loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 156 پنجشنبه 10 اسفند 1391 نظرات (0)
 
 
رئیس جمهور دوباره برای اقتصاد کشور برنامه ارائه داد

احمدی‌نژاد: مردم آجیل نخرند

احمدی‌نژاد در اظهاراتی درباره مهار گرانی خواستار آن شد که مردم برخی کالاها را نخرند. او به صراحت گفت مثلا درباره گرانی آجیل می‌شود نخرید. مردم آجیل نخرند تا درس عبرتی برای محتکران شود و ادب گردند. او گفت من شنیده‌ام در آلمان هم مردم در پاره‌ای مواقع خرید نمی‌کنند. احمدی نژاد این جملات را در پاسخ به سوال مجری تلویزیون بیان کرد

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان شنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و سخنانی درباره «هدفمندی یارانه ها»، «بودجه» و «وضعیت معیشتی مردم» مطرح کرد. این گفت‌وگو نیز همچون سایر گفت‌وگوها با حاشیه‌ها و واکنش‌هایی مواجه شد. برخی نمایندگان مجلس دیروز در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد اعلام کردند هر گونه افزایش میزان یارانه نقدی باید با هماهنگی مجلس صورت بگیرد. وی همچنین در اظهاراتی درباره مهار گرانی خواستار آن شد که مردم برخی کالاها را نخرند. او به صراحت گفت مثلا درباره گرانی آجیل می‌شود نخرید. مردم آجیل نخرند تا درس عبرتی برای محتکران شود و ادب گردند. او گفت من شنیده‌ام در آلمان هم مردم در پاره‌ای مواقع خرید نمی‌کنند. ماجرای آجیل از آنجا آغاز شد که مجری تلویزیون به احمدی‌نژاد گفت: برخی مردم می‌گویند به دلیل بالا رفتن قیمت آجیل و برای همراهی با مردم کمتر برخوردار، برای عید آجیل نخریم. خود ما هم در منزل قرار گذاشتیم همین کار را انجام دهیم. احمدی‌نژاد نیز با خنده خطاب به مجری برنامه گفت: گناه ما چیست که می‌خواستیم نخریم و به خانه شما بیاییم؟!

وی ادامه داد: این اصولا روش خوبی است. البته ما باید کنترل‌ها را کامل‌تر و حلقه‌های آن را تقویت کنیم.


ماجرای پخش نشدن یک سوال

در برنامه تلویزیونی شنبه شب احمدی‌نژاد برای نخستین بار چند خبرنگار از رسانه‌های دیگر نیز حضور داشتند. لیکن سوال خبرنگار خبرگزاری مهر که جنبه انتقاد شدید از عملکرد دولت احمدی‌نژاد داشت از صداوسیما پخش نشد. به دنبال آن انتقاداتی از عدم پخش این سوال صورت گرفت که مدیر روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد عدم پخش این سوال با هماهنگی نهاد ریاست‌جمهوری بوده است.



متن سوال چه بود

متن سوال خبرنگار خبرگزاری مهر از رئیس جمهور به این شرح بود: «در ابتدای دولت فرمودید پول نفت را سر سفره مردم می‌آورید در حالی‌که امروز شاهد این هستیم که ارزش پول و دارایی مردم به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است. وعده دادید 3 میلیون شغل ایجاد می‌کنید، اما امروز نمایندگان در مجلس شاهد مراجعات مکرر مردم هستند که بیشترین دغدغه‌شان افزایش بیکاری و تعطیلی کارخانجات است.»

