کریم بنزما، ستاره جدید رئال مادرید این روزها با گلزنی های زیادش برای «کهکشانی ها» تبدیل به چهره محبوبی شده است؛ او بالاتر از زیدان توانسته نامش را به عنوان برترین گلزن تاریخ رئال مادرید به ثبت برساند و از لحاظ مالی هم شرایط بسیار خوبی دارد؛ کریم با دریافت 35 میلیون یورو از لیگ یک فرانسه راهی تیم رئال مادرید شد تا از این حیث رکوردار شود.





او این روزها بدون در نظر گرفتن درآمد های تبلیغاتی اش، ماهانه 708 هزار یورو درآمد دارد و مایه افتخار خانواده اش است. با این حال و به گزارش مجله فرانسوی «VSD» این بازیکن بنابر صحبت هایی که خاله و دخترخاله اش اِلن و سمیرا داشته اند، حاضر نشده مستمری غذای مادربزرگش که او را به نوعی بزرگ کرده، بپردازد و از همین لحاظ خانواده او به دادگاه خانواده احضار شده اند. در تاریخ 30 می 2011 الن از دادگاه خواسته بود تا از کریم بنزما نوه متمول این مادربزرگ 85ساله بخواهد تا کمک مالی ماهانه 1500 یورو به او کند تا او بتواند از عهده مستمری غذایش که 800 یورو می شود، برآید. با این حال و به گفته خاله کریم بنزما این بازیکن این پیشنهاد را نپذیرفته است.
بازیکن رئال مادرید در واکنش به این پیشنهاد گفته: «چرا من تنها باید خرج مادربزرگ را بدهم؟ او فرزند، داماد و اقوام دیگری هم دارد و به تنهایی حاضر نیستم این خرج را متقبل شوم.» الن، خاله کریم بنزما که دختری با 80 درصد معلولیت روی دستش مانده روزهای دشواری را سپری می کند. او در گفت وگو با VSD از شرایط سخت خودش گفته که چطور با یک معلول آن هم بدون وجود همسرش زندگی را می گذراند. شوهرخاله بنزما به علت عارضه قلبی جان خود را از دست داده و خاله اش به تنهایی از پس هزینه های سنگین زندگی برمی آید. الن در گفت وگو با این مجله در شرایطی درباره بنزما حرف می زند که این موضوع را یک «راز شرمگین» توصیف می کند. الن می گوید شرم دارد یک سری حرف ها درباره بنزما بزند. خواهرزاده ای که هنوز هم او را از روی علاقه «کوکو» صدا می زند: «نمی دانم چه بگویم؟ شاید اگر شما هم جای من بودید، همین کار را می کردید، نه؟ به هر حال خود کریم باعث شده تا من از این راز شرمگین حرف بزنم. موضوع این است که من مدت ها کار داشتم و از دستمزدم به خانواده ام و البته به مادرم هم می دادم. این موضوع البته کاملاطبیعی است چراکه ما همگی یک خانواده هستیم و به خاطر کمک به خانواده ام این کار را می کردم.»
الن الان چهار سال است که کار خود را از دست داده و از دولت کمک مالی دریافت می کند. درباره دختر معلولش هم می گوید که این روزها او در پانسیون های افراد از کارافتاده زندگی می کند: «فقط می توانم بگویم واقعا شرم آور است.» با این حال خاله بنزما هنوز هم با مهربانی از او یاد می کند و می گوید: «زمانی که پدر کریم خانه نبود این مادربزرگ بود که از کریم مراقبت می کرد.» کوکو کوچولو «پسر مهربان و بلوندی بود که تا حدودی خجالتی هم بود.» او در شرایطی که به یکی از عکس های کوچکی کریم خیره شده ادامه می دهد: «البته در کوچکی کریم خیلی زیبا نبود ولی وقتی بزرگ تر شد، بهتر شد. او هر موقع که خواهر های بزرگترش کتکش می زدند، می دوید و می آمد در بغل من که خاله اش بودم و آرام می گرفت.» الن در حالی که با غرور حرف می زند ادامه می دهد: «خیلی ها می گویند او شبیه به من است.»
با این حال چرا پسری به این مهربانی که تبدیل به یکی از ستاره های تیم ملی فرانسه هم شده حاضر نیست مستمری مادربزرگش را بپردازد و خانواده اش را تا پای دادگاه هم پیش ببرد؟ الن می گوید خود کریم آدم بدی نیست و همه چیز زیر سر مادر او – ملکه – است که حاضر نیست به غیر از «مادام بنزما» نام دیگری بشنود: «کریم پسر دردانه خواهرم است و بدون اجازه مادرش حاضر نیست دست به کاری بزند. اگر خواهرم با من مشکلی دارد نمی دانم چرا اجازه نمی دهد بچه اش به مادربزرگش کمک کند؟ واقعا شرم آور است.» الن در ادامه به زندگی سختش اشاره می کند و می گوید: «آنها پول شان را به مساجد و اغذیه فروشی هایی می دهند که دوست دارند؛ ولی ما مجبوریم برویم و در همان اغذیه فروشی ها غذا بخوریم!» البته این موضوع تازگی ندارد. از سال 2008 تا به حال الن بخشی از مجله VSD را حفظ کرده که در آن نوشته شده فرانک ریبری به اقوامش کمک کرده است: «فرانک ریبری به هر یک از افراد خانواده اش یک ماشین چهار سیلندر هدیه داده است؛ باید گفت که او به خوبی هوای اقوامش را داشته است.»


«این راز نباید برملامی شد»
پس از این گفت وگو بود که یامینا بن هاتب ادو، مادربزرگ کریم بنزما در گفت وگویی با روزنامه «لو پروگره» فرانسه به این جریانات واکنش نشان داد: «نگرانی های زیادی در این مورد در خانواده به وجود آمده است؛ به این موضوع بیش از حد لازم دامن زده شده است و من از این بابت خیلی ناراحتم. این حرف ها هرگز نباید از خانه ما به بیرون درز می کرد. من به این موضوع خوب فکر کرده ام و متوجه ام که چقدر می تواند کریم را تحت تاثیر قرار دهد. واقعا دوست دارم که این جریان هرچه زودتر به پایان برسد. چیزی که مرا ناراحت می کند این است که در این میان از من به عنوان ابزاری استفاده شده تا به کریم و مادرش بتازند. برای من کریم هنوز تغییری نکرده و همان آدم قدیمی است. من هنوز کارهایی که او و والدینش برای من انجام داده اند را به خاطر دارم. البته باید این نکته را هم بگویم که وقتی به چیزی احتیاج دارم هرگز مستاصل نمانده ام و کریم به من کمک کرده است. وقتی بعد از 25 سال به الجزایر رفتم، این کریم بود که همه هزینه های مرا پرداخت کرد. حالادیگر نمی توانم این روزها چیز بیشتری از او بخواهم چون به چیز بیشتری نیاز ندارم.» البته بعد از مادربزرگ کریم بنزما نوبت به دایی او، سمایین، رسید تا از خواهرزاده اش دفاع کند: «چطور جرات می کنند بگویند کریم هیچ کاری انجام نداده است؟ مادر من فقط 800 یورو از مبلغ پانسیونش مانده که برای او پولی در حد پول توجیبی است. فکر نمی کنم مادرم به پولی بیشتر از اینها هم نیازی داشته باشد. کریم پسر دست ودلبازی است ولی این نباید به آن معنا باشد که سرمایه اش را بیخود و بی جهت خرج کند.»