loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 213 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
سفیر ایران : دستم به آن خانم نخورد (+عكس)
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب: 21106
سفیر ایران در برلین هرگونه مصافحه و دست دادن با خانم «كلادیا رث» رئیس حزب سبزهای آلمان را به شدت تكذیب كرد و گفت: من دستم را به نشانه احترام بلند كردم و خانم رث نیز دستش را بلند كرد ولی هیچ ملامسه‌ای صورت نگرفت.
سفیر ایران در برلین هرگونه مصافحه و دست دادن با خانم «كلادیا رث» رئیس حزب سبزهای آلمان را به شدت تكذیب كرد و گفت: من دستم را به نشانه احترام بلند كردم و خانم رث نیز دستش را بلند كرد ولی هیچ ملامسه‌ای صورت نگرفت.

به گزارش فارس، در پی انتشار تصاویری مبنی بر مصافحه (دست دادن) علیرضا شیخ عطار سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین و «كلادیا رث» رئیس حزب سبزهای آلمان در حاشیه كنفرانس امنیتی مونیخ در برخی رسانه‌ها، خبرنگار ما از شیخ عطار درباره تصاویر و اخبار منتشره سؤال كرد كه وی ضمن رد هرگونه مصافحه گفت: روز یكشنبه هفته گذشته زمانی كه در سالن كنفرانس امنیتی مونیخ نشسته و منتظر حضور علی‌اكبر صالحی وزیر امور خارجه در محل سخنرانی بودم، خانم رث از كنار من رد شد و احوالپرسی كرد.

وی با این توضیح كه سالن كنفرانس شبیه سالن سینماست و من بین ۲ ردیف صندلی نشسته بودم، اظهار داشت: به لحاظ شرعی و با توجه به مقررات، ما با زنان دست نمی‌دهیم و به همین خاطر من دستم را به نشانه احترام بلند كردم، نه اینكه دستم را به نشانه دست دادن دراز كنم، و خانم رث نیز دستش را بلند كرد. البته فاصله كم بود، ولی هیچ ملامسه‌ای صورت نگرفت.


شیخ عطار با اشاره به اینكه روزنامه بیلد حامی صهیونیست‌ها و همچنین گروهك تروریستی منافقین است، ادامه داد: حتی در مقررات استخدامی این روزنامه از خبرنگاران و كادر اداری تعهد كتبی گرفته می‌شود كه از اسرائیل انتقاد نكنند. خبرنگار بیلد هم از این صحنه عكس و فیلم گرفت و روز چهارشنبه در ستون «كارت قرمز» این روزنامه منتشر كرد.

سفیر ایران در آلمان ادامه داد: در این ستون هر هفته گاف‌های یكی از شخصیت‌ها و مقامات آلمانی منتشر می‌شود و در واقع هدف این روزنامه، بنده نبودم؛ بلكه خانم كلادیا رث بود.

وی در توضیح بیشتر گفت: خانم رث و حزب سبزها علی‌رغم اینكه در برخی مسائل از جمله مباحث حقوق بشری با ما اختلاف نظر دارند، ولی در بحث خطرناك و تروریست بودن منافقین با ما هم عقیده هستند و منافقین با این اقدام می‌خواستند فشاری به خانم رث وارد كنند.

شیخ عطار اضافه كرد: در این ستون از خانم رث انتقاد شده كه چرا شما كه مدعی دفاع از حقوق بشر هستید با سفیر ایران احوالپرسی كرده‌اید؛ او زمانی كه در كردستان استاندار بوده به دستورش صدها نفر به دار آویخته شده‌اند.

وی گفت: در پی انتشار این مطلب من در نامه‌ای خطاب به این روزنامه این اتهامات (صدور دستور اعدام صدها نفر در كردستان) را رد كردم كه منتشر نشد.

سفیر ایران در برلین خاطرنشان كرد: روزنامه دی‌ولت مطلبی را به نقل از خانم رث منتشر كرد كه در آن عنوان شده «من به سفیر ایران دست نداده‌ام، سفیر ایران دستش را بلند كرد و من نیز دستم را بلند كردم. من در این گفت‌وگو از دولت ایران خواستم كه اجازه دهد جعفر پناهی در فستیوال فیلم برلین شركت كند.»

