loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 166 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
مسولانی که اختلاف طبقاتی را به ورزش هم آوردند/ورزش پولداران
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 23069
به گزارش سرویس ورزشی اول نیوز، در بین رشته های مختلف ورزشی که سیر می کنیم بر میخوریم به رشته هایی از جمله: گلف، تنیس خاکی، بیلیارد، اسکی روی آب، اسب سواری، که در ایران ورزش پولدارها محسوب می شود. باید از مسولین که علت اصلی ایجاد شکاف طبقاتی در این نوع ورزش ها هستند و این اختلاف طبقاتی را از عرصه اجتماعی و فرهنگی به عرصه ورزشی کشانده اند، خواهان یکسان سازی آن در جامعه باشیم تا قابل استفاده برای عموم مردم باشد.
به گزارش سرویس ورزشی اول نیوز، در بین رشته های مختلف ورزشی که سیر می کنیم بر میخوریم به رشته هایی از جمله: گلف، تنیس، بیلیارد، اسکی روی آب، اسب سواری، که در ایران ورزش پولدارها محسوب می شود.

وقتی می گوئیم بیلیارد یا گلف یاد فیلم هایی ایرانی یا خارجی می افتیم که در آن متمولان جامعه رشته مورد علاقه شان این نوع ورزش است، ولی ورزشی مثل فوتبال و کشتی و والیبال که با خون مردم در کوچه پس کوچه های شهر عجین شده است کسی غریبه نیست چون با تمام وجود آن را حس کرده ایم و برایمان یادآور روزهای خوش دوران بچگی و شیطنت هایی است که می کردیم و توپهایی که در حین گل کوچیک شیشه پنجره همسایه را می شکست و کتک هایی که از پدر بابت این قضیه می خوردیم و اینهاهمه باعث شده و دست به دست هم دادند تا این ورزش پولدار و فقیر نداشته و برای طبقه خاصی نباشد.

چه استعدادهایی که از دل این زمین خاکی و کوچه پس کوچه های تنگ و باریک پایین شهر بیرون نیامدند و برای این ملت و خاک و وطن سرفرازی نکردند.
نمی دانم شاید تفریحات و مزاق بچه های پولدار با زمین خوردنها و درد کشیدنها جور نیست که حتی ورزشهای خاص خود را دارند که بیشتر با پول سازگار است تا سختی، ولی مردم و همه مسولان خوب می دانند که اگر این چند ورزش هم همگانی و عمومی شود این فرزندان خاک بوم بارور می کنند این ورزش را با نام ایران در عرصه دنیا، که البته در این میان از طبقه مرفهین هم افرادی بوده اند که با تلاش خود عرصه را درخشان کرده اند، منتهای امر با دست به دست دادن همه طبقات جامعه میتوان تمامی استعدادهای جامعه را شکوفا کرد.

باید از مسولین که علت اصلی ایجاد شکاف طبقاتی در این نوع ورزش ها هستند و این اختلاف طبقاتی را از عرصه اجتماعی و فرهنگی به عرصه ورزشی کشانده اند، خواهان یکسان سازی آن در جامعه باشیم تا قابل استفاده برای عموم مردم باشد و شاهد شکوفایی این ورزشها در سطح عالی تر و جهانی باشیم، که البته این وابستگی شدیدی به تغییر اساسی در نوع سیاست گذاریها و تلاشهای عوامل ورزشی در راس سمتهای کشوری در این زمینه دارد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 154 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
ا
لايحه كنگره آمريكا براي مذاكره مستقيم با ايران!
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 23826
به گزارش اول نيوز به نقل از کیهان، به تازگي و در حالي كه شماري از اعضاي كنگره آمريكا لايحه اي را براي مذاكره مستقيم با ايران ارائه كرده و از دولت خواسته اند تا اين امر را پيگيري كند، همزمان كنگره در حال گذراندن قانوني است كه براساس آن سيستم بانك مركزي اتحاديه اروپا را به خاطر دور زدن تحريم هاي ايران تحت فشار قرار مي دهد.

خبرگزاري رويترز در گزارشي به نقل از فايننشال تايمز مي نويسد هدف تحريم هاي جديد زير فشار گذاشتن بانك مركزي اروپا براي تشديد اقداماتي است كه نگذارد شركت ها و بانك هاي ايراني از سيستم پرداخت هاي خارجي اين بانك، براي تسويه نقل و انتقال هاي پولي معاملات درگير با يورو استفاده كنند. اين سيستم به تارگت-2 موسوم است.

رويترز نوشت: اعمال فشار بر ايران، ديگر تنها يك سياست تاكتيكي براي كنگره نيست؛ بلكه يك تشريفات عميقا نهادينه شده است كه انتظار مي رود همه اعضا آن را رعايت كنند. اين واقعيتي ناراحت كننده است كه ايران نيز به خوبي از آن آگاه است. آيت الله خامنه اي، رهبري ايران، هفته گذشته و پس از اعمال تحريم هاي جديد كنگره، اين موضوع را مورد اشاره قرار داد. وي اشاره كرد كه ايران با سياست «مذاكره براي مذاكره» در مقابل آمريكا مخالف است. ايران مي گويد آمريكا به تعهدات خود پايبند نبوده و با اين وصف اميد نمي رود به اين زودي ها مذاكرات دوجانبه امكان پذير باشد.
دور تازه مذاكرات 1+5 با ايران 8 اسفند در آلماتي قزاقستان برگزار مي شود.

