loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 216 یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
انگشت اتهام دولت هر بار به یک سو
عوامل ناکارآمدی اقتصاد؛ازمخالفان تاشیاطین جن!
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۱
نگاهی به ادبیات دولت نشان می دهد که هر چیزی را در ایجاد گرانی دخیل است به جز سیاست های اقتصادی دولت که آنهم همیشه عدالت خواهانه و به نفع مردم بوده است.
عوامل ناکارآمدی اقتصاد؛ازمخالفان تاشیاطین جن!
سرویس اقتصادی افکار نیوز -  گرانی و تورم؛ دو معظلی که این روزها در مجلس بحث ها را از همیشه داغ تر کرده اما بانک مرکزی همچنان معتقد است که رشد تورم در سال گذشته کمتر از ۲۲ درصد است.

بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس، دولت را سکاندار اقتصاد دانسته و هر نوع نوسان قیمتی را بر دوش دولت می گذارند اما دولت نه تنها این موضوع را نپذیرفته بلکه عامل اصلی گرانی را گروه دیگری می داند.


به برخی از سخنان رییس جمهور در این سالها توجه کنید:
"محمود احمدي نژاد در ارديبهشت ۸۷ به خبرنگاران با صراحت گفت: وضعيت معيشت مردم بهتر از قبل است. البته گرانی هایی وجود دارد که عواملي خارج از اراده دولت وارد شدند وتلاش مي‌کنيم مهار شوند."

"(فروردین ۹۱) رئیس‌جمهور گفت: دولت با اجرای یک برنامه مناسب، فضای کاذب گرانی ارز و طلا را که به مردم تحمیل شده است می‌شکند تا مخالفان نتوانند، شیرینی اجرای هدفمندی یارانه‌ها را تلخ کنند."

"(اردیبهشت ۹۱) رییس جمهور
رئیس جمهور به هیچ وجه عملکرد نهاد زیر مجموعه خود را همراه با نقص نمی داند؛ بر زیر مجموعه های وی نیز تاثیر گذاشته است.
در سفر استانی به خراسان رضوی، ضمن انتقاد از وزارت اطلاعات در خصوص این که نتوانسته است مقصران گرانی ها را شناسایی و معرفی کند، قول داده اند که شرایط بازار را به قبل از تنش های بازار سکه و ارز و به قول خودشان توطئه، بازخواهند گرداند."

"(اردیبهشت ۹۱) احمدی نژاد عنوان کرد: هر چند همه شیاطین اعم از جن و انس دست به دست هم داده اند تا این طرح عملی نشود ولی با توکل به خداوند این طرح ها عملی خواهند شد."

نگاهی به این جملات نشان می دهد که رئیس جمهور محترم هر چیزی را در ایجاد گرانی دخیل می داند به جز سیاست های اقتصادی دولت که همیشه از نظر وی عدالت خواهانه و به نفع مردم بوده است.

اینکه رئیس جمهور به هیچ وجه عملکرد نهاد زیر مجموعه خود را همراه با نقص نمی داند؛ بر زیر مجموعه های وی نیز تاثیر گذاشته است. به عنوان نمونه بانک مرکزی تحت هر شرایطی همه را مقصر می داند به جز سیستم بانکی؛ از گرانی ارز و سکه گرفته تا افشای رمز کاربران عابر بانک، ازتورم گرفته تا اختلاس ۳ هزارمیلیاردی همه بر دوش دیگران نهاده می شود. این سبک پاسخگویی در دولت نهم و دهم نهادینه شده و تمام مشکلات به همین شیوه پاسخ داده می شود.

اما آیا این سخنان توانسته است نظر مردم را در خصوص گرانی ها تغییر دهد
رییس جمهور بارها و بارها از وجود مافیا در اقتصاد کشور، وجود بنادر غیر رسمی برای واردات، کارشکنی برخی رقبا در اقتصاد کشور استفاده کرده است تا ضعف های سیاست گذاری خود را پوشش دهد
و مردم نیز هر نهادی را عامل گرانی می دانند به جز دولت؟

این که رییس جمهور همیشه اسامی کسانی که به گرانی دامن می زند را در جیب خود دارد اما هیچگاه علیه آنها اقدام نمی کند به این بهانه که در آینده افشایشان می کند.

رییس جمهور بارها و بارها از وجود مافیا در اقتصاد کشور، وجود بنادر غیر رسمی برای واردات، کارشکنی برخی رقبا در اقتصاد کشور استفاده کرده است تا ضعف های سیاست گذاری خود را پوشش دهد؛ چه آن زمان که در شهر قم از وجود مافیای واردات سیگار حرف زد و چه آن زمان که تغییر قیمت گوجه فرنگی، مرغ و مسکن را بر دوش افرادی گذاشت که در استخرهای شمال تهران شنا می کنند. همه اینها، صحیح یا غلط توجیه کننده هیچ یک از ضعف های دولت نیست.

دولتی که با شعار ایجاد عدالت اقتصادی و کوتاه کردن دست مافیا از اقتصاد ایران روی کار آمد بدون شک پیش از در اختیار گرفتن دولت از وجود مافیا خبر داشته است. پس بعد از به قدرت رسیدن باید برنامه ای برای مقابله با آن داشته باشد.

اما گویا کلمه مافیا برای رییس جمهور دست آوریزی برای به قدرت رسیدن و در قدرت ماندن بود. چرا که هیچ اقدام عملی در ۷ سال گذشته در خصوص مبارزه با این مافیا دیده نشده است و همچنان وی از وجود مافیا می گوید.

سوال اینجاست که اگر همچنان مافیا در اقتصاد پا برجاست پس نقش دولت در این سالها چه بوده است؟ و سوال اصلی اینکه مقصر بعدی گرانی ها چه کسی است زمانی که دولت هیچ نقشی در گرانی ندارد؟
کد مطلب: 104485
منبع : افکار نیوز 
   
 
  


 http://creditcardiran.com
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 2,984
  • بازدید سال : 92,373
  • بازدید کلی : 1,026,244
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!