loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 209 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
سفیر ایران : دستم به آن خانم نخورد (+عكس)
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب: 21106
سفیر ایران در برلین هرگونه مصافحه و دست دادن با خانم «كلادیا رث» رئیس حزب سبزهای آلمان را به شدت تكذیب كرد و گفت: من دستم را به نشانه احترام بلند كردم و خانم رث نیز دستش را بلند كرد ولی هیچ ملامسه‌ای صورت نگرفت.
سفیر ایران در برلین هرگونه مصافحه و دست دادن با خانم «كلادیا رث» رئیس حزب سبزهای آلمان را به شدت تكذیب كرد و گفت: من دستم را به نشانه احترام بلند كردم و خانم رث نیز دستش را بلند كرد ولی هیچ ملامسه‌ای صورت نگرفت.

به گزارش فارس، در پی انتشار تصاویری مبنی بر مصافحه (دست دادن) علیرضا شیخ عطار سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین و «كلادیا رث» رئیس حزب سبزهای آلمان در حاشیه كنفرانس امنیتی مونیخ در برخی رسانه‌ها، خبرنگار ما از شیخ عطار درباره تصاویر و اخبار منتشره سؤال كرد كه وی ضمن رد هرگونه مصافحه گفت: روز یكشنبه هفته گذشته زمانی كه در سالن كنفرانس امنیتی مونیخ نشسته و منتظر حضور علی‌اكبر صالحی وزیر امور خارجه در محل سخنرانی بودم، خانم رث از كنار من رد شد و احوالپرسی كرد.

وی با این توضیح كه سالن كنفرانس شبیه سالن سینماست و من بین ۲ ردیف صندلی نشسته بودم، اظهار داشت: به لحاظ شرعی و با توجه به مقررات، ما با زنان دست نمی‌دهیم و به همین خاطر من دستم را به نشانه احترام بلند كردم، نه اینكه دستم را به نشانه دست دادن دراز كنم، و خانم رث نیز دستش را بلند كرد. البته فاصله كم بود، ولی هیچ ملامسه‌ای صورت نگرفت.


شیخ عطار با اشاره به اینكه روزنامه بیلد حامی صهیونیست‌ها و همچنین گروهك تروریستی منافقین است، ادامه داد: حتی در مقررات استخدامی این روزنامه از خبرنگاران و كادر اداری تعهد كتبی گرفته می‌شود كه از اسرائیل انتقاد نكنند. خبرنگار بیلد هم از این صحنه عكس و فیلم گرفت و روز چهارشنبه در ستون «كارت قرمز» این روزنامه منتشر كرد.

سفیر ایران در آلمان ادامه داد: در این ستون هر هفته گاف‌های یكی از شخصیت‌ها و مقامات آلمانی منتشر می‌شود و در واقع هدف این روزنامه، بنده نبودم؛ بلكه خانم كلادیا رث بود.

وی در توضیح بیشتر گفت: خانم رث و حزب سبزها علی‌رغم اینكه در برخی مسائل از جمله مباحث حقوق بشری با ما اختلاف نظر دارند، ولی در بحث خطرناك و تروریست بودن منافقین با ما هم عقیده هستند و منافقین با این اقدام می‌خواستند فشاری به خانم رث وارد كنند.

شیخ عطار اضافه كرد: در این ستون از خانم رث انتقاد شده كه چرا شما كه مدعی دفاع از حقوق بشر هستید با سفیر ایران احوالپرسی كرده‌اید؛ او زمانی كه در كردستان استاندار بوده به دستورش صدها نفر به دار آویخته شده‌اند.

وی گفت: در پی انتشار این مطلب من در نامه‌ای خطاب به این روزنامه این اتهامات (صدور دستور اعدام صدها نفر در كردستان) را رد كردم كه منتشر نشد.

سفیر ایران در برلین خاطرنشان كرد: روزنامه دی‌ولت مطلبی را به نقل از خانم رث منتشر كرد كه در آن عنوان شده «من به سفیر ایران دست نداده‌ام، سفیر ایران دستش را بلند كرد و من نیز دستم را بلند كردم. من در این گفت‌وگو از دولت ایران خواستم كه اجازه دهد جعفر پناهی در فستیوال فیلم برلین شركت كند.»

شیخ عطار در توضیح این اقدام و انتشار این تصویر عنوان كرد: آنها با این كار می‌خواستند به دلیل مخالفت رث با منافقین ضرب شستی به وی نشان داده و از سوی دیگر چهره من را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران مشوه و جنایتكار جلوه دهند.

وی اضافه كرد: متأسفانه سایت‌های داخل كشور بدون اینكه در جریان كم و كیف ماجرا باشند با استناد به سایت «بالاترین» اقدام به انتشار این خبر كرده‌اند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 168
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 241
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 562
  • بازدید سال : 80,381
  • بازدید کلی : 1,014,252
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!