loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 220 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
سه شنبه 8 فروردین 1391 / ۱۷ : ۷ / تعداد بازدید : ۲۲۹۳
مشروح سخنان دکتر مرتضوی در مراسم میلاد حضرت زینب کبری(س) و پاسداشت روز پرستار
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَ اَنزَلنا مَعَهُم الکِتابَ وَاَلمیزانَ لِیَقُومَ النّاسُ بِالقِسطِ
      با حمد و ستایش بدرگاه ایزد منّان و با درود و سلام به پیشگاه نبی گرامی اسلام و با تحیت و سلام به پیشگاه ولی امر مسلمین جهان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت اله خامنه‌ای«مدّظله العالی» سالروز فرخنده میلاد با سعادت شیرزن حماسه‌ساز کربلا، اسطوره صبر و شکیبایی و الگو و سرمشق پرستاران جهان حضرت زینب کبری (س) را خدمت همه حضار ارجمند تبریک عرض می‌نمایم.
ابتدا لازم می‌دانم از تشریف فرمایی گرم و صمیمی معاون اول محترم ریاست جمهوری برادر عزیز و ارجمند جناب آقای رحیمی در جمع خانواده بزرگ «تامین اجتماعی» بویژه پرستاران زحمتکش و گروه پرتلاش مامایی بخش درمان، تقدیر و تشکر به عمل آورم. امیدوارم این حضور ارزشمند که مقارن است با ایام خجسته و میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و بهار طبیعت، منشاء خیر و برکت برای انجام تغییرات و تحولات اساسی و بنیادین در مجموعه عظیم تامین‌اجتماعی باشد همچنین حضور برادر عزیز و ارجمند جناب آقای دکتر شیخ‌الاسلامی وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را در این مراسم گرامی داشته و از حضور معاونین محترم آن وزارتخانه و معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خصوصاً برادر عزیز و ارجمند جناب آقای دکترامامی رضوی تقدیر و تشکر بعمل می‌آوریم.
ضمناً از یکایک سروران عزیز و ارجمندی که بر ما منت نهاده و در این جلسه شرف حضور دارند و ذکر نام آنان در این مجال مقدور نیست تقدیر و تشکر بعمل آورده و از جانب خود و همه همکاران تامین اجتماعی از یکایک عزیزیان حاضر دراین مراسم تقدیر و تشکر بعمل می‌آورم.
معاون اول محترم رئیس جمهور جناب آقای رحیمی، حضار ارجمند همانگونه که استحضار دارید:
براساس یک سنت حسنه مقام معظم رهبری با شناختی دقیق امسال را بعنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تعیین فرمودند. امیدواریم با حرکت در این راستا، تحولی عظیم و حرکتی نوین در رشد و ترقی هرچه بیشتر کشورمان آغاز گردد. 
رسالت صندوق تامین اجتماعی حفظ و ارتقاء سلامت 000/000/33 بیمه شده و مستمری‌بگیر تحت پوشش خود و جلب رضایت و اعتماد مشتریان با ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت می‌باشد و در راستای دستیابی به این رسالت، حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی به عنوان دوّمین تولیدکننده درمان درسطح کشور با بهره گیری از امکانات درمانی در قالب 70 بیمارستان، 7 دی‌کلینیک و 268 مرکز سرپائی و صدها مرکز طرف قرارداد در بخش درمان غیرمستقیم مشغول به ارائه خدمت به بیمه شدگان محترم و معزز میباشد. تعداد 12000 نفر کادر پرستاری و مامایی به تفکیک در مراکز درمانی تابعه صندوق تامین اجتماعی جهت ارائه خدمات به بیمه شدگان محترم انجام وظیفه می نمایند. طی سال 1390، نیروهای ماما، عامل حدود 000/200 زایمان طبیعی و سزارین و نیروهای پرستاری به بیش از 000/800 بیمار بستری و 48 میلیون بیمار سرپائی خدمات درمانی، پرستاری و مامائی ارائه نموده اند. بدیهی است این حجم از کار و تلاش مستوجب تقدیر و تشکر میباشد.
 
