loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 414 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)
موزه‌ها و بناهای قدیمی

موزه‌ها و بناهای قدیمی بارسلونا



بارسلونا را راحت می‌شود از نظر دیدنی‌ها، به چند ناحیه نقسیم کرد. در سیوتات بیا (مخصوصاً در باری گوتیک و لاریبرا) بناهای باشکوهی از دوره‌ی باستان و قرون وسطی باقی مانده است. در ال راوال، مقابل لارامبلا و پورت بی، محل تلاقی بارسلونای قدیم و دریا، با هیاهوی شبانه‌روزی‌اش، مرکز زندگی بارسلوناست.
در عوض، لیکسامپله پاتوق نوگراهاست. هم جاهای دیدنی دارد و هم مراکز خرید متعدد. هر چند که از کلیسای ساگرادا فامیلیا، شاهکار معماری گائودی و و دیگر ساختمان‌های باشکوهش هم نباید غافل شد.
سواحل و منطقه‌ی کارگرنشین لابارسلونتا که پر از رستوران‌های دریایی‌اند، بخش آفتابی شهر را تشکیل داده‌اند؛ مثل مونتخویک، که با باغ‌ها، موزه‌ها و گالری‌های هنری‌اش دنیای دیگری‌ست.

لارامبلا
لارامبلا معروف‌ترین خیابان اسپانیاست و اولین جایی که می‌شود فرهنگ این کشور را از نزدیک لمس کرد. لارامبلا بلوار عریضی است که ماشین در آن رفت و آمد نمی‌کند و مخصوص پیاده‌هاست؛ از سر تا ته خیابان را کافه‌ها و رستوران‌ها پر کرده‌اند و شب‌ها پر از جمعیت می‌شود. فروشگاه‌های کوچک، گل‌فروشی‌های زیبا و هنرمندان دوره‌گرد نیز در این خیابان به چشم می‌خورند.
از مهم‌ترین بناهای موجود در مسیر این خیابان، کاخ کاتالونیا و بنای یادبود کولوم- پیکره‌ای بزرگ از کریستف کلمب، کاشف اسپانیایی- است.

ساگرادا فامیلیا
اگر فقط به اندازه‌ی دیدن یک جای دیدنی در بارسلونا وقت دارید، حتماً به دیدن این کلیسا بروید. ساگرادا فامیلیا یا خانواده‌ی مقدس، یکی از بزرگ‌ترین آثار آنتونی گائودی، معمار مشهور اسپانیایی است. گائودی ساخت این کلیسا را در سال ١٨٨٤ میلادی شروع کرد؛ اما وقتی که در سال ١٩٢٦ از دنیا رفت، هنوز هم نتوانسته بود آن را به پایان برساند. قرار است که در سال ٢٠٢٦، هم‌زمان با صدمین سالگرد درگذشت گائودی، ساخت این کلیسا به پایان برسد. برج‌های صد متری این بنا در تمام شهر دیده می‌شوند و مجسمه‌های بسیاری که زندگی مریم مقدس و مسیح را به تصویر کشیده‌اند، بیشتر سطح بیرونی ساختمان کلیسا را پوشانده‌اند.
کلیسای ساگرادا فامیلیا، اگرچه هنوز به پایان نرسیده، اما جزو میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

خانه‌ی بزرگ اپرای لیسیو
اپراخانه‌ی بزرگ بارسلونا در سال ١٨٤٧ میلادی ساخته شده و در سال ١٩٩٤ میلادی، قسمت‌های زیادی از آن در آتش‌سوزی از میان رفت. در سال ١٩٩٩ و بعد از بازسازی کامل، این تئاتر دوباره بازگشایی شد.
لیسیو میزبان هنرمندان کاتالانی مثل خوزه کارراس و مونسرات کابایه بوده و گنجایش بیش از ٢٣٠٠ صندلی دارد. امکان بازدید از ساختمان این اپراخانه هم برای گردشگران فراهم است: می‌توانید به سرسرای بزرگ رفته، از پلکان مرمری خود را به تالار آینه‌ها برسانید؛ بعد از آن به طبقه‌ی چهارم راهنمایی می‌شوید تا از بالای لژها، بتوانید تمام صحنه‌ی تئاتر را تماشا کنید. 

