loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 225 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (0)


راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن-نهضت اسلامي ايران در سال 1341 با اعتراض شديد حضرت امام خميني و روحانيت پيشرو به لايحه انجمن هاي ايالتي و ولايتي و آنچهكه محمدرضا شاه آن را انقلاب سفيد شاه و ملت مي‌خواند شروع شد و پس از سالها مبارزه سرانجام در روز 22 بهمن 1357،انقلاب اسلامی با مشارکت اکثریت قاطع مردم ایران به پیروزی رسید. مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) توانستند به حاکمیت خاندان فاسد پهلوی خاتمه داده و آن‌را سرنگون سازند.

پیرزوی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 پیام آور بزرگی در نیمه دوم قرن بیستم بود. اساتید علم تاریخ میگویند پیام انقلاب فرانسه آزادی و برابری بود، و ارزشهای انقلاب کبیرفرانسه نیز عدالت و برادری بود. درعین حال ناظران آگاه معتقدند که با توجه به ارزشهای ایدئولوژیک و اسلامی که بنیانهای انقلاب اسلامی 57 را شکل داده بودند،می توانست انقلاب اسلامی در سالهای پایانی قرن بیستم، پیام بهتری را برای جهانیان از انقلاب اسلامی صادر کند.


راهپیمایی 22 بهمن-مقام معظم رهبری، حضرت آیة الله العظمی خامنه ای، دامت برکاته در این باره چنین فرمودند: «اولا، روز 22 بهمن سال 1357 یک روز بریده از قبل نبود، آنچه در آن روز اتفاق افتاد محصولی بود از تلاش همه جانبه ای که در طول سال های متمادی قبل از آن انجام گرفته بود و این تلاش از سوی همه قشرهای این کشور بود.

ثانیا، آن چیزی که قشرهای کشور ما را به هم مربوط می کرد برای این مبارزه، ایمان اسلامی بود و لذا مبارزه در طول سال های پیش از 22 بهمن 57 در مسجدها و حسینیه ها و مجالس سخنرانی و در حوزه علمیه قم و بعضی دیگر از حوزه ها جلوه مخصوصی داشت، این ها در حقیقت کانون های اصلی مبارزه بود.

ثالثا، این مبارزه حول یک محور رهبری مشخص و قاطعی جریان داشت که در طول دوران تاریخ ما از بعد از اسلام تا این روزگار، ملت ما چنین رهبری به خود ندیده بود.

رابعا، مردم بر اثر آن ایمان و آن رهبری بر اثر آنچه شنیده بودند و معتقد شده بودند در صحنه مبارزه از همه امکاناتشان برای پیروزی بر دشمن استفاده کردند ... کسانی که در مبارزه بودند، حاضر بودند برای خود سختی و ناراحتی را قبول کنند و نیروی خود را صرف مبارزه کنند»



راهپیمایی 22 بهمن-تا زمانی که ملت ایران همچون 22 بهمن 57، از خودخواهی ها و خودمحوری ها فاصله گرفته، دست در دست هم با همدلی و اتحاد در سایه ایمان و توکل به خداوند متعال به رهبری مقام معظم رهبری که برترین و بهترین شاگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی و مجری فرامین الهی امام امت می باشد، در راه به ثمر رساندن مقصد الهی انقلاب قدم بردارند و در این راه استقامت نموده، در مقابل دشمنان اسلام و ایران تا پای جان بایستند، و فریب نیرنگ های رنگارنگ آن ها را نخورده، مجذوب فرهنگ مبتذل آن ها نگردند، نعمت پیروزی انقلاب اسلامی پابرجا و مستدام خواهد بود و تمام توطئه ها و نقشه های شوم آن ها بر ضد جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران، نقش برآب می شود و حاصلی جز رنج و زبونی خودشان در پی نخواهد داشت و هر روز عزت و سرفرازی و بالندگی ایران اسلامی بیشتر آشکار خواهد شد

هر سال در روز 22 بهمن، مردم کشورمان برای بیعت مجدد با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و رهبری در راهپیمایی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود شرکت می کنند.در راهپیمایی 22 بهمن مردم شرکت می کنند تا اعتقاد و حمایت خود از این روز بزرگ و تاریخی را حتی سالها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کنند.

