loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 180 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: ۱۶۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۹
 
تعقیب و گریز مشکوک در لاس وگاس و کشته شدن 3 نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر در جنگهای خیابانی باند های تبهکاری، پلیس در حال بررسی علت وقوع حادثه در نوادا است
برچسب ها: جنگ ، خیابان ، لاس وگاس
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 170 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: ۱۶۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
برای نخستین بار ایران با تولید یک بنزین با درجه آرام‌سوزی بیش از 100 اکتان در جمع معدود کشورهای تولید بنزین 100 ال.ال پیوست و واردات این فرآورده کمیاب نفتی متوقف شد.
در حال حاضر هر چند به لطف تولید روزانه 17 تا 20 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل در مجتمع‌های پتروشیمی، کشور از واردات این دو محصول استراتژیک نفتی خودکفا شده اما پیش بینی می‌شود با بهره برداری از 3 طرح جدید پالایشگاهی تا 20 روز آینده، تولید بنزین و گازوئیل در پتروشیمی ها به طور کامل متوقف شود.

با این وجود، سبد تولید فرآورده‌های نفتی ایران در سالجاری نسبت به یک دهه گذشته متنوع‌تر شده است به طوری‌که پس از کاهش سهم نفت کوره و افزایش سهم گازوئیل و بنزین، با بهره برداری از طرح‌های بهینه سازی و توسعه پالایشگاه‌های موجود نفت، محصولاتی همچون گوگرد گرانول، پلی پروپیلن، انواع سوخت هواپیما و سفینه و اخیرا نسل جدید بنزین در این واحدها تولید می‌شود.

تولید بنزین "100 ال.ال" جدید ترین محصول نفتی کشور است که برای نخستین بار در پالایشگاه نفت آبادان به عنوان قدیمی ترین پالایشگاه منطقه خاورمیانه تولید آن از چند روز گذشته تاکنون اغاز شده است.

ویژگی منحصر به فرد بنزین " 100 ال.ال" بالا بودن درجه آرام سوزی و عدد اکتان این فرآورده نفتی بوده به طوری که این بنزین دارای عدد اکتان بیش از 100 درصد است و در ناوگان بالگردهای سمپاشی، کشاورزی و آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

از سوی دیگر با تولید این نسل جدید بنزین، ایران عملا از واردات این فرآورده کمیاب و پیچیده نفتی به خودکفایی کامل رسیده است و از سال آینده بودجه‌ای برای واردات این نوع سوخت اختصاص نمی‌یابد.

در شرایط فعلی ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بنزین انواع هواپیماهای مسافربری، باربری و سوخت جت است که با بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه پالایشگاه نفت آبادان امکان تولید بنزین انواع هلی‌کوپتر و برخی از هواپیماهای کوچک آموزشی و کشاورزی فراهم شده به طوری‌که تولید بنزین "هلی‌کوپتر" جز محصولات فرعی این پروژه نفتی است.

برآوردها نشان می دهد در مجموع با راه اندازی واحد آلکیلاسیون مرحله دوم فاز سوم توسعه پالایشگاه آبادان، ظرفیتی برای تولید روزانه 2 میلیون لیتر سوخت هلی‌کوپتر فراهم می‌شود.

بنزین هلی‌کوپتر تولیدی در قدیمی ترین پالایشگاه نفت خاورمیانه با آخرین استاندارد روز جهان تولید می‌شود ضمن آنکه خوراک واحد آلکیلاسیون فاز سوم توسعه پالایشگاه آبادان از طریق گاز مایع و برخی از برشهای چهار کربنه این واحد پالایشگاهی تامین می‌شود.

علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه تا پایان فعالیت دولت دهم در مجموع ظرفیت تولید بنزین کشور به 70 تا 75 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد، گفته است: تا پایان سالجاری طرح توسعه پالایشگاه لاوان و مجتمع RFCC پالایشگاه شازند در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 207 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: ۱۶۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
یکی از محافظان مقام معظم رهبری در خاطره ای گفت: یک روز که مقام معظم رهبری به کوههای اطراف تهران برای کوه پیمایی رفته بودند، با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع نامناسبی داشتند.

یکی از محافظان مقام معظم رهبری در خاطره ای گفت: یک روز که مقام معظم رهبری به کوههای اطراف تهران برای کوه پیمایی رفته بودند، با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع نامناسبی داشتند.


