loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 170 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: ۱۶۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
بررسی وعده احمدی نژاد درباره مسکن در گفت و گو با یک کارشناس بازار مسکن
همه این موارد به نوعی باعث می‌شود که قیمت مسکن در سال 92 وضعیت دشواری پیدا کند و به صورت افسارگسیخته قیمت افزایش پیدا کند. حال باید دید که آیا آنطور که رئیس‌جمهور می‌گوید قیمت مسکن می‌شکند ...
شفاف: شنبه شب رئیس جمهور محترم که درباره مسائل مختلف اقتصادی در سیما سخن می‌گفت افزایش قیمت مسکن را کاذب دانست و گفت: بالارفتن قیمت مسکن بخشی از جنگ روانی دشمن است. رییس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای ندانسته در این جنگ وارد شده‌اند، تصریح کرد: اکنون تعداد مسکن‌های موجود از تعداد خانواده‌ها بیشتر است، پس چرا باید قیمت مسکن افزایش یابد؟ این قیمت در سال آینده خواهد شکست. این سخنان دستمایه‌ای شد که بار دیگر پیگیر قیمت مسکن در سال 92 و وضعیت این بازار در سالی که رو به روست باشیم. اهمیت این پیگیری به حساسیت بازار مسکن در سال آینده است. زیرا گفته می‌شود که قیمت مسکن در سال 92 امکان افز ایش قیمت بیشتری نسبت به سال جاری دارد. در این زمینه با بیت‌الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن گفت‌وگو کرده‌ایم و سخنان رئیس جمهور را عیار سنجی کرده‌ایم.


آقای ستاریان، قیمت مسکن در سال 92 آنطور که رئیس‌جمهور گفته می‌شکند و پایین می‌آید؟

- گفتن این حرف در شرایط فعلی به شدت دشوار و حتی خارج از باور است و با واقعیت‌ها همخوانی ندارد. اکنون با نزدیک به 30 تا 32 درصد تورم عمومی داریم. یعنی قیمت بسیاری از کالاهای اساسی نسبت به سال پیش چیزی حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده و این روند هم ادامه خواهد داشت قطعا! با این وجود چطور ما می‌توانیم مسکن را مستثنی کنیم و حتی بگوییم قیمت این کالا خواهد شکست؟ مسکن یکی از اصلی‌ترین نیازمندی‌های خانواده ایرانی‌است و بخش اعظم سبد هزینه خانوار را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین یکی از اصلی‌ترین گزاره‌هایی که از تورم تاثیر می‌گیرد همین مسکن و اجاره‌بهاست. از سوی دیگر ما با مسائل و مشکلات دیگری رو به روییم که نمی‌توان مدعی کاهش قیمت مسکن در آینده شد.

این مسائل و مشکلات را تشریح می‌کنید؟

- ببینید، رئیس‌جمهور گفته که به دلیل وجود مسکن‌های خالی فراوان در کشور کمبودی نداریم و از همین رو قیمت مسکن افزایش پیدا نمی‌کند. موضوع اینجاست که ما همیشه ضعف عرضه و تقاضا داشته‌ایم. یعنی عرضه ما همیشه و همیشه کمتر از تقاضا بوده و بخشی از افزایش قیمت‌ها هم به این دلیل است. اگر چنین مشکلی نداشتیم که قیمت مسکن بالا نمی‌رفت.

معذرت که حرف شما را قطع می‌کنم اما چرا با وجود چنین شرایط واضح و روشنی رئیس جمهور از فراوانی مسکن و عرضه بالا سخن می‌گوید؟

از حدود 8 سال گذشته تاکنون ما متوجه نگاه خاص دولت نهم و دهم به بازار مسکن شده‌ایم. این دولت از روی ناخودآگاهی یا از روی قصد بازار مسکن را فقط مسکن‌مهر جلوه می‌دهد. یعنی بازار مسکن کشور را تنها در مسکن‌مهر خلاصه می‌کند. با وجود چنین دیدگاهی آنچنان بعید نیست که گفته شود مسکن در کشور فراوان است و مشکل عرضه نداریم. چون دولت تمام بازار مسکن را مسکن مهر می داند و مدعی‌است که آنقدر مسکن مهر ساخته که بسیاری از آنها خالی مانده‌اند. این مسکن‌های خالی اما عرضه موثر ما را پاسخ نمی‌دهد. برای همین هم هست که قیمت‌ها دستخوش نوسان و افزایش می‌شوند. این مسکن‌های خالی اگر در سطح بنگاه‌ها خرید و فروش می‌شد و قیمت‌ها قابل خرید بود مسلما ما با چنین معضلی رو به رو نبودیم.

