loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 233 یکشنبه 05 شهریور 1391 نظرات (0)
سفیر لبنان در گفت وگو با خبرگزاری نم:

حل مسائل سیاسی جنبش عدم تعهد با حکمت و خلاقیت رهبر معظم انقلاب

سفیر دولت لبنان در تهران با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در تهران گفت: ایران در دوران ریاست بر جنبش عدم تعهد با حکمت، خلاقیت و دانایی رهبرمعظم انقلاب مسایل جنبش را حل خواهد کرد.

"علی الحبحاب" در گفت وگو با خبرنگار نمنا با اشاره برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در تهران تصریح کرد: تشکیل این اجلاس در تهران برای ما و کشورهایی که براساس منافع ملتشان تصمیم می گیرند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با برشماری دلایل تشکیل جنبش عدم تعهد تصریح کرد: در این جنبش کشورهایی عضو هستند که مواضعشان براساس سیاست های ابرقدرت ها نیست، چون استعمارگران منافع خود را براساس سیاست های شرکت های بین المللی و چندملیتی تنظیم کرده اند تا منابع جهانی را براساس منافع خود به شکلی اداره کنند که در خدمت برنامه های توسعه پایدار اعضاء نباشد.
وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه برخی از کشوهای عضو عدم تعهد به منشور این جنبش که همان عدم وابستگی به قدرت های بزرگ است پایبند نیستند، افزود: برخی از این کشورها مجبورند براساس منافعشان با بعضی از قدرت ها ارتباط برقرار کنند. ولی در نهایت این کشورها مجبور خواهند شد به خواست ملت های خود یعنی جداشدن از استکبار، متعهد شده و تسلیم خواست مردم خود شوند.
سفیر لبنان در ایران ادامه داد: مردم دولت های وابسته بدنبال استقلال از قدرت های بزرگ هستند که با استفاده از شرکت های خود به دنبال سیطره بر منابع کشورهای آنها هستند.
وی با تاکید بر اینکه بطور یقین کشورهای عضو عدم تعهد در آینده ای نزدیک به غیر از روابط  سیاسی و اقتصادی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی نیز همگرایی هایی را ایجاد خواهند کرد، تصریح کرد: کشورهای عدم تعهد به دنبال استقلال در تمامی زمینه ها هستند و به همین منظور با  یکدیگر روابط ویژه برقرار کرده اند.


الحبحاب با تاکید بر اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، این کشور در منطقه به قدرتی انکار ناپذیر تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: ایران براساس قدرت ذاتی خود و در مسایل داخلی با برنامه ریزی در تمامی زمینه ها برای بالابردن سطح زندگی مردم کشورش و دربحث بین الملل با حمایت از مردم فلسطین توانسته نقش مهم و اثر بخشی در منطقه و جهان ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه ملت های خاورمیانه در کنارهم می توانند با صلح و آرامش در کنار ایران زندگی کنند، افزود: ما به عنوان ملت های خاورمیانه بر روی فعالیت های ایران برای حمایت از کشورهای مسلمان و خاورمیانه حساب بازکرده ایم، زیرا همکاری و هماهنگی با کشورهای مهم منطقه در چارچوب منافع کشورهای خاورمیانه است.
سفیر دولت لبنان در ایران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست دوره ای بر جنبش عدم تعهد با حکمت، خلاقیت ملت و دانایی رهبری اش بسیاری از مسایل فی مابین کشورهای عضو را حل خواهد کرد، ادامه داد: توسعه ارتباط بین ایران و کشورهای منطقه باعث خواهد شد مسائلی و مشکلی مانند رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین خطر منطقه حل شود.
وی این موضوع را خواست بسیاری از ملت های مسلمان دانست و خاطر نشان کرد: خطر صهیونیزم بزرگترین چالش جهان اسلام و منطقه خاورمیانه است و امیدواریم بزودی حکومت هایی که براساس خواست ملتشان از این کشوری دوری نکرده اند به خواست ملت هایشان بازگردند.
وی موضع ایران در قضیه فلسطین را یک موضع اساسی و محکم عنوان کرد و افزود: ایران در مسئله سوریه نیز نقشی مثبت داشته و بدنبال راه حل سیاسی و گفت وگو با گروه های مختلف سیاسی در این کشور است که نشان می دهد نگاه ایران، نگاهی صحیح و درست است و همین نگاه آینده روابط بین کشورهای عدم تعهد را رقم خواهد زد.
الحبحاب چهارچوب نظام سیاست خارجی ایران را بر اساس مشی حضرت امام خمینی (ره) دانست وگفت: امام (ره) به تمام مسایل مستضعفین نگاهی مثبت داشت و ایران امروز نیز براساس همان سیاست از مظلومین چه در میانمار و چه در نقاط دیگر مختلف جهان حمایت خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه همکاری بین کشورهای عضو در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای خواهد بود، تاکید کرد: اجلاس تهران فرصتی دوباره برای ایجاد تلاقی و دیدار بین گروه های مختلف دینی و تبادل فرهنگی با ادیان مختلف است.
وی با تاریخی خواندن روابط ایران و لبنان گفت: ایران و لبنان بعد از انقلاب همیشه دارای روابطی، راسخ، ثابت و پایدار بوده است، اما بعضی فکر می کنند این روابط بین شیعیان ایران و لبنان می باشد اما این کاملا غلط است زیرا تمامی گروه ها و طایفه های لبنانی با ایرانیان رابطه دارند.
 سفیر دولت لبنان در تهران خاطر نشان کرد: ایران حامی همیشگی لبنان در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی بوده و حتما دولت لبنان در راس هیاتی بلندپایه در اجلاس تهران شرکت خواهد کرد.
وی این هیات را شامل رییس جمهوری، معاون نخست وزیر، وزیر خارجه و کارشناسانی از وزارت خارجه این کشورعنوان کرد.
الحبحاب حضور هیات ایرانی در تهران را فعال و موثر اعلام کرد و ادامه داد: هیات لبنانی در شانزدهمین اجلاس عدم تعهد حضور موثر و قوی خواهد داشت.
وی با استقبال از تاسیس خبرگزاری بین المللی عدم تعهد، نقش رسانه ها در افکار عمومی جهان را بی بدیل توصیف کرد و افزود: رسانه ها نقش مهمی در توجیه ملت ها بازی می کنند و حضور خبرگزاری ها بخصوص برای پوشش اخبار جنبش عدم تعهد بسیار مهم اساسی است و امیدواریم در سایه همکاری رسانه ای بین کشورهای عضو اخبار دقیق و صحیح در اختیار مردم جهان قرار گیرد.

 گفتگو از حمید شهریاری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 125
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 152
  • بازدید ماه : 3,076
  • بازدید سال : 92,465
  • بازدید کلی : 1,026,336
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!