loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 296 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
سه شنبه 8 فروردین 1391 / ۱۸ : ۴۰ / تعداد بازدید : ۱۶۹۷
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی:
قدردانی عملی از پرستاران و جامعه مامایی را وظیفه خود می‌دانیم
نماینده ویژه رئیس جمهور و مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در مراسم ولادت حضرت زینب کبری(س) و پاسداشت روز پرستار، پرستاران و ماماها را ارزشمندترین سرمایه های انسانی و سازمانی در مراکز درمانی دانست و گفت: وظیفه خود می‌دانم تا با برنامه‌ریزی منسجم نسبت به قدردانی عملی از این قشر زحمتکش جامعه پزشکی اهتمام جدّی نمایم.
 
 

به گزارش تامین، دکترسعید مرتضوی، حفظ و ارتقاء سلامت 33میلیون  بیمه شده و مستمری‌بگیر را رسالت صندوق تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در راستای دستیابی به این رسالت، حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی به عنوان دوّمین تولیدکننده درمان درسطح کشور با بهره گیری از امکانات درمانی در قالب 70 بیمارستان، 7 دی‌کلینیک و 268 مرکز سرپائی و صدها مرکز طرف قرارداد در بخش درمان غیرمستقیم مشغول به ارائه خدمت به بیمه شدگان است.
دکتر مرتضوی افزود: تعداد 12هزار نفر کادر پرستاری و مامایی به تفکیک در مراکز درمانی تابعه صندوق تامین اجتماعی جهت ارائه خدمات به بیمه شدگان انجام وظیفه می‌کنند. طی سال 1390، نیروهای ماما، عامل حدود 200هزار زایمان طبیعی و سزارین و نیروهای پرستاری به بیش از 800هزار بیمار بستری و 48 میلیون بیمار سرپائی خدمات درمانی، پرستاری و مامائی ارائه کرده‌اند. بدیهی است این حجم از کار و تلاش مستوجب تقدیر و تشکر است.
وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به رفع چالش‌ها و برآورده شدن خواسته‌های پرستاران شاغل در مراکز درمانی تامین اجتماعی اظهار داشت:عدم اجرای قانون ارتقاء بهره‌وری کارکنان بالینی در مراکز درمانی تابعه صندوق تامین اجتماعی با توجه به اجرای  آن در مراکز درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ 1/7/90  باعث نارضایتی پرسنل رسمی و خروج نیروهای قراردادی شده است. برای برآورده شدن خواسته پرستاران در این رابطه کار کارشناسی در حوزه‌های مختلف صندوق انجام شده و نیاز به مجوز هیات امناء برای جذب نیروی جایگزین دارد.
دکتر مرتضوی عدم تثبیت وضعیت استخدامی  و میزان دریافتی ماهیانه نیروهای حرفه ای پرستاری و مامائی  که بصورت ماده 20 و اضافه کاربگیر در حال انجام خدمت هستند را منجر به  افت انگیزه و خروج آنان از سیستم درمانی صندوق و جذب در مراکز دانشگاهی ارزیابی کرد و ادامه داد: این وضعیت چیدمان نیروها و پاسخگویی به نیازهای بیماران را با چالش جدی مواجه کرده است که رفع این چالش‌ها نیز نیاز به مجوز تبدیل وضعیت نیروهای موصوف با شرایط تعیین شده حوزه درمان صندوق توسط هیات امناء دارد.
نماینده ویژه رئیس جمهور و مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با اشاره به کاهش نیروی انسانی به دلیل بازنشستگی تعدادی از کارکنان  طی 3 سال اخیر و عدم تناسب  تعداد نیروهای جذب شده در آزمون استخدامی اخیر با تعداد افت نیروهای مذکور اظهار داشت: این امر باعث ایجاد چالش جدی در ارائه خدمات پرستاری شده است که صدور مجوز جایگزین افت نیروهای خروجی سال‌های گذشته در طول سال‌جاری رافع مشکلات خواهد بود.
دکتر مرتضوی با اشاره به مصوبه دولت در رابطه با شاغلین مشاغل سخت و زیان آور  که به ازای هر سال 5/1برابر از قانون مربوطه استفاده می‌کنند، گفت: این قانون در صندوق تامین اجتماعی به ازاء هر سال 3 ماه محاسبه می‌شود که این موضوع عدم رضایتمندی ، بروز بیماریهای شغلی،  ازکارافتادگی‌های زودرس را به دنبال دارد. این مشکل مربوط به آیین نامه استخدامی صندوق است که می‌بایست توسط هیات امنای صندوق تامین اجتماعی اصلاح شود.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت حق جذب در کل کشور و بدی آب و هوا در استانهای محروم به کارکنان غیر هیأت علمی مراکز درمانی دانشگاهی بر اساس مصوبه هیأت دولت تاکید کرد: این قانون در صندوق تامین اجتماعی اجرا نمی‌شود که شایسته است تمهیدات لازم جهت اجرای این امر در اسرع وقت بکار گرفته و هرچه سریعتر به مرحله اجرا در آید.
دکتر مرتضوی در پایان اظهار داشت: از پرستاران که پیشگامان عرصه سلامت هستند انتظار می رود در ارائه مراقبتهای بهداشتی-درمانی بر اساس استانداردهای علمی با برخوردی خداپسندانه و با پیروی از قوانین گام برداشته و اثربخشی خدمات خود را افزایش داده و سبب ارتقای شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه‌ها گردیده و بستری مناسب را به منظور دریافت خدمات بهینه و گسترش عدالت فراهم نمایند.

منبع :سازمان تامین اجتماعی

-----------------------------------------------------------

مترجم سیدخلیل مرتضوی سولاکان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 336
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 686
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 686
  • بازدید ماه : 3,610
  • بازدید سال : 92,999
  • بازدید کلی : 1,026,870
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!