 
تصاویر/ عمیق ترین هتل دنیا در سوئد
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 25206
عمیق ترین هتل جهان در عمق ۱۵۵متری زیرسطح زمین در استکهلم سوئد، توجه مردم سراسر جهان را به خود جلب کرده است. این هتل با دالان هایی تاریک و یک معدن قدیمی نقره، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. میهمانان می توانند در این هتل استراحت کنند، غذا بخورند و تجربه ای بی نظیر را داشته باشند.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 181 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: ۱۴۳۲۵۸
۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
سقوط قیمت انواع ارز که از ابتدای هفته جاری آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

به گزارش مهر، سقوط قیمت انواع سکه و ارز در بازار همچنان ادامه دارد و بازار با تعداد زیاد فروشندگان مواجه شده است.

در همین حال، قیمت دلار که تا چند روز قبل 3780 تا 3800 تومان بود، و دیروز یکشنبه تا 3470 تومان کاهش یافت، امروز دوشنبه به 3270 تومان رسیده است و احتمال کاهش بیشتر آن در بازار نیز وجود دارد. قیمت یورو به 4300 تومان، پوند به 5300 تومان و درهم امارات به 940 تومان کاهش یافته است.

همچنین در پی سقوط قیمت ارز در بازار، قیمت انواع سکه نیز با کاهش مواجه شده است. هم اکنون قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم یکشنبه 1 میلیون و 250 هزارتومان، هر قطعه سکه تمام طرح جدید 1 میلیون و 300 هزارتومان، نیم سکه 650 هزارتومان، ربع سکه 410 هزارتومان و سکه گرمی 290 هزار تومان است.

البته هر گرم طلای 18 عیار نیز امروز در بازار که چند روز قبل تا 150 هزار تومان افزایش یافته بود و دیروز یکشنبه تا حدود 133 هزار تومان کاهش یافت، امروز به حدود 126 هزار تومان رسیده است.

فعالان بازار ارز و سکه، ترزیق گسترده ارز به بازار و فضای مثبت مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی را از عوامل اصلی کاهش قیمت سکه و ارز در روزهای اخیر می دانند.

جدول قیمت انواع سکه و ارز امروز دوشنبه به شرح ذیل است.

برچسب ها: سکه ، ارز ، دلار ، بازار
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 154 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)
 
طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیازمند جرأت، شجاعت، انگیزه بسیار قوی و استفاده از استعدادهای جوان است
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 25184
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به تحت تأثیر بودن دنیای امروز از الگوی تمدن و پیشرفت غرب و تسلط تمدن غربی بر همه عرصه‌های زندگی، فرمودند: در چنین شرایطی طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیازمند جرأت، شجاعت و انگیزه بسیار قوی است.
به گزارش اول نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،اعضای شورای عالی مرکز طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت و اندیشکده های مرتبط با آن صبح امروز (دوشنبه) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
در این دیدار که جمعی از اندیشمندان، نخبگان و اساتید رشته های مختلف از دانشگاه و حوزه حضور داشتند، درخصوص مباحث علمی و تئوریک انجام گرفته برای طراحی مبانی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، بحث و تبادل نظر شد.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت را کاری بسیار بزرگ، فاخر، بلندمدت و عمیق خواندند و تأکید کردند: لازمه تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت و رسوخ آن در میان نخبگان، گفتمان سازی آن در جامعه است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در واقع ارائه محصول انقلاب اسلامی و طراحی یک تمدن جدید و پیشرفته در همه عرصه ها بر مبنای تفکر و اندیشه اسلام است، بنابراین افق کار باید بلندمدت و همراه با افزایش عمق، دیده شود.
ایشان با اشاره به تحت تأثیر بودن دنیای امروز از الگوی تمدن و پیشرفت غرب و تسلط تمدن غربی بر همه عرصه های زندگی، خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیازمند جرأت، شجاعت و انگیزه بسیار قوی است.
رهبر انقلاب اسلامی فکر و اندیشه را روح اصلی این حرکت دانستند و با اشاره به قابل اصلاح بودن هرگونه نقص یا اشکال احتمالی در این فرآیند بلندمدت، افزودند: در این حرکت باید ضمن پرهیز از هرگونه شتاب زدگی، از تجربه های جدید و استعدادهای جوان نیز استفاده شود تا موتور حرکت، هیچگاه خاموش نشود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حضور دانشمندان جوان و پرانگیزه و با نشاط کشور در مراکز علمی پیشرفته همچون فناوریهای نانو و هسته ای و همچنین مراکز صنایع دفاعی، تأکید کردند: باید به جوانها اعتماد کرد زیرا جوان و انگیزه و نشاط او تمام نشدنی است.
رهبر انقلاب، مبانی اسلامی را اساس کار در طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت دانستند و خاطرنشان کردند: در تمام مراحل طراحی این الگو باید مبانی اسلامی بصورت جامع و دقیق مد نظر قرار گیرد و در این خصوص هیچ ملاحظه و رودربایستی هم نشود.
ایشان استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه را در این موضوع ضروری و لازم برشمردند و افزودند: باید در طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، بر چهار عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی تکیه شود که در این میان موضوع «فکر» بنیانی تر از بقیه عرصه ها است.
رهبر انقلاب اسلامی، تمدن غربی و مراحل شکل گیری، اوج و نهایتا آشکار شدن نشانه های انحطاط آن در زمان کنونی را نمونه ی عینی بمنظور بررسی اشکالات و نقایص یک تمدن، دانستند و خاطرنشان کردند: تمدن غربی بر پایه تفکر اومانیسم و نگاه به قدرت سیاسی و سپس نگاه سرمایه محور، شکل گرفته است و بعد از دوران اوج خود، اکنون نشانه های تباهی و انحطاط آن نمایان شده که مهمترین آن، انحطاط جنسی و رواج بی بندوباریهای اخلاقی و جنسی است.
حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از اشکالات اساسی تمدن غرب را، تعداد بسیار بالای جنگ های ویران کننده در اروپا، در چند قرن اخیر برشمردند و تأکید کردند: بروز اشکالات و انحطاط ها در تمدن غرب، به دلیل نبود معنویت بوده است.
ایشان شرط اصلی ساختن یک تمدن پیشرفته و دارای کمترین اشکالات را، معنویت متکی بر دین اسلام دانستند و افزودند: معنویت دینی زمینه ساز شناخت استعدادها و بهره گیری مناسب از آنها و پیشرفت مطلوب در همه ابعاد و با کمترین آسیب خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انجام این کار بلندمدت و بسیار مهم و دقیق، نیازمند روحیه جهادی و اخلاص است، خاطرنشان کردند: گفتمان سازی شرط اصلی تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت است.
حضرت آیت الله خامنه ای، رسوخ این الگو در فکر و جان نخبگان و سپس جوانان و آحاد مردم را منوط به گفتمان سازی دانستند و افزودند: باید از طریق گفتمان سازی و بهره گیری از دیدگاههای نخبگان و صاحب نظران، و با صبر و حوصله، الگویی فاخر، مستحکم و ارزشمند تدوین شود.
در ابتدای این نشست آقای دکتر صادق واعظ زاده رئیس مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در سخنانی با اشاره به روند شکل گیری مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت و ۲۸ اندیشکده مرتبط با آن، به اقدامات صورت گرفته براساس وظایف مصوب این مرکز پرداخت.
دکتر واعظ زاده تعیین خطوط و زمینه های پژوهشی مورد نیاز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، ایجاد هماهنگی میان حلقه ها و کانون های تفکر و طراحی الگو در کشور، برگزاری نشست ها و کارگاه های علمی و دوره های تخصصی، برقراری ارتباط با شخصیت ها و مجامع علمی، استفاده از ظرفیت های ملی در جهت گفتمان سازی و ترویج الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، بسترسازی برای حضور پرنشاط جوانان در عرصه تفکر و نظریه پردازی، طراحی و تدوین پیش نویس الگو مبتنی بر ارزشها و اصول و ارزیابی و آسیب شناسی و آینده پژوهی در پیشرفت کشور را از مهمترین سرفصل های کار مرکز ملی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت بیان کرد.
همچنین در ادامه ۶ نفر از اساتید و صاحبنظران این مرکز از جمله آقایان:
- حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدحسین میرمعزی از اندیشکده عدالت
- دکتر صالحی از اندیشکده علم
- حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی دوست از اندیشکده فقه و حقوق اسلامی
- دکتر زاهدی وفا از اندیشکده اقتصاد
- دکتر زالی از کارگروه کشاورزی
- دکتر ثبوتی از اساتید دانشگاه
- و خانم دکتر فرهمندپور از اندیشکده خانواده
به طرح مباحث تخصصی مربوط به اندیشکده های مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت پرداختند.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 147 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)
حذف صفر از پول ملی قابلیت اجرایی کردن ندارد
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 25217
به نظر بنده حذف صفر از پول ملی باید در یک وضعیتی انجام شود که ما یک ثبات اقتصادی داشته باشیم. و الان زمان مطرح کردن این موضوع نیست و قابلیت اجرایی کردن هم ندارد. فکر نمی کنم که دولت در این زمان به دنبال اجرای این مسئله باشد.
به گزارش سرویس اقتصادی اول نیوز، دولتمردان این روزها چند لایحه مهم در دست تدوین دارند که یکی از آنها، لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی است، براین اساس بررسی برای نهایی شدن این لایحه در دولت جدی تر شده و احتمال تصویب آن در سال ۹۲ و قبل از پایان کار دولت دهم قوت گرفته است. به نظر می رسد که دولت قصد دارد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی که آخرین برگ از اجرای طرح تحول بزرگ اقتصادی است را به نتیجه برساند.