نقش حساس پرستاران و ماماهای گرامی به عنوان ارزشمندترین سرمایه های انسانی و سازمانی بر هیچ کس پوشیده نیست. اینجانب وظیفه خود میدانم تا با اطلاع رسانی شفاف و برنامه ریزی منسجم نسبت به قدردانی عملی از این قشر زحمتکش جامعه پزشکی کشور که در مراکز در مانی صندوق تامین اجتماعی مشغول انجام وظیفه میباشند اهتمام جدّی نمایم. در این راستا اهم چالشهای پیش رو که اینجانب امیدوارم با کمک و رهنمودهای دولت عدالت محور نسبت به رفع آنها بکوشم عبارتند از:
1- عدم اجرای قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی در مراکز درمانی تابعه صندوق تامین اجتماعی با توجه به اجرای  آن در مراکز درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ 1/7/90  که باعث نارضایتی پرسنل رسمی و خروج نیروهای قراردادی شده است. کار کارشناسی این امر در حوزه های مختلف صندوق انجام شده و نیاز به مجوز هیات امناء برای جذب نیروی جایگزین دارد.
2- عدم تثبیت وضعیت استخدامی  و میزان دریافتی ماهیانه نیروهای حرفه ای پرستاری و مامائی  که بصورت ماده 20 و اضافه کاربگیر در حال انجام خدمت می باشند و منجر به  افت انگیزه  و خروج آنان از سیستم درمانی صندوق و جذب در مراکز دانشگاهی گردیده است که به تبع آن وضعیت چیدمان نیروها و پاسخگویی به نیازهای بیماران را با چالش جدی مواجه نموده است. که این امر نیز نیاز به مجوز تبدیل وضعیت نیروهای موصوف با شرایط تعیین شده حوزه درمان صندوق توسط هیات امناء دارد.
3- با توجه به افت نیروی انسانی (بازنشسته، خروجی و ...)  طی 3 سال اخیر و عدم تناسب  تعداد نیروهای جذب شده ( یک سوم نیرو) در آزمون استخدامی اخیر با تعداد افت نیروهای مذکور این امر باعث ایجاد چالش جدی در ارائه خدمات پرستاری گردیده است که صدور مجوز جایگزین افت نیروهای خروجی سالهای گذشته در طول سال‌جاری رافع مشکلات خواهد بود.
4- طبق مصوبه دولت محترم ، شاغلین مشاغل سخت و زیان آور  به ازای هر سال 5/1برابر از قانون مربوطه استفاده می نمایند که این قانون در صندوق تامین اجتماعی به ازاء هر سال 3 ماه محاسبه می گردد این موضوع باعث عدم رضایتمندی ، بروز بیماریهای شغلی،  ازکارافتادگیهای زودرس و... می‌گردد که این مشکل مربوط به آیین نامه استخدامی صندوق می باشد می‌بایست توسط هیات امنای سازمان تامین اجتماعی موضوع سقف ارفاقی سنوات در صندوق تامین اجتماعی اصلاح گردد.
5- بر اساس مصوبه هیأت محترم دولت ، پرداخت حق جذب در کل کشور و بدی آب و هوا در استانهای محروم به کارکنان غیر هیأت علمی مراکز درمانی دانشگاهی نیز پرداخت می گردد که این قانون در صندوق تامین اجتماعی اجرا نمی گردد. شایسته است تمهیدات لازم جهت اجرای این امر در اسرع وقت بکار گرفته شود هرچه سریعتر باید به مرحله اجرا در آید.
در این مناسبت باشکوه از شما پرستاران گرامی که پیشگامان عرصه سلامت می باشید انتظار می رود در راه ارائه مراقبتهای بهداشتی-درمانی بر اساس استانداردهای علمی با برخوردی خداپسندانه و با پیروی از قوانین اخلاقی که نشأت گرفته از ارزشهای اجتماعی، آموزه های دینی واحساس تعهد سازمانی می باشد، گام برداشته و در راستای تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به منظور ادای سهم موثر و سازنده، اثربخشی خدمات خود را افزایش دهید و سبب ارتقای شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه ها گردیده و بستری مناسب را به منظور دریافت خدمات بهینه و گسترش عدالت فراهم نمایید.
بار دیگر میلاد باسعادت دُر درخشان مهر و عاطفه، پرستار زخم‌های به خون نشسته حماسه سازان واقعه کربلا و روز پرستار را تبریک و تهنیت می‌گویم و یاد همه پرستاران روزهای دشوار نبرد حق علیه باطل را که بر زخم‌های جهاد گران و رزمندگان غیور مرهم نهادند عزیز و گرامی می‌داریم و عرایضم را با ذکر این مطلب به پایان می برم که حضرت زینب کبری(س) بزرگترین دختر حضرت فاطمه زهرا(س) در 5 جمادی‌الاول سال ششم هجری در مدینه منوره متولد و تا سن 5 سالگی در دامن مادری چون صدیقه طاهره پرورش یافت. در روایات متعدد آورده‌اند که حضرت زینب پس از تولد بسیار می‌گریست و شدیداً بیتابی می‌کرد و در آغوش کسی آرام نمی‌گرفت تا آنکه از افراد خانواده، حضرت اباعبداله‌الحسین(ع) او را در برگرفتند پس از آن بلافاصله طفل آرام می‌گیرد. شاعر این واقعه تاریخی را بزیبائی چنین بیان نموده است.

در عجب ماندند اصحاب کساء           کاین چـه غوغـایی است در کودک بپا
گاه به آن آغوش و گه آغـوش این       گـاه نزد رحمـه‌للعـالمین
پس نشد آرام کودک از  فَغان           جستجو مـی کرد او آرامِ  جان
عاقبت پر زد به آغوش حُسـین         وآنگه آرام گرفت از شـور و  شیـن
تا که عِطر کربلا را کـرد بو                 برکشید از دل صَلای  حَق و هُـو
دیده را بر چشم عاشق باز کـرد       خنده ای زد بر حسین و  ناز کرد
تا که شد  اندر تلاقی آن دوعِین        مست از صَهبای وَصلَت شد  حُسین
گفت ای پروانه، تو یار منی              در دل آتـش، پرستار منـی
وارث خونم تویـی ای  مونِسم          خنده زن تا من نگویم بـی کسم
خنده زد زینب که من یار توام            تا قیـامت، مـن پرستـار تـوام
مجدداً مزین شدن روز پرستار را به میلاد با سعادت زینب کبری (س) خدمت همه پرستاران محترم تبریک و تهنیت می‌گویم.

                                                                                   وَالسَّلام عَلَیکُم وَ رَحمَتُ اللهِ وَ بَرَکاته
                                                                                                   سعید مرتضوی
منبع :سازمان تامین اجتماعی
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 45
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 428
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 983
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,579
  • بازدید ماه : 2,579
  • بازدید سال : 91,968
  • بازدید کلی : 1,025,839
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!