به عنوان سوال آخر می‌پرسم، پیش‌بینی شما از بازار مسکن سال 92 چیست؟

- اولا من قول می‌دهم که دولت برای بازار مسکن سال آینده و کنترل قیمت آن هیچ کاری نخواهد کرد و همچنان بر عملکرد بی بدیل خود در مسکن‌مهر که مدعی آن است تاکید می‌کند. از سوی دیگر در سال آینده ما با تورمی همراه خواهیم بود که مسلما روی بازار مسکن تاثیر خواهد داشت و موجب افزایش 10 تا 30 درصدی قیمت مسکن خواهد شد.
ما نقدینگی افزایش یافته‌ای هم داریم که قطعا راهی بازار مسکن خواهد شد و بازار را با عدم تعادل و نوسان رو به رو خواهد کرد و همین موضوع موجب افزایش قیمت مسکن در سال 92 خواهد بود.

همه این موارد به نوعی باعث می‌شود که قیمت مسکن در سال 92 وضعیت دشواری پیدا کند و به صورت افسارگسیخته قیمت افزایش پیدا کند. حال باید دید که آیا آنطور که رئیس‌جمهور می‌گوید قیمت مسکن می‌شکند یا به راه خود ادامه خواهد داد. ما کارشناسان اما با ملاحظه شرایط معتقدیم که قیمت مسکن در سال آینده افزایش خواهد داشت.
برچسب ها: مسکن
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 250 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)

آرزو میکنم سولاکان /سولاکانبوکان:


" آرزو می کنم در بهاران

دست جنگل پر از سایه باشد

روز و شب خار و گل دست در دست

مار با پونه همسایه باشد

در هوا مهربانی بپیچد

مثل بوی علف، بوی هیزم

ناگهان جشن باران بگیرد

خوشه های طلا رنگ گندم

آرزو می کنم ناله غم

در هیاهوی شادی بمیرد

بوته های گل سرخ وحشی

جای دیوارها را بگیرد

آرزو می کنم دست هایت

مثل یک شاخه بخشنده باشد

آرزو می کنم هر کجایی

مثل گل بر لبت خنده باشد"


پ.ن: شعر مال خودم نیست ولی خیییییلی دوستش دارم. مطمئنم یه روزی دنیا اینجوری خواهد شد.

+ نوشته شده در دوشنبه یازدهم دی 1391ساعت 22:53 توسط مترجم سیدخلیل مرتضوی /سولاکانبوکان | نظر بدهید
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 154 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
 
آیا حذف 9 روز از تعطیلات رسمی عملی می شود؟
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 23920
مفید کیانی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم گفت: این موضوع هنوز در مجلس مطرح نشده است و برای بررسی باید به کمیسیون فرهنگی بیاید که هنوز نیامده است.باید دید توجیه آقایانی که این طرح را داده اند در مورد این قضیه چیست؟ تا چه حدی این صحبتهایشان صحت دارد و چگونه مقایسه کرده اند
به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی اول نیوز، خبرهایی مبنی بر تدوين طرح حذف ۹ روز از تعطيلات رسمي کشور توسط ۱۵ نفر از نمايندگان مجلس مطرح شده بود که همین مسئله شائبه هایی را در بین مردم ایجاد کرده است.

در همین زمینه خبرنگار اول نیوز گفتگویی با دو تن از نمایندگان مجلس داشته است:

مفید کیانی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم گفت: این موضوع هنوز در مجلس مطرح نشده است و برای بررسی باید به کمیسیون فرهنگی بیاید که هنوز نیامده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اظهار داشت:باید دید توجیه آقایانی که این طرح را داده اند در مورد این قضیه چیست؟ تا چه حدی این صحبتهایشان صحت دارد و چگونه مقایسه کرده اند که ایران در مقايسه با كشورهاي جهان، به جز يك كشور، كمترين تعطيلات را در جهان دارد.

وی همچنین افزود: بعید می دانم که ۹ روز از تعطیلات حذف شود.
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنگوی کمیسیون اجتماعی در گفتکو با خبرنگار اول نیوز گفت: از اینگونه طرحها در مجلس زیاد آمده و رفته اند.