وی با اشاره به اصرارهای دولت برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها خطاب به رئیس‌جمهور گفت: «شما در ماجرای هدفمندی یارانه‌ها مدعی شدید که با اجرای این طرح می‌خواهید پول در جیب مردم بگذارید اما نظرسنجی که از طریق تلویزیون هم پخش شد نشان داد که بیش از 80 درصد مردم می‌گویند پول یارانه‌ها را نمی‌خواهند و خواستار بازگشت قیمت‌ها به گذشته هستند.» این خبرنگار در ادامه با بیان اینکه «مهم‌ترین شعاری که دولت مطرح کرده بود مبارزه با مفاسد اقتصادی بود ولی بزرگ‌ترین پرونده فساد اقتصادی یعنی همان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در همین دولت اتفاق افتاد» افزود: «شما قوه‌قضائیه را تهدید کردید که کابینه و اطرافیان شما خط قرمز هستند و حتی اجازه رسیدگی به اتهامات آنها را نمی‌دهید. گفتید پاک‌ترین دولت بعد از انقلاب هستید در حالی‌که بودجه که از مهم‌ترین اسناد انضباطی و مالی کشور است با بالاترین تاخیر در طول تاریخ انقلاب هنوز به مجلس ارائه نشده است.در مورد تحریم‌ها به درستی گفتید که کاغذ پاره هستند اما امروز همه مشکلات اقتصادی را گردن تحریم‌ها می‌اندازید.» وی در ادامه به حوادث اخیر مجلس اشاره کرد و گفت: «همه این وعده‌ها و عملکرد‌ها در شرایطی است که امروز رفتارها و گفتارهایی دارید که وحدت شکن است. رفتارهایی که آخرین آنها از سوی رهبر انقلاب غیراخلاقی، غیرقانونی و غیر شرعی اعلام شد. مردم معتقدند که در این وضعیت این نوع رفتارها یک نوع طفره رفتن از پاسخ به مشکلات و مسائلی است که مردم با آن درگیر هستند. مردم می‌گویند مشکل ما الان معیشت و گرانی است اما از طرفی می‌بینند که شما مراسمات چند میلیاردی همچون جشن اخیر را در کیش برگزار می‌کنید.

پاسخ رئیس‌جمهور به سوال حذف شده

رئیس‌جمهور نیز در پاسخ به تنها سوال چالشی این نشست خبری در ابتدا تلاش کرد فضای کشور را طوری ترسیم کند که هر خبرنگاری ولو اینکه از دولت حقوق می‌گیرد، ‌در انتقاد از دولت آزاد است. وی با اشاره به اینکه خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات است و با پول دولت اداره می‌شود، ‌گفت: «شما یک بیانیه خواندید اشکالی هم ندارد. من تحمل می‌کنم، اما مطمئنا شما پیش‌ هیچ‌ مسئول دیگری نمی‌توانید چنین بیانیه‌ای بخوانید. فقط پیش‌ احمدی‌نژاد می‌توانید.» رئیس‌جمهور در ادامه انتقادات خبرنگار را اتهام خواند و گفت: «یک شخصی گفته دولت بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را داشته است، در دوره ما اتفاق افتاده، بله در دوره ما 5 جنگ هم در دنیا اتفاق افتاده! ارتباطش به دولت مهم است، خیلی‌ها خیلی کارها می‌کنند، ربطش به دولت چیست؟ فساد اتفاق افتاده چه ربطی به دولت دارد؟ زلزله هم می‌آید ممکن است یک عده هم یکدیگر را بکشند، ارتباطش با دولت مهم است. آیا دولت نقشی داشته است؟ خیر، من همچنان می‌گویم پاک‌ترین دولت است. همه بسیج شدند که بالاخره یک چیزی پیدا کنند که دولت متهم شود. ممکن است یک کارمندی این کار را کرده باشد که این، همه جای دنیا و همه دستگاه‌ها هست.»

وی همچنین نظرسنجی صدا و سیما و مخالفت 80 درصدی با هدفمندی یارانه‌ها را غیرعلمی‌خواند و گفت: «ما معتقدیم دولت پول نفت را بر سر سفره مردم آورد، چرا نیاورد؟ اینکه می‌گویید پول مردم یک‌سوم شده در جیب چه کسی رفته است؟ پس یک عده پولدارتر شده‌اند. بله، کسانی‌که حقوق ثابتی می‌گیرند در این یکساله آسیب‌دیده‌اند، قبل از این یک‌سال چه؟ بازهم آسیب‌دیده اند؟ تمام شاخص‌ها و اندازه گیری‌هایی که تمام نهادها حتی مخالفان دولت تهیه کرده‌اند می‌گویند فاصله طبقاتی کم شده است، این یعنی چه؟ یعنی نفت رفت سر سفره مردم.»