آنها به یک باره در مقابل گروه ما قرار گرفتند و فرصت جمع و جور کردن و رسیدگی به وضع ظاهری خودشان نداشتند از رفتار آنها مشخص بود که خیلی ترسیده بودند واینگونه به نظر می رسید که آنها تصور می کردند که الآن آقا دستور دستگیری آنها را فورا صادر خواهد کرد. ولی برخلاف تصور آنها آقا با آنها سلام و علیک گرمی کرد و پرسید که شما زن و شوهر هستید؟(البته آقا می دانست)؛ آن پسر وقتی با خلق زیبای آقا مواحه شد، واقعیت را گفت؛ و جواب داد خیرمن و این دختر دوست هستیم.


آقا ابتدا در باره ورزش و مزایای آن با آنها صحبت کرد و بعد فرمود : بد نیست صیغه محرمیتی هم در میان شما برقرار شود و شما با هم ازدواج کنید. آقا به آنها پیشنهاد داد که اگر مایل بودید در فلان تاریخ بیائید، ومن هم آمادگی دارم که شخصا خطبه عقد شما را بخوانم. آن دو خدا حافظی کردند و طبق قرار همراه خانواده خود در همان تاریخ به محضر ایشان رسیدند .


آقا هم خطبه عقد آن دو را جاری کردند . با برخورد کریمانه ایشان این دو جوان مسیر زندگی خود را تغییر دادند آن دختر غیر محجبه به یک دختر محجبه و معنوی و آن پسر دانشجو هم به یک جوان مذهبی مبدل شدند.
منبع: نشریه ماه تمام، شماره 3،ص17
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 165 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: ۱۶۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
سرپرست وزارت بهداشت با تکذیب ادعای قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر اینکه پخش تیزرهای تبلیغاتی چیپس و پفک از رسانه ملی از وزارت بهداشت مجوز دارد، گفت: این کار بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت انجام‌ می‌شود.

شفاف:محمد حسن طریقت منفرد در مورد ادعای قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر اینکه پخش تیزرهای تبلیغاتی مواد خوراکی مضر از رسانه ملی با وجود منع قانونی با هماهنگی و اخذ مجوز لازم از وزارت بهداشت صورت می‌گیرد، گفت: وزارت بهداشت و درمان تحت هیچ شرایطی مجوز تبلیغ مواد خوراکی غیر بهداشتی و مضر را برای سازمان یا فردی خاص صادر نکرده است.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: سازمان صدا و سیما به طور قطع بدون اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت و درمان اقدام به پخش تیزرهای تبلیغاتی مواد غذایی مضر از جمله چیپس و پفک می‌کند و ما به هیچ وجه این نوع تبلیغات را تایید نمی‌کنیم.

بر اساس گزارش خانه ملت سیدرمضان موسوی مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیما در مصاحبه ای در خصوص پخش تبلیغات مواد خوراکی مضر علی‌رغم مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت تبلیغ آنها، اظهار داشت: اگر چه در قانون، منع تبلیغ مواد خوراکی مضر ذکر شده اما پخش تیزرهای تبلیغی با هماهنگی و اخذ مجوز لازم از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد و آنچه به عنوان اقلام خوراکی در شبکه‌های رسانه ملی تبلیغ می‌شود، مجوز و استاندارد لازم را از وزارت بهداشت دریافت کرده است.

منبع: خانه ملت
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 157 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)
کد خبر: ۱۶۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۶
 
خانواده ها، تازه پس از ۱۲ سال فهمیدند چه اتفاقی افتاده است؛ اما باز هم ماجرا به پایان نرسید و هنوز ادامه دارد... خانواده ها در تلاشند به گونه ای آن را به پایان برسانند؛ ولی اصلا نمی توان آینده ماجرا را حدس زد... روزگار نو: دو خانواده روسی، پس از ۱۴ سال دریافتند که دخترانشان جابه جا شده اند؛ اما این تازه آغاز ماجرا است
در این جابه جایی، دختری از خانواده مسلمان به خانواده ای مسیحی رفته و دختر مسیحی به خانواده ای مسیحی. و دخترها، طبق دین و فرهنگ این خانواده ها بزرگ شده اند. سنت و فرهنگی متفاوت از خانواده واقعی خودشان. حالا مشکل این است که چگونه این دختران به خانواده خود بازگردند.