گفتنی است با توجه به خبرهای انتشار یافته در صورت تصويب نهايي اين طرح ، روز ۱۲ فرودين، تاسوعاي حسيني، شهادت امام رضا(ع) و ۲۹ اسفند روز ملي شدن صنعت نفت ، از تعطيلات رسمي کشور حذف خواهد و بر اساس گزارش رسمي شوراي عالي انقلاب فرهنگي؛ با احتساب نيمروز تعطيل پنج‌شنبه‌ها تعداد كل روزهاي تعطيل در ايران ۱۰۳ روز خواهد بود كه بر اين اساس، ايران در مقايسه با كشورهاي جهان، به جز يك كشور، كمترين تعطيلات را در جهان دارد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 169 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
نتیجه جلسه کمیسیون فرهنگی درباره رایتل
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 23995
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: دراولین فرصت، دوباره جلسه‌ای برای تداوم بحث رایتل تشکیل خواهد شد، البته رایتل امکانات زیادی به استفاده‌کنندگان می‌دهد که دغدغه اصلی ما مکالمه تصویری بود ولی این دغدغه کمیسیون به نتیجه نرسید.
کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه چهارساعته‌ای که برای بررسی رایتل داشت به نتیجه نرسید و ادامه بحث در این زمینه به زمان دیگری موکول شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی دراین باره گفت: اولین جلسه بررسی رایتل با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شد؛ در این جلسه، از وزارت ارتباطات، مدیرعامل شرکت رایتل، از بخش‌های سایبری سپاه و ناجا، نمایندگانی از صداوسیما شرکت داشتند، البته قرار بود از وزارت اطلاعات هم حضور داشته باشند که این اتفاق نیفتاد.

علی طاهری ادامه داد:‌ از مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی که به دستور مقام معظم رهبری در قم تشکیل شده هم عده‌ای حضور داشتند، جلسه امروز با حضور این مهمانان و اعضای کمیسیون تشکیل شد و بحث‌های زیادی هم در مخالفت و موافقت با رایتل انجام شد؛ اما جلسه امروز که ۴ ساعت هم طول کشید به جمع‌بندی‌ نرسید.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: دراولین فرصت، دوباره جلسه‌ای برای تداوم بحث رایتل تشکیل خواهد شد، البته رایتل امکانات زیادی به استفاده‌کنندگان می‌دهد که دغدغه اصلی ما مکالمه تصویری بود ولی این دغدغه کمیسیون به نتیجه نرسید.

طاهری همچنین گفت: علی‌رغم اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس به نتیجه نرسید اما مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی اعلام کرده تا به حال ۱۵ جلسه تشکیل داده و جمع‌بندی‌اش را به زودی در اختیار مراجع عظام قرار می‌دهد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 177 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
راه اندازی سامانه اینترنتی«پاسخ به شبهات»
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب: 23823
سامانه اینترنتی«پاسخ به شبهات» با هدف دسترسی آسان و پاسخگویی متقن به شبهات از سوی پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری راه اندازی شد.
به گزارش اول نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی مدیر اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: با توجه به حضور زائران به ویژه جوانان و نوجوان به سرزمین وحی برای انجام مناسک عمره مفرده و ارتباط گیری با دیگر مسلمانان، پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی«پاسخ به شبهات» کرده است.

وی افزود: با توجه به ارتباطی که زائران ایرانی با سایر مسلمانان کشورهای اسلامی در این سفر معنوی دارند و ممکن است برخی سؤالات و ابهامات در خصوص برخی مسائل اعتقادی و مذهبی برای آنها پیش بیایید، به همین دلیل تمامی این سؤالات احتمالی را استخراج کرده و به صورت استدلالی قوی از آیات و روایات آنها را پاسخ داده‌ایم.

برکت‌رضایی تصریح کرد: در این سامانه به بیش از ۱۰۰ شبهه که درصد فراوانی در گفت‌وگو با سایر مذاهب اسلامی دارد، به طور جامع و روان پاسخ گفته شده است.

وی افزود: زائران و عمره گزاران می‌توانند هر آنچه پرسش‌های اعتقادی در حین سفر یا پس از سفر را با روحانیون کاروان‌ها در میان بگذارند. همچنین زائران می‌توانند سؤالات خود را در مباحث اعتقادی با سامانه پیامک ۳۰۰۰۸۲۸۸۸۱ معاونت فرهنگی بعثه در میان بگذارند.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، توحید و شرکت، مهدویت، شبهات قرآنی، شبهات تاریخی، نبوت، اهل بیت، شبهات حدیثی، فرق و مذاهب، امامت، خلفا و صحابه و شبهات فقهی را از موضوعات این سامانه برشمرد.