شیخ عطار در توضیح این اقدام و انتشار این تصویر عنوان كرد: آنها با این كار می‌خواستند به دلیل مخالفت رث با منافقین ضرب شستی به وی نشان داده و از سوی دیگر چهره من را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران مشوه و جنایتكار جلوه دهند.

وی اضافه كرد: متأسفانه سایت‌های داخل كشور بدون اینكه در جریان كم و كیف ماجرا باشند با استناد به سایت «بالاترین» اقدام به انتشار این خبر كرده‌اند.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 215 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
امتیاز مثبت
۰
بی بی سی رسانه فتنه ۸۸ بود
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 21957
نماینده کهگیلویه در خصوص سیاست های کلی بی بی سی و دیگر رسانه های ضد انقلاب، گفت: سیاست اینگونه رسانه ها در راستای "اختلاف بیانداز حکومت کن" است و اقدامات بی بی سی برای متشنج جلوه دادن کشور در محافل خارجی است. نماینده تهران نیز ضمن بیان این موضوع که بی بی سی از ارکان اطلاع رسانی فتنه ۸۸ بوده، افزود: شبکه بی بی سی رابط برخی از عناصر داخل و خارج بوده است و اکنون نیز چنین وظیفه ای را دارد.
بی بی سی فارسی شبکه سخن پراکنی و وابسته به خانواده سلطنتی انگلیس است که بنای آن برای اختلاف، ایجاد بی اخلاقی ها و گسست پیمانهای مردمی و حکومتی نهاده شد. چندی است این شبکه مزدور آب به آسیاب دشمنان می ریزد و هر دم از اختلافات مسئولین رده بالای جمهوری اسلامی سخن می گوید. به همین خاطر با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفتگویی ترتیب داده شد.

علی محمد بزرگواری نماینده کهگیلویه و بهمئی در مجلس در گفتگو با بولتن نیوز اظهار داشت: بی بی سی یک رسانه صهونیستی است و اهدافش از ابتدای تشکیل آن دروغ پراکنی و اختلاف افکنی بوده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد که اگر همه ما گوش به فرمان رهنمودهای رهبری باشیم این گونه رسانه ها هیچ خوراکی برای تغذیه خبری خود ندارند.

بزرگواری گفت : مسئولان نظام و سران قوا باید مراقب باشند که بهانه ای دست رسانه های جریان ساز ضد انقلاب ندهند که آنها از این موضوع در جهت نشان دادن چهره بدی از کشور بهره برداری کنند.

علی محمد بزرگواری افزود : سیاست اینگونه رسانه ها در راستای " اختلاف بیانداز حکومت کن " است و اقدامات بی بی سی برای متشنج جلوه دادن کشور در محافل خارجی است.

بزرگواری تصریح کرد: موسوی و کروبی از عوامل فتنه هستند که بازیچه دست کردانندگان فتنه یعنی آمریکا و انگلیس بودند.

بزرگواری با اشاره به عظمت راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود : راهپیمایی با شکوه روز ۲۲ بهمن نشان داد که اینگونه رسانه های فرافکن تاثیری در ذهن مردم ندارند و ملت ما گوش به فرمان رهبری هستند.
علی اصغر زارعی نیز در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با بیان اینکه بی بی سی به عنوان یک شبکه سخن پراکنی و اختلاف افکنی و تقابل با نظام از قدیم به همین گونه بوده است، گفت: دشمنی بی بی سی فارسی با انقلاب اسلامی ریشه دیرینه دارد و همواره سعی کرده است تا در پوشش رسانه از جریانات ضد انقلاب حمایت کند و البته انتظار دیگری هم از بی بی سی نمی رود.


وی ضمن بیان این موضوع که بی بی سی از ارکان اطلاع رسانی فتنه ۸۸ بوده، افزود: شبکه بی بی سی رابط برخی از عناصر داخل و خارج بوده است و اکنون نیز چنین وظیفه ای را دارد.

عضو کمیسیون شوراها با اشاره به اینکه افکار عمومی موسوی و کروبی را محاکمه کرده اند، گفت : کسانی که در اتفاقات بعد از سال ۸۸ حضور داشتند، جایگاهشان در وجدان جامعه مشخص است.