احمدی‌نژاد همچنین اجرای هدفمندی یارانه‌ها را یکی از نمادهای اصلی رفتن پول سر سفره مردم دانست و گفت: «نمی‌دانم چرا از قول مردم حرف می‌زنند. اینکه مردم می‌گویند ما نمی‌خواهیم، مردم خودشان زبان دارند، می‌توانند حرف بزنند. من هم با مردم در تماسم، شاید خیلی بیشتر از بسیاری از نهادها. یک نهاد با همه مجموعه‌اش چقدر با مردم ارتباط دارد؟ من بیش از آن ارتباط دارم.» وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه من هرگز نگفته‌ام پول سر سفره مردم می‌برم، ‌گفت: «این دولت به شدت ضد فساد است. ما ساختارها را اصلاح کرده، سیستم‌ها را اصلاح کرده، نظارت‌ها را اضافه کرده‌ایم، ارتباطات مردم را برقرار کرده‌ایم و خدا را شکر می‌کنیم که تا الان به ما وصله‌ای نچسبانده‌اند در ادعای سیاسی، چرا این کار را کرده‌اند، تبلیغات است اما در عمل کسی نتوانسته ثابت کند.» رئیس‌جمهور در پاسخ به بالا بودن آمار بیکاری گفت: «ما گفتیم سه میلیون شغل ایجاد می‌کنیم، بیش از 6 میلیون شغل در این 7‌سال ایجاد شده است، بیش از متوسط همه‌سالها و همه دولت‌ها در کشور. بله، بسیاری از جوانان مثل جناب‌عالی در دوره رشد جمعیت بالا هستند و هم‌اکنون وارد بازار کار و ازدواج و زندگی شده‌اند. اینها آمار رسمی‌کشور است. بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در این‌سالها وارد بازار کار، مسکن و ازدواج شده اند.»



واکنش نمایندگان

اظهارات تلویزیونی رئیس‌جمهور با واکنش‌هایی مواجه شد. نادر قاضی‌پور از نمایندگان مجلس‌در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر قطعی بودن افزایش میزان یارانه نقدی، گفت:هر گونه افزایش یارانه نقدی باید در لایحه بودجه سنواتی به مجلس ارائه شود و دولت نمی‌تواند بر‌اساس تصمیم شخصی مبلغ یارانه را افزایش دهد. نماینده مردم ارومیه به خانه ملت گفت: رئیس‌جمهور باید پاسخ دهد که بر‌اساس کدام درآمد افزایش یافته در اجرای قانون هدفمندی تصمیم بر افزایش مبلغ یارانه نقدی گرفته است و اگر افزایش درآمدی نیز دارد، چرا سهم تولید را پرداخت نمی‌کند؟

وی ادامه داد: تنها پرداخت یارانه از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی مجاز است و از هر محل دیگری اقدامی‌خلاف قانون و دارای قابلیت پیگیری قضایی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تصریح کرد:دولت اگر درآمدی دارد که در حال حاضر روی آن برنامه‌ریزی می‌کند برای اینکه مبلغ یارانه نقدی را افزایش دهد، باید ابتدای امر سهم تولید را بپردازد چرا که در غیر این صورت دولت با اجرای سلیقه‌ای قانون، کلیات اهداف آن را زیر سوال می‌برد.

عوض حیدرپور عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نیز در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد درباره مبارزه با فساد، به اعتدال گفت:دولت به صورت کلی هیچ‌ برنامه‌ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نداشته و ندارد و متاسفانه به هیچ‌ عنوان حاضر نیست قدرت و ثروت را رها کرده و کنار برود. وی افزود: حرف‌هایی که رئیس‌جمهور از اول زد مبنی بر اینکه ما یک لیستی داریم و می‌خواهیم اسامی‌ کسانی که دارای مفسده اقتصادی هستند را رو بکنیم، در حد شعار باقی ماند و دیدیم که چیزی رخ نداد و حرف‌هایی که رئیس‌جمهور در این باب تا به حال زده است، حرف‌های بی‌پایه و اساسی بوده است.

انتهای خبر/ سایت خبری امروزی ها / کد خبر: ۱۱۳۵۶
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 122
  • باردید دیروز : 279
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 999
  • بازدید ماه : 999
  • بازدید سال : 90,388
  • بازدید کلی : 1,024,259
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!