وی گفت: خوشبختانه هر ساله زائران فراوانی از کشورهای اسلامی به سرزمین وحی سفر می‌کنند و این سفر معنوی سبب ارتباط گیری بهتر و آشنایی هر چه بیشتر مسلمانان با یکدیگر می‌شود و تقریب واقعی بین مذاهب ایجاد می‌شود که امیدواریم این وحدت و تقریب روز به روز بهتر و بیشتر شود.

برکت‌رضایی با بیان این که مسلمانان در جهان از اتحاد خوبی برخوردارند، تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که در میان مسلمانان فرق و مذاهب مختلف وجود دارد، اما مشترکات میان آنها به قدری فراوان است که آنها را در اتحاد و یکپارچگی متحدتر کرده است زیرا همه مسلمانان دشمن مشترکی دارند و در برابر دشمنان همیشه متحد هستند.

وی گفت: همچنین از سوی پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، نرم افزار پاسخ به شبهات تولید و منتشر شده است که کاربران می‌توانند برای دریافت فایل رایگان آن به پایگاه بعثه مراجعه کنند.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 139 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
اگر از تولید حمایت می شد، شاهد این بیکاری نبودیم
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 23754
ما در چهارسال گذشته، اعتبارات کشور را به سمتی برده ایم که درآمدزا نبود و باعث افزایش بیکاری در کشور شد. از طرفی دیگر منابع کشور را به جای اینکه به سمت تولید مدیریت کنیم، به سمت یارانه ها و مسکن و راهداری سوق دادیم که به تولید به شدت آسیب زد. اگر از تولید حمایت می کردیم، شاهد این بیکاری نبودیم.
به گزارش سرویس اجتماعی اول نیوز، اگر بخواهیم تعریفی جامع و جامعه‌پسند از بیکاری عنوان داریم: بیکار به کسی یا کسانی گفته می‌شود که از هیچ منبع در‌آمدی برخوردار نیستند و یا منبع درآمد آنها پاسخگوی نیازهای اجتماعی نیست. و بیکاری نیز می‌تواند موضوعی باشد که بر اثر تجمع افراد بیکار مفهوم و معنایی را به خود می‌گیرد و در حالی که همین بیکاران از کارگر ساده گرفته تا کاسب، معلم، نویسنده، هنرمند، مهندس، دکتر و سایر رشته‌ها هرکدام به نوبه‌ی خود در تولید اقتصاد کشور می‌توانند سهیم و مؤثر باشند.


ایرج عبدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ایجاد اشتغال و وفضایی برای اشتغال وظیفه ی دولت است، به خبرنگار اول نیوز گفت: دولت موظف به ایجاد اشتغال برای عموم مردم کشور با هر رنگ و نژاد و زبان است و یکی از راه های ساده ی برون رفت از مشکل بیکاری در کشور برپایی حمایت از تولید است.

وی ادامه داد: ما منابع مان را به سمتی سوق دهیم که بتوانیم ثروت ایجاد کنیم و اشتغال پایدار را در کشور داشته باشیم. مضاف بر اینکه بعضی از استان ها آمار بیکاری بیشتری نسبت به میانگین کشور دارند و دولت موظف است که از آن استان ها کار را شروع کند. یعنی وقتی که می خواهیم آماری را مبنای کار خود قرار دهیم و جایی آمار بیکاری بالایی دارد، دولت باید آن استان را اولویت قرار دهد تا بتوانیم بیکاری را منطقاً و بر مبنای اظهار نظر درست ریشه کن کنیم.


نماینده خرم آباد افزود: زمانی که ما منابع مان را به سمت تولید نبریم و منابع راکدمان را در کشور فعال نکنیم، یقیناً آمار بیکاری به راحتی کاهش پیدا نمی کند. ما باید در جاهایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند بتوانیم با طرح حمایت از تولید، ایجاد ثروت و اشتغال پایدار کنیم.