وی افزود : حمایت از عناصر فعال فتنه و نوعی حمایت حقوقی از این جریان ژست اطلاع رسانی است که نیاز دارد تا در این عرصه بماند.

زارعی در خصوص بخش نگاه شما بی بی سی گفت: کسانیکه اتفاقات و حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ را رقم زدند در دادگاه وجدان مردم محاکمه شدند و اقدامات بی بی سی در حمایت از این افراد و نشان دادن چهره ای مظلوم و بی گناه چیز جدیدی نیست.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 219 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
مصر هم هدفمندی‌یارانه را به‌تعوبق انداخت
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 21964
مصر هدفمندی یارانه سوخت را که ابتدا قرار بود در آوریل امسال اجرایی شود، سه ماه به تاخیر می‌اندازد.
به گزارش اول نيوز به نقل از ایسنا، وزیر نفت مصر اعلام کرد: دولت این کشور هدفمندی یارانه سوخت را که ابتدا قرار بود در راستای اقدامات ریاضت اقتصادی برای دریافت وام چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری صندوق بین‌المللی پول در آوریل امسال اجرایی شود، سه ماه به تاخیر خواهد انداخت.

هدفمندی یارانه سوخت در مصر که از طریق سیستم کارت هوشمند اجرا خواهد شد و رانندگان را ملزم به مصرف مقدار محدودی سوخت یارانه‌ای می‌کند، قرار بود از آوریل شروع شود.

اسامه کمال - وزیر نفت و منابع معدنی مصر - در حاشیه یک نشست صنعتی به خبرنگاران گفت: استفاده از کارت‌های هوشمند برای دریافت سوخت یارانه‌ای در دوره آوریل تا ژوئیه اجرایی خواهد شد.

دولت مصر که در ژوئیه گذشته روی کار‌ آمد برای جبران کسری بودجه خود متعهد شده اصلاحاتی را در زمینه یارانه‌ها که یک چهارم بودجه دولت را مصرف می‌کند، اجرا کند.

دولت مصر یارانه بنزین اوکتان ۹۵ را در سال گذشته حذف کرد.

وزیر دارایی مصر اخیرا گفت: دولت اصلاحات اقتصادی را تکمیل خواهد کرد و به زودی از صندوق بین‌المللی پول برای سفر به مصر دعوت می‌کند اما هیچ تاریخی در این زمینه تعیین نشده و ذخایر خارجی این کشور در حال کاهش است.

یارانه‌های دولتی تخصیصی مصر برای فرآورده‌های انرژی در نیمه اول سال مالی ۲۰۱۲- ۲۰۱۳ حدود ۵۵ میلیارد پوند مصر(هشت میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار) بوده است.

کمال گفت: انتظار دارد هزینه‌های یارانه انرژی برای کل سال پنج درصد افزایش یافته و به ۱۲۰ میلیارد پوند از ۱۱۵ میلیارد پوند سال گذشته برسد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 151 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
 
جزئیات نام نویسی مرحله دوم حج
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب: 21999
مشمولان استان های تهران، قم، البرز و قزوین می توانند از روز جمعه،‌۲۷ بهمن ماه با مراجعه به دفاتر زیارتی و کاروان های زیر نظر سازمان حج و زیارت برای اعزام به مرحله دوم عمره مفرده امسال نام نویسی کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نام نویسی در کاروان های مرحله دوم عمره مفرده امسال از امروز ۲۶ بهمن ماه جاری در سراسر استان های کشور به جز چهار استان تهران، قم، البرز و قزوین آغاز شد.

مشمولان استان های تهران، قم، البرز و قزوین می توانند از روز جمعه،‌۲۷ بهمن ماه با مراجعه به دفاتر زیارتی و کاروان های زیر نظر سازمان حج و زیارت برای اعزام به مرحله دوم عمره مفرده امسال نام نویسی کنند.

بر اساس این گزارش، مشمولان عمره امسال، برای نام نویسی در کاروان های مرحله دوم به مدت یک هفته از آغاز نام نویسی ها مهلت دارند.

