loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 192 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
امتیاز مثبت
۲
کاندیداهای اصلاحات، قدرت طلب هستند نه اصلاح طلب
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 21730
قدیری ابیانه کارشناس عالی علوم استراتژیک در مورد افراد اصلاح طلبی که اعلام کاندیداتوری کرده اند گفت: این افراد بیش از اینکه بعنوان اصلاح طلب باشند به عنوان قدرت طلب عرض اندام می کنند، اما فکر می کنم هیچ یک از آنها در جامعه محبوبیت لازم برای تکیه بر کرسی ریاست جمهوری را ندارند.
به گزارش سرویس سیاسی اول نیوز، «اجماع» خواست این روزهای «اصلاح‌طلبان» است؛ نه درباره یک «فرد»، بلکه درباره «رویکرد». کمتر از چهار ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم مانده، اصولگرایان با چالش چند ده نامزدی مواجه هستند و اصلاح‌طلبان هنوز به این جواب نرسیدند که در انتخابات شرکت کنند یا نه.

با حوادثی که بعد از انتخابات سال ۸۸ به وجود آمد، طبیعی بود که به جبهه اصلاحات ضربه سنگینی وارد شود و اصلاح‌طلبان انسجام و سازماندهی خود را باتوجه به زندانی یا حبس خانگی بودن تعدادی از سران، از دست داده و چند دستگی بین آنها بوجود آید.

افراد زیادی از میان اصلاح طلبان از جمله: آقای روحانی، کواکبیان، عارف، شریعتمداری، جهانگیری، نجفی، پزشکیان و ... اعلام کاندیداتوری کرده اند اما از این میان چه کسی رای آوری بیشتری داشته و روی کدام یک از این ها اجماع می شود، هنوز تصمیم جدیی از سوی اصلاح طلبان صورت نگرفته است.
دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی علوم استراتژیک در زمینه اجماع اصلاح طلبان در گفتگو با خبرنگار اول نیوز گفت: اجماع اصلاح طلبان به تصمیم بیگانگان بستگی دارد و از آنجایی که فتنه ۸۸ خارج از کشورتوسط آمریکا و انگلیس واسرائیل برنامه ریزی، هدایت و حمایت شده بود، آنها برای این دور انتخابات نیز برنامه دارند.

قدیری ابیانه اظهار داشت: کسانی که خود رابا آن سوی مرزها هماهنگ می کنند منتظر تصمیم آنها نیز می مانند و شک و تردیدهای موجود بین آنها به این معنی است که هنوز تصمیمی برایشان گرفته نشده است اما آنچه مسلم است این است که دشمنان برای این انتخابات نیز برنامه دارند.

این کارشناس عالی علوم استراتژیک باقاطعیت بیان کرد: تحریم ها تا ایام انتخابات ادامه یافته و تشدید خواهد شد که با هدف کمک به جریانات اصلاح طلب است. اینها می خواهند با ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم، ایجاد سراب لغو تحریم ها در صورت پیروزی اصلاح طلبان و مذاکره با آمریکا، مردم را به سمت غرب زدگان وسازش کاران باغرب سوق دهند.

وی در ادامه افزود: حتی در صورت فریب خوردن مردم و روی کار آمدن سازش کاران، نه تنها تحریم ها لغو نخواهد شد بلکه تشدید نیز خواهد گردید، زیرا هدف نهایی از فشارها به ایران کوتاه آمدن از حق پیشرفت در کشور می باشد واگر دشمن احساس کند که تحریم ها وفشارها بر افکار عمومی اثرگذار است بر شدت تحریم ها خواهد افزود.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا گروه های موسوم به اصلاح طلب را در نقطه فشار خارجی به ایران مشترک دانسته و گفت: اصلاح طلبان، استقلال جمهوری اسلامی به معنی عدم وابستگی به شرق وغرب را برای خویش یک فرصت تلقی می کنند واین نقطه ضعف نه تنها اصلاح طلبان بلکه منافقین، کمونیست ها وتوده ای ها ودیگران نیز هست که عدم وابستگی به قدرت ها را نقطه ضعف جمهوری اسلامی پنداشته و به همین خاطر برای اینکه قدرتمند شوند به حمایت بیگانگان دل می بندند و این موضوع تا حدی است که عمده گروه های اصلاح طلبان از تشدید تحریم ها و فشارها خوشحال بوده وحتی پیام هایی مبنی بر ضرورت تشدید تحریم ها به غرب ارسال می کنند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها، اصلاحات را در دوری از معیار های اسلامی تلقی می کنند در حالی که اصلاح طلب واقعی کسی است که اصول گرا بوده و راههای نزدیک تر شدن به معیارهای اسلامی را اصلاح کند و این کسانی که بدنبال دوری از اسلام هستند افتضاح طلبند نه اصلاح طلب.

این کارشناس عالی علوم استراتژیک در مورد افراد اصلاح طلبی که اعلام کاندیداتوری کرده اند گفت: این افراد بیش از اینکه بعنوان اصلاح طلب باشند به عنوان قدرت طلب عرض اندام می کنند، اما فکر می کنم هیچ یک از آنها در جامعه محبوبیت لازم برای تکیه بر کرسی ریاست جمهوری را ندارند.
ایشان در مورد کاندیداتوری خاتمی بیان داشت: من فکر نمی کنم ایشان بیایند، اما اگر وارد شوند صلاحیتشان تأیید نخواهد شد، زیرا علی رغم ۸ سال شعار جمهوریت، جامعه مدنی و احترام به افکار عمومی در جریان فتنه به هیج یک از این شعارها پای بند نبودند ومعلوم شد که جمهوریت و افکار وآری عمومی را فقط در صورتی می پذیرند که هواداران خود رأی بیاورند و چنین نگاهی نمی تواند بر مسند ریاست جمهوری تکیه کند.

وی در پایان افزود: ایشان در حالی که می دانستند تفاوت ۱۱ میلیونی رأی نمی تواند تقلب باشد و با علم به این که آقای موسوی با تفاوت بسیار زیاد انتخابات را باختند، بر طبل تقلب کوبیدند. لذا ایشان نامزد نخواهند شد و اگرهم بشوند صلاحیت شان تأیید نخواهد شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 31
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 241
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 337
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,933
  • بازدید ماه : 1,933
  • بازدید سال : 91,322
  • بازدید کلی : 1,025,193
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!