راهپیمایی 22 بهمن : هر سال راهپیمایان 22 بهمن از ساعت اولیه صبح با حضور در خیابان ها و میدان ها، آمادگى خود را براى شركت در این راهپیمایى اعلام می کنند.شركت كنندگان در راهپیمایی 22 بهمن با سر دادن شعارهاى «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسرائیل» خشم و انزجار خود را از استكبار و استعمار دنیا به گوش جهانیان رساندند.


حضور گسترده و میلیونی ایرانیان در بیعت مجدد با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و رهبری در راهپیمایی 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب، در رسانه‌های بین‌المللی بازتابی گسترده‌ای دارد و هر یک از رسانه‌های بین‌المللی خبر این روز عظیم ملت ایران را در صدر اخبار خود قرار میدهند.

تصاویری از راهپیمایی بزرگ و باشکوه 22 بهمن


راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن,راهپیمایی 22بهمن, مقاله 22 بهمن, مقاله درباره راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن,راهپیمایی 22بهمن, مقاله 22 بهمن, مقاله درباره راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن,راهپیمایی 22بهمن, مقاله 22 بهمن, مقاله درباره راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن,راهپیمایی 22بهمن, مقاله 22 بهمن, مقاله درباره راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن,راهپیمایی 22بهمن, مقاله 22 بهمن, مقاله درباره راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی 22 بهمن,راهپیمایی 22بهمن, مقاله 22 بهمن, مقاله درباره راهپیمایی 22 بهمن



مطالب مرتبط

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 319 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (0)


22 بهمن


22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

22بهمن پيروزي انقلاب اسلامي ايران

22بهمن : در روز 22 بهمن 1357، تاريخ نهضت اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني (ره) به نقطه عطف خود رسيد. در روز 22 بهمن سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهي 2500 ساله و ظلم و استبداد بيش از 50 ساله رژيم پهلوي در ايران، ريشه كن شد و به خواست الهي حكومت جمهوري اسلامي تأسيس شد.


وقایع ۲۲ بهمن

وقایع ۲۲ بهمن : در روز 22 بهمن به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.



22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57


تصمیم شورای عالی ارتش در روز 22 بهمن


روز 22 بهمن : ساعت ۱۰ بامداد روز ۲۲ بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. نظامیان حاضر در جلسه عبارت بودند از: عباس قره باغی، جعفر شفقت، حسین فردوست، هوشنگ حاتم، ناصر مقدم، عبدالعلی نجیمی، احمدعلی محققی، عبدالعلی بدره‌ای، امیرحسین ربیعی، کمال حبیب اللهی، عبدالمجید معصومی، جعفر صانعی، اسدالله محسن زاده، حسین جهانبانی، محمد کاظمی، خلیل بخشی آذر، علی محمد خواجه نوری، پرویز امینی افشار، امیر فرهنگ خلعتبری، محمد فرزام، جلال پژمان، منوچهر خسروداد، ناصر فیروزمند، موسی رحیمی لاریجانی، محمد رحیمی آبکناری و رضا وکیلی طباطبایی.ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و بامضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.