دارندگان اولویت های یک تا ۳۰۰ بانک ملت، ثبت نامی سال ۸۷ همانند اعزام مرحله نخست عمره امسال، می توانند در کاروان های مرحله دوم نام نویسی کنند.

به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت، اعزامهای مرحله دوم عمره مفرده ۹۲-۹۱ از اواسط اردیبهشت ماه سال آینده آغاز و تا ۱۶ تیر ماه ۹۲ ادامه خواهد داشت.

اعزام های مرحله نخست نیز از ۲۶ دی ماه امسال آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 156 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
 
مهمترین عناوین روزنامه های ورزش امروز
بخواهند تا ۴۰سالگی بازی می کنم
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 21649
خبر ورزشی از زبان فرهاد مجیدی بازیکن استقلال می نویسد: خیلی ها به من می گفتند برنگرد، می خواهند خرابت کنند
به گزارش سرویس ورزشی اول نیوز، بخواهند تا ۴۰سالگی بازی می کنم، صعود تا رده ششم و کشتی ضربه فنی شد، مهمترین عناوین روزنامه های ورزشی امروز می باشند.


بخواهند تا ۴۰سالگی بازی می کنم


خبر ورزشی از زبان فرهاد مجیدی بازیکن استقلال می نویسد: خیلی ها به من می گفتند برنگرد، می خواهند خرابت کنند. این بازیکن استقلال می گوید اگر بخواهند تا ۴۰ سالگی برای این تیم بازی می کنم.
این روزنامه از زبان گل محمدی خطاب به بازیکنان پرسپولیس نقل می کند: اگر گهر را نبرید، جریمه می شوید.
خبر ورزشی با تیتر راز محبوبیت یک ستاره سعی کرده است به ماجرای زندگی اشکان دژاگه و فراز و فرودهای دوران ورزشی او بپردازد. محمد نصرتی هم گفته است مردم تبریز عاشق ستار خان، باقرخان، شهریار و تراکتور هستند.


صعود تا رده ششم

صعود تا رده ششم، تیتر اول روزنامه ابرار ورزشی است که به بازی پرسپولیس و گهر اشاره می کند، که اگر پرسپولیس این بازی را ببرد تا رده ششم جدول بالا می آید.
رویانیان هم گفت، قضاوت در مورد تهمت های دایی را به مردم می سپارم. مایلی کهن مربی گهر نیز گفت: از پرسپولیس بیشتر به برد نیاز داریم.
ابرارز از زبان مظلومی می نویسد، امیدوارم زاید در مقابل پرسپولیس هت تریک کند. زاید هم گفت: امیدوارم مظلومی از من متنفر نباشد.


کشتی ضربه فنی شد

ایران ورزشی، به حذف کشتی از مسابقات المپیک اشاره و می نویسد: مدال آورترین ورزش ایران از مسابقات المپیک حذف شد.
امیر خادم هم می گوید: کشتی ایران از بعد فرهنگی هم ضربه می خورد.
این روزنامه همچنین به بازی استقلال و فجر اشاره کرده و می نویسد، باید منتظر ماند تا ببینیم طلسم بازی نکردن برهانی با لاخره می شکند یا نه. یحیی گل محمدی هم می گوید: بازی رفت را گهر برد و این بازی را ما می بریم.


قلعه نویی: با لیدرهای خاطی برخورد می کنم

قلعه نویی در روزنامه استقلال می گوید:با لیدرهای خاطی برخورد می کنم. خسرو حیدری هم می گوید: قهرمانی لیگ دست خودمان است.
ماجدی در مورد اتفاقات اخیر در مورد لیدرهای استقلال گفت: اتفاقات سکوها رصد می شوند.
آرزه در مورد فرهاد مجیدی گفت: او با گل هایش نشان داده است که هوش بالایی دارد.


پرسپولیس پرواز کن

روزنامه پیروزی هم در این شماره خود به بازی معوقه این تیم با گهر دورود که قرار است امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شود اشاره می کند.
گل محمدی در این زمنیه میگوید: دیگر مساوی بس است، امروز برد می خواهم. این روزنامه همچنین می نویسد: وزارت ورزش با واگزاری ورزشگاه شیرودی تهران به پرسپولیس مخالفت کرد.
محمد قاضی هم می گوید: انگیزه صعود، پرسپولیس را تغییر می دهد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 157 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
وایمکس چیست ؟

وایمکس چیست ؟!

