loading...
سولاکان
سولاکان -ابوالمومن

YFBVo

سیدخلیل مرتضوی بازدید : 227 چهارشنبه 21 تیر 1391 نظرات (0)
کد خبر: ۴۰۱۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
گاهی خانم‌‌‌ها از دوستانشان برای رفتن به مهمانی‌‌‌ها انگشتری به امانت می‌گیرند که ابتدا انگشتر را به زحمت به دست می‌کنند و از آنجا هم که انگشتری تنگ است بتدریج باعث تورم انگشت می‌شود و در آوردن آن غیرممکن به نظر می‌رسد.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سه سال از ازدواج زن جوان می‌گذشت، اما هنوز حلقه عروسی‌اش را برای ثانیه‌ای از انگشتش درنیاورده بود چون با خودش فکر می‌کرد این حلقه علاقه او را به همسرش نشان می‌دهد و نباید لحظه‌ای آن را از خود جدا کند و دلش می‌خواست تا آخرین لحظه عمرش این حلقه را دور انگشتش حس کند.
 
اما چند وقتی بود که حلقه بر انگشتش فشار مي​آورد و آزارش می‌داد سرانجام فشار حلقه به‌حدی آزاردهنده شده بود که نمی‌توانست دردش را تحمل کند و فکر می‌کرد به مرور زمان موادی زیر آن جاخوش کرده و تصمیم گرفت حلقه را دربیاورد و آن را پاک کند، ولی هر چه تلاش کرد موفق به در آوردن آن نشد و جابه‌جا کردن حلقه باعث شد دور انگشتش ورم کند و درد  چند برابر شود.
 

 
احساس درد به‌حدی رسید که دیگر قابل تحمل نبود و به ناچار با شوهرش تماس گرفت تا از او چاره‌جویی کند و همسرش به سرعت خود را به خانه رساند و با دیدن انگشت ورم کرده و دردناک زن او را به بیمارستان رساند، اما پزشک اورژانس بیمارستان پس از معاینه‌ای گفت: تنها مددکاران سازمان آتش‌نشانی می‌توانند حلقه را از انگشت زن درآورند.
 
 این زوج جوان با وجود شک و تردید به نزدیک‌‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی رفتند و با ناباوری دیدند که امدادگران براحتی توانستند حلقه را با کمک دستگاه مخصوص‌شان از انگشت ورم کرده بیرون بیاورند.

زن جوان هر چند از درد شدید انگشت خلاص شده بود، اما به گریه افتاد چون یادگار خاطره‌انگیز دوران نامزدی‌اش را می‌دید که دو نیم شده است.
 


 و ماجرایی دیگر ...
دختر در مغازه جواهرفروشی از پشت ویترین نگاهش به یک حلقه طلا که مزین به جواهر بود افتاد و با خوشحالی آن را به عنوان حلقه نامزدی‌ پسندید.

برای آن‌که اندازه حلقه را بسنجد، از جواهرفروش اجازه خواست تا آن را در انگشتش امتحان کند.
 
اما پس از آن‌که حلقه را در انگشتش فرو برد، هر چه تقلا کرد كه آن را به پیچ و تاب درآورد نتوانست از انگشتش بیرون بیاورد و سرانجام با توصیه مرد جواهر فروش که چند بار مشتریانش با چنین مشکلی روبه‌رو شده بودند، دختر جوان همراه با خانواده‌اش به نزدیک‌‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی مراجعه كرد و متخصصان توانستند حلقه را از انگشتش بیرون بیاورند.

 
یکی از کارشناسان سازمان آتش‌نشان می‌گوید: هر ماه شاهد چندین مورد از این نوع حوادث هستیم که معمولاً اعضای خانواده‌‌ها برای درآوردن حلقه از انگشتان مجروح و متورم یک عضو بسرعت به طلافروشی‌‌ها مراجعه می‌کنند یا راهی بیمارستان‌‌ها و درمانگاه‌‌ها می‌شوند، در حالی که طلافروشی‌‌ها و مراکز درمانی و پزشکی نمی‌توانند مشکل را حل کنند و خانواده‌‌ها در صورت برخورد با چنین حوادثی باید به‌طور مستقیم به ایستگاه‌‌های آتش‌نشانی مراجعه کنند چون امدادگران آتش‌نشانی با استفاده از دستگاه‌‌های مخصوص می‌توانند به کمک حادثه‌دیدگان بشتابند.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که انگشتری را در انگشت کرده باشید که خارج کردن آن، شما را به دردسر انداخته باشد.

 
معمولاً در این‌گونه موارد مادربزرگ‌هایمان راه حل خوبی را پیشنهاد می‌کردند و آب و صابون را چاره این مشکل می‌دانستند، اما گاهی آب و صابون نیز دردی را دوا نمی‌‌کند و آن‌وقت است که باید برای خلاص شدن انگشت متورم از حلقه‌ای تنگ و آزاردهنده سری به نزدیک‌‌‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی محل زندگی‌‌تان بزنید و از مددکاران این سازمان چاره‌جویی کنید.

علی اسدی، رئیس ایستگاه 8 آتش‌نشانی تهران در این مورد به شوک گفت: بسیار اتفاق می‌افتد که انگشتر و حلقه‌ای در انگشت دست گیر می‌کند و خارج کردن آن صاحبش را به دردسر می‌اندازد.

گاهی خانم‌‌‌ها از دوستانشان برای رفتن به مهمانی‌‌‌ها انگشتری به امانت می‌گیرند که ابتدا انگشتر را به زحمت به دست می‌کنند و از آنجا هم که انگشتری تنگ است بتدریج باعث تورم انگشت می‌شود و در آوردن آن غیرممکن به نظر می‌رسد.
 