از سوي ديگر 2 كارشناس آمريكايي گفتند نبايد منتظر نتايج بزرگي از مذاكرات آتي ايران و قدرت هاي 1+5 بود. توماس پيكرينگ مي گويد كه تضاد سياسي در بخش هايي از كنگره و دولت آمريكا كه يك طرف مايل به براندازي رژيم ايران و طرف ديگر خواهان برقراري گفت وگو است، نمي تواند اعتماد رهبر جمهوري اسلامي را جلب كند.

مركز سابان از موسسه بروكينگز چند روز پيش ميزبان توماس پيكرينگ، ديپلمات باسابقه آمريكايي و كنت پولاك، كارشناس سابق سازمان سيا در حوزه ايران و عراق و همچنين عضو شوراي امنيت ملي آمريكا در اواخر دهه نود بود. به گزارش خودنويس، پيكرينگ گفت انتظار ندارد از اجلاس آلماتي در 26 فوريه نتيجه زيادي گرفته شود.

توماس پيكرينگ درباره تناقض در سياست هاي آمريكا در قبال ايجاد اعتماد از يك سو و تلاش براي حمايت از گروه هاي برانداز از جمله سازمان تروريستي منافقين گفت: «به نظر من خارج كردن اين سازمان از ليست سازمان هاي تروريستي ايده بدي بود و حالا بايد به رفع سوءتفاهم با ايران بپردازيم، و يا وقتي جو بايدن، معاون اوباما در مونيخ درباره گفت وگوهاي دو طرفه صحبت مي كند، سخت تر كردن تحريم ها براي ايران نمي تواند فضا را مناسب تر كند.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 196 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)

تصاویر داماد و نوه ایرانی وزیر خارجه آمریکا

تصاویر داماد و نوه ایرانی وزیر خارجه آمریکا
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 23176
اخباری که در روزهای اخیر منتشر شده نشان می‌دهد که داماد «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا یک پزشک آمریکایی ایرانی‌الاصل است.

این خبر پس از آن منتشر شد که جمهوری‌خواهان آمریکایی که از حامیان رژیم صهیونیستی هستند، با نامزدی «جان کری» برای هدایت وزارت خارجه آمریکا مخالفت کردند.

انتقادات به جان کری بیشتر به مواضع وی در قبال برنامه هسته‌ای ایران و تأکید بر حل دیپلماتیک آن، روابط نزدیک با «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه، ابراز تمایل برای سفر به تهران و دیگر مسائل متمرکز شده بود اما در نهایت جان کری با تأکید بر بکارگیری تمام توان خود برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، خیال جمهوری‌خواهان راحت شد و سنا، جان کری را برای تصدی وزارت خارجه آمریکا تأیید کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۰۹، دکتر «ونسا برادفور کری» دختر کوچک جان کری از همسر اول وی، با دکتر «بهروز والا ناهید» یک پزشک ایرانی‌الاصل در بیمارستان «ماساچوست» ازدواج کرد.

بهروز ناهید، پسر «نوشین» و «رضا» ناهید از «لس‌آنجلس» است. اسم آمریکایی بهروز ناهید «برایان» است. پیشتر به ایرانی بودن داماد کری کمتر اشاره می‌شده است و حتی اعلام خبر مراسم ازدواج ونسا و بهروز در اکتبر ۲۰۰۹ توسط روزنامه «نیویورک‌تایمز» هیچ اشاره‌ای به اصلیت بهروز نشد و بیوگرافی همسر ونسا با سالهای کالج او آغاز شد.

در بیوگرافی آن زمان بهروز آمده بود: داماد با درجه عالی از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، فارغ التحصیل شد و مدرک پزشکی خود را با درجه عالی از «یال» دریافت کرد. دو زوج به طور رسمی در یک صبح اوایل سپتامبر ۲۰۰۵ در بیمارستان عمومی ماساچوست با یکدیگر دیدار کردند. ساعت ۵:۰۰ صبح بود و دکتر کری و ناهید که یکدیگر را چندین بار قبل از آن نیز دیده بودند، پس از گشت‌زنی صبح خود در بیمارستان، ساعاتی با هم بودند و مدتی را با هم گذراندند و پس از ۴ سال در سال ۲۰۰۹ رسماً ازدواج کردند. بنابر برخی اخبار غیررسمی، این زوج پیش‌تر به ایران نیز سفر کرده‌اند.

برخی تصاویر منتشر شده از مراسم تحلیف «جان کری» بعنوان وزیر خارجه جدید آمریکا که روز ۶ فوریه برگزار شد، نشان می‌دهد که داماد ایرانی و نوه یکساله او به نام «الکساندر ناهید» نیز در آن حضور دارند.
جان کری به همراه آلبرایت، وزیر خارجه اسبق آمریکا
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 281 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)

تاریخچه سرزمین ایران

با نام و یاد آن که همه چیز از اوست.


تاریخ چند هزار ساله ایران که روزی بزرگترین امپراتوری جهان را تشکیل می داد، بر خلاف تاریخ بسیاری از ملل جهان(و برخلاف تمامی ملل قدرتمند جهان) تاریخی سرشار از کشورگشاییها ، قتل و غارتها و زورگویی ها نیست. بلکه تاریخی است که بیش از هر چیز بر پایه عدالت و آزادگی استوار است. در طول قرن های متمادی، بارها کشور ایران دستخوش حملات و مهاجماتی شده که هر یک از آن ها برای نابود کردن مملکتی کافی بوده است، ولی هرباره مهاجمین در مدنیت و فرهنگ درخشان ایران حل و مستهلک شده اند.