امروزه فناوری اطلاعات به سرعت در حال گسترش است. تا چندی پیش اتصال به اینترنت به یکی از سه روش زیر محدود شده بود که هر کدام کاستی ها و مشکلاتی داشتند:

نخست، دسترسی از طریق خط تلفن به صورت Dial-up که دارای سرعتی پایین و همراه با اشغال شدن خطوط تلفن بود.

دوم، دسترسی از طریق خط تلفن با استفاده از فناوری XDSL و مودمهای کابلی که نیازمند زیرساختهای وسیع و پرهزینه است و در بسیاری از مناطق امکان دسترسی به آن وجود ندارد. ضمنا" منحصر به مکان و محدوده ای خاص است و از مزایای اینترنت بی سیم بی بهره است.

سوم، دسترسی Wi-Fi از طریق امواج رادیویی است که به صورت بی سیم و تنها در محوطه یک ساختمان امکان پذیر است.

اما اکنون با ظهور وایمکس جهان در آستانه تحولی دیگر در عصر اینترنت قرار گرفته است.

وایمکس سیستم دیجیتال ارتباط بی سیم است که با استفاده از منطقه بسیار وسیع تحت پوشش دکل های وایمکس ، کل شهر و شهرک های صنعتی و مناطق راهبردی را پوشش می دهد و اینتر نت پرسرعت را برای سازمانها، موسسات و شرکتهای تجاری و همچنین منازل مسکونی و کلیه افراد در هر نقطه ای از مکانهای تحت پوشش فراهم می آورد. به طوری که کاربر قادر خواهد بود در هر لحظه، حتی در شهرهای دیگر تحت پوشش، توسط رایانه اش به اینترنت پر سرعت متصل شود.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 210 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
داماد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا + تصاویر
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب: 21616
براساس اخبار منتشر شده وانسا کری دختر کوچک جان کری از همسر اولش، با یک پزشک ایرانی ساکن آمریکا ازدواج کرده است.
به گزارش اول نیوز به نقل از مشرق،پس از بحث‌ها و انتقادات فراوان به انتخاب جان کری به عنوان نامزد تصدی پست وزارت خارجه دولت جدید اوباما بدلیل مواضع قبلی وی در قبال ایران و سوریه، برخی اخبار منتشر شده از ایرانی بودن داماد وزیر جدید امور خارجه آمریکا حکایت دارد.


بهروز - برایان - والا ناهید و وانسا کری دختر وزیر امور خارجه آمریکا

با مشخص شدن نامزد وزارت کلیدی امور خارجه در دولت جدید اوباما، بسیاری از جمهوری‌خواهان و نومحافظه‌کاران نزدیک به لابی اسرائیل روند تخریب جان کری و عدم تایید وی در سنا را آغاز کردند.

انتقادات به جان کری بیشتر به مواضع وی در قبال برنامه هسته‌ای ایران و تاکید بر حل دیپلماتیک آن، روابط نزدیک با بشار اسد، ابراز تمایل برای سفر به تهران و ... متمرکز شده بود. اما در نهایت جان کری با تاکید بر بکارگیری تمام توان خود برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، خیال جمهوری‌خواهان راحت شد و سنا جان کری را برای تصدی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد.
پس از رای مثبت سنا به جان کری، اخباری مبنی بر ایرانی بودن داماد وزیر امور خارجه آمریکا منتشر شد.

براساس این اخبار، وانسا کری دختر کوچک جان کری از همسر اولش در سال ۲۰۰۹ با یک پزشک ایرانی ساکن آمریکا ازدواج کرده است. جولیا ترون همسر اول جان کری و مادر وانسا در سال ۲۰۰۶ درگذشت.



دکتر بهروز – برایان - والا ناهید جراح مغز و اعصاب به همراه همسرش وانسا کری در بیمارستان ماساچوست بوستون مشغول طبابت هستند. دکتر بهروز والا ناهید همچنین استادیار دانشگاه هاروارد در رشته جراحی اعصاب نیز هست.



