loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 193 یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کد خبر: 80141854          (2610123)            تاريخ انتشار : 31/02/1391 - 12:43

سفیرایران درهند:بدهیهای نفتی هند به ایران بطوركامل پرداخت شده است

دهلی نو - سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند گفت: در سال گذشته پرداخت های نفتی هند با ایران با مشكلاتی مواجه بود كه با تدبیر راهكارهای مناسب بین دوكشور، تمام بدهیهای نفتی هند به ایران پرداخت شد.

1391/02/31 - 01:11

به گزارش ایرنا سید مهدی نبی زاده روز یكشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دهلی نو اظهار داشت: دو كشور متمدن و با سابقه چند هزار ساله ایران و هند همواره در زمینه های مختلف ازجمله تجارت مراودات عمیقی داشته اند و مسایل سیاسی نتوانسته تاثیر چندانی روی این موضوع داشته باشد البته فراز و نشیبهایی هم بوده است.

وی گفت: دراین برهه توانستیم با ارائه راهكار خوبی، مسایل و مشكلات انتقال پول بین هند و ایران را برغم تحریم اروپا و به خصوص آمریكا مرتفع كنیم.

وی افزود: البته برای تجارت غیرنفتی كه تجار باید ازطریق گشایش'ال سی' های مختلف كار كنند موانعی وجود دارد كه باید رفع شود و مذاكراتی بین 'رزرو' بانك هند(RBI) و بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است كه می تواند راهگشای خوبی دراین مورد باشد.

سفیرایران در هند تصریح كرد: همانطور كه درخبرها آمده، قرار شده بخشی از پول نفت به روپیه داده شود كه این می تواند به تجار ایران كمك كند.

نبی زاده درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص نظام روپیه - ریال بین دوكشور گفت: نظام - روپیه - ریال را ما درتوافقنامه بررسی كردیم و چنانچه مشكلات بانكی افزایش یابد ما ازطریق روپیه و ریال خواهیم توانست مراودات خود را انجام دهیم.

وی اظهار خوش بینی كرد كه درنشست اخیر سران كشورهای بریكس (هند، روسیه، چین برزیل، آفریقای جنوبی) درهند، یكی از مصوبات این بود كه این كشورها با ارز محلی بتوانند مراودات تجاری خود را داشته باشند.

نبی زاده گفت: مبادله با ارزهای محلی و پول ملی می تواند ضمن مقابله با ارزهای خارجی بویژه دلار، برای كشورهای منطقه مفید باشد.

وی همچنین در خصوص سفر اخیر هیلاری كلینتون وزیر خارجه آمریكا به هند و مداخله آمریكا در روابط هند و ایران گفت: آمریكایی ها همواره تلاش كرده اند كه با ایجاد یك جو روانی،برخی از كشورها را از ایجاد روابط تجاری، اقتصادی و صنعتی با ایران باز دارند و همواره نیز در این عرصه با شكست مواجه شده اند.

وی برای نمونه به بحث مسایل انرژی هسته ای ازسوی غرب و بویژه آمریكا علیه ایران اشاره كرد و گفت: این مسایل به گونه ای مطرح می شود تا كشورها را منتظر نتیجه مذاكرات در چند ماه آینده كنند تا ازاین طریق به مبادلات تجاری ایران با سایر كشورها لطمه بزنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران درهند تاكید كرد: خوشبختانه آمار و ارقام بیانگر آن است كه صادرات و مبادلات تجاری ایران نه تنها كاهش پیدا نكرده بلكه افزایش یافته و این موضوع نشان دهنده ارتباط قوی ایران با همه كشورها است.

وی گفت: طبق اخبار و گزارشهای منتشره در هند، مردم و مسوولان بلندپایه این كشور همواره در چند ماه گذشته اعلام كرده اند كه تحت تاثیر فشارهای آمریكا در رابطه با ایران قرار نخواهند گرفت.

وی گفت: هند مراودات خود با ایران را به عنوان یك كشور مهم در منطقه به صورت راهبردی دیده و برخی كالاها ازجمله نفت ایران برای هند استراتژیك است و من اطمینان دارم كه روابط ایران و هند در آینده بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی همچنین درخصوص سفر اخیر هیات بزرگ تجاری و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران به هند گفت: در این سفر بیش از 50 نفر از تجار و بازرگانان ایرانی حضور داشتند.

به گفته وی دیدار تجار و بازرگانان ایرانی در پاسخ مثبت به سفر اسفند 1390 هیات بزرگ تجاری 70 نفره هند به ایران بود.

سفیرایران در هند تصریح كرد: دراین سفر كه به دعوت رسمی سازمان صادركنندگان هند -فیو-صورت گرفت، تفاهمنامه ای بین اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران و سازمان صادركنندگان هند 'فیو' امضا شد كه مقدمه ای بر توسعه بیش از گذشته صادرات و واردات بین دو كشور خواهد بود.

آساق ** 589**1565

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80141854
International@irna.ir
  
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 117
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 143
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 3,067
  • بازدید سال : 92,456
  • بازدید کلی : 1,026,327
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!