22بهمن22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57
متن پيام امام خميني (ره) در روز 22 بهمن 57

متن پيام امام خميني (ره) در روز 22 بهمن 57 به اين شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحيم
ملت مسلمان و قهرمان و مبارز ايران! در اين لحظه حساس كه به لطف خداوند تعالي مبارزات قهرمانانه شما سدهاي استبداد و استعمار را يكي پس از ديگري مي شكند و انقلاب اسلامي شما شكوفه ها و ميوه هاي خود را آشكار مي سازد، لازم مي دانم ضمن اظهار تشكر و قدرداني از يك يك شما برادران و خواهران چند نكته را يادآوري نمايم:

شما در جريان مبارزات گذشته رشد اسلامي و انقلابي خود را آشكار كرده ايد و اكنون بيش از پيش لازم است كه اين رشد را به جهانيان نشان دهيد تا جهانيان بدانند مردم مسلمان ايران مي توانند بدون قيمومت اين و آن، راه سعادت خود را انتخاب نمايند.

لهذا از شما مي خواهم كه اولا مانع آشوب و هرج و مرج بشويد و نگذاريد آشوبگران مغرض به عملياتي از قبيل غارت، آتش سوزي، مجازات متهمان و از بين بردن آثار علمي و فني و صنعتي و هنري و اتلاف اموال عمومي و خصوصي دست بزند. دشمن براي خراب كردن چهره نهضت از طريق نفوذ دادن افراد مفسد و مغرض در ميان توده مسلمان دست به چنين كارها مي زنند تا نهضت ما را ارتجاعي و وحشيانه قلمداد نمايند. من اكيدا اعلام مي كنم كه هر كس دست به چنين عملياتي بزند از جامعه انقلابي ملت مطرود و در پيشگاه خداوند متعال مسئول است.

ثانيا توجه داشته باشيد كه انقلاب ما از نظر پيروزي بر دشمن هنوز به پايان نرسيده است. دشمن از انواع وسايل و دسائس بهره مند است و توطئه ها در كمين ماست. تنها هوشياري و انضباط انقلابي و اطاعت از فرمانهاي رهبري و دولت موقت اسلامي است كه همه توطئه ها را نقش بر آب مي سازد.

ثالثا افرادي از دشمن كه به عنوان اسير در اختيار شما قرار مي گيرند هرگز مورد خشونت و آزار قرار ندهيد. همچنان كه سنت اسلامي است به اسيران محبت و مهرباني كنيد و البته دولت اسلامي به موقع آنها را محاكمه و عدالت را در مورد آنها اجرا خواهد كرد.

از همه شما برادران و خواهران عزيزم مي خواهم كه با دولت موقت انقلابي اسلامي كه وارث يك سلسله خرابي هاي دولتهاي فاسد گذشته است همكاري نمائيد تا به حول و قوه الهي هر چه زودتر با همكاري يكديگر ايران اسلامي آباد و آزاد را مورد غبطه جهانيان بسازيم.

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته
روح الله الموسوي الخميني
22/11/57