مراسم عروسی بهروز ناهید و وانسا کری

دکتر وانسا کری و بهروز والا ناهید در همین بیمارستان در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر آشنا شدند و پس از ۴ سال در سال ۲۰۰۹ رسما ازدواج کردند. بنابر برخی اخبار غیررسمی، این زوج پیش‌تر به ایران نیز سفر کرده‌اند.

بهروز والا ناهید فرزند دکتر نوشین پور حسن و دکتر رضا ناهید است که آن‌ها نیز سا‌ل‌هاست در آمریکا و در شهر لس‌آنجلس ساکن هستند.

منتقدان کری پس از انتشار این خبر ابراز نگرانی کرده‌اند که احساسات جان کری نسبت به ایران که بعضا آن‌ را ابراز کرده است – مانند تمایل به سفر به ایران و مخالفت با تشدید فشارها و حمله نظامی به ایران – بدلیل وجود روابط عاطفی با یک خانواده ایرانی است و این ارتباطات می‌تواند بر سیاست‌های وی در قبال ایران تاثیرگذار باشد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 181 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
تقدير ویژه رهبر انقلاب از بصيرت و موقع شناسی ملت ایران
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 21362
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از يكايك مردم ايران براي حضور به موقع در صحنه افزودند: درست در لحظه اي كه دشمنان استقلال و عزت ملت ايران انتظار داشتند كه مردم به نداي انقلاب و نداي جمهوري اسلامي پاسخ ندهند، مردم با حضور خود دشمن را ناكام و مأيوس كردند.
به گزارش اول نیوز به نقل از به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در کلاس درس خارج فقه با تقدير و تشكر از بصيرت، شجاعت و موقع شناسي ملت ايران در خلق حماسه عظيم مردمي و باشكوه ۲۲ بهمن، اين حضور گسترده ي مردمي را حادثه اي بزرگ خواندند و تأكيد كردند: حضور همه ي اقشار از پير و جوان، زن و مرد در صحنه آن هم در شرايطي كه ۳۴ سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است، بزرگترين نعمت الهي است كه بايد همه ي عمر را براي آن شكر گزاري كرد.


رهبر انقلاب اسلامي ضمن مقايسه ي برگزاري سالگرد جشن پيروزي انقلاب اسلامي در ايران با ساير كشورهايي كه در آن انقلاب رخ داده است افزودند: هنر بزرگ و برجسته اين است كه در ايران مردم خود، صاحبان انقلاب و كشور هستند و كار برگزاري جشن انقلاب بر دوش خود آنان است،‌ و به همين دليل مردم از اين ثروت عظيم، كه مايه ي عزت و استقلال آنهاست حمايت مي كنند و هرجا كه نياز باشد حضور خود را نشان مي دهند.


حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از يكايك مردم ايران براي حضور به موقع در صحنه افزودند: درست در لحظه اي كه دشمنان استقلال و عزت ملت ايران انتظار داشتند كه مردم به نداي انقلاب و نداي جمهوري اسلامي پاسخ ندهند، مردم با حضور خود دشمن را ناكام و مأيوس كردند.


ايشان با تأكيد بر اينكه دشمنان در تبليغات تلاش مي كنند كه اين صحنه هاي عظيم مردمي را كمرنگ جلوه دهند افزودند: البته آنان واقعيات صحنه را مي بينند و مي فهمند و آن را تحليل مي كنند و به اين نتيجه مي رسند كه نمي شود با اين ملت مواجه شد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 188 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
باراک اوباما:
تمام تلاشم را برای متوقف کردن ایران انجام خواهم داد
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 21900
نرم شدن لهجه آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و به خصوص برنامه هسته ای کشورمان بدلیل مأیوس شدن آنها از اثر گذاری تحریم ها و عدم عقب نشینی ایران از مواضع خود می باشد. حال باید دید چه بر سر همه آن گزینه های روی میز اوباما آمده که سخن از مذاکره با ایران و راه حل دیپلماتیک را می زند.
به گزارش سرویس بین الملل اول نیوز، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود که با عنوان "وضعیت کشور" در کنگره این کشور ایراد کرد. با اشاره به برنامه هسته ای ایران گفت:"ما هر آنچه لازم باشد انجام خواهیم داد تا آنها را از دستیابی به سلاح هسته ای باز داریم".