عبدی با مدنظر قرار دادن این موضوع که بودجه را باید به سمتی اقتصادی ببریم که مزیت ماست، تصریح کرد: ما در چهارسال گذشته، اعتبارات کشور را به سمتی برده ایم که درآمدزا نبود و باعث افزایش بیکاری در کشور شد. از طرفی دیگر منابع کشور را به جای اینکه به سمت تولید مدیریت کنیم، به سمت یارانه ها و مسکن و راهداری سوق دادیم که به تولید به شدت آسیب زد. اگر از تولید حمایت می کردیم، شاهد این بیکاری نبودیم.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 183 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
کاهش جمعیت، ناشی از تمایلات پایین باروری است
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 23967
آنچه که در جامعه ی ما تحت عنوان کاهش جمعیت مطرح می شود، متأثر از تمایلات پایین باروری است. به همین خاطر مجموع سیاست های کنترل جمعیت را به عنوان یکی از این عوامل مؤثر می توان نام برد.
به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی اول نیوز، نرخ افت باروری و کاهش جمعیت در کشورمان در جهان بی‌سابقه است. در حال حاضر نرخ باروری کشور به ازای هر زن ۱.۷ است یعنی به‌طور متوسط هر زن در طول زندگی‌اش کمتر از دو فرزند به دنیا می‌آورد. آمارها نشان می‌دهد که میانگین نرخ ثبت ولادت در کشور ۱۸.۵در هزار و میانگین نرخ ثبت فوت ۵.۶ در هزار است.

کارشناسان جمعیت‌ شناسی تا‌کنون در زمینه کاهش سریع جمعیت کشور هشدار داده‌اند اما آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی عملی برای کنترل کاهش جمعیت کشور انجام نشده است. کاهش نرخ باروری در کشور به‌گونه‌ای است که هم‌اکنون بیشترین نرخ کاهش جمعیت در منطقه مربوط به ایران است و اعلام شده که ایران سریع‌ترین افت نرخ باروری در تاریخ بشر را دارد. گزارش مؤسسه اینترپرایز آمریکا نشان می‌دهد که باروری در ایران به شکل حیرت‌آوری در طول ۳۰سال گذشته ۷۰درصد کاهش داشته است و یکی از سریع‌ترین افت باروری‌هایی که تا‌کنون در تاریخ بشر ثبت شده متعلق به ایران است.


رضا صابری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در این باره به خبرنگار اول نیوز گفت: طی سال های گذشته، مجموعه ی عوامل مختلفی در باروری جامعه دخالت داشته اند و در کاهش جمعیت تأثیرگذار بوده اند و باعث شده اند که موالید کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت: به عنوان مثال بالا رفتن نرخ بیکاری و شرایط سخت اشتغال در جامعه باعث شده است که سن ازدواج در جامعه افزایش پیدا کند و همین عامل تأثیر زیادی در باروری جامعه می گذارد.


نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس اضافه کرد: از طرفی دیگر، سیاست های کنترلی جمعیت در مجموع توانسته است، شرایط باروی را تحت تأثیر خودش قرار دهد و تمایل خانواده ها را به باروری کاهش می دهد.

صابری در پایان عنوان کرد: لذا آنچه که در جامعه ی ما تحت عنوان کاهش جمعیت مطرح می شود، متأثر از تمایلات پایین باروری است. به همین خاطر مجموع سیاست های کنترل جمعیت را به عنوان یکی از این عوامل مؤثر می توان نام برد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 152 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
پراید ۱۲ میلیون می‌شود؟
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب: 23990
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تغییرمدیران شرکتهای خودرو ساز تاثیرچندانی در بازار خودرو ندارد وباید شیوه قیمت گذاری تغییر پیدا کند.
به گزارش اول نیوز به نقل از ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر درگفتگو با قدس انلاین با تشریح جزئیات جلسه کارگروه مشترک دولت و مجلس برای تدوین شیوه نامه جدید قیمت‌گذاری خودرو، ادامه داد: با نهایی شدن این دستورالعمل، قیمت مصوب خودروها ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت و در نهایت قیمت خودرویی مثل پراید ۱۲ الی ۱۳ میلیون خواهد شد.

وی افزود:البته قبول داریم که علی رغم این کاهش قیمت،هنوزهم در بازار خودرو حباب داریم ولی بهرحال باید بپذیریم که خودرو تحت تاثیر افزایش قیمت های قرار گرفته ولی نباید از ۷ میلیون به ۱۷ الی ۲۰ میلیون می رسید.

سبحانی‌فر اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون صنایع مجلس با معاون تولید وزیر صنعت و رئیس سازمان حمایت در مورد قیمت‌گذاری خودروها برگزار شد و در این جلسه بر لزوم بازنگری در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو و کاهش قیمت‌ها تأکید شدتا در آن، هزینه‌های تولید خودرو، آنالیز قیمتی و شیوه‌های هزینه‌ای تولید‌کنندگان مورد بررسی قرار بگیرد.

تعداد صفحات : 275

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 89
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 268
  • باردید دیروز : 389
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 268
  • بازدید ماه : 268
  • بازدید سال : 89,657
  • بازدید کلی : 1,023,528
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!