گاهی هم زنان و مردانی به ایستگاه‌‌‌های آتش‌نشانی مراجعه می‌کنند و افرادی هستند که حلقه انگشتری را از سن نوجوانی در دست دارند و با رشد انگشت‌‌ها به‌تدریج حلقه به دستشان تنگ می‌شود و برای درآوردن آن از انگشت ورم کرده و ناسور به دردسر می‌افتند.
 
این کارشناس مسائل ایمنی می‌گوید: در چنین مواردی راه منطقی اين است به دستی که انگشتری در آن گرفتار شده است آب و صابون بزنند و انگشتری را از انگشت درآورند.
 
 
یکی از مواردی که افراد در این مورد اشتباه می‌کنند بازی کردن با انگشتری است که این مسئله باعث متورم شدن انگشت می‌شود و خارج کردنش را با مشکل روبه‌رو می‌کند.
 
مطمئن باشید در چنین وضعی انگشتری با زور از انگشت خارج نمی‌شود و تنها خون بیشتری در انگشت جمع كرده و ورم انگشت را بیشتر می‌کند.

بسیاری از زنان و مردانی که گرفتار تنگی حلقه و انگشتری در دست می‌شوند کسانی هستند که دچار بیماری‌‌‌های خاص و دارای فشار خون بالا هستند.
 
آنها شاید در حالت عادی مشکلی با انگشتر و حلقه‌ای که در دستشان است، ندارند، اما وقتی داروهایشان را مصرف نمی‌کنند یا با حمله قلبی روبه‌رو می‌شوند انگشتان دست‌شان ورم می‌کند.
 
این کارشناس آتش‌نشانی با اشاره به جنس انگشتر‌‌ي‌های جدید گفت: در سال‌‌‌های اخیر از انگشتر‌‌هایی از جنس فلزات مختلف مانند آهن، تیتانیوم و... استفاده می‌شود و این فلزات به دلیل جنس سختشان هنگام درآوردن از انگشت هم برای صاحبشان دردسرساز هستند و هم برای نیرو‌‌های آتش‌نشانی، زیرا جنس آنها باعث ایجاد حساسیت برای صاحبشان می‌شود و از آنجا که عرض زیادی نیز دارند و پهن هستند زمان عملیات خارج کردن آن از انگشت ورم کرده طولانی‌تر می‌شود.
 
 این انگشترها باعث کندی خون‌رسانی به انگشت می‌شوند و با ورم کردن انگشت عملیات نجات به سختی انجام می‌گیرد. حتی بعضی جوان‌ها از پوشن (حلقه‌) شیرهای آب به عنوان انگشتری استفاده می‌کنند که5 سانتیمتر ضخامت دارند و نجات انگشتان افرد از شر چنین حلقه‌هایی به خاطر ضخامت‌شان به سختی انجام می‌گیرد.

اسدی در ادامه گفت: گاهی دست یا انگشتان افراد خصوصاً کودکان در دهانه نمک‌پاش، سوراخ جاکلیدی درها یا حفره‌هایی گیر می‌کند که باید از امدادگران سازمان آتش‌نشانی کمک خواست.

 
معمولاً این موارد به دلیل بی‌مبالاتی و سهل‌انگاری خانواده‌ها اتفاق می‌افتد و در بسیاری از موارد کودک و خانواده‌اش دچار زحمت می‌شوند. در این گونه موارد نیز خانواده‌ها با شنیدن گریه و زاری کودکان‌شان دچار استرس می‌شوند و سعی می‌کنند دست گیر افتاده آنها را به زور خارج کنند که این کار را دشوارتر می‌کند و باعث صدمه‌ به آن می‌شود. بهترین راه چاره که سریع‌ترین آن نیز هست مراجعه به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی است.

رئیس ایستگاه 8 آتش‌نشانی به خانواده‌ها توصیه کرد: برای درآوردن حلقه یا هر شيء دیگر از انگشتان دست باید به ایستگاه‌های آتش‌نشانی مراجعه کرد اما گاهی افرادی به دلیل کهولت سن یا هر بیماری، نمی‌توانند به آتش‌نشانی مراجعه کنند یا نیاز به عمل جراحی هست که در این گونه موارد کارشناسان آتش‌نشانی خود در محل حادثه حاضر می‌شوند و اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.
 
وی گفت: اشتباهی که در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود این است که افرادی با گیر کردن انگشتری در دستان‌شان برای خارج کردن آن به بیمارستان یا اورژانس مراجعه می‌کنند که در آنجا آدرس آتش‌نشانی را به آنها می‌دهند.
 
برای مشاهده مجله شبانه کلیک کنید
برچسب ها: شبانه ، انگشتر ، عروس ، زن
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم من سيد خليل مرتضوي مترجم زبان انگليسي به مسايل ورزشي اجتماعي سولاكاني ايراني جهاني -عمومي علاقه مندم. "پێشه‏کی...!" سڵاوو رێزم هه‏یه بۆ هه‏مو لایه‏ك.له م وێبلاگه‏م سه‏باره‏ت به هه‏مو شتێک ئه‏نووسم.هیوادارم ببێته جێی شانازی بۆ هه مو مان!! I am khalil mortazavi,and interested in sport,social,soolakanian, iranian,and briefly all of the world.mobile
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سولاکان

     

    سولاکان - منزل پدری 21/1/1394 -سیدخلیل مرتضوی

    KR8yk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2744
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 264
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 419
  • باردید دیروز : 90
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 419
  • بازدید ماه : 3,343
  • بازدید سال : 92,732
  • بازدید کلی : 1,026,603
  • با یک کلیک بر روی لینک زیر 5 هزار تومان هدیه بگیرید!