پیروزی انقلاب در 22 بهمن


پیروزی انقلاب در 22 بهمن : با وجود همه ناباوريها و تمامي تلاشهايي كه در سطح بين‌‌المللي براي حفظ رژيم شاه و جلوگيري از موفقيت امام‌خميني بعمل آمد، انقلاب اسلامي در مرحله نخست مبارزات خويش در روز 22 بهمن پيروز گرديد و از اين جهت پيروزي آن بيشتر به يك معجزه شبيه بود تا تحولي عادي. به جز امام‌خميني و توده‌‌هاي بيشماري كه خارج از تحليل‌هاي معمول، به گفته‌‌ها و وعده‌هاي امام باور قلبي داشتند، عموم تحليل‌گران سياسي و همه كساني كه در رخدادها و حوادث ايران دخيل بودند وقوع چنين پيروزي را، حتي تا روزهاي واپسين عمر رژيم شاه ناممكن مي‌دانستند.
چنين بود كه از صبحدم 22 بهمن 1357 خصومت با نظام نوپاي اسلامي در پهنه‌اي گسترده آغاز شد. جبهه دشمنيها را آمريكا رهبري مي‌كرد و دولت انگليس و برخي دول اروپايي ديگر به همراه تمامي رژيمهاي وابسته به غرب در آن مشاركت فعال داشتند. شوروي (سابق) و اقمار آن نيز ناخرسند از اتفاقي كه در ايران افتاده و به حاكميت دين منجر گرديد، با آمريكائيها در بسياري از خصومتها همسو شدند. نمونه بارز اين هم‌پيماني در همنوائي نيروهاي چپ و راست ضدانقلاب داخل كشور كه بعدها اسناد وابستگي آنان به سفارتخانه‌هاي شوروي و آمريكا افشا گرديد و از آن بارزتر هماهنگي همه‌‌جانبه دو كشور در تجهيز صدام و حمايت از او در جنگ با جمهوري اسلامي را مي‌‌توان مشاهده كرد. اما امام‌خميني با همان منطقي كه نهضت اسلامي را آغاز كرده بود، در اوج فتنه‌ها و فشارهاي خارجي انقلاب را هدايت كرد و آن را با اراده خويش به دوره سازندگي و ثبات هدايت نمود.
نهضتي كه امام‌‌خميني پرچمدار و پايه‌گذار آن بود، توانست در روز 22 بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سيماي حقيقي آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنماياند. به همين دليل است كه انقلاب اسلامي ايران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خميني» شناخته شده است.
به همين علت است كه تاكنون هيچ يك از طرحهاي سياسي و اقتصادي و نظامي آمريكا عليه ايران كه غالباً با حمايت يا سكوت متحدان منطقه‌اي و جهاني آن كشور همراه بوده، به نتيجه نرسيده است. و به همين دليل است كه پس از گذشت سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوريسين‌ها و سياستمداران اروپائي و آمريكائي بر ضرورت پذيرش و تحمل واقعيت انقلاب و جايگاه جمهوري اسلامي در عرصه بين‌المللي تاكيد مي‌كنند.


نهضتي كه در 22 بهمن 1357 به پيروزي رسيد، امروزه براي بسياري از ملل جهان چراغ راه زندگي است.


از اين رو «22 بهمن» تنها نبايد به عنوان روز پاياني يك رژيم سياسي و آغازي بر حيات رژيم ديگر تلقي گردد. بلكه بايد از آن به عنوان سرفصلي برجسته در تاريخ سياسي ايران و نقطه‌اي عطف در روند مبارزات ملت ايران ياد كرد.

عوامل پیروزی در 22 بهمن

پیروزی شکوهمند 22 بهمن 57، حاصل عوامل بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1- ایمان به خداوند متعال

2- رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه; امام خمینی رحمه الله

3- اتحاد و همبستگی همه، اقشار ملت.

4- استقامت و پایداری در راه خدا، تحمل مشکلات و ... بر هیچ کس پوشیده نیست که جمع شدن این عوامل در ملتی موجب نزول تاییدات غیبی الهی گردیده و پیروزی آن ها بر دشمنان حتمی می شود.

22 بهمن و حیرت جهانیان :

در دوران معاصر ، روز 22 بهمن پيروزي انقلاب اسلامي در ايران ، *حادثه مهم و حيرت انگيزي براي جهانيان بود . اين حادثه بزرگ قرن ، از يك سو معادلات سياسي استكبار را در ادامه سياست سلطه و تقسيم استعماري جهان بر هم زد و از سوي ديگر ، يكي از استوارترين رژيمهاي وابسته را ريشه كن ساخت و در كشور ايران ، *با اهميتي كه از نظر استراتژيكي و اقتصادي براي قدرتهاي بزرگ جهان داشت ، تحولي سياسي ـ مردمي و عظيم به وجود آورد و يك بار ديگر اسلام به عنوان قدرت تعيين كننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ايستادگي در برابر استعمار كهنه و نو ، ايجاد قطب سياسي جديد در جهان و فروريزي رژيمهاي وابسته و تحميلي را در سرزمينهاي پر نعمت اسلامي ، در برابر ديدگان مشتاق بيش از يك ميليارد مسلمان گشود و موجي از وحشت و اضطراب رادر دلهاي جهانخوران پديد آورد.