بنای یادبود آکولوم
انتهای خیابان لارامبلا و لنگرگاهی که همان نزدیکی‌ها واقع شده، زیر سایه‌ی بنای یادبود کریستوف کلمب آرمیده. این بنا مربوط به اواخر سده‌ی نوزدهم است و شصت متر ارتفاع دارد.

کلیسای جامع (کاتدرال)
کلیسای جامع یا کاتدرال بارسلونا که یکی از بناهای باشکوه سبک گوتیک این شهر است، در انتهای خیابان بیسبه ایروریتا و در شمال غربی میدان سنت خاومه قرار دارد. خیابان‌های باریک و قدیمی دور و بر کاتدرال، مخصوص عابران پیاده است و هنرمندان محلی هم در آن‌ها فعالیت می‌کنند.
بهترین نمای ساختمان را می‌توان از میدان دلاسو و سردر اصلی تماشا کرد. بر خلاف بیشتر بنای کلیسا که بین سال‌های ١٢٩٨ تا ١٤٦٠ ساخته شده، این سردر را تازه در سال ١٨٧٠ میلادی ساختند. می‌گویند طرح اصلی‌اش در سال ١٤٠٨ کشیده شده و به جای سبک معماری کاتان، به سبک گوتیک اروپای شمالی ساخته شده.
ورودی کلیسا، فضای عریضی است با سقف بلند که با ردیفی از ستون‌های باریک و برازنده، به یک صحن و دو راهرو تقسیم شده است.

میدان رئال
می‌گویند این میدان، قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین بنای باری گوتیک است. توریست‌ها خود این میدان را به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر می‌شناسند. بیشتر ساختمان‌های بلند دور و بر میدان هم که قدمت چند صد ساله دارند، امروزه برای بازدید عموم، باز هستند.

موزه‌ی پیکاسو
فقط همین موضوع که بیش از سه هزار و پانصد اثر از پیکاسو، در پنج ساختمان بزرگ قرون وسطایی این موزه قرار گرفته، کافی است که دردسر توی صف ماندن را به جان بخریم و به تماشای این موزه برویم.

موزه‌ی شکلات
موزه‌ای خصوصی‌ست که صنف قنادهای بارسلونا اداره‌اش می‌کنند و در سال ٢٠٠٠ افتتاح شده. تماشای این موزه، هم شکم را قلقلک می‌دهد و هم گردشی در تاریخ است: در این موزه، ماکت‌های کوچک و شکلاتیِ خیلی از ساختمان‌های معروف بارسلونا را برای تماشا گذاشته‌اند. 

موزه‌ی فوتبال باشگاه بارسلونا
از پرطرفدارترین موزه‌های بارسلوناست و نزدیک ورزشگاه بزرگ کمپ نوئو واقع شده است.
این موزه سه بخش جداگانه‌ی سینمای سه بعدی، صفحه‌ی نمایش لمسی و اطلاعاتی در مورد تاریخ باشگاه فوتبال بارسلونا تقسیم شده است. بخش اول شامل عکس‌ها، مدارک و نشان‌های پیروزی می‌شود که به تفصیل تاریخ باشگاه را بر روی یک دیوار شیشه‌ای شرح می‌دهد و بازدیدکنندگان با لمس صفحه‌های نمایش می‌توانند اطلاعات روی دیوار را ببینند. دومین بخش یک مجموعه‌ی هنر خصوصی است که کارهای هنرمندان داخلی مثل دالی، میرو و تاپیس را به نمایش می‌گذارد. بخش سوم کلکسیون فوتبال است: مجموعه‌ای از خاطرات مختلف فوتبال از تاریخ باشگاه را به نمایش می‌گذارد و یک اتاق نشان پیروزی هم دارد که نشان‌های مختلف باشگاه برای هر پیروزی، در آن قرار گرفته است. 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 50
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 405
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 829
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,425
  • بازدید ماه : 2,425
  • بازدید سال : 91,814
  • بازدید کلی : 1,025,685
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!