همه مرز ایران پر از دشمن است بهر دوره ای ماتم و شیون است

دریغ است ایران، که ویران شود کنام پلنگان و شیران شود

ایران دارای 2500 سال تاریخ مدون و بیش از هفت هزار سال تمدن است. آنچه در نظر محققین تاریخ و باستان شناسی به خوبی روشن شده این است که یکی از کهن سال ترین تمدن های دنیا در سرزمین ایران بوجود آمده و وجود تمدن در برخی از نقاط سرزمین ایران تا حدود شش هزار سال پیش از میلاد مسیح، مشخص شده است.

تمدن از فلات ایران رو به مغرب رفته است و بر اساس همین عقاید است که بعضی از نویسندگان منشا قسمت مهمی از تمدن های جهان را از این سرزمین جاودان می دانند، یعنی سیر تمدن از فلات ایران رو به مغرب بوده است.

پروفسور ایلیف می نویسد:

با اینکه نژاد آریایی سهم عظیمی در تاریخ جهان دارد، موجب کمال تعجب است که ما اهالی مغرب زمین، یعنی بازماندگان این نژاد از اصل و بنیاد و اهمیت این تیره و فرهنگ سرزمین هایی که مهد و گهواره اسلاف ما بوده تا این حد بی اطلاع باشیم.

بنونیست می گوید:

تمدنایراناز این حیث که در دوران های مختلف با وجود تغییرات سیاسی به حیات خود ادامه داده، در تاریخ دنیا نظیر ندارد.ایرانيها برای ایجاد تشکیلاتی منظم از خود ابتکار به خرج دادند و توانستند با نظر بلند و وسایل مطمئن، امپراتوری هخامنشی را که مورد تحسین یونانی ها {که در آن دوران از تمدن در اندازه های تمدن ایران به دور بوده و برای اولین بار لوازم تمدن را در دورانی که زمانی که جزو امپراتوری ایران بودند، از ایرانی ها کسب کردند} بود و مدت ها در دنیای قدیم، نمونه ای برای تقلید سایر ملل به شمار میرفت، بوجود آوردند. خصوصیت حکومت هخامنشی در تشکیلاتی است که به کشور خود دادند. آن ها با اینکه برای مدت دو قرن همواره مشغول جنگ بودند، از ساختن بناهای باشکوه خودداری نکردند و ملل مختلفی را که در اختیار گرفته بودند به خوبی اداره می کردند. ایرانيان حکومت مرکزی نیرومندی ایجاد کرده و قوانین مخصوصی برای اداره مملکت خود وضع نمودند که بعد از آن ها در تمام ادوار این سرزمین تاریخی معمول گشتند. برخی از این قوانین از قبیل آزادی بیان، آزادی مذهب، حفظ قوانیت داخلی کشورها، بیمه ، تحصیل رایگان و ... پس از قرنها توسط کشورهای دیگر به کار گرفته شدند.

پروفسور اومستد دانشمند آمریکایی در کتاب تاریخ شاهنشاهی ایران می نویسد:

تاریخ حکومت هخامنشی، یک صحنه شگفت انگیز از تمدن های گوناگون را که واقعا درخشانی خاصی دارد و به خوبی ظاهر است که این تمدن در هر رشته به درجات عالی و به مرحله تکامل رسیده، در نظر انسان مجسم می کند.

پروفسور گریشمن می گوید:

هخامنشیان نخستین کسانی بودند که وحدت عالی شرقی و یا به عبارت دیگر وحدت جهان متمدن آن روز را که عناصر مختلف در آن زندگی می کردند به هم مرتبط ساخته و آن را تحت یک نطارت سیاسی که هیچگاه پیش از آن یابقه نداشته، قرار دادند. ایرانیان به ایجاد یک تمدن جهانی موفق شدند که منطقه نفود آن بسیار وسیع بود.

ایرانیان همچنانکه در اداره ممالک توفیق یافتند در اقتصاد و تجارت نیز بسیار موفق بودند زیرا تحقیقات ثابت می کند که ممالک دوردست که بر اثر توسعه کشور هخامنشی بدان پیوسته بودند، تحت نفود خیرخواهانه هخامنشیان از هر لحاظ (فرهنگی، علمی، اجتماعی، اقتصادی، رفاهی و امنیت) عمیقا تحول یافتند{ معادل امروزی این کشورها که در آن زمان هر یک شامل چندین کشور کوچکتر بودند عبارتند از بخشهایی از سرزمین های 1-هند، 2-پاکستان،3- افغانستان،-4-تاجیکستان، 5-ازبکستان، 6-ترکمنستان، 7-قزاقستان، 8-ایران، 9-ارمنستان، 10-گرجستان، 11-آذربایجان، 12-عراق، 13-ترکیه، 14-عربستان، 15-کویت، 16-بحرین، 17-امارات، 18-قطر، 19-یمن، 20-عمان، 21-فلسطین، 22-اسراییل، 23-لبنان، 24--اردن، 25-سوریه، 26-مصر، 27-قبرس و 28-یونان}.

هخامنشیان از لحاظ فرهنگ مادی و معتقدات دین و فرهنگ معنوی، نخستین کسانی بودند که صور و افکار را بین شرق و غرب مبادله کردند و آنها نزدیکی این دو جهان را با تمدن های آنها تحقق دادند و با این روش برای آینده، راهی را که جهان آینده می بایست در آن ره سپر گردد، هموار کردند. او در پایان می نویسد: پادشاهان هخامنشی در امپراتوری خود که وسیع ترین امپراتوری در تاریخ دنیا است، ترکیبی از تمدن های قدیم به وجود آوردند. فرمان ها ودستورهای پادشاه که چنین امراتوری بزرگی را سرپا نگه می داشت، نمی توانست از ناحیه یک سلطان مستبد و بدون مسوولیت باشد بلکه از طرف یک شورای سلطنتی صادر می شد. {منظور پروفسور گریشمن این است که اصول دموکراسی در اداره مملکت و مشاوره در امور مورد توجه و نظر شاهنشاهان ایران بوده است و دلیل آن آزادی مذهب و رعایت قوانین داخلی هر یک از ممالک تابعه در محدوده جغرافیایی آن بوده است}.