22 بهمن

22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

22 بهمن

22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

22 بهمن

22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57

22 بهمن

22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57



مطالب مرتبط

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 245 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)
تصاویر/اگر خنده برای شما مضر است این تصاویر را نبینید!

عجایبی که فقط در ایران می توان دید!

عجایبی که فقط در ایران می توان دید!



عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

تصویر زیر ارسالی از آقای عادل کیا زاده

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

مسعود از تهران

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

مهدی بشکنی از مشهد

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

از طرف سعید مزیدلو

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

سید حسین روح بخش از مشهد

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (33)

منبع : برترین ها

107 /

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 188 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)
درج قيمت هاي جديد خودرو در سايت ۱۲۴
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب: 20553
عضو کميته قيمت گذاري خودرو با بيان اينکه هيچ خودرويي بالاتر از قيمت بازار آن قيمت گذاري نمي شود گفت: ظرف مدت ۶ ماه فاصله قيمتي بازار آزادو محاسباتي خودرو از بين مي رود و خودروسازان متعهدشدند که استمرار توليد داشته باشند و عرضه محصولات خود را افزايش دهند.
به گزارش اول نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ شهرام ميرآخورلو امروز درنشست خبري به بيان جزئيات مصوبه اخير قيمت گذاري خودرو پرداخت و افزود: در اين مصوبه مقرر شده قيمت تجاري براي هر خودرو از سوي سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان تعيين و در سامانه ۱۲۴ درج شود که اين قيمت مابين قيمت محاسباتي خودرو براساس نرخ ارز مبادله اي و قيمت آن در بازار آزاد است.

ميرآخورلو تصريح کرد: همچنين خودروسازان موظف هستند ما به التفاوت اين قيمت تجاري و قيمت محاسباتي را هر سه ماه به خزانه دولت واريز کنند که اين مبلغ صرف کمک به صنايع مختلف از جمله قطعه و خودرو مي شود.

ميرآخورلو تأکيد کرد: با اين روش به طور قطع هيچ خودروسازي تمايل ندارد مابه التفاوتي به دولت پرداخت کند و در نتيجه قيمت تجاري و محاسباتي خودرو به هم نزديک مي شود.

عضو کميسيون قيمت گذاري خودرو با تأکيد براينکه در اين روش هيچ خودرويي بالاتر از قيمت بازار آن قيمت گذاري نخواهد شد اظهار داشت: ظرف مدت ۶ ماه فاصله قيمتي بازار آزادو محاسباتي خودرو از بين مي رود و خودروسازان متعهدشدند که استمرار توليد داشته باشند و عرضه محصولات خود را افزايش دهند.

ميرآخورلو خاطرنشان کرد: براي اينکه قيمت دقيق خودرو در بازار آزاد مشخص شود کميته اي در سازمان حمايت متشکل از اعضاي کميته قيمت گذاري خودرو مسئولان وزارت خانه و انجمن خودروسازان تشکيل شده و طي ۱۵ روز آينده قيمت انواع خودرو را در بازار آزاد بررسي و اعلام خواهد کرد.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 213 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)
سقوط ۱۵۰ هزار تومانی قیمت سکه
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 20674
قیمت سکه با کاهش بیش از ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به ظهر روز گذشته به یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و دلار با ۱۲۰ تومان نزول ۳۷۰۰ تومان شد.
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» امروز قیمت انواع سکه و دلار نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

بر این اساس قیمت سکه طرح جدید نسبت به ظهر روز گذشته با بیش از ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و طرح قدیم به یک میلیون ۴۱۵ هزار تومان رسید.

همچنین نیم سکه با ۶۰ هزار تومان کاهش ۷۴۰ هزار تومان، ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افت قیمت ۴۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۳۲۵ هزار تومان شد که نسبت به روز گذشته ۳۰ هزار توان کاهش نشان می‌دهد.

