loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 235 جمعه 01 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
سولاكان نيوز
کد خبر: ۱۰۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛
لیونل مسی با دو گلی که دیشب برای بارسلونا زد با 14 گل بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت رکوردی که امکان افزایش آن بازهم وجود دارد. بارسلونا هم با پنجمین صعود به جمع 4 تیم به رکورد رئال مادرید رسید تا مسی و بارسلونا با شکست غولی به نام میلان در تاریخ ماندگار شوند.
به گزارش مشرق، تیمهای بارسلونا و بایرن مونیخ با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل حریفان خود به جمع 4 تیم برتر مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.

بارسا با طعم پنالتی به رکورد رئال رسید

در مهمترین دیدار این مرحله دو تیم قدرتمند بارسلونا و میلان در ورزشگاه نیوکمپ و در حضور بیش از 96 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند. دو تیم در حالی به میدان آمدند که در دیدار رفت و در سن سیرو به تساوی بدون گل رسیده بودند.

بارسلونا که برای صعود نیاز به گل داشت و مراقب بود که گل نخورد از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار داشت و میلان چشم به ضد حملات دوخته بود، در همان دقایق اولیه در یک حرکت سریع زلاتان به عمق دفاع بارسا زد و در آخرین گام با تکل زیبای پیکه در محوطه جریمه نتوانست به توپ ضربه بزند. چند دقیقه بعد لیونل مسی با حرکت زیبای خود مدافعان را جا گذاشت و با یک شوت زمینی دروازه میلان را تهدید کرد اما ضربه او را آبیاتی گرفت.

دقیقه 10 بازی مسی زهر خود را ریخت و با نفوذ به قلب دفاع میلان در حالی که می توانست خودش به توپ ضربه بزند به عقب پاس داد و دفاع میلان با دفع ناقص توپ را زیر پای مسی انداخت و آنتونینی مجبور به خطای پنالتی روی مسی شد و یک کارت زرد را که می توانست قرمز باشد را به جان خرید. لیونل مسی ضربه پنالتی را به زیبایی به گل تبدیل کرد تا رکورد گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا را که مشترکا در اختیار خودش و نیستلروی بود را بشکند و در تاریخ جاودانه شود. بارسا با این گل به آمار 795 گل در رقابت های اروپایی رسید.

بعد از این گل بارسا که می دانست یک گل ذخیره مطمئنی نیست با پرس بازیکنان میلان به حملات خود ادامه داد و یک بار مسی می توانست روی پاس عرضی اینیستا گل بزند که آبیاتی به راحتی شوت مسی را در اختیار گرفت.

دقیقه 33 حس گواردیولا به واقعیت تبدیل شد؛ پپ قبل از بازی گفته بود حس می کند که در این بازی میلان به گل خواهد رسید. پاس زیبای زلاتان که در این بازی بسیار آماده و با انگیزه نشان می داد به نوچرینو رسید و او هم با یک ضربه زمینی توپ را از کنار پاهای والدس وارد دروازه کرد تا با این نتیجه بارسا حذف شده قلمداد شود.

دو دقیقه بعد شوت سرکش ژاوی می توانست گل دوم بارسا را رقم بزند اما آبیاتی با یک شیرجه زیبا مانع این کار شد.

نقطه عطف بازی در دقیقه 40 اتفاق افتاد جایی که داور جوان پرتغالی با یک تصمیمی سخت گیرانه و جنجالی حرکت نستا که پیراهن بوسکتس را کشید پنالتی اعلام کرد و مسی دوباره پشت توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت آبیاتی به گل تبدیل کرد.



میلان نیمه دوم را خوب آغاز کرد و دست به حمله زد روی یک صحنه میلانی‌ها اعتراض داشتند و می‌گفتند داور باید خطا روی زلاتان را اعلام کند اما این اتفاق نیفتاد. ضربه آزاد زیبای ژاوی در دقایق ابتدایی نیمه دوم با اختلاف بسیار اندکی از کنار دروازه بیرون رفت.

کاتالان‌ها هشت دقیقه پس از آغاز نیمه دوم به گل سوم رسیدند. ضربه مسی با برخورد به پای فیلیپ مکسس مقابل پای اینیستا افتاد و او که با خوش‌اقبالی این موقعیت را نصیب خود می‌دید به‌زیبایی با ضربه‌ای دقیق گل سوم را زد، این دومین گل اروپایی اینیستا برای بارسلونا بود.

بارسا با این دو گل برتری با آسودگی خیال به ادامه بازی پرداخت و بارها موقعیت ساخت. یکی از این موقعیت‌ها نصیب تیاگو آلکانتارا تازه‌وارد شد. او روی پاس عالی مسی با آبیاتی تک‌به‌تک شد اما ضربه بد او با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

نکته منفی دیدار برای بارسلونا مصدومیت جرارد پیکه در اواخر بازی بود. او ابتدا اشاره کرد تعویض شود و سپس روی زمین افتاد و در نهایت جایش را به آدریانو داد. در ادامه آدریانو هم موقعیتی عالی یافت اما ضربه او هم بسیار بد بود. خود مسی هم چند موقعیت داشت که به هدر داد.

الکساندر پاتو هم که پس از بهبودی در دقیقه 70 وارد میدان شده بود تنها پس از چند دقیقه بازی دوباره مصدوم شد و جایش را به ماکسی لوپس داد تا طرفداران میلان باز هم نگران او شوند.

در یکی از صحنه‌های پایانی دیدار، مسی و بوسکتس در درون و بیرون محوطه جریمه میلان دست به حرکات نمایشی زدند که بوسکتس با خطای خشن فیلیپ مکسس سرنگون شد و ضربه ایستگاهی حاصل را هم مسی به بیرون زد و بازی در نهایت با برد بارسا به پایان رسید تا آنها برای پنجمین بار پیاپی به نیمه‌نهایی برسند و از این حیث با رئال برابری کنند.

در این دیدار پر برخورد 9 بار کارت زرد از جیب داور بیرون آمد که سهم میلان 7 کارت و بارسلونا 2 کارت زرد بود.


سلام بایرن مونیخ به رئال با صعود بی دردسر

در دیگر دیدار دیشب بایرن مونیخ المپیک مارسی را شکست داد و در انتظار رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی نشست.

بایرن که در دیدار رفت و در زمین تیم فرانسوی به پیروزی 2 بر صفر رسیده بود با خیالی آسوده تر به میدان رفت و در دیدار برگشت هم با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید تا یکی دیگر از تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باشد.

اولیچ در دقایق 13 و 37 برای بایرن مونیخ گلزنی کرد تا در مجموع مسابقه رفت و برگشت مردان باواریا ۴ بر صفر به پیروزی رسیده و راهی مرحله بعد شوند.


 در ادامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب رئال مادرید در ورشگاه خانگی میزبان آپوئل قبرس است که نماینده مادرید در بازی رفت 3 بر صفر پیروز شده و کار راحت‌تری برای صعود دارد.

در دیداری دیگر نیز بنفیکا در ورزشگاه استمفوردبریج میهمان چلسی است. آبی‌ها در بازی رفت یک بر صفر به برتری رسیدند و به خوبی می‌دانند برتری با یک گل، ضمانتی برای کسب موفقیت نهایی نیست. از این رو به منظور تکرار برد راهی میدان می‌شوند. در مقابل بنفیکا برای جبران باخت خانگی و انتقام از چلسی راهی لندن خواهد شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 305
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 546
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 546
  • بازدید ماه : 3,470
  • بازدید سال : 92,859
  • بازدید کلی : 1,026,730
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!