بر اساس گزارش "العربیة.نت" اوباما در این سخنرانی اعلام کرده است که " رهبران ایران باید بدانند که اکنون زمان راه حل دیپلماتیک است زیرا جهان در برابر عدم پاسخگویی(!) این کشور به تعهدات بین المللی اش همچنان متحد است".

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود همچنین به کره شمالی، افغانستان و سوریه اشاره کرد.

اوباما با اشاره به بحران سوریه و تاکید مجدد بر افزایش فشارهای ایالات متحده بر بشار اسد گفت:" ما فشارهایمان را علیه نظام حاکم بر سوریه افزایش خواهیم داد و به کمک خود از رهبران مخالفان سوری ادامه خواهیم داد."


وی ضمن اشاره ای کوتاه به تحولات اخیر خاورمیانه مدعی شد: " ما در کنار شهروندانی قرار می گیریم که برای دستیابی به حقوق خود مبارزه می کنند!"

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد که " آمریکا به تلاش های خود برای جلوگیری از گسترش اسلحه خطرناک همچنان ادامه خواهد داد".

لازم به ذکر است که اغلب کارشناسان داخلی و خارجی بر این باورند که نرم شدن لهجه آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و به خصوص برنامه هسته ای کشورمان بدلیل مأیوس شدن آنها از اثر گذاری تحریم ها و عدم عقب نشینی ایران از مواضع خود می باشد. حال باید دید چه بر سر همه آن گزینه های روی میز اوباما آمده که سخن از مذاکره با ایران و راه حل دیپلماتیک را می زند.

مترجم: فرج الله الاسدی / خبرنگار بین الملل پایگاه خبری اول نیوز
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 210 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ابلاغ فرمودند
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 21506
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با ابلاغ سیاست‌های کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیری‌های قانونی را انجام دهد.
به گزارش اول نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی با ابلاغ سیاستهای کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد.

متن سیاستهای کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سیاست‌‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

۱- بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولید با:

- اصلاح و بازسازی ساختار تولید ملی

- کاهش هزینه‌ ها و بهبود کیفیت تولید

- اتخاذ انواع تدابیر تشویقی و تنبیهی

- بهینه سازی تعامل عوامل تولید

۲- هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناهای آنها و بهره‌ گیری از آنها، با هدف:

- ارتقاء کیفی و افزایش کمّی تولید ملّی

- بالا بردن درجه ساخت داخل تا محصول نهایی

- حمایت از تجاری سازی فناوری محصول و بهره‌ گیری از جذب و انتقال دانش فنی و فناوری‌ های روز و ایجاد نظام ملّی نوآوری

۳- گسترش اقتصاد دانش بنیان با تأکید بر توسعه مؤلفه‌ های اصلی آن، از جمله: زیر ساخت ‌های ارتباطی، زمینه‌ های تسهیل تبدیل دستاوردهای پژوهش به فناوری و گسترش کاربرد آن، حمایت قانونی از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی و مرتبط کردن بخشهای علمی و پژوهشی با بخشهای تولیدی کشور.

۴- حمایت از تولید محصولات با ماهیت راهبردی مورد نیاز مصارف عمومی یا بخش تولید کشور.

۵- تکمیل زنجیره تولید از مواد خام تا محصولات نهایی با رعایت اصل رقابت‌ پذیری و فاصله گرفتن از خام فروشی در بازه زمانی معین.

۶- حمایت از تولید محصولاتی که عرضه رقابتی آنها با خالص ارز آوری مثبت یا خالص ارزبری منفی همراه باشد.

۷- مدیریت منابع ارزی با تأکید بر تأمین نیازهای تولید ملی و کارآفرینی، و ثبات ارزش پول ملّی.

۸- بهبود فضای کسب و کار با هدف افزایش تولید ملّی و اصلاح زمینه ‌های فرهنگی، قانونی، اجرایی و اداری.