امروز در بازار تهران دلار با ۱۲۰ تومانی کاهش نسبت به روز گذشته ۳۷۰۰ تومان و قیمت اونس جهانی ۱۶۶۹.۵ دلار درج قیمت شده است.

به گزارش فارس یکی از دلایل کاهش قیمت سکه و دلار در بازار تهران، اعلام اجرای مرحله جدید پیش‌فروش سکه و اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدید بانک مرکزی و مصوبه مجلس برای کنترل بازار ارز بود.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 169 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)
امتیاز مثبت
۹
بهای امروز طلا و ارز در بازار آزاد
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 20337
دلار امروز با تداوم سیر نزولی قیمت در ایستگاه ۳۸۵۰ تومان متوقف شد.
به گزارش ایلنا، سرانجام پس از مدت ها صعود بی وقفه قیمت دلار و رسیدن آن به مرز ۴۱۵۰ تومان، ازروز گذشته زنجیره طلایی صعودی قیمتش پاره شد و بهای آن امروز به ۳۸۵۰ تومان رسید.

كارشناسان اقتصادی بر این باورند؛ خود داری صرافان و فعالان بازار و همچنین طلا فروشان از انجام هر گونه معامله با قیمت نجومی دلار، از اصلی ترین عوامل كاهش قیمت دلار در دو روز گذشته بوده است.

خبر های بیرونی همچون كاهش ارزش دلار در برابر یورو و در مقایسه با ارز های رایج جهان به ویژه پایه پولی كشور های نو ظهور اقتصادی، از دیگر عوامل كاهش قیمت دلار در بازار داخلی بوده است.

البته اظهارات محمود بهمنی رئیس كل بانك مركزی مبنی بر كنترل و مدیریت بازار ارز و جهش قیمتی آن نیز یكی دیگر از عوامل كاهش قیمت دلار بوده است.

رئیس كل بانك مركزی در این زمینه به ایلنا عنوان كرده است: دولت درصدد کنترل بازار ارز است و به‌زودی اقداماتی را انجام خواهد داد.و نرخ دلار درآینده نزدیک به شدت کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: استفاده از ابزارهای مالی و پولی نظیر انتشار اوراق قرضه با نرخ سود بالا در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم نقدینگی سرگردان را به بانک‌ها هدایت کنیم.

وی این اقدام را اولویت اول بانک مرکزی ایران اعلام کرد.

بهمنی یكی از تصمیمات مهم برای كنترل بازار ارز را بی اعتبار كردن بازار آزاد از طریق عدم ارائه ارز به این بازار و همچنین افزایش ارائه ارز به مركز مبادلات ارزی عنوان كرد و در این زمینه بیان داشت: تمام تلاش ما این است که به مرکز مبادلات، ارز بیشتری را تزریق کنیم تا قیمت‌ها را در بازار پایین بیاوریم.

كارشناسان در این زمینه معتقدند؛هر چند كه بانك مركزی شاید در كوتاه مدت موفق به كاهش قیمت دلار بشود اما نمی توان انتظار داشت كه قیمت دلار با ادامه بحران اقتصادی كه كشور را فرا گرفته و تورم به عوان عامل مخرب در این اقتصاد هنوان شده است، قیمت دلار با روند ثبات در بازا آن مواجه شود.

در همین رابطه قیمت یورو بر خلاف بهای دلار سیر صعودی داشته و امروز در بازار ارز ۵۲۵۰ تومان به فروش رفت.

كاهش ارزش دلار و همچنین بهبود نشانه های مثبت اقتصادی در حوزه یورو و همچنین افزایش ارزش سهام این كشور ها، باعث افزایش قیمت یورو در جهان و به تبع آن رشد بهای آن در بازار داخلی بوده است.