بنا بر این گزارش، تا ۱۲ سالگی این خانواده ها متوجه نشده اند که دخترشان جابه جا شده است. پس از آن، با تحقیق و آزمایش DNA توانسته اند فرزندان خود را بیابند. اما وقتی دختران خود را یافتند، متوجه شدند که از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند. این خانواده ها در تلاشند فاصله فرهنگی خود را با فرزندانشان کم کنند و زمینه را برای بازگشتشان به خانواده فراهم کنند.
منبع: افکار
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 220 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)
خبر: ۱۶۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
مشاهده این نوع ماهی در دریاچه تاهو محققان را نگران کرده است، چرا که ماهی های قرمز از گونه های تهاجمی درنظر گرفته می شوند و می توانند در اکوسیستم دریاچه تاهو تغییراتی ایجاد کنند.
محققان یک نوع ماهی قرمز غول پیکر را در آبهای عمیق دریاچه تاهو، سیرا نوادا در آمریکا با وزن 2 کیلو و طول 45 سانتیمتر کشف کردند.

سادیپ چاندرا دانشمند محیط زیست از دانشگاه نوادا اظهار داشت: در طول این تحقیقات ما یک گوشه دنج یافتیم که در این قسمت 15 ماهی قرمز دیگر نیز مشاهده شدند که این امر نشان دهنده تولید مثل این نوع ماهی غول پیکر است.

مشاهده این نوع ماهی در دریاچه تاهو محققان را نگران کرده است، چرا که ماهی های قرمز از گونه های تهاجمی درنظر گرفته می شوند و می توانند در اکوسیستم دریاچه تاهو تغییراتی ایجاد کنند.

دریاچه تاهو‏ یک دریاچه آب شیرین بزرگ در سیرا نوادا در آمریکا می‌باشد. این دریاچه در نوار مرزی کالیفرنیا و نوادا، غرب کارسون‌سیتی واقع شده‌است. بیشینه عمق این دریاچه برابر 514 متر است که این امر موجب شده با عنوان دومین دریاچهٔ عمیق آمریکا به شمار آید.

این دریاچه در حدود 2 میلیون سال پیش به عنوان بخشی از حوضه آبریز دریاچه تاهو تشکیل شد و دریاچه امروزی تاهو از عصر یخ به شکل کنونی خود درآمده ‌است. دریاچه تاهو به خاطر زلالی آب و دارا بودن چشم‌اندازهای کوهستانی در تمامی جهات پیرامونش شهرت دارد.



مشخص نیست که این ماهی غول پیکر یک ماهی بالغ است که کامل رشد کرده و یا هنوز به مرحله رشد کامل نرسیده است اما حتی یک موجود کوچک می تواند تأثیر بزرگی از خود باقی بگذارد.

ماهی های قرمز یکی از چندین گونه ماهی های تهاجمی آبهای گرم در دریاچه تاهو هستند.

براساس اظهارات چاندرا، این تهاجم در نتیجه مصرف گونه های بومی از ماهی ها است. مسئله مهم این است که ماهی های تهاجمی مواد مغذی از خود بیرون می دهند که موجب رشد جلبکی می شود و این مسئله تهدیدی به آبهای زلال دریاچه تاهو محسوب می شود.

آکواریوم داری در ایالات متحده و نقاط دیگری در جهان گسترش یافته است و این امر تبعاتی برای حیات وحش دارد. در گزارشی که اخیرا درباره تجارت آکواریومی در کالیفرنیا منتشر شد، مشخص شده است که ماهیداران و صادر کنندگان گونه های غیر بومی از آبزیان را وارد آبهای کالیفرنیا می کنند.

در سطح جهان، تجارت آکواریوم عامل وخیم شدن وضعیت یک سوم از گونه های مهاجم آبزی محصول می شود.

درحالی که تعداد دقیق آکواریوم دارانی که ماهیان خود را با قیمتهای اندک به فروش می رسانند نامشخص است، دانشمندان از این اقدامات مطلع هستند چرا که این گونه ها به طور طبیعی در آبها وجود ندارد. بین 20 تا 69 درصد از افرادی که ماهی نگاه می دارند فروش تعداد کثیری از ماهی های خود به قیمتهای اندک را مورد تصدیق قرار داده اند.

درمیان سایر عواملی که گونه های تهاجمی راه خود را به اکوسیستم طبیعی باز کرده اند می توان به آبزی پروری اشاره کرد.

اخیرا 11 میلیون ارگانیسم دریایی غیر بومی که نماینده دست کم 102 گونه هستند وارد بنادر سانفرانسیسکو و لس آنجلس شده اند.

تعداد صفحات : 275

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 412
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 860
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,456
  • بازدید ماه : 2,456
  • بازدید سال : 91,845
  • بازدید کلی : 1,025,716
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!