امید کریمیان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تأثیر این طرح در عملکرد اقتصادی به خبرنگار ما گفت: باتوجه به شرایط فعلی که ایران در تحریم به سر می رود و با مشکلات فراوانی از جمله کاهش درآمدهای ارزی مواجه هستیم، در شرایط اقتصادی ما اثر گذار است و میتواند فرصتی برای تولید ملی و اشتغال کامل عوامل تولید باشد.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون بودجه محاسبات مجلس، نظری مخالف کریمیان داشت و اظهارکرد: ممکن است یکی از راهکارهای موجود برای حل مشکلات باشد ولی الان زمان مناسبش نیست.

نماینده مردم قم در پایان بیان کرد: به نظر بنده حذف صفر از پول ملی باید در یک وضعیتی انجام شود که ما یک ثبات اقتصادی داشته باشیم. و الان زمان مطرح کردن این موضوع نیست و قابلیت اجرایی کردن هم ندارد. فکر نمی کنم که دولت در این زمان به دنبال اجرای این مسئله باشد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 184 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: ۱۳۹۰۶۴
۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
فرارو- مالک اوباما برادر ناتنی باراک اوباما روز گذشته اعلام کرد در انتخابات ناحیه‌ای کنیا شرکت خواهد کرد.

"مالک آبونگو اوباما" برادر 54ساله ناتنی باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، پس از اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات ناحیه ای کنیا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز در روستای کوگلو، سرزمین آبا و اجداد خاندان اوباما در کنیا گفت: «اگر برادر من برای مردم آمریکا کارهای بزرگی انجام می‌دهد چرا من نتوانم اینجا برای مردم کنیا کارهای بزرگی انجام دهم.»

برادر اوباما با بیان اینکه در ورود به سیاست از برادر خود الهام گرفته است گفت به این خاطر تصمیم به شرکت در انتخابات گرفته است که می داند، مردم از سیاستمداران "حریص و فاسد" ناراضی هستند.

مالک اوباما درباره باراک هم می‌گوید: احساس می‌کنم که او تجسم رویای پدرم است. او به من می گوید، برادر، رفتن به یک دفتر دولتی کار آسانی نیست. باید پوستت کلف باشد، چون مردم تو را هدف قرار خواهند داد. رسانه‌ها از این در و آن در سخن می‌گویند و افرادی پیدا می‌شوند که عاشقت بوده و افرادی هم هستند که تو را دوست ندارند.

مالک دارای 10 فرزند است و از سال 1985 تا کنون در واشنگتن زندگی می کند و یک بنیاد مشاور مالی مستقل دارد.

مالک می گوید در صورت انتخاب شدنش برنامه هایش را در زمینه توسعه بخش راه سازی، تامین برق و آب،بخش درمانی و بیمارستان و کسب و کار اجرا خواهد کرد. عکس های زیر از آلبوم خاطرات خانواده اوباما مالک اوباما را در کنار برادر و در آستانه نامزدی انتخابات کنیا نشان می دهد.









برچسب ها: اوباما ، مالک ، امریکا
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 149 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)
 
رسوایی اخلاقی برادر کنیایی اوباما
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 25237
زنان مالک اوباما وی را به ضرب و شتم و اغفال دختران متهم می‌کنند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که مالک اوباما دوازدهمین و تازه‌ترین زنش را زمانی که وی دختری ۱۷ ساله بوده اغفال کرده است.
ایسنا: مردم کنیا در حالی برای انتخاب رئیس جمهور، اعضای پارلمان و سنا، فرمانداران استان‌ها و اعضای مجمع تازه تاسیس استانی امروز (دوشنبه) به پای صندوق‌های رای رفته‌اند که در میان این نامزدها افراد نام آشنایی چون مالک اوباما دیده می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، "مالک اوباما"، برادر ناتنی باراک اوباما برای مقام فرمانداری استان "سیایا" نامزد شده است. رسیدن به این مقام سبب می‌شود که وی رهبری حدود یک میلیون تن را بر عهده داشته باشد؛ شهری که میانگین درآمد در آن برابر روزانه ۱۰۰ شیلینگ کنیایی است.

اگر مالک اوباما در این انتخابات پیروز شود، علاوه بر حقوق سالیانه ۱۰۰ هزار پوند مزایایی چون حقوق بازنشستگی ۷۵ هزار پوندی، یک ماشین، راننده سفرهای مهم و محافظانی برای زندگی بدست می‌آورد.

طرفداران مالک اوباما با صدای بلند فریاد می‌زند، "مالک اوباما روابط بین‌المللی دارد که می‌تواند سرمایه‌گذاران را برای احداث کارخانه و صنایع تولیدی در این کشور جذب کند. مالک اوباما رهبری جدید است که خط مشی جدیدی را برای کشور ما به وجود می‌آورد."

این در حالی است که زنان مالک اوباما وی را به ضرب و شتم و اغفال دختران متهم می‌کنند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که مالک اوباما دوازدهمین و تازه‌ترین زنش را زمانی که وی دختری ۱۷ ساله بوده اغفال کرده است.

"شیلا آنیانگو"، دوازدهمین همسر مالک اوباما که ۳۵ سال از وی جوان‌تر است، می‌گوید، ازدواج با وی "بدترین تصمیم" زندگیش بوده است.

شیلا آنیانگو، ۲۰ ساله گفت: مالک اوباما در ابتدا مردی بسیار خوب و مهربان بود، اما تغییر کرد. ازدواج با او بزرگترین اشتباه زندگی‌ام بود. او مرا مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و بیشتر مواقع رذل و شرور است. او به دخترم تجاوز می‌کند. امیدوارم که دیگر اسمش را هم نشنوم.

یکی دیگر از ۱۲ زن مالک اوباما که هم‌اکنون ۳۳ سال دارد و در نوجوانی با وی ازدواج کرده اما پس از پنج سال زندگی مشترک در سال ۲۰۰۸ از دست وی فرار کرده است، می‌گوید: او من و دیگر همسرانش را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد.

یکی از بزرگان و معتمدان استان "کوگلو" کنیا می‌گوید: مالک اوباما یک مرد حسود و خودخواه است. او حتی هنگامی که مردم برایش دست تکان می‌دهند به آنها توجه نمی‌کند. او می‌خواهد با باراک اوباما مساوی باشد.

یکی از مدیران سابق مدرسه‌ای محلی در استان کوگلو که مالک اوباما را از زمانی که نوجوان بود می‌شناخت و با باراک اوباما در سفرش به کنیا در سال ۱۹۸۷ دیدار کرده است، گفت: باراک اوباما پسر بسیار خوبی بود، او با همه دوستانه برخورد می‌کرد.

مالک اوباما مدرک خود را از مدرسه‌ای در نایروبی دریافت کرده است. وی در دهه ۱۹۸۰ به واشنگتن نقل مکان کرد و یک مغازه الکتریکی در آنجا باز کرد و در حال حاضر بین دو کشور کنیا و آمریکا در سفر است.

در حالی که استراتژیست انتخاباتی مالک اوباما اهداف وی را در خصوص ترویج قانون شریعت، منع نوشیدی‌های الکلی و حجاب زنان انکار می‌کند، مالک اوباما اتهام‌های مربوط به خشونت خانگی و ضرب و شتم زنانش را رد کرده و آنها را تعبیری نادرست می‌داند.

اما سوال مهم این است که آیا مالک اوباما شانس پیروز شدن در این انتخابات را دارد؟ پاسخ به این سوال بسیار دشوار است.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 163 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)
 
صالحی:
تحریم‌ها از امروز به تدریج رفع خواهد شد
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 24934
وزیر امور خارجه با اعلام اینکه اجازه تشدید تحریم ها را نمی دهیم و از امروز شاهد رفع شدن تدریجی تحریم ها خواهیم بود گفت: مشکل ما در تحریم دستیابی به ارز خارجی بوده است در حالی که ما فقط 100 میلیارد دلار فروش نفت داریم.
به گزارش اول نیوز، علی اکبر صالحی روز یکشنبه در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد برنامه های ایران برای مقابله باتحریم ها اظهار داشت: ما نمی گذاریم تحریم ها تشدید شود و از امروز به تدریج شاهد رفع شدن تحریم ها خواهیم بود. در این ۳۴ سال به خوبی توانستیم با ابتکارات تمامی فشارهای وارد شده دشمن را دور بزنیم و از سلبیت آن بکاهیم و مکر دشمن را به خودش برگردانیم.

وی ادامه داد: توانستیم دشمن را خسته کنیم به صورتی که اگر دشمن ۱۰۰ دلار در تحریم ها هزینه کرد دلاری در این باره برداشت نکرده است ضمن اینکه توانستیم آثار تحریم را کاهش دهیم به گونه ای که تا یکسال پیش آنها می گفتند تحریم ها بر علیه ایران فلج کننده است اما آنگونه که برنامه ریزی کرده بودند نشد و دشمنان به نتیجه دلخواه نرسیدند.

به گفته وزیر امور خارجه اقتصاد ایران، اقتصادی درونزا است که مبتنی بر صادرات نیست حجم سالانه اقتصاد ما یک تریلیون دلار است که بر اساس قدرت خرید است. مشکل ما در تحریم دستیابی به ارز خارجی بوده است در حالی که ما فقط ۱۰۰ میلیارد دلار فروش نفت داریم.

وی با اشاره به اینکه اسنادی در شورای عالی امنیت ملی در حال تنظیم است تا وضعیت معیشت مرزنشینان بهتر شود تاکید کرد: تعداد بازارچه های مرزی که در سالهای اخیر ایجاد شده است با گذشته قابل مقایسه نیست و به زودی تسهیلاتی برای ارتقای زندگی مرزنشینان به تصویب خواهد رسید.

تعداد صفحات : 275

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 439
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 1,034
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,630
  • بازدید ماه : 2,630
  • بازدید سال : 92,019
  • بازدید کلی : 1,025,890
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!