{نیاز به توضیح است که شورای سلطنتی در عمارت مخصوصی تشکیل می شده است که داریوش بزرگ قوانین خود را در این شورا تهیه و تنظیم کرده است. این شورا که از بزرگان تشکیل می شده است به منزله مجلس قانون گذاری در کشورهای دارای دموکراسی است. به همین جهت می توانیم ادعا کنیم که مجلس قانون گذاری در ایران سابقه 2500 ساله دارد. در تخت جمشید، عمارت شورا در انتهای حیاطی که بین حصار تالار تخت و پلکان شرقی آپادانا قرار دارد، واقع است. این بنا که بر فراز صفه ای به بلندی قریب 6/2 متر نسبت به کف حیاط ساخته شده از تالار تخت بالاتر است ولی بنای با شکوه و با عظمت آپادانا نسبت به آن مرتفع تر است. آقای اریش اشمیت اعتقاد بر هم زمان بودن این دو عمارت دارد}.

آلبر شاندور خاورشناس معروف و فرانسوی می نویسد:

پارسی ها رابط تمدن های منحط و منقرض دجله و فرات و تمدن نوبنیاد آتن و روم گردیند. در میان اقوام آشوری، بابلی و عیلامی که در قرن ها پیش می زیسته اند و دنیای جدیدی که امروز ما وارث آن هستیم، ایران یک خط رابط خدایی است. ایران وسیله شد که تحول اسرار آمیز تمدن انسانی و میل به ارتقا، عظمت، عدالت و تحقق افکار و اعمال چند هزار ساله بشر، استمرار و دوام یابد و باید صادقانه اعتراف کرد که ایران باستان نقش مهمی در این امر بر عهده داشته است.

در کتاب قانون و دادگستری در ایران باستان آمده است که:

ایران هنگامی در افق جهان آشکار شد که همه چیز در مرزهای غربی آن کشور واژگون گردیده بود{در آسیای غربی اقوام مختلفی فعالیت می کردند که عموما از کوه های زاگرس واقع در غرب ایران به جلگه غربی خود کوچ کرده بودند. این اقوام ایرانی بوده و یادآورهای حیرت انگیز فراوانی از زمان کوه نشینی خود مثل زیگورات های عظیم در این جلگه ساختند. خاک این جلگه تا امروز هم یادگار حیرت آوری از کوشش ها، زحمات و فتوحات آن اقوام را در کلمات ساده ای مانند بابل، شوش و نینوا مجسم می کند}. بدیهی است که نقش ملتی همانند ایران هرگز ناچیز و گونام نخواهد بود. این مسئله مسلم است که پارسی ها در مدتی کوتاه شاهراهی بزرگ در مسیر ترقی دیگران گشودند. پارسی ها به اختلاط اقوام و پیشرفت هنر که تنها وسیله ظاهر کردن خصوصیات یک ملت است، یاری و مساعدت کردند. فرمانروایان آنها، پادشاهان مقتری بودند که به عظمت و جلال می گرایدند و دلیل بارز آن شهرهایی با عظمت مثل پاسارگاد و تخت جمشید است که به مثابه اشعار با عظمتی از سنگ ساخته و پرداخته شده و نشانه نبوغ نژادی پاک یا نژادی است که حماسه آن اثر تابناکی در تاریخ جهان به یادگار گذاشته است. به صراحت باید گفت که کمتر قومی در تاریخ جهان وجود داشته که پس از این همه فتح و پیروزی تا این درجه ملایم، آرام و فروتن باقی مانده باشد.
ت.ر.گلوور در کتاب خود به نام "از پریکلس تا فیلیپ" می گوید:

ایران هم با آن چه که انجام داده و هم با آن چه که در انجام آن شکست خورده، به پیشرفت تمدن بشر کمک کرده است. ایرانی ها در زمینه موفقیت های مثبت نیز، ایده آل های جدیدی ایجاد کردند. این ایده آل ها عبارت از اداره خوب و شایسته جهان، با بیشترین اتحاد و هم بستگی همراه با کامل ترین میزان آزادی برای پیشرفت فرد، در سازمان بزرگ اجتماع بوده است. ایرانیان با هنر و استعدادهای خاص خود{که مورد حسرت بسیاری از ملت های جهان است} که هنوز هم {علیرغم اختلاط های نژادی رخ داده در گذشته} تا حدی ان خصوصیت ها را دارند، یک سلسله اعجاب هایی برای دنیای باختر بوجود آوردند.

