loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 207 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

چندسال پیش یکروز جلوی تلویزیون دراز کشیده بودم،فوتبال نگاه می کردم وتخمه می خوردم.
یهو پدر ومادر وآبجی بزرگ وخان داداش سرم هوار شدندو فریاد زدندکه:
« ای عزب!ناقص!بدبخت!بی عرضه!بی مسئولیت!پاشو برو زن بگیر»
رفتم خواستگاری؛دخترپرسید:« مدرک تحصیلی ات چیست »؟گفتم:«دیپلم تمام»! گفت:«بی سواد!امل!بی کلاس! ناقص العقل! بی شعور!پاشو برودانشگاه »
رفتم چهار سال دانشگاه لیسانس گرفتم برگشتم؛رفتم خواستگاری؛پدر دخترپرسید:«خدمت رفته ای»؟گفتم:«هنوز نه»؛گفت:«مردنشده نامرد!بزدل!ترسو!سوسول!بچه ننه!پاشوبرو سربازی»
رفتم دو سال خدمت سربازی راانجام دادم برگشتم؛رفتم خواستگاری؛مادر دخترپرسید:«شغلت چیست»؟گفتم:«فعلا کار گیرنیاوردم»گفت:«بی کار!بی عار!انگل اجتماع! تن لش!علاف!پاشو برو سر کار»رفتم کار پیدا کنم؛ گفتند:«سابقه کار می خواهیم »؛
رفتم سابقه کار جور کنم؛ گفتند:« باید کار کرده باشی تا سابقه کار بدهیم ».
دوباره رفتم کار کنم؛ گفتند: « باید سابقه کار داشته باشی تا کار بدهیم ».
برگشتم؛ رفتم خواستگاری؛ گفتم: « رفتم کار کنم گفتند سابقه کار،رفتم سابقه کار جور کنم گفتند باید کار کرده باشی ». گفتند:« برو جایی که سابقه کار نخواهد». رفتم جایی که سابقه کار نخواستند.
گفتند:« باید متاهل باشی ». برگشتم؛ رفتم خواستگاری؛ گفتم:« رفتم جایی که سابقه کار نخواستندگفتند باید متاهل باشی ». گفتند:« باید کار داشته باشی تا بگذاریم متاهل شوی ».
رفتم؛ گفتم:« باید کار داشته باشم تا متاهل بشوم ». گفتند:« باید متاهل باشی تا به تو کار بدهیم ».
برگشتم؛ رفتم خواستگاری؛ گفتم:« به مجرد کار نمیدهند ، گفتند خانه داری؟گفتم نه
گفتند:« کار که نداری حداقل باید خانه داشته باشی تا بگذاریم متاهل شوی ».
رفتم سراغ مسکن مهر گفتند باید متاهل باشی تا به تو خانه بدهیم
برگشتم؛ رفتم خواستگاری؛ گفتم:« به مجرد خانه نمیدهند ، گفتند:« باید خانه داشته باشی تا به تو دختر بدهیم ».
رفتم؛ گفتم:« باید خانه داشته باشم تا متاهل بشوم ». گفتند:« باید متاهل باشی تا به تو خانه بدهیم ».
برگشتم؛ رفتم نیم کیلو تخمه خریدم دوباره دراز کشیدم جلوی تلویزیون و فوتبال نگاه کردم 

وبلاگ مترجم سيدخليل مرتضوي سولاكان بوكان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 124
  • باردید دیروز : 279
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 1,001
  • بازدید ماه : 1,001
  • بازدید سال : 90,390
  • بازدید کلی : 1,024,261
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!