البت نباید این موضوع را نادیده گرفت كه تضعیف دلار از سوی بانك مركگزی یكی از عواتمل تأثیر گذار در رشد قیمت یورو در بازار داخلی بوده است.
در پی كاهش دلار، قیمت طلا و سكه نیز با كاهش مواجه شده است.

در بازار سكه و طلا، هر سكه تمام بهار آزادی، یك میلیون ۵۳۲ هزار تومان به فروش رفت.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۵۰ هزار تومان به فروش رفت.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 128 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)
امتیاز مثبت
۴
واریزمبلغ ۷۰تا۱۰۰هزارتومانی برای هرنفردراسفند
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب: 20039
در جلسه امشب دولت و مجلس مقرر شد کمک نقدی ۷۰ تا ۱۰۰هزار تومانی برای هر نفر در نظر گرفته شود.
رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: جلسه مشترک میان دولت و مجلس امشب با حضور رئیس مجلس و رئیس‌جمهور برگزار شد.

وی با بیان اینکه جلسه امشب تا بعد از ساعت ۲۱ هم ادامه داشت، افزود: در جلسه امشب کمک نقدی برای جبران هزینه‌هایی که بر مردم وارد شده، مصوب شد.

رحمانی ادامه داد: قرار شد این کمک به صورت نقدی و برای هر نفر بین ۷۰ تا ۱۰۰هزار تومان باشد که البته افرادی مانند اشخاص تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۲۰ درصد بیشتر از این کمک بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس تصمیمی که امشب گرفته شد، قرار است این مبالغ هفته اول اسفند به حساب مردم واریز شود.

به گزارش فارس برخی منابع در دولت ضمن تایید تصویب کمک نقدی به مردم در آستانه سال جدید قطعیت میزان مبلغ ذکر شده را تایید نمی‌کنند.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 173 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)
لی صفحه اقتصادی آرشيو خبر
امتیاز مثبت
۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:
عزم مسئولان، مهم ترین عامل در کاهش خودرو فرسوده
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 20691
می طلبد که نگاه کلانی به این مسئله در جامعه و دید مسئولین باشد، به کسانی که صاحبان این خودروها هستند خودروهای درجه یک که راندمان و امنیت بالایی دارند و انرژی کمتری مصرف می کنند، بدهند. با این آشفته بازاری که در بازار خودرو وجود دارد، تقریبا به طور متوسط نزدیک به حداقل ۸۰درصد قیمت های خودرو در بازارنوسان دارد وافزایش پیدا کرده است.
به گزارش اول نیوز، الله وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن، مهم ترین عامل در کاهش ماشین های فرسوده را عزم مسئولان دانست و افزود: این لازمه ایجاد می شود که تسهیلاتی ارزان قیمت در اختیار صاحبان این خودروها قراربدهیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین آثار این طرح خارج شدن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل ونقل کشو و صرفه جویی شدید در مصرف سوخت وانرژی است. دومین اثر تأمین امنیت جانی مسافرین ورانندگان وهمینطور کالاهایی که در داخل این خودروها جابه جا می شود، است.


دهقانی ادامه داد: حرکت این خودرو ها در جاده ها، واقعا نامتناسب و موجب تصادفات می شود. یک مطلب مهم دیگر آلودگی هوا در شهرهای بزرگ است، واین که ما هزینه های زیادی را در بخش های مختلف همچون بیماری ها، تعطیلی و... می پردازیم.

وی با اشاره به اینکه این موارد از طریق نوسازی ناوگان حمل ونقل به راحتی قابل کنترل است، گفت: می طلبد که چنین نگاه کلانی به این مسئله در جامعه و دید مسئولین باشد، به کسانی که صاحبان این خودروها هستند خودروهای درجه یک که راندمان و امنیت بالایی دارند و انرژی کمتری مصرف می کنند، بدهند. با این آشفته بازاری که در بازار خودرو وجود دارد، تقریبا به طور متوسط نزدیک به حداقل ۸۰درصد قیمت های خودرو در بازارنوسان دارد وافزایش پیدا کرده است، حال با ۵ میلیون تومان وام نمی شود این خودروها را نوسازی کرد واز طرفی خودروسازها امسال با کاهش تولید روبرو بودند.