پروفسور ایلیف{او پس از پایان تحصیلات خود در رشته باستان شناسی به کشورهای مختلفی که دارای آثار باستانی بودند، مسافرت کرد و سالیان دراز مطالعه خود را در آن رشته ادامه داد. این دانشمند و باستان شناس معروف در سال 1948 به دلیل اطلاعات وسیعی که در رشته باستان شناسی اندوخته بود، به سمت مدیریت موزه لیورپول انگلستان برگزیده شد} باستان شناس معروف انگلیسی می گوید: >>

داریوش بزرگ حدود امپراتوری خود را به دریای اژه و خاک یونان رسانید. پایدار و مستقر ساختن این امپراتوری عظیم نتیجه ابتکار ، فعالیت و نبوغ او در کشورداری است{باید توجه کرد که این امر از نبوغ داریوش به تنهایی منشا نگرفته و شورای حکومتی هخامنشی در این تصمیم گیری نقش داشتند که این امر نشانه نبوغ ذاتی ملت ایران به شمار می آید}. داریوش بزرگ، نخستین فرمانروایی در جهان است که تشکیلات سیاسی بزرگی بوجود آورد که در دوران تاریخ قدیم، فقط امپراتوری روم{که این امپراتوری روم، چندین قرن پس از حکومت داریوش ایجاد گردید و اگرچه از نظر سیاسی بر اساس شیوه حکومت ایرانیان اداره می شد اما از نظر اجتماعی از بدوی ترین روش ها استفاده می کرد. به گونه ای که ازادی دین، ازادی قوانین داخلی حکومت های تابعه، حقوق اولیه بشر و ... در ان وجود نداشت. در روم تعداد بردگانی که به بیگاری مجبور بودند بیش از دو برابرخود رومیان بود و رومیان بجز جنگ و تولید مثل هیچ کار دیگری را خود،انجام نمی دادند.به همین دلیل سطح بهداشت فوق العاده پایین بود تا جایی که فضولات انسانی در معابر ریخته می شدند(به دلیل فقدان اگوی شهری)و بیماری هایی مثل جزام، طاعون، وبا و... هر از گاهی کشتاری وسیع به راه می انداختند. شکنجه و کشتار به دلایل مذهبی به بدترین شکل ممکن وجود داشت و ارتش روم می بایست در هردو و یاسه سال یک باردیگر و از نو، کل ممالک تابعه را با خشونت تمام فتح کند.در حالی که از قرن ها قبل از آن در ایران هیچ برده ای وجود نداشته و کلیه حقوق شخصی و اجتماعی اقوام و کشورهای تابعه محترم شمرده می شد.}همطراز آن بود. نظیر امپراتوری ایران از لحاظ وسعت و عظمت تا ان زمان بوجود نیامده و پایه های آن، چنان محکم و استوار بود که مدت چندین قرن در اختیار خانواده ای که موسس آن بود باقی ماند{منظور این نیست که حکومت حتما از پدر به پسر منتقل می شده بلکه منظور این است که حکومت در خاندان هخامنشی باقی مانده است}، در صورتی که این خانواده تا ان زمان فقط بر ایالت دور افتاده ای حکومت کرده بودند{داریوش در کتیبه بیستون به این حکومت خاندان هخامنشی بر پارس اشاره کرده و می گوید:" هشت تن از دودمان من پیش از این شاه بودند، من نهمین هستم. نه تن پشت اندرپشت".

همین باستان شناس می گوید: تا جایی که تاریخ به ما نشان داده ، به غیر از ملت یهود، هیچ ملت شرقی دیگری اینقدر در ترکیب دادن تمدن امروزی و فکر بشر، مانند یهودیان موثر نبوده است.

ویلسون امریکایی در کتاب تاریخ صنایع ایران می گوید:

ایران در طرح صنایع، راهنمای تمام مردم جهان بوده است . استعداد و ذوق ایرانیان از لحاظ راهنمایی در صنعت، مورد تصدیق محققین است و این یکی از گرانبهاترین خدمت های این ملت به تمدن جهان است.

پروفسور پوپ{پروفسور آرتور آپهام پوپ، بزرگترین ایران شناس و ایران دوست معروف آمریکایی، از سال 1925خدمت خود را به عنوان مشاور هنری دولت ایران آغاز کرد. وی هنگام مرگ در شهریور سال 1348 درکعبه آمال خود شیراز، 89 سال داشت و چون از سال های پیش در شیراز اقامت گزیده بود، بعلت سکته قلبی در همان جا در گدشت. پوپ قسمت اعظم عمر خود را صرف مطالعه پیرامون تاریخ و هنر ایران باستان کرده بود و نسبت به ایران عشق می ورزید. می توان گفت که او همچون عاشقی دلباخته، شیفته زیبایی های جاودان هنر و تمدن ایران شذه بود. پوپ دارای تالیفات متعدد و باارزشی درباره تاریخ ایران و آثار هنری ایران باستان است که مهمترین آنها کتاب تاریخ هنر ایران است که در 12 جلد انتشار یافته است. علاقه این ایران شناس نامی نسبت به ایران به اندازه ای بود که هنگام مرگ وصیت کرد تا جسد او را در اصفهان دفن نمایند. ضمنا کلیه اموال و کتابخانه نفیس و پر ارزش خود را به دانشگاه پهلوی شیراز بخشید، طبق وصیت آن شادوران، جسد او در بلوار خواجوی اصفهان به خاک سپرده شد.} در همین زمینه می نویسد:

بزرگترین ، بادوام ترین و مشخص ترین خدمت ایران به جهان در رشته صنایع بوده است.

در کتاب قدیمی ملوک الفرس ثعالبی ذکر گردیده است که:

حکومت ایران از قدیمی ترین حکومت های دنیا و سلطنت آن با دوام ترین سلطنت ها است و جمیع اختراعات مفید را که موجب بسط تمدن بشر است به پادشاهان ایران نسبت می دهند.