۹- افزایش سهم بخشهای تعاونی و خصوصی در تولید ملّی از طریق:

- تقویت انگیزه و عزم ملّی و تأکید و تسریع در اجرای کامل سیاست ‌های کلی اصل ۴۴، رعایت انضباط مالی و بودجه ‌ای دولت

- رفع تبعیض بین بخش دولتی و بخش ‌های خصوصی و تعاونی

- ساماندهی و حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط در جهت کارآمدسازی آنها

۱۰- تنظیم نقش نهادهای عمومیِ غیر دولتیِ اقتصادی در جهت تولید ملّی.

۱۱- شفاف سازی و به هنگام سازی آمار و اطلاعات و تسهیل دسترسی به آن و اطلاع رسانی در مورد ابعاد و فرصت‌ های سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در رشته‌ های مختلف و مقابله جدی با استفاده از هر گونه دسترسی اطلاعاتی ویژه.

۱۲- توانمند سازی و ارتقاء بهره‌ وری نیروی کار با افزایش انگیزه، مهارت و خلاقیت و ایجاد تناسب بین مراکز آموزشی و پژوهشی با نیازهای بازار کار.

۱۳- بسترسازی و ساماندهی اشتغال و حرکت نیروی کار ایرانی در سطح ملی، منطقه‌ ای و جهانی.

۱۴- ارتقاء سرمایه های انسانی، طبیعی، اجتماعی و فیزیکی با تأکید بر توسعه نهادهای مردمی برای رشد تولید ملی.

۱۵- توسعه فرهنگ حمایت از سرمایه، کار، کالاها و خدمات ایرانی و استفاده از نظرات متخصصان و صاحب نظران در تصمیمات اقتصادی.

۱۶- جلوگیری از اتلاف و راکد ماندن سرمایه‌ های فیزیکی و انسانی ایرانی با تأکید بر ایجاد و توسعه خدمات فنی و مشاوره‌ ای فرا بنگاهی و ارتقاء بازده اقتصادی این سرمایه‌ ها در بخش‌ های مختلف اقتصادی.

۱۷- گسترش تنوع ابزارهای سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه و تکمیل ساختارهای آن و اعمال سیاست‌ های تشویقی برای حضور عموم مردم و سرمایه‌ گذاران داخلی و بین ‌المللی بویژه منطقه ‌ای در بازار سرمایه.

۱۸- حمایت از محققان و سرمایه‌ گذاران و تشویق ورود سرمایه‌ های ایرانی به حوزه‌ های سرمایه‌ گذاری خطرپذیر متضمن تحقیق و توسعه با تأسیس صندوق‌ های شراکت یا ضمانت برای سرمایه‌ گذاری در این حوزه.

۱۹- کارآمد سازی مدیریت منابع موجود در صندوق توسعه ملّی در جهت بهینه سازی و هم ‌افزایی ظرفیت‌های تولیدی و ارتقاء کیفی کار و سرمایه ایرانی.

۲۰- تنقیح و اصلاح قوانین و مقررات (از جمله اصلاح قانون پولی و بانکی، تأمین اجتماعی و مالیات‌ ها) برای تسهیل فعالیت در بخش‌ های تولیدی و رفع موانع سرمایه‌ گذاری در سطح ملی با رویکرد ثبات نسبی در قوانین.

۲۱- کارآمد کردن نظام توزیع کالاها و خدمات با استفاده از ساز و کار شفاف سازی و اطلاع رسانی و کاهش واسطه‌ های غیر ضرور و ناکارآمد.

۲۲- گسترش منابع مالی و کارآمد سازی مدیریت آن در جهت افزایش ظرفیت تولید ملّی و کاهش هزینه ‌های تأمین مالی مورد نیاز بویژه با ساماندهی، گسترش و حمایت از نهادهای مالی توسعه ‌ای و بیمه ‌ای.

۲۳- جلوگیری از ایجاد انحصار در چرخه تولید و تجارت تا مصرف.

تعداد صفحات : 275

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 445
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 1,066
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,662
  • بازدید ماه : 2,662
  • بازدید سال : 92,051
  • بازدید کلی : 1,025,922
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!