دهقانی اضافه کرد: اگر بخواهیم این طرح را کامل انجام دهیم، باید یک عزم ملی درمسئولین دولتی برای پاکسازی این خودروها از عرصه ناوگان حمل و نقل شهری وغیر شهری وجود داشته باشد و با شرایط موجود من نمی بینم که این عزم در دولت وجود داشته باشد.

نماینده مردم ورزقان فرهنگ سازی را یکی از عوامل مهم دانست و افزود: ولی درفرهنگ وزندگی هیچ کس این نیست به جای اینکه یک ماشین با امنیت کامل با کیسه های هوا و مصرف سوخت را رها کند و با یک پیکان یا اکثر ماشین ها مثل پراید که امنیت ندارد وسوخت بیشتری هم می سوزاند، سر کند.


وی در پایان اظهار کرد: این موضوع به توان خرید مردم وبه وضعیت معیشتی و میزان درآمد مردم برمیگردد که بتوانند از خودروهای خوب ومقاوم استفاده کنند. همه می دانند خودروهایی که امنیت بیشتری دارد اصطلاحا مقاوم تر هستند وهمینطور راندمان بالایی دارند و مسلماٌ بهتر هستند. ولی شرایط برای اکثریت مردم جامعه این چنینی است که توان مردم برای خرید وجود ندارد زیرا اگر توان خرید وجود داشته باشد این خودروها را خود مردم اسقاط می کنند.
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 177 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

تصاویر کمتر دیده شده از امام جمعه ی همیشه مسلح

او در ماه‌های انتهایی حکومت پهلوی هم از عوامل مؤثر در بسیج مردم علیه حکومت بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی از مخالفان علیه نظام شاهنشاهی پهلوی بود و به گفتهٔ خود از ۱۸ سالگی تا زمان انقلاب (و چند سال پس از آن) همیشه اسلحه گرم به همراه داشته و به مبارزه مسلحانه با نظام پهلوی اعتقاد داشت.

جمشید حقگو نخستین استاندار آذربایجان غربی نقل می‌کند که حسنی «یکروز در بالای منبر بطور غافلگیرانه یک کلاشینکف از زیر عبای خود درمی‌آورد و می‌گوید مردم این یک تفنگ است نوک مگسک قلب شاه! مردم با دیدن این صحنه به هیجان در می‌آیند و از آن تاریخ مردم ارومیه به سرعت مسلح می‌شوند.»

در زیر کتاب قطور تاریخ را ورق می زنیم و عکس های خاطره انگیز ایشان را مروری دوباره می کنیم:

ندای ارومیه


شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
info@boyernews.com
سیدخلیل مرتضوی بازدید : 251 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

خانه‌ی یکی از ثروتمندترین مردان دنیا + تصاویر

خانه ای که بیل گیتس در آن زندگی میکند ظرف ۷ سال ساخته شده و هزینه ساخت این خانه ۱۱۳ میلیون دلار بوده است.

افکار نیوز: بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت، یکی از ثروتمند ترین مردان دنیاست.

او در هر ثانیه ۲۳۰ دلار درآمد دارد!

خانه ای که بیل گیتس در آن زندگی میکند ظرف ۷ سال ساخته شده و هزینه ساخت این خانه ۱۱۳ میلیون دلار بوده است.

این خانه ویلایی پرهزینه بر روی زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع ساخته شده است.

در کنار معماری خاص این خانه، دکوراسیون پرهزینه آن نیز جلب توجه میکند.


شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
info@boyernews.com

تعداد صفحات : 275

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 353
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 752
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 752
  • بازدید ماه : 3,676
  • بازدید سال : 93,065
  • بازدید کلی : 1,026,936
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!