 

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 202 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)

هنرنمایی جنیفر لوپز در تولد دوقلوهایش (عکس)

شاید تصور همه این باشد که یک سوپر استار معروف در روز تولد فرزندانش تلفن را برداشته و سفارش یک کیک زیبا میدهد اما "جنیفر لوپز" خواننده معروف 43 ساله هالیوودی نشان داد که یک مادر و کدبانوی تمام عیار است و در خانه داری نیز حرفهایی برای گفتن دارد.به گزارش پارس ناز او در روز گذشته تصویری از کیک های کوچکی که خود برای سالروز تولد دوقلوهایش پخته و تزئین کرده بود تا آنها به مدرسه میبرند در صفحه توئیتر برای هواداران به نمایش گذاشت.
www.parsnaz.ir - هنرنمایی جنیفر لوپز در تولد دوقلوهایش (عکس)

دوقلوهای جنیفر لوپز که " مکس " و " اما" نام دارند امسال 5 ساله شده اند، این بچه ها حاصل ازدواج 7 ساله او مارک آنتونی هستند.او ترتیب جشن تولد با شکوهی برای بچه ها همراه با بادکنکهای رنگی و تزئینات زیبا را داده بود و قبلا در این مورد با چند دوست نزدیک خانواده صحبت کرده بود.او در جدیدترین مصاحبه اش اعلام کرده بود بعد از طلاق از همسرش احساس میکند دنیای او متلاشی شده است و این اولین باری است که در زندگی احساس شکست میکند.
www.parsnaz.ir - هنرنمایی جنیفر لوپز در تولد دوقلوهایش (عکس)

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 141 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
شش راهکار براي تهويه مطبوع کيس کامپيوتر

شش راهکار براي تهويه مطبوع کيس کامپيوتر

هم در گرمای تابستان و هم در سرمای زمستان دماي هواي محيط داخل منزل يا محيط کار به دلیل گرمی هوا یا استفاده از وسایل گرمایشی افزايش مي‌يابد. به تناسب همين تغييرات، دماي داخل کيس سيستم نيز افزايش مي‌يابد. امروزه بسياري از کارشناسان IT معتقدند که خنک کردن قطعات کيس به افزايش کارکرد و طولاني شدن عمر قطعات کمک شاياني مي‌کند. يکي از وسايل بسيار پرکاربرد در سيستم‌هاي رايانه‌اي و حتي سرورها فن‌ها مي‌باشند که اهميت زيادي در خنک‌سازي و تهويه سيستم دارند. در اين ترفند به معرفي شش راهکار براي تهويه مطبوع محيط داخل کيس مي‌پردازيم.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 180 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
سی پی یو چیست ؟

سی پی یو چیست ؟

سی پی یو CPU یا پردازنده (Processor)؛ یکی از اجزاء رایانه می‌باشد که فرامین و اطلاعات را مورد پردازش قرار می‌دهد. واحدها ی مرکزی پردازش ویژگی پایه‌ای قابل برنامه ریزی شدن را در رایانه‌های رقمی فراهم می‌کنند ؛ و یکی از مهم‌ترین اجزاء رایانه‌ها در حافظه‏ی اولیه ؛امکانات ورودی/خروجی هستند.یک پردازندهٔ مرکزی مداری یکپارچه می‌باشد که معمولاً به عنوان ریزپردازنده شناخته می‌شود. امروزه عبارت CPUها معمولاً برای ریزپردازنده‌ها به کار می‌روند.


عبارت «central process unit»(واحد پردازندهٔ مرکزی) یک ردهٔ خاص از ماشین را معرفی می‌کند که می‌تواند برنامه‌های رایانه را اجرا کند.این عبارت گسترده را می‌توان به راحتی به بسیاری از رایانه‌هایی که بسیار قبل‏تر از عبارت "CPU" بودند تعمیم داد. به هر حال ؛این عبارت و شروع استفاده از آن در صنعت رایانه از اوایل سال ۱۹۶۰ رایج شد. شکل ,طراحی و پیاده سازی پرازنده‌ها نسبت به طراحی اولیه تغییر کرده‌است ولی عملگرهای بنیادی آن همچنان به همان شکل باقی مانده‌است.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 184 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
 
 
پهنای باند چیست؟

پهنای باند چیست؟

پهنای باند، ترجمه لغت به لغت اصطلاح Bandwidth است. در بعضی جاها این اصطلاح را «عرض باند» هم ترجمه کرده‌اند. اگر بخواهیم درک خوبی از معنای این اصطلاح داشته باشیم بد نیست به این مثال توجه کنید. اتوبانی را در نظر بگیرید، معمولاً هر اتوبان یا بزرگراه دارای چند خط (Line) یا باند (Band) است که ظرفیت این بزرگراه را معین می‌کند. مثلاً اگر بزرگراهی دارای 2 خط باشد طبیعتاً به طور هم‌زمان و از یک نقطه از بزرگراه فقط 2 عدد ماشین امکان عبور دارند (صد البته منظورمان خیابان‌ها و بزرگراه‌های ایران نیست!) و اگر بزرگراهی دارای 4 خط یا باند باشد به طور هم‌زمان 4 ماشین امکان عبور از کنار هم را دارند.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 169 دوشنبه 07 اسفند 1391 نظرات (0)
مَهاتما گاندی (رهبر استقلال هند) :

من زندگی امام حسین(ع)، آن شهید بزرگ اسلام را به دقّت خواندم و توجّه کافی به صفحات کربلا نموده ام و بر من روشن است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امـــام حسین(ع) پیروی کند.

محمّد علی جناح (قاعد اعظم پاکستان) :

هیچ نمونه ای از شجاعت، بهتر از آنکه امام حسین(ع) از لحاظ فداکاری و تهوّر نشان داد در عالم پیدا نمی شود. به عقیدهء من تمام مسلمین باید از سرمشق این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربان کرد پیروی نمایند.

چارْلز دیکنْز (نویسنده معروف انگلیسی):

اگر منظور امام حسین(ع) جنگ در راه خواسته های دنیایی بود، من نمی فهمیدم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می نماید که او فقط به خاطر اسلام، فداکاری خویش را انجام داد.

;

توماس کارْلایْل (فیلسوف و مورخ انگلیسی):

بهترین درسی که از تراژدی کربلا می گیریم، این است که حسین(ع) و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند. آنها با عمل خود روشن کردند که تفوّق عددی در جایی که حق با باطل روبرو می شود و پیروزی حسین(ع) با وجود اقلّیتی که داشت، باعث شگفتی من است.

ادوارد براوْن (مستشرق معروف انگلیسی):

آیا قلبی پیدا می شود که وقتی دربارهء کربلا سخن می شنود، آغشته با حزن و الم نگردد؟ حتّی غیر مسلمانان نیز نمی توانند پاکی روحی را که در این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت انکار کنند.

فِرْدریک جمس :

درس امام حسین(ع) و هر قهرمان شهید دیگری این است که در دنیا اصول ابدی و ترحّم و محبّت وجود دارد که تغییر ناپذیرند و همچنین می رساند که هر گاه کسی برای این صفات مقاومت کند و بشر در راه آن پافشاری نماید، آن اصول همیشه در دنیا باقی و پایدار خواهد ماند.

ل. م.بوید:

در طیّ قرون، افراد بشر همیشه جرأت و پردلی و عظمت روح، بزرگی قلب و شهامت روانی را دوست داشته اند و در همین هاست که آزادی و عدالت هرگز به نیروی ظلم و فساد تسلیم نمی شود. این بود شهامت و این بود عظمت امام حسین(ع). و من مسرورم که با کسانی که این فداکاری عظیم را از جان و دل ثنا می گویند شرکت کرده ام، هرچند که 1300 سال از تاریخ آن گذشته است.

واشنگتن ایروینگ (مورخ مشهور آمریکایی) :

برای امام حسین(ع) ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن ارادهء یزید نجات بخشد، لیکن مسئولیت پیشوا و نهضت بخش اسلام اجازه نمی دادکه او یزید را به عنوان خلافت بشناسد. او به زودی خود را برای قبول هر ناراحتی و فشاری به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بنی امیّه آماده ساخت. در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و در ریگ های تفتیدهء عربستان*، روح حسین(ع) فناناپذیر است.

ای پهلوان و ای نمونه شجاعت و ای شهسوار من، ای حسین(ع)!

* البتّه امام حسین(ع) در صحرای کربلا شهید شد، نه در ریگزارهای عربستان!

; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

توماس ماساریک:

گر چه کشیشان ما هم از ذکر مصائب مسیح مردم را متأثر می سازند، ولی آن شور و هیجانی که در پیروان حسین(ع) یافت می شود در پیروان مسیح یافت نخواهد شد و گویا سبب این باشد که مصائب مسیح در برابر مصائب حسین(ع) مانند پرکاهی است در مقابل یک کوه عظیم پیکر.

موریس دو کبری :

در مجالس عزاداری حسین(ع) گفته می شود که حسین(ع)، برای حفظ شرف و ناموس مردم و بزرگی مقام و مرتبهء اسلام، از جان و مال و فرزند گذشت و زیر بار استعمار و ماجراجویی یزید نرفت. پس بیایی ما هم شیوهء او را سرمشق قرار داده، از زیردستی استعمارگران خلاصی یابیم و مرگ با عزّت رابر زندگی با ذلّت ترجیح دهیم.

ماربین آلمانی (خاورشناس):

حسین(ع) با قربانی کردن عزیزترین افراد خود و با اثبات مظلومیت و حقانیّت خود، به دنیا درس فداکاری و جانبازی آموخت و نام اسلام و اسلامیان را در تاریخ ثبت و در عالم بلندآوازه ساخت. این سرباز رشید عالم اسلام به مردم دنیا نشان داد که ظلم و بیداد و ستمگری پایدار نیست و بنای ستم هر چه ظاهراً عظیم و استوار باشد، در برابر حقّ و حقیقت چون پرکاهی بر باد خواهد رفت.

بنتُ الشّاطی (نویسنده مصری) ;:

زینب، خواهر حسین(ع) لذّت پیروزی را در کام ابن زیاد و بنی امیّه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت، در همهء حوادث سیاسی پس از عاشورا، همچون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویان و برپایی حکومت عباسیان و ریشه دواندن مذهب تشیّع، زینب، قهرمان کربلا نقش برانگیزنده داشت.

لیاقت علی خان (نخستین نخست وزیر پاکستان):

این روز محرّم، برای مسلمانان سراسر جهان معنی بزرگی دارد. در این روز، یکی از حزن آورترین و تراژدیک ترین وقایع اسلام اتفاق افتاد،شهادت حضرت امام حسین(ع) در عین حزن، نشانهء فتح نهایی روح واقعی اسلامی بود، زیرا تسلیم کامل به ارادهء الهی به شمار می رفت. این درس به ما می آموزد که مشکلات و خطرها هر چه باشد، نبایستی ما پروا کنیم و از حق و عدالت منحرف شویم.

جُرج جُرداق (دانشمند و ادیب مسیحی) :

وقتی یزید مردم را تشویق به قتل حسین(ع) ; و مأمور به خونریزی می کرد آنها می گفتند: "چه مبلغ می دهی؟" امّا انصار حسین(ع) به او می گفتند" ما با تو هستیم. اگر هفتاد بار کشته شویم، باز می خواهیم در رکابت جنگ کنیم و کشته شویم.

عبّاس محمود عقّاد (نویسنده و ادیب مصری):

جنبش حسین(ع)، یکی از بی نظیرترین جنبش های تاریخی است که تاکنون در زمینهء دعوت های دینی یا نهضت های سیاسی پدیدار گشته است ... دولت اموی پس از این جنبش، به قدر عمر یک انسان طبیعی دوام نکرد و از شهادت حسین(ع) تا انقراض آنان بیش از شصت و اندی سال نگذشت.

احمد محمود صُبحی:

اگر چه حسین بن علی(ع) در میدان نظامی یا سیاسی شکست خورد، امّا تاریخ، هرگز شکستی را سراغ ندارد که مثل خون حسین(ع) به نفع شکست خوردگان تمام شده باشد. خون حسین(ع)، انقلاب پسر زبیر و خروج مختار و نهضت های دیگر را در پی داشت، تا آنجا که حکومت اموی ساقط شد و ندای خونخواهی حسین(ع)، فریادی شد که آن تخت ها و حکومت ها را به لرزه درآورد.

آنطون بارا (مسیحی):

اگر حسین از آن ما بود، در هر سرزمینی برای او بیرقی برمی افراشتیم و در هر روستایی برای او منبری بر پا می نمودیم و مردم را با نام حسین(ع) به مسیحیّت فرا می خواندیم.

گیبون (مورخ انگلیسی):

با آنکه مدّتی از واقعه گربلا گذسته و ما هم با صاحب واقعه هم وطن نیستیم، مع ذلک مشقّات و مشکلاتی که حضرت حسین(ع) تحمّل کرده، احساسات سنگین دل ترین خواننده را برمی انگیزد، چندانکه یک نوع عطوفت و مهربانی نسبت به آن حضرت در خود می یابد.

نیکِلْسون (خاورشناس معروف):

بنی امیّه، سرکش و مستبد بودند، قوانین اسلامی را نادیده انگاشتند و مسلمین را خوار نمودند ... و چون تاریخ را بررسی کنیم، گوید: دین بر ضدّ فرمانفرمایی تشریفاتی قیام کرد و حکومت دینی در مقابل امپراطوری ایستادگی نمود. بنابراین، تاریخ از روی انصاف حکم می کند که خون حسین(ع) به گردن بنی امیّه است.

سر پرسی سایکسْ (خاورشناس انگلیسی) :

حقیقتاً آن شجاعت و دلاوری که این عدّهء قلیل از خود بروز دادند، به درجه ای بوده است که در تمام این قرون متمادی هر کسی که آن را شنید، بی اختیار زبان به تحسین و آفرین گشود. این یک مشت مردم دلیر غیرتمند، مانند مدافعان ترموپیل، نامی بلند غیرقابل زوال برای خود تا ابد باقی گذاشتند.

تاملاس توندون (هندو، رئیس سابق کنگره ملّی هندوستان):

این فداکاری های عالی از قبیل شهادت امام حسین(ع) سطح فکر بشریت را ارتقا بخشیده است و خاطرهء آن شایسته است همیشه باقی بماند.

محمد زُغلول پاشا (در مصر، در تکیهء ایرانیان):

حسین(ع) در این کار به واجب دینی و سیاسی خود قیام کرده و اینگونه مجالس عزاداری، روح شهادت را در مردم پرورش می دهد و مایهء قوّت اراده آنها در راه حق و حقیقت می گردد.

عبد الرحمن شرقاوی (نویسنده مصری):

حسین(ع)، شهید راه دین و آزادگی است. نه تنها شیعه باید به نام حسین(ع) ببالد، بلکه تمام آزادمردان دنیا باید به این نام شریف افتخار کنند.

طه حسین (دانشمند و ادیب مصری):

حسین(ع) برای به دست آوردن فرصت و از سرگرفتن جهاد و دنبال کردن از جایی که پدرش رها کرده بود، در آتش شوق می سوخت. او زبان را دربارهء معاویه و عمّالش آزاد کرد، تا به حدّی که معاویه تهدیدش نمود. امام حسین(ع)، حزب خود را وادار کرد در طرفداری حق سختگیر باشند.

عبد المجید جَودهُ السحّار (نویسنده مصری):

حسین(ع) نمی توانست با یزید بیعت کند و به حکومت او تن بدهد، زیرا در آن صورت، بر فسق و فجور، صحّه می گذاشت و ارکان ظلم و طغیان را محکم می کرد و بر فرمانروایی باطل تمکین می نمود. امام حسین(ع) به این کارها راضی نمی شد، گر چه اهل و عیالش به اسارت افتند و خود و یارانش کشته شوند.

علامه طنطاوی (دانشمند مصری):

(داستان حسینی) عشق آزادگان را به فداکاری در راه خدا بر می انگیزد و استقبال مرگ را بهترین آرزوها به شمار می آورد، چنانکه رای شتاب به قربانگاه، بر یکدیگر پیشی جویند.

العُبیدی (مفتی موصل):

فاجعهء کربلا در تاریخ بشر نادره ای است، همچنان که مسبّبین آن نیز نادره اند ... حسین بن علی(ع) سنّت دفاع از حق مظلوم و مصالح عموم را بنا بر فرمان خداوند در قرآن به زبان پیامبر اکرم(ص) وظیفهء خویش دید و از اقدام به آن تسامحی نورزید. هستی خود را در آن قربانگاه بزرگ فدا کرد و به این سبب نزد پروردگار، "سرور شهیدان" محسوب می شود و در تاریخ ایام، "پیشوای اصلاح طلبان" به شمار رفت. آری، به آنچه خواسته بود و بلکه برتر از آن، کامیاب گردید.

تعداد صفحات : 275

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 284
  • باردید دیروز : 389
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 284
  • بازدید ماه : 284
  • بازدید سال : 89,673
  • بازدید کلی : 1,023,544
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!