loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 246 چهارشنبه 16 فروردین 1391 نظرات (0)
تعداد بازدید: ۶۱۰۴۹
تعداد نظرات: ۱۰۰ نظر
وحشت کشورهای عربی از بینندگان ایرانی
البته تا چند سال پیش ما هم در آسیا پستی داشتیم و به همین دلیل، حق و حقوق کشورمان در AFC پایمال نمی‌شد، ولی با انصراف كفاشيان از نامزدي در انتخابات كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا، وی پس از يازده سال، پستي را از فوتبال ايران گرفته است كه با زحمت فراوان به دست آمده بود.
کد خبر: ۲۳۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
نشست مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان فدراسیون‌های عضو در شرایطی در آغاز فروردین ماه برگزار شد که برخی کشورهای عربی به AFC پیشنهاد دادند، معیارهای تعیین سهمیه کشورها در ليگ قهرمانان‌ آسيا را تغییر دهد.

به گزارش «تابناك»، کشورهای عربی همچنین اظهار داشتند: امتیازات آیتم‌هایی چون تماشاگر و سطح کیفی لیگ را کم کنند و بیشتر به امتیاز ملاک‌هایی همچون ورزشگاه‌های استاندارد و زیرساخت‌ها توجه شود.

بنابراین، با یک نگاه سطحی به پیشنهاد عربها به AFC درمی‌یابیم که هدف عربها از این توصيه‌ها، در پایان یعنی کم کردن سهمیه آسیایی تیم‌های ایرانی در آسیا.

کشورهای عربی که در بازیهای ملی خودشان هم از استقبال بینندگان به دورند، از تماشاگران پرشور ایرانی وحشت فراوان دارند و به همین دلیل روی این نکته پافشاری می‌کنند.

در این باره باید گفت، هنگامی که در کنفدراسیون آسیا نماینده ای نداریم و از آن طرف عربها پستهای بیشتری در آسیا به دست می‌آورند، طبیعی ست که حق ایرانی‌ها همچنان پایمال شود؛ همان گونه که در سال جاری از سهمیه آسیایی ما کاسته شد. اگر به همین ترتیب نفوذ عربها ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد دوباره باید منتظر کسر سهمیه آسیایی باشیم.
البته تا چند سال پیش ما هم در آسیا پستی داشتیم و به همین دلیل، حق و حقوق کشورمان در ای اف سی پایمال نمی‌شد، ولی با انصراف علي كفاشيان از نامزدي در انتخابات كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا، وی پس از يازده سال پستي را از فوتبال ايران گرفته كه با زحمت فراوان به دست آمده بود. «پست اكس‌كو» يا همان كميته اجرايي، پستي بسيار مهم است چرا كه كارهاي اجرايي فوتبال آسيا را در اين كميته انجام مي‌دهند و همچنين همه کارهای مثبت و تصميمات كلان مربوط به كنفدراسيون فوتبال آسيا را اعضاي اين كميته انجام مي‌دهند.

جالب این که به تازگی شیخ احمد آل فهد آل صباح کویتی، رئیس شورای المپیک آسیا به عنوان رئیس موقت انجمن کمیته‌های ملی المپیک برگزیده شد تا نفوذ عربها بیش از پیش پررنگ شود.

افزون بر این، فراموش نکنیم، شیخ سلمان ابن ابراهيم آل خليفه بحرینی، سابقه رياست کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال را نيز دارد و از آنجا که مسئولان فوتبالی ما، همان اندک نفوذ ایران در تشکیلات فیفا و «afc» را هم از دست داده‌اند، گویا ادامه شبهه افکنی در انتخابات فدراسیون فوتبال در این مقطع زمانی ممکن است، به مسأله‌ای تبدیل شود که منافع ملی و آبروی فوتبالی ایران را در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی بر باد دهد.

بنا بر این گزارش، مدیران فدراسیون بحرین پس از حذف از بازی‌های مقدماتی جام جهانی گستاخانه به توصیه برخی از مشاوران غیر بحرینی خود، درصدد بودند با فرافکنی، به هر دری بکوبند تا نقطه ضعفی از ایران بگیرند تا شاید مجوز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل را به دست آورند.

به هر حال در نشست «ای اف سی» که علی کفاشیان به همراه رؤسای کمیته‌های گوناگون فدراسيون فوتبال ايران حضور داشتند، نمایندگان کشورهایی چون قطر و امارات که از نظر سخت افزاری شرایط مطلوبی در فوتبال آسیا دارند، به AFC پیشنهاد دادند از این پس امتیازات آیتم‌هایی مثل تماشاگر و سطح کیفی لیگ را کم کنند.

اين در حالي است كه كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس در این دو فاکتور ضعیف‌تر از دیگر كشورها و به ويژه ايران هستند. این پیشنهاد البته با مخالفت مسئولان فدراسیون فوتبال ایران روبه‌رو شد، ولی AFC پذیرفت که در سال 2013 ملاک‌های جديدي برای تعیین سهمیه‌های کشورها در لیگ قهرمانان آسیا لحاظ شود. به اين ترتيب در سال 2013 شرایط برای کشورها از جمله ایران متفاوت خواهد بود و باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها باید شرایط استاندارد مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دست آورند.

به هر صورت، باید هشیار بود و با تدبیر بیشتر و به کار گرفتن افرادی از جنس ورزش، نقشه‌های عربها را نقش بر آب کرد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 327
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 525
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,121
  • بازدید ماه : 2,121
  • بازدید سال : 91,510
  • بازدید